Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 75 keer
Had internet besteld maar na een week terug opgezegd en gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Dit naar de ombudsdienst gestuurd. En daar had Telenet mij bevestigd dat alles in orde was en er geen nieuwe aanrekeningen gingen volgen. Ik was er mij van bewust dat er op 4 augustus toch nog een zou volgen, en zo geschiedde. 3,83 Euro te betalen. Heb ik naar Telenet gebeld en uitgelegd dat ik van herroepingsrecht gebruik gemaakt heb, maar het systeem wil dit niet crediteren omdat er pending actions of activations zijn (uiteraard, want heb nog een activatie lopen bij Base). Dus terug wachten op Telenet of ombudsdienst tot dit opgelost is. EN ze kunnen niets, want herroepingsrecht is in orde.
Toegevoegd na 23 uren 13 minuten 49 seconden:
Aanvulling op vorig bericht: Kosten onder de 10 Euro en boven de 500 Euro kan de klantendienst niet zelf crediteren. Omdat ze bij financien willen weten waarom.
Aanvulling op vorig bericht: Kosten onder de 10 Euro en boven de 500 Euro kan de klantendienst niet zelf crediteren. Omdat ze bij financien willen weten waarom.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
Ben je nu echt serieus?streulma schreef: 07 aug 2023, 10:46 ik was er mij van bewust dat er op 4 augustus toch nog een zou volgen, en zo geschiedde. 3,83 Euro te betalen
Onze tijd, die van Telenet èn die van de Ombudsdienst verprutsen voor een "geschil" van 3.83€?
Nog net niet de vrederechter ingeschakeld?

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 14 keer
Herroepingsrecht wil toch niet zeggen dat je niet moet betalen? Dit is enkel een recht om binnen de 14 dagen kosteloos stop te zetten zonder opgave van reden.
Maar de abo-kost voor het actieve (en dus gebruikte) deel binnen deze periode dient toch altijd betaald te worden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maar de abo-kost voor het actieve (en dus gebruikte) deel binnen deze periode dient toch altijd betaald te worden?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 8 keer
Ben jij een promohopper dat je zoveel switcht tussen operatoren of waarom verander jij zoveel?streulma schreef: 07 aug 2023, 10:46 Had internet besteld maar na een week terug opgezegd en gebruik gemaakt van het herroepingsrecht. Dit naar de ombudsdienst gestuurd. En daar had Telenet mij bevestigd dat alles in orde was en er geen nieuwe aanrekeningen gingen volgen. Ik was er mij van bewust dat er op 4 augustus toch nog een zou volgen, en zo geschiedde. 3,83 Euro te betalen. Heb ik naar Telenet gebeld en uitgelegd dat ik van herroepingsrecht gebruik gemaakt heb, maar het systeem wil dit niet crediteren omdat er pending actions of activations zijn (uiteraard, want heb nog een activatie lopen bij Base). Dus terug wachten op Telenet of ombudsdienst tot dit opgelost is. EN ze kunnen niets, want herroepingsrecht is in orde.

Is ook wel gewoon vragen voor problemen steeds.
-
- Elite Poster
03/08/2023 Ontvangen email Informatie ontvangen Telenet Group
Hiermee verwijzen wij naar uw e‑mails van 28 juli en 3 augustus 2023 aangaande de klacht van de heer streulma.
Wij verwijzen eveneens naar ons verstuurde standpunt van 3 augustus 2023.
Conclusie: Volgens het herroepingsrecht werden er geen kosten in rekening gebracht.
Voor wij ons standpunt uitstuurden hebben wij uiteraard ook nagekeken of er nog iets in de toekomst zou
aangerekend worden. Omdat er nog mogelijks activeringskosten klaar stonden, hebben wij deze voor de zekerheid
uit het systeem gehaald.
Er werden geen kosten aangerekend betreffende bestelling <> en er zullen ook geen aanrekeningen
volgen.
Wij hebben de retour link geopend die meneer ons stuurde en krijgen hierop bevestiging van inlevering te zien.
