Hallo,
Ik heb een kleine zekeringskast van 12 modules gekocht voor buiten (IP66)
ik zou deze graag buiten op de muur bevestigen.
Kan u mij zeggen of er bepaalde hoogte moet zijn ? bv 1.5 meter van de grond ? of zijn daar geen richtlijnen voor?
Bedankt voor de info!
Groetjes,
vraag plaatsing zekeringskast
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Het arei zegt bij voorkeur 1.5 'm en vlot bereikbaar ..Wat ik me wel afvraag, waarom wil je die buiten zetten..om dat waterdicht te houden lijkt me niet zo evident...dit gaat vroeg of laat problemen geven
Tom
Tom
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
hey Tom, de bedoeling is dat ze de airco daar gaan op aansluiten... en de buitenunit staat daar... en die voeding lag daar ook al...tom35 schreef: 05 sep 2023, 19:06 Het arei zegt bij voorkeur 1.5 'm en vlot bereikbaar ..Wat ik me wel afvraag, waarom wil je die buiten zetten..om dat waterdicht te houden lijkt me niet zo evident...dit gaat vroeg of laat problemen geven
Tom
vandaar...
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Mits deze bestand is tegen de weersinvloeden is dat een optie.
Echter zou ik het niet aanraden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik volg je volledig. Zelfs al is die kast bestand tegen alle weersinvloeden, elke kabel die je er in duwt is een.potentiele lek al gebruik je wartels..Dan heb je nog mogelijk condens want die zekeringen worden sowieso een klein beetje warm..honda4life schreef: 06 sep 2023, 07:22 Mits deze bestand is tegen de weersinvloeden is dat een optie.
Ik zou ook