
Hey! Telecom vast internet?
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat is de prijs voor het eerste jaar, erna wordt dat €73 als ik het goed zie.phil48 schreef: 06 okt 2023, 09:42 Is One van Telenet voor jou niet nog goedkoper? 58 euro voor hun pack met onbeperkt mobiel en gratis data kaart voor een tablet of dergelijke, plus een hogere snelheid dan Orange (250 vs 150).
Trek daar die 8 euro sociaal tarief af en je komt op 50 euro ???
-
- Elite Poster
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Uit een chat met Hey omdat ik wilde weten:
- waarom mijn order is geannuleerd
- wanneer mijn overzettingsdatum was (omdat ik soms ook van thuis werk)
- of dit invloed heeft op mijn Orange factuur
- waarom mijn order is geannuleerd
- wanneer mijn overzettingsdatum was (omdat ik soms ook van thuis werk)
- of dit invloed heeft op mijn Orange factuur
Bedankt! Ik zie dat je eerste bestelling geannuleerd werd door het systeem, dit vanwege een technisch probleem. Onze achterliggende diensten zijn hier wel al mee bezig om dit in orde te maken zie ik.
Momenteel kan ik je helaas wel geen exacte datum geven wanneer dit overgezet zal worden.
Ze laten je wel iets weten van zodra dit in orde is.
Je dossiernummer hiervoor is xxxxx.
Dit kan ik niet met zekerheid zeggen, nu het is wel zo dat ook al start je een nieuwe periode en je krijgt een volledige factuur voor de komende maand neem nu dat je op 12/10 overgezet zou zijn, zou je eerst een volledige maand moeten betalen maar dan krijg je dit op een slotfactuur terug (de periode 12/10 - 11/11). We werken met hetzelfde systeem dus dit kan ik je wel verzekeren.![]()
Wel je betaald altijd een maand vooruit dus de periode die je zou betaald hebben maar niet kon gebruiken vanwege de stopzetting krijg je terug (het kan zijn dat van zodra je de factuur ontvangt met het bedrag in je voordeel je hun wel zal moeten contacteren voor de terugstorting effectief) maar je zal niet betalen voor iets die je niet kan gebruiken en dat kan ik niet verzekeren dat dit op voorhand zal zijn maar sinds we exact dezelfde software en hardware gebruiken zal je van de omschakeling eigenlijk niets merken noch zal je onderbreking hebben in je diensten.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- guntherstassen
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Is het mogelijk om mijn Telenet TV incl de Telenet modem voor de interactiviteit te behouden en Telenet buiten de zwieren en Hey Internet aanvragen?
Chat bij Hey is een ramp.. na 1 uur nog geen antwoord
Chat bij Hey is een ramp.. na 1 uur nog geen antwoord
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb 2:40 moeten wachten in de chat, maar er kwam wel degelijk antwoord. Dit was natuurlijk tijdens de dag nog, niet s'avonds tegen het weekend...
-
- Pro Member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 14 keer
Nu de chat mag van m gerust 1 dag duren , ze zijn wel wat goedkoper dan Mobile Vikings ... Ik mis enkel bij Hey een ' unlimited ' mobiel abo als ze dat hebben , hebben ze zowiezo 2 klanten ebij !
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ze zijn wel langzaam met hun overzettingen van Orange->Hey vast internet.
Ze gingen mij maandag overzetten stond er in de mail. Niet gebeurd. Ik gisteren contact via chat en: "Het is erg druk, het zal zeker voor morgen zijn" Vandaag nog steeds niets dus...
Added in 16 hours 43 minutes 2 seconds:
OK vandaag eindelijk overgezet. Modem heeft 3x ofzo gereboot voor provisioning. Blijft gelukkig in bridge mode staan.
Speed is 150/15 wat te verwachten was.
Ze gingen mij maandag overzetten stond er in de mail. Niet gebeurd. Ik gisteren contact via chat en: "Het is erg druk, het zal zeker voor morgen zijn" Vandaag nog steeds niets dus...
Added in 16 hours 43 minutes 2 seconds:
OK vandaag eindelijk overgezet. Modem heeft 3x ofzo gereboot voor provisioning. Blijft gelukkig in bridge mode staan.
Speed is 150/15 wat te verwachten was.
-
- Pro Member
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik ben maandag overgezet. Aanvraag gedaan 30 sept. Maandag ongeveer 45 minuten zonder internet gezeten. Kom wel van orange. Er moest dus geen technieker langskomen.
