De jongste tijd wordt mijn Telenet-mailbox overspoeld door spam en fishingmails. En dat is niet het geval voor mijn Gmail en eigen hosting mailbox. Daar werken spamfilters wel behoorlijk.
Hoe kan je spamfilters instellen, beheren in Telenet mailbox? Ik keek al in de webmail maar daar ken ik enkel spammails manueel markeren als spam maar Telenet leert daar niets uit en altijd weer dezelfde mails komen terug. Ik ben die gewonnen Airfryers beu!
Spam in Telenet-mailbox
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Net even gechecked en anti spam en anti virus staan aan.
Opmerkelijk is dat die zondvloed aan spam echt van de laatste weken is. Misschien zit mijn emailadres ergens in een lijst.
Bijzonder vervelend dat Telenet die zeer gelijkaardig berichten niet herkend.
Opmerkelijk is dat die zondvloed aan spam echt van de laatste weken is. Misschien zit mijn emailadres ergens in een lijst.
Bijzonder vervelend dat Telenet die zeer gelijkaardig berichten niet herkend.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Spam is bij momenten raar. Doorsnee komt er bij mij (eigen beheer/domein) zo goed als geen spam in mijn mailbox terwijl er 10-tallen per dag in "quarantaine" gaan. Soms komen er dan enkele, 2-3, op een dag wel in een mailbox terwijl de anderen met hetzelfde onderwerp wel in quarantaine zitten. Er is niet echt een lijn in te trekken waarom sommigen door de spamassassin filter komen. Aangezien het niet echt storend is heb ik nog niet gezocht of er kleine verschillen zitten in de spam die wel of niet doorkomt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier hetzelfde probleem op twee mailboxen van Telenet, de andere twee dan weer niet.R2D2 schreef: 11 sep 2023, 19:02 De jongste tijd wordt mijn Telenet-mailbox overspoeld door spam en fishingmails. En dat is niet het geval voor mijn Gmail en eigen hosting mailbox. Daar werken spamfilters wel behoorlijk.
Hoe kan je spamfilters instellen, beheren in Telenet mailbox? Ik keek al in de webmail maar daar ken ik enkel spammails manueel markeren als spam maar Telenet leert daar niets uit en altijd weer dezelfde mails komen terug. Ik ben die gewonnen Airfryers beu!
Ik heb Telenet hiervan op de hoogte gebracht, zij waren al op de hoogte van andere klachten en hebben dossier opgemaakt.
Ondertussen mij een Outlook account aangemaakt, ben ik ook niet meer gebonden aan één provider als ik wil verhuizen.
Op den duur waren het aantal spam mails hoger dan de echte mails.
Hier ook tal van Airfryers gewonnen en Oekrainse schoonheden die zich aanbieden