Hiermee is er bewijs dat hij wel degelijk de modem heeft ingeleverd zoals gevraagd werd. Hierop zullen geen kosten
aangerekend worden.
Hiermee verwijzen wij naar uw e‑mails van 28 juli en 3 augustus 2023 aangaande de klacht van de heer streulma.
Wij verwijzen eveneens naar ons verstuurde standpunt van 3 augustus 2023.
Conclusie: Volgens het herroepingsrecht werden er geen kosten in rekening gebracht.
Voor wij ons standpunt uitstuurden hebben wij uiteraard ook nagekeken of er nog iets in de toekomst zou
aangerekend worden. Omdat er nog mogelijks activeringskosten klaar stonden, hebben wij deze voor de zekerheid
uit het systeem gehaald.
Er werden geen kosten aangerekend betreffende bestelling <> en er zullen ook geen aanrekeningen
volgen.
Wij hebben de retour link geopend die meneer ons stuurde en krijgen hierop bevestiging van inlevering te zien.
Hiermee is er bewijs dat hij wel degelijk de modem heeft ingeleverd zoals gevraagd werd. Hierop zullen geen kosten
aangerekend worden.
Laatst gewijzigd door streulma 09 aug 2023, 08:40, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Bedankt: 8 keer
Die 3,83 zal je moeten betalen omdat je 2 dagen gebruik hebt gemaakt van je internetverbinding.
Volgende zaken moeten altijd door de klant betaald worden bij een herroeping:
- pro rata abonnementskosten
- pro rata huur Digibox/Digicorder
- verbruik voor de periode tot aan het herroepingsrecht
Volgende zaken moeten altijd door de klant betaald worden bij een herroeping:
- pro rata abonnementskosten
- pro rata huur Digibox/Digicorder
- verbruik voor de periode tot aan het herroepingsrecht
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
@streulma Geen mods taggen puur om uw gelijk te halen. Staat een post je niet aan, gebruik de reporting feature van het forum.
De vraag van @Marre is niet onterecht - zoals je zelf aangeeft switch je heel vaak tussen providers. De vraagstelling was dan ook niet aanvallend imho.
Vaak van provider veranderen *kan* zowel in uw voordeel als uw nadeel uitspelen.
De vraag van @Marre is niet onterecht - zoals je zelf aangeeft switch je heel vaak tussen providers. De vraagstelling was dan ook niet aanvallend imho.
Vaak van provider veranderen *kan* zowel in uw voordeel als uw nadeel uitspelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 74 keer
@streulma
Stondt jij niet op de zwarte lijst wegens je bizarre praktijken IVM switchen om de zoveel dagen/weken van provider?
Ik herinner me hier een topic van.
Edit:
Best even je echte naam verwijderen van je mailtje.
Stondt jij niet op de zwarte lijst wegens je bizarre praktijken IVM switchen om de zoveel dagen/weken van provider?
Ik herinner me hier een topic van.
Edit:
Best even je echte naam verwijderen van je mailtje.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
Ik denk dat de meesten trouwens niet meer mee zijn met wat ik nu heb van diensten en waar.
Maar dat gaat zo in de wereld.
De meeste dingen veranderen en zijn niet meer zoals vroeger.
Wat ik vroeger had en meemaakte is niet meer het nu.
De wereld veranderd.
Zo moet ik ook gaan besparen en dat is al altijd mijn punt geweest.
Daarom zocht ik altijd de goedkopere oplossingen.
Zoals wat ik nu heb heel OK is.
Ik ben een mens met een beperking en heb het al niet breed.
Maar dat gaat zo in de wereld.
De meeste dingen veranderen en zijn niet meer zoals vroeger.
Wat ik vroeger had en meemaakte is niet meer het nu.
De wereld veranderd.
Zo moet ik ook gaan besparen en dat is al altijd mijn punt geweest.
Daarom zocht ik altijd de goedkopere oplossingen.
Zoals wat ik nu heb heel OK is.
Ik ben een mens met een beperking en heb het al niet breed.
