Geen ipv4 adres, wel ipv6

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
nickdd
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 6 keer

Hallo,

Bij mijn ouders doet zich het volgende probleem voor: de pc van mijn ma krijgt geen ipv4 adres meer, wel een ipv6 adres.
Al jaren met utp rechtstreeks verbonden met de Telenet modem. In windows toont hij "connected, but not internet". Ook het manueel instellen van een ipv4 adres in de juiste range helpt niet.
Sommige zaken werken wel, namelijk de zaken die over ipv6 kunnen lopen: surfen naar google en bepaalde sites. Andere sites en mail (mijn mailserver heeft nog geen ipv6 enabled) werken dan niet.

De pc heeft ook een 2e NIC, maar ook met die doet hetzelfde probleem zich voor.
Gisteren was er dan wel terug een ip en vandaag terug niet meer.

Een paar jaar geleden had mijn ma dit ook voor en werd na een interventie van telenet de modem vervangen.

Daarnaast hebben m'n ouders regelmatig last van "blokjes op tv" en heb ik zelf al gemerkt dat telenet wifi plots wegvalt en "herstart".
Volgens mij is die modem aan het flippen en is er ook slecht signaal.

Gisteren is een telenet technieker langsgeweest maar die zei dat er niets mis was met de modem. Wel heeft hij vanvoor aan de paal een slecht stuk kabel gevonden en tijdelijk gerepareerd. Er komt een andere ploeg een stuk vervangen.

Echter is er nu nog steeds het probleem van het niet kunnen verkrijgen van een ipv4 adres (wel ipv6) op die pc.

Heeft iemand hier een mogelijke verklaring voor of een idee hoe dit verholpen kan worden?
Blijkbaar had de technieker er niet veel oren naar en heeft hij enkel gefocust op een stukje kabel buiten.

Groeten,
Nick
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat je best de problemen isoleert.

Is het enkel de PC van je ma die geen IPv4 adres krijgt? De rest van de toestellen in het huis wel? (draadloos of bedraad)
Indien dat laatste: het verkrijgen van een IPv4 adres is iets tussen de telenet router en je client PC (DHCP).
Zelfs al zou je de COAX uit de telenet modem halen, dan nog zal je PC een IPv4 adres krijgen.
De PC van je moeder heeft 2 NICs, zijn die samen in gebruik? Of wordt de tweede eigenlijk niet gebruikt?
Wel vreemd inderdaad dat IPv6 verkeer wel werkt..

Heb je ook al eens in 'mijn telenet' gekeken naar de verbonden toestellen? Is er een toestel dat DHCP adressen opslurpt waardoor er geen meer beschikbaar zijn? Maar dan zou ik verwachten dat je het op meerdere pc's moet voorhebben..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”