49inch ultra wide monitor

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Heeft er reeds iemand ervaring met zulke monitoren (5120 x 1440), zou deze willen aansluiten op een laptop maar vroeg me nog af of er specifieke vereisten zijn voor de laptop zelf om die monitor degelijk te kunnen aansturen.

De meesten van die monitoren zijn blijkbaar voorzien van een ingebouwde usb hub dus aansluiten via de usb-c aansluiting lijkt me dan ook aangewezen en dan wordt de laptop ook nog opgeladen ondertussen.

Zelf heb ik hier nog een hp dragonfly in gebruik van de eerste generatie.
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Ik draai een 5120x2160 (5k2k) samen met een 1920x1080 (klassiek HD) op een laptop. En ik kan ook nog eens het eigen laptopscherm laten draaien (2,8k) , dus een 3-monitor setup. USB-C dock. Zonder problemen. Heb wel refesh op 30hz staan, wat voor zakelijke toepassing ok is.

Laptop: https://www.lenovo.com/be/nl/p/laptops/ ... tech_specs
Grote monitor: https://www.msi.com/Content-Creation-Mo ... WU/support
Dock: https://support.lenovo.com/us/en/soluti ... vice-parts
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Alvast bedankt voor de info maar wat ik nu zo raar vind is het feit dat de dockings resolutie x ondersteunen, dat staat er telkens duidelijk bij maar ook dat het afhankelijk is van de aangesloten laptop. Maar wat nu de maximum output is van de laptop op een externe monitor daar is zelden iets over te vinden.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

Let op de monitor zelf, mijn AOC AG493UCX heeft via usb-c geen ondersteuning voor de 5120p resolutie, enkel via DisplayPort.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Kijk of de laptop en het scherm poorten hebben die, minimaal de resolutie en frequentie die je wil gebruiken, ondersteunen.

Wil je het via USB-C doen dan moet je kijken of die USB-C poorten/hub displaylink of displayport alt mode ondersteunen, en wederom op de gewenste resolutie en frequentie.
Settelen voor 30Hz zou ik persoonlijk niet doen tenzij je enkel powerpoints of een dashboard oid.. wil weergeven op die monitor. Voor al de rest is 60Hz toch wel het minimum of wat confortabel te kunnen werken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”