Laatst gewijzigd door streulma 31 aug 2023, 09:35, in totaal 1 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
2 can play that game. Jij kan en mag gebruik maken van aanbiedingen binnen de voorwaarden maar een aanbieder kan ook kiezen om u geen aanbod meer te doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
@ Rke en @ Marre
Fout.
Telenet bevestigd mij dat bij online bestelling ALLE kosten terugbetaald worden.
Zodus hebben ze mij vandaag de 3,83 Euro verbruikskosten terugbetaald.
Via ombudsdienst.
Fout.
Telenet bevestigd mij dat bij online bestelling ALLE kosten terugbetaald worden.
Zodus hebben ze mij vandaag de 3,83 Euro verbruikskosten terugbetaald.
Via ombudsdienst.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 145 keer
Ik heb een tweedehands digicorder gekocht (omdat mijn andere wat onstabiel begint te worden) en blijkbaar MOET die nu door een technieker geactiveerd worden; gewoon CA nummer en MAC adres doorgeven (wat ik in het verleden tientallen keren voor vrienden gedaan heb) kan blijkbaar niet meer. Op die manier snap ik dat ze wat achterstand oplopen 

-
- Elite Poster
- Bedankt: 145 keer
Bon, de technieker is langsgeweest (wel snel, deze ochtend gebeld...) en die was ook enigszins verbaasd dat het activeren zogezegd niet remote kon. Want hij deed die activatie ook gewoon in de Telenet portal. De CV6181E (ED 3.0 EMTA) wordt blijkbaar uit het netwerk gehaald, die is bij deze dus ook vervangen door een E-router. En het werktSpecialK schreef: 30 aug 2023, 10:21 Ik heb een tweedehands digicorder gekocht en blijkbaar MOET die nu door een technieker geactiveerd worden;

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Ik heb wat posts met zaken die er echt niet toe doen en prive zijn hieruit gehaald.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Telenet heeft uiteindelijk de creditatie op mijn oud klantennummer (oud systeem) toegepast wat ze op mijn nieuw klantennummer (nieuw systeem) niet konden, wegens te klein bedrag dus geweigerd.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
-
- Forumtroll
Rode cijfers, minder klanten en problemen die na acht maanden niet zijn opgelost: Telenet geraakt niet uit het sukkelstraatje
Bijna tienduizend Telenet-klanten hebben klachten over de dienstverlening. De problemen houden nu al acht maanden aan. Het Mechelse telecommunicatiebedrijf verliest klanten aan de concurrentie en heeft in de eerste helft van dit jaar ook een nettoverlies gemaakt. Intussen is het nog steeds niet duidelijk hoelang de problemen zullen duren.
Bron:
https://www.gva.be/cnt/dmf20230827_95470551
Bijna tienduizend Telenet-klanten hebben klachten over de dienstverlening. De problemen houden nu al acht maanden aan. Het Mechelse telecommunicatiebedrijf verliest klanten aan de concurrentie en heeft in de eerste helft van dit jaar ook een nettoverlies gemaakt. Intussen is het nog steeds niet duidelijk hoelang de problemen zullen duren.
Bron:
https://www.gva.be/cnt/dmf20230827_95470551
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Het wordt dus meer een Telenetniet...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 36 keer
Nog mensen met esim (apple watch) problemen?
Sim is opeens niet meer gekoppeld met watch. Krijg deze ook niet meer gekoppeld nu. Krijg altijd de veel zeggende foutmelding “er is iets mis gegaan”
Sim is opeens niet meer gekoppeld met watch. Krijg deze ook niet meer gekoppeld nu. Krijg altijd de veel zeggende foutmelding “er is iets mis gegaan”
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
Dus een... "telenjet" ?

-
- Elite Poster
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Is het mogelijk dat er mensen zijn die nog absoluut geen enkel probleem hebben (en die mss. ook niet de nieuwste software/ of hardware hebben??) hier bij mij/in de straat zijn telenet klanten gewoon tevreden, 5 km verder is het echter blijkbaar veel minder, en ook zeer veel klachten (het is echter een minderheid die echt klaagt bij telenet of bij de ombusman )
-
- Forumtroll
Ik draai nu 5 maand de nieuwste software met OneUp 1Gbps.
