Ik ben fleetmanager van de GSM-nummers op het werk. Als een collega vertrekt dan moeten wij in principe dat nummer omzetten naar prepay, daarna kunnen ze zelf een abonnement nemen. Nu zijn een aantal oud-collega's erin geslaagd bij vertrek hun overdracht te regelen zonder dat wij eerst die switch naar prepay moeten doen.
Iedereen heeft split billing bij ons en krijgt dus een privéfactuur (voor de meeste eentje van 0 € maar swat).
Krijgen die dat nummer geswitcht omdat ze bij hun nieuwe operator hun "privé klantennummer" van hun split billingfactuur opgeven? Of gaat dit over operators die gewoon laks omspringen met zo'n overdrachten? Bij de meeste mensen wordt zo'n overdracht geblokkeerd omdat het een corporate nummer is, of die geven dan het "verkeerde" klantennummer op?
Als we niet moeten omzetten naar prepay kan dat nummer ook gewoon blijven bellen en data verstoken tot de overdracht naar het privé abonnement, dat is minder "downtime" voor de eindgebruiker. Dus als die overdracht op deze manier kan, wat mij betreft ok. Maar dan moeten de dat natuurlijk correct kunnen documenteren.