Hallo all,
ik heb een vraag die waarschijnlijk erg dom is en voor de hand ligt, maar ik kom er niet uit. Ik heb sinds kort een Philips Wireless Modem ter vervanging van m'n oude ASUS USB modem, omdat die raar deed en m'n verbinding telkens wegviel. Ik zag dat die wireless modems zwaar in promotie waren, en dus kocht ik er maar zo een.
Ik heb hem nu geïnstalleerd en hij werkt prima, daar geen miserie mee, maar nu komt het: in welk opzicht is deze modem draadloos? Ik moest verdorie nog een extra draad aansluiten in vgln met de vorige... Er is nu verbinding met de stroom, met de telefoon én met de computer. Toen ik die had gekocht dacht ik dat ik die modem zou kunnen beneden laten staan en dat er geen verbinding met de pc meer nodig was. Dat klopt dus blijkbaar niet.
Wat ik dus niet snap is: wat houdt dat 'draadloos' exact in, of anders gezegd: wat zijn de voordelen van deze modem?
Philips Wireless Modem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Hij kan een wireless signaal uitzenden (mss moet je dit nog activeren in je settings van je modem) naar je computer, deze moet dan wel een wireless netwerkkaartje hebben, met zo'n antennetje om te ontvangen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Contacteer:
Deze modem heeft meerdere voordelen tov je oude asus-modem.
- Het draadloze slaat op de verbinding tussen je pc en het telefoon stopcontact: De modem steek je in de telefoon en je pc koppel je via een wlan-kaart met je modem. Maar als je pc vlak bij de modem staat koppel je die beter met een kabel (ivm beveiliging en dergelijke).
- Deze modem heeft een eigen voeding (stroom), de kwaliteit van de adsl-verbinding hangt dus niet meer af van het ok zijn van je pc.
- Aan deze modem kan je meerdere pc's koppelen en zo eventueel een netwerk maken.
- Het draadloze slaat op de verbinding tussen je pc en het telefoon stopcontact: De modem steek je in de telefoon en je pc koppel je via een wlan-kaart met je modem. Maar als je pc vlak bij de modem staat koppel je die beter met een kabel (ivm beveiliging en dergelijke).
- Deze modem heeft een eigen voeding (stroom), de kwaliteit van de adsl-verbinding hangt dus niet meer af van het ok zijn van je pc.
- Aan deze modem kan je meerdere pc's koppelen en zo eventueel een netwerk maken.
Ah ok, bedankt voor de feedback tot nu toe. Nog een specifieker vraagje: ik ben misschien van plan een Nintendo DS te kopen, kan ik dan al meteen via WiFi online of moet ik toch nog zo'n adapter kopen om online te spelen?