Probleemloos verlopen.Alles werkt hier piccobello.
Probleemloos verlopen.Alles werkt hier piccobello.
-
- Elite Poster
Al het tweede bericht dat ik lees dat digicorders niet meer omgeruild worden in de winkels.
Zouden techniekers deze systematisch vervangen door tv-boxen?
Waarom ik dit denk is omdat hieronder de 50 Euro installatiekost erbij komt, en dit wellicht voor installatie tv-box is.
Bron: Test Aankoop
Beste,mijn 85 jarige moeder wou daarstraks haar digicorder omruilen bij Telenet winkel in Zandstraat Herentals omdat deze defect is,deze wil niet meer opstarten en maakte een ratelend geluid. Ze heeft geen nieuwe meegekregen er zou volgende week maandag een technieker voor moeten langs komen. Is dit normaal we hebben net ook e-mail gekregen van telenet dat we 50euro installatie kosten zouden moeten betalen,terwijl ze al digitale tv installatie heeft. Is dit normaal?
Gewenst oplossing
Technieker niet betalen omdat we eigenlijk zelf wel de stekker int stopcontact kunnen steken
Zouden techniekers deze systematisch vervangen door tv-boxen?
Waarom ik dit denk is omdat hieronder de 50 Euro installatiekost erbij komt, en dit wellicht voor installatie tv-box is.
Bron: Test Aankoop
Beste,mijn 85 jarige moeder wou daarstraks haar digicorder omruilen bij Telenet winkel in Zandstraat Herentals omdat deze defect is,deze wil niet meer opstarten en maakte een ratelend geluid. Ze heeft geen nieuwe meegekregen er zou volgende week maandag een technieker voor moeten langs komen. Is dit normaal we hebben net ook e-mail gekregen van telenet dat we 50euro installatie kosten zouden moeten betalen,terwijl ze al digitale tv installatie heeft. Is dit normaal?
Gewenst oplossing
Technieker niet betalen omdat we eigenlijk zelf wel de stekker int stopcontact kunnen steken
Internet: Hey! 34 Euro
-
- Forumtroll
Terwijl het bij Telenet nog steeds in het honderd loopt,loopt het bij zusterbedrijf Ziggo lekker vlotjes.
Ziggo verhoogt per oktober internetsnelheid voor tweede keer dit jaar
Ziggo verhoogt de internetsnelheden voor alle particuliere klanten opnieuw. De nieuwe snelheden gelden per 2 oktober. Ook de snelheden voor zakelijke abonnementen worden verhoogd. Om van deze verhoogde snelheden gebruik te maken hoeven klanten alleen hun modem te resetten.
Het is reeds de tweede keer dit jaar dat klanten van Ziggo een snelheidsverhoging krijgen. Voor klanten met het Basic, Start en Start XXL-pakket verdubbelt de downloadsnelheid naar respectievelijk 100, 200 en 400 Mbit/s. Daarnaast verhoogt de uploadsnelheid voor Start XXL-klanten naar 40 Mbit/s. Voor Complete-klanten wordt de downloadsnelheid verhoogd naar 500 Mbit/s en de uploadsnelheid naar 50 Mbit/s. Voor Max-klanten wordt de nieuwe uploadsnelheid 60 Mbit/s. Daarnaast verhoogt Ziggo voor klanten met een Giga-abonnement de uploadsnelheid naar 100 Mbit/s.
In de loop van oktober zijn de vernieuwde internetsnelheden voor alle klanten te merken. Klanten krijgen van Ziggo een melding zodra de verbeterde snelheden voor hen beschikbaar zijn. Om gebruik te maken van deze verhoogde snelheden, is het noodzakelijk om het modem te resetten. Dit kan simpelweg door de stekker van het modem gedurende één minuut uit het stopcontact te halen. Na het opnieuw opstarten van het modem zijn de nieuwe down- en uploadsnelheden direct beschikbaar.