Merk geen verschil in snelheid. Tevreden dus.
Merk geen verschil in snelheid. Tevreden dus.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ja lap, ik krijg al een factuur van 39 euro ipv 29, geen korting dus, ik dan maar weer de chat opentrekken...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
"Sorry meneer, we zullen je korting op de volgende factuur toepassen. Gelieve voor deze factuur het volle bedrag te betalen anders krijg je aanmaningen en mogelijks extra administratiekosten".splinterbyte schreef: 24 okt 2023, 11:20 Ja lap, ik krijg al een factuur van 39 euro ipv 29, geen korting dus, ik dan maar weer de chat opentrekken...
Aaah waar is de tijd

-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ja dat ben ik gewoon en heb deze dus al betaald
Ik verwacht uiteraard wel een aanpassing en creditering op volgende factuur.
De chat is zoals gewoonlijk zeer langzaam... Maar ik prefereer dit ver boven bij andere providers uren aan de lijn te hangen met vervelende wachtmuziek en kans op verbreking door hun...

De chat is zoals gewoonlijk zeer langzaam... Maar ik prefereer dit ver boven bij andere providers uren aan de lijn te hangen met vervelende wachtmuziek en kans op verbreking door hun...
Laatst gewijzigd door splinterbyte 24 okt 2023, 15:06, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Toch wel hoor, ze antwoordden net:
Ik heb het even voor je nagekeken en heb jou een kredietnota gegeven.
Op je volgende facturen zal deze promo wel toegekend zijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Om klant te mogen worden betaal je het volgende "De opstartkost bedraagt 59€. De installatiekost van 99€ wordt momenteel kosteloos aangeboden (tenzij het zou gaan om een uitzonderlijke aansluiting, dan wordt er een offerte aangemaakt)."
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nope, op mijn factuur staat:
Kan natuurlijk later veranderen, zoals Orange doet,Opstartkosten 59,00 €
Opstartkosten korting -59,00 €
maar als er op de moment van de bestelling op de website staat "Inclusief modem en gratis installatie (59€)", dan heb je daar recht op.
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Tja dat is natuurlijk voer voor discussie.
Voordien had ik een werkende Telenet kabel die vanaf de straat naar de woning kwam.
Door een storm is deze beschadigd,en heeft de brandweer deze verwijderd,omdat ik toch een Proximus aansluiting had.
Voor een nieuwe kabel te trekken vanaf de straat zou het 59 Euro kosten ,als de kabel minder dan 20 meter is.Anders maakt men een offerte.
Voordien had ik een werkende Telenet kabel die vanaf de straat naar de woning kwam.
Door een storm is deze beschadigd,en heeft de brandweer deze verwijderd,omdat ik toch een Proximus aansluiting had.
Voor een nieuwe kabel te trekken vanaf de straat zou het 59 Euro kosten ,als de kabel minder dan 20 meter is.Anders maakt men een offerte.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Da's iets anders. Als je bij Proximus nog een kabel binnen moet laten trekken zal dat ook geld kosten.
Tenzij je geluk hebt en ze (werkende) fiber willen leggen want daar zijn promo's op.
Tenzij je geluk hebt en ze (werkende) fiber willen leggen want daar zijn promo's op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5571
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik vraag me af.
Nu betaal ik 62 euro voor go intense en dan ja dat ene.
Als ik dan prijsstijging in januari zie gaat dit naarr 67
Hey 80 GB met internet is 64 euro. Geen sociaal tarief maar misschien minder prijsstijgingen?
Kan iemand mij helpen met deze keuze?
Nu betaal ik 62 euro voor go intense en dan ja dat ene.
Als ik dan prijsstijging in januari zie gaat dit naarr 67
Hey 80 GB met internet is 64 euro. Geen sociaal tarief maar misschien minder prijsstijgingen?
Kan iemand mij helpen met deze keuze?

-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ze zijn wel een beetje stout, krijg ik net een SMS:splinterbyte schreef: 24 okt 2023, 15:00Ik heb het even voor je nagekeken en heb jou een kredietnota gegeven.
