sinds gisteren constant disconnects en lager snelheid

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bjansens schreef:Het is wel aan realdsl om te beslissen dat het goed functioneren van het internet voor het merendeel van de klanten belangrijker is dan het vlot illegale software kunnen afhalen voor een paar klanten.

Ben je nu echt zo naief Benny ? Of dacht je echt dat je met FUP/unlimited aan te bieden de brave klantjes gaat aantrekken die alléén maar surfen naar het seniorennet ?

De meeste RealDSL klanten zijn net klanten die niets anders doen dan illegaal spul, de ene gewoon al wat meer dan de andere. Ik vraag me dan trouwens af waarom je ook niet torrents en irc capped... maar ja, daar zal de belasting wat lager liggen hé.

Dit is echt wel een A2F historie aan het worden... ook daar heeft men uiteindelijk mensen afgesloten wegens het downloaden van illegaal spul, de volgende stap was het invoeren van een 40 GB limiet... en daarna failliet.

Bezint voor ge begint :!:
bjansens
Destiny
Destiny

r2504 schreef:
bjansens schreef:Het is wel aan realdsl om te beslissen dat het goed functioneren van het internet voor het merendeel van de klanten belangrijker is dan het vlot illegale software kunnen afhalen voor een paar klanten.

Ben je nu echt zo naief Benny ?

Benny? Da Ben ik ny :P
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

bjansens schreef:Benny? Da Ben ik ny :P

My mistake... dacht ooit die naam eens gelezen te hebben... zal dan wel fout zijn.
wh4t3v3r
Member
Member

[quote="r2504
Ben je nu echt zo naief Benny ? Of dacht je echt dat je met FUP/unlimited aan te bieden de brave klantjes gaat aantrekken die alléén maar surfen naar het seniorennet ?

[/quote]

nu moet ik r2504 toch wel gelijk geven .. het is zeer naief om te denken dat er 1 klant naar realdsl is gegaan voor het vlot browsen naar gazet van antwerpen en tweakers.net en om mailtjes met pps'jes te versturen er is geen enkele legale toepassing om FUP te verantwoorden

het is een grijze bedoeling .. poort 119 cappen of QoS of weet ik hoe het noemt is mijn abo de benen afsnijden .. in mijn ogen is het dus wel cappen .. ik haal maar 110kb/s sinds gisteren, daarvoor zelfs minder.

mij intresseert het echt niet dat userbase.be dan misschien wat vlotter bereikbaar is, en ik ben er van overtuigd dat mijn mede abonees er het zelfde over denken. aan de andere kant heb ik uiteindelijk wel begrip ALS dit in het kader van de overschakeling past. Hoe lang zou dit duren btw ?

en dan nog iets .. Rdsl is tot nu toe altijd gierig geweest met hun officiele verklaringen, doch laten zij het toe dat personeel hun mening hier komen verkondingen ? ik vind dit persoonlijk een beetje raar, allee liever dit dan geen info at all; maar toch.

Edit: 19:40 QoS uitgeschakeld of hoe ge da ook moet noemen, terug boven de 300kb/s van usenet :)
22:00 en terug 110kb/s :p
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

QoS is niet uigeschakeld hoor...

Hier zit het verschil met cappen en QoS ;-)

Bij cappen ga je een bepaald soort trafiel limiteren tot een max...

Bij QoS ga je ook limiteren maar enkel als het nodig is.

Bijvb als de totale bandbreedte boven de 85% komt kan er een knipje gegeven worden op bepaalde trafiek, maar zakt die terug onder de 85% komt dit knipje terug vrij...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wh4t3v3r schreef:[quote="r2504

nu moet ik r2504 toch wel gelijk geven .. het is zeer naief om te denken dat er 1 klant naar realdsl is gegaan voor het vlot browsen naar gazet van antwerpen en tweakers.net en om mailtjes met pps'jes te versturen er is geen enkele legale toepassing om FUP te verantwoorden

het is een grijze bedoeling .. poort 119 cappen of QoS of weet ik hoe het noemt is mijn abo de benen afsnijden .. in mijn ogen is het dus wel cappen .. ik haal maar 110kb/s sinds gisteren, daarvoor zelfs minder.

mij intresseert het echt niet dat userbase.be dan misschien wat vlotter bereikbaar is, en ik ben er van overtuigd dat mijn mede abonees er het zelfde over denken. aan de andere kant heb ik uiteindelijk wel begrip ALS dit in het kader van de overschakeling past. Hoe lang zou dit duren btw ?

en dan nog iets .. Rdsl is tot nu toe altijd gierig geweest met hun officiele verklaringen, doch laten zij het toe dat personeel hun mening hier komen verkondingen ? ik vind dit persoonlijk een beetje raar, allee liever dit dan geen info at all; maar toch.

Edit: 19:40 QoS uitgeschakeld of hoe ge da ook moet noemen, terug boven de 300kb/s van usenet :)
22:00 en terug 110kb/s :p[/quote]

Eigenlijk vind ik het naïef dat jullie denken dat telenet en belgacom dit niet doen.

lees hier meer http://nl.wikipedia.org/wiki/Qos
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Ik kom zelf ook amper boven de 100kb dus kan beamen dat poort 119 zwaar gecapped is. (of geQoSed is maar hoe je het beestje noemt, en het resultaad is bijna hetzelfde: trage downloads)

De snelheden liggen lager dan een een goedkope 1mbit lijn van versatel indertijd.

ik heb momenteel men telenet turbo terug ingestoken. En ik haal nu met gemak het 10 voudige (ik weet dat je tn niet me rdsl kunt vergelijken maar gewoon om aan te tonen dat er is geen problemen zijn met eweka.nl)

Gemiddeld download ik per maand misschien 15gig en af en toe is 100gig ofzo. ik heb men lijn niet nodig om constant tegen 100kb alles binenen te trekken wat ik maar kan vinden. Maar om af en toe tegen werkbare snelheid eens iets binennen te halen en de mogelijkhijd om eens uit de bol te gaan qua download als er eens iets intresants online sta.