Ziggo verhoogt per oktober internetsnelheid voor tweede keer dit jaar
Ziggo verhoogt de internetsnelheden voor alle particuliere klanten opnieuw. De nieuwe snelheden gelden per 2 oktober. Ook de snelheden voor zakelijke abonnementen worden verhoogd. Om van deze verhoogde snelheden gebruik te maken hoeven klanten alleen hun modem te resetten.
Het is reeds de tweede keer dit jaar dat klanten van Ziggo een snelheidsverhoging krijgen. Voor klanten met het Basic, Start en Start XXL-pakket verdubbelt de downloadsnelheid naar respectievelijk 100, 200 en 400 Mbit/s. Daarnaast verhoogt de uploadsnelheid voor Start XXL-klanten naar 40 Mbit/s. Voor Complete-klanten wordt de downloadsnelheid verhoogd naar 500 Mbit/s en de uploadsnelheid naar 50 Mbit/s. Voor Max-klanten wordt de nieuwe uploadsnelheid 60 Mbit/s. Daarnaast verhoogt Ziggo voor klanten met een Giga-abonnement de uploadsnelheid naar 100 Mbit/s.
In de loop van oktober zijn de vernieuwde internetsnelheden voor alle klanten te merken. Klanten krijgen van Ziggo een melding zodra de verbeterde snelheden voor hen beschikbaar zijn. Om gebruik te maken van deze verhoogde snelheden, is het noodzakelijk om het modem te resetten. Dit kan simpelweg door de stekker van het modem gedurende één minuut uit het stopcontact te halen. Na het opnieuw opstarten van het modem zijn de nieuwe down- en uploadsnelheden direct beschikbaar.
-
- Elite Poster
Ja ik heb ook het gevoel dat Telenet betreft (upload)snelheden al jaren in limbo zit...
Zelfs Orange biedt reeds meer uploadsnelheid met hun giga speedboost...
Zelfs Orange biedt reeds meer uploadsnelheid met hun giga speedboost...
-
- Forumtroll
Bij Telenet zijn de achterliggende techniekers gewoon niet bekwaam.
Bij Netweters het zelfde,daar kom je ook geen meter verder.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 33 keer
En binnenkort verdwijnt Telenet Wifree ook nog eens voor alle klanten 

greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
-
- Forumtroll
Als je weet dat Orange de kabel huurt van Telenet,en die al 2 maand 50Mbps up aanbieden,en Telenet maar 40Mbps up,dan weet je genoeg wat voor klospastoors onde die techniekers rondlopen.Van zodra hier glasvel,kan Telenet de boom in.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 17 keer
Sorry, maar jouw opmerking is ongenuanceerd.Fonscornet schreef: 08 sep 2023, 13:30 Bij Telenet zijn de achterliggende techniekers gewoon niet bekwaam.
- Bij Telenet zijn er sommige achterliggende techniekers inderdaad onbekwaam, maar zeker niet allemaal: er zitten daar ook experten bij.
- Bij Netweters ook (?): Ook daar zitten experten, waarom je deze bij voorbaat afschiet is mij een raadsel.
Verder ben je nog maar enkele dagen lid hier? En je spuit al negatieve commentaar zonder bewijzen? Ik neem aan dat de moderatoren hier je enige tijd onder het vergrootglas zullen leggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Telenet heeft onlangs hun facturatie laten foutlopen en is er ingeslaagd om mij te betalen omdat ik hun producten gebruik.
Ik ga binnenkort mijn contract laten aanpassen. Ik hou mijn hart al vast door al die slechte verhalen.
Is het bedrijf waar ze hun tv box ontwikkel gaan aan uitbesteden hetzelfde als het bedrijf dat deze software heeft geleverd?

Is het bedrijf waar ze hun tv box ontwikkel gaan aan uitbesteden hetzelfde als het bedrijf dat deze software heeft geleverd?
-
- Elite Poster
Modbreak:
off-topic
off-topic