Dus ipv ineens 10 euro terug te geven gaan ze't spreiden over 3 maandenhey!: je ontvangt op je volgende 3 facturen een krediet van 3,33 euro. Ofwel 10,00 euro in totaal

- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Winstmarge op hey! telecom is miniem. Met die 29 euro promo maakt Orange zeker verlies. Ze hebben volgens mij wel een strategie van jaarlijkse lichte prijsverhogingen achter de hand, want Wyre, de beheerder van de coaxkabel, zal wel kosten maken en jaarlijks de wholesale-tarieven verhogen.
Ik denk niet dat hey! telecom ooit zo standvastig goedkoop als Scarlet kan zijn.
Ik denk niet dat hey! telecom ooit zo standvastig goedkoop als Scarlet kan zijn.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6839
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
En wanneer krijg je de laatste €0.01?splinterbyte schreef: 25 okt 2023, 14:46Ze zijn wel een beetje stout, krijg ik net een SMS:splinterbyte schreef: 24 okt 2023, 15:00Ik heb het even voor je nagekeken en heb jou een kredietnota gegeven.Dus ipv ineens 10 euro terug te geven gaan ze't spreiden over 3 maandenhey!: je ontvangt op je volgende 3 facturen een krediet van 3,33 euro. Ofwel 10,00 euro in totaal![]()

-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Zou toch meer zijn als ze "unlimited" vast internet zouden aanbieden op hun eigen 4G/5G masten, beetje zoals Tadaam?
Ook niet op fiber eens dat meer ingeburgerd is?raf1 schreef: 25 okt 2023, 14:58 Ik denk niet dat hey! telecom ooit zo standvastig goedkoop als Scarlet kan zijn.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6151
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Orange maakt al veel winst met gewone 4G/5G-abonnementen. Dus een product zoals Tadaam zou die business kunnen hypothekeren en dat zullen ze niet doen.
En fiber is nog even afwachten terwijl Scarlet al beschikbaar is op fiber. Dus ja, Scarlet heeft momenteel de beste troeven om de komende twee jaar de goedkoopste te blijven.
En fiber is nog even afwachten terwijl Scarlet al beschikbaar is op fiber. Dus ja, Scarlet heeft momenteel de beste troeven om de komende twee jaar de goedkoopste te blijven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Met de overeenkomst tussen Telenet en Orange die Telenet toelaat het Orange-coax netwerk in Wallonië te gebruiken, zou het me niet verwonderen dat er gesleuteld werd aan de wholesale tarieven voor het gebruik van het netwerk in Vlaanderen.raf1 schreef: 25 okt 2023, 14:58 Winstmarge op hey! telecom is miniem. Met die 29 euro promo maakt Orange zeker verlies. Ze hebben volgens mij wel een strategie van jaarlijkse lichte prijsverhogingen achter de hand, want Wyre, de beheerder van de coaxkabel, zal wel kosten maken en jaarlijks de wholesale-tarieven verhogen.
Ik denk niet dat hey! telecom ooit zo standvastig goedkoop als Scarlet kan zijn.
Wij hebben vast internet van orange en dat kost ons maandelijks €46 + €3 voor de wifi comfort.
Weet iemand hoeveel de wifi comfort bij Hey Telecom kost per maand? Is dit ook €3 per maand?
En worden de bestaande boosters dan overgenomen door hey telecom? Want ik ben nog maar sinds kort klant bij orange en zou een Eco-Participatie moeten betalen om de kosten te dekken voor de productie, recyclage/refurbishing van de apparaten.
Heb al raad gevraagd via de chat van hey telecom maar 8 uur later was ik nog niet veel wijzer geworden.
Weet iemand hoeveel de wifi comfort bij Hey Telecom kost per maand? Is dit ook €3 per maand?
En worden de bestaande boosters dan overgenomen door hey telecom? Want ik ben nog maar sinds kort klant bij orange en zou een Eco-Participatie moeten betalen om de kosten te dekken voor de productie, recyclage/refurbishing van de apparaten.
Heb al raad gevraagd via de chat van hey telecom maar 8 uur later was ik nog niet veel wijzer geworden.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 127 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Tip: koop ergens een wifi booster of wifi puntje zoals bvb een fritz repeater 1200ax - 60eu ongv.
of gebruik nog een oude router/ap.
Die dingen gaan zeer lang mee en het is van jou zelf ipv "huren"
of gebruik nog een oude router/ap.