Voor mij is rdsl dus niet meer intressant zolang die cap/qos op poort 119 niet verdwijnt of ik een manier vind om deze te omzijlen

@Terro welke usnet provider laat connects over andere poorten toe ?
en liggen de prijzen rond die van eweka.nl en tweaknews.nl ?

Of weet er mischien iemand (een eventueel betalende) service / proxie die toelaat om poort 119 verkeer te redirecten naar vb poort 80 ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

cyberbug schreef:Ik kom zelf ook amper boven de 100kb dus kan beamen dat poort 119 zwaar gecapped is. (of geQoSed is maar hoe je het beestje noemt, en het resultaad is bijna hetzelfde: trage downloads)

De snelheden liggen lager dan een een goedkope 1mbit lijn van versatel indertijd.

ik heb momenteel men telenet turbo terug ingestoken. En ik haal nu met gemak het 10 voudige (ik weet dat je tn niet me rdsl kunt vergelijken maar gewoon om aan te tonen dat er is geen problemen zijn met eweka.nl)

Gemiddeld download ik per maand misschien 15gig en af en toe is 100gig ofzo. ik heb men lijn niet nodig om constant tegen 100kb alles binenen te trekken wat ik maar kan vinden. Maar om af en toe tegen werkbare snelheid eens iets binennen te halen en de mogelijkhijd om eens uit de bol te gaan qua download als er eens iets intresants online sta.

Voor mij is rdsl dus niet meer intressant zolang die cap/qos op poort 119 niet verdwijnt of ik een manier vind om deze te omzijlen

@Terro welke usnet provider laat connects over andere poorten toe ?

Of weet er mischien iemand (een eventueel betalende) service / proxie die toelaat om poort 119 verkeer te redirecten naar vb poort 80 ?

Hmm wel virtualbox.nl heeft geloof ik poort 8080 en 23, maar het is niet omdat het met telenet snel gaat dat het daarom aan rdsl ligt kan nog altijd een slechte route zijn naar realdsl netwerk zelf...

Maar ipv alles te willen omzeilen vraag ik me af waarom je gewoon niet een beetje geduld hebt net als de rest, het is voor iedereen zo,.. simpel. Sommige mensen hebben dit niet een weekje zoals jij nu, die hebben dit bijna een half jaar..

Ik weet het, het zou niet mogen maar het is nu niet anders, het is niet dat men niet verwittigd heeft.

Men weet ervan dus is het eigenlijk onzin om hier een thread van vol te schrijven.. vind je niet? Het antwoordt zal steeds hetzelfde zijn ..

PS bij virtualbox haalde ik des tijds bijna 400kb/s met realdsl
ThaMan
Plus Member
Plus Member

Inderdaad Ofloo...
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Goed gesproken Ofloo ;)
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Dan kan ik alleen maar hopen dat de upgrades er zo snel mogelijk komen.

Een positive noot is dat:
-ik sinds de cap/qos geen enkele disconnect meer heb gehad.
-ik nu op alle non usenet dingen bijna constant 350kb+ haal ipv af en toe 300kb+.
-Het laden van paginas is ook veel sneller bijna direct.

Als de updates er voor zorgen dat de traffiek over 119 ook terug op volle snelheid lopen levert realdsl een perfecte connectie. (het eventuele 4.4mbit lijn profiel en de upload verhoging zijn dan mooie extras)

Ik wou enkel bevestingen dat de trafiek 119 niet optimaal liep, en dit voor mij en ongemak was, in de hoop dat ze snel werk maken van de upgrates (ik had toen de Qos sticky nog niet gelezen btw)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Terro
Member
Member

cyberbug schreef:@Terro welke usnet provider laat connects over andere poorten toe ?

Ik denk wel dat elke use-net provider wel meerdere poorten heeft voorzien om te connecteren. Ik ga er misschien niet mee akkoord, maar dat Realdsl de QOS toepast op de nntp-poort, heeft een reden en dat zou ik dan teniet doen door hier even een link naar een use-net provider te zetten waarbij je mag connecteren op poort 80. Degene waar ik bij ben laat dat bevoorbeeld toe, maar toch laat ik de nieuwslezer op poort 119 staan, ten eerste omdat ik toch niet veel download en ten tweede dat dit nog altijd beter is dan een algemene cap op de verbinding en wees maar gerust dat deze er ook zou komen als QOS niet meer zou helpen. Met wat ben je dan beter af?
Hypoliet
Starter
Starter

Ok, nu weet ik na wat googlen ook weer waarom ik maar aan 100KB/s meer kan downloaden. Ik wil bjansens bedanken voor deze informatie en openheid en zou graag nog even als reactie willen horen wat er op de planning staat om de problemen te verhelpen?

@Terro: nice try en zeer edelmoedig en solidair en zal dat respecteren
maar ik vind het tegelijkertijd wel een beetje ijdele hoop...
Jij praat namelijk niet over een klein newsservertje in achter-Afrika zonder website, wel integendeel nietwaar...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”