Die dingen gaan zeer lang mee en het is van jou zelf ipv "huren"

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 9 keer
Geen activatiekost aangerekend mag ik hopen (hier ook aan het kijken om te switchen van orange naar hey)?splinterbyte schreef: 24 okt 2023, 11:20 Ja lap, ik krijg al een factuur van 39 euro ipv 29, geen korting dus, ik dan maar weer de chat opentrekken...
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Door iemand hier op het forum zag ik dat Hey Telecom ook internet aanbied op het coax netwerk.
Dus ging ik eens kijken op hun website en leek het me ook interessant om over te stappen
want ik heb nu op dit moment ook het laagste abonnement (150/15) bij Orange.
Ik zag net op de Orange klantenzone dat ik mijn eerste factuur heb gekregen op 28 nov '22,
ik vermoed dat het geen probleem is met over te stappen of moet je een jaar bij je huidige provider blijven?
Dus ging ik eens kijken op hun website en leek het me ook interessant om over te stappen
want ik heb nu op dit moment ook het laagste abonnement (150/15) bij Orange.
Ik zag net op de Orange klantenzone dat ik mijn eerste factuur heb gekregen op 28 nov '22,
ik vermoed dat het geen probleem is met over te stappen of moet je een jaar bij je huidige provider blijven?
-
- Plus Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 9 keer
Nee, je kan vertrekken wanneer je wil.
Is er iemand die weet heeft of Hey! toevallig zoals Orange een gedeeld datasimkaart aan €3 per maand heeft?
Ik zou ook graag overstappen maar deze is wel nogal belangrijk.
Is er iemand die weet heeft of Hey! toevallig zoals Orange een gedeeld datasimkaart aan €3 per maand heeft?
Ik zou ook graag overstappen maar deze is wel nogal belangrijk.
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 21 keer
6 maanden is minimum volgens de wet, daarna mogen er geen kosten aangerekend worden bij opzegging.
Bij overgang van Orange naar Hey, dat is quasi enkel administratief, daar zou het me verbazen als ze moelijk zouden doen binnen de eerste 6 maanden.
Bij overgang van Orange naar Hey, dat is quasi enkel administratief, daar zou het me verbazen als ze moelijk zouden doen binnen de eerste 6 maanden.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Daarstraks internet van Hey! Telecom aangevraagd,
zo te zien moet er toch een technieker langskomen,
dat stond toch in de mail die ik na de bestelling kreeg.
Kon drie datums kiezen wanneer de technieker kon langskomen, de eerste was 24 november.
zo te zien moet er toch een technieker langskomen,
dat stond toch in de mail die ik na de bestelling kreeg.
Kon drie datums kiezen wanneer de technieker kon langskomen, de eerste was 24 november.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Dat stond ook in de mail die ik had na bestelling, maar na hun via chat te contacteren hierover, hebben ze het in orde gemaakt en werd ik sneller overgezet, zonder technieker dus, zelfde modem in gebruik etc.
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4056
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is goed om te weten, dan ga ik hun ook eens contacteren via de chat.
Edit:
Voormiddag contact gehad met de klantendienst via de chat, alhoewel dat ook niet echt vlot verliep, maar die gaf aan dat een technieker noet moet langskomen.
Nu zie ik dat ze me een mail hebben gestuurd net na de middag met als onderwerp "Je afspraak voor de installatie van je Orange-diensten is geannuleerd" dus denk ik dat is goed ze gaan dat van bij hun aanpassen zonder technieker. Maar als ik dan die mail lees staat er:
Edit:
Voormiddag contact gehad met de klantendienst via de chat, alhoewel dat ook niet echt vlot verliep, maar die gaf aan dat een technieker noet moet langskomen.
Nu zie ik dat ze me een mail hebben gestuurd net na de middag met als onderwerp "Je afspraak voor de installatie van je Orange-diensten is geannuleerd" dus denk ik dat is goed ze gaan dat van bij hun aanpassen zonder technieker. Maar als ik dan die mail lees staat er:
Straks nog eens contact opnemen want nu kan ik niet meer volgen, is mijn hele aanvraag nu geannuleerd?Eerst en vooral willen we je bedanken voor je interesse in ons internetdienst.
Helaas kunnen we je om technische redenen geen toegang verschaffen tot deze dienst.
Daarom hebben we je afspraak met onze technicus van Vrijdag 24 November 2023 tussen 13 en 18 uur geannuleerd.
We vinden het echt jammer, maar danken je nogmaals voor je vertrouwen.
Tot ziens,
Het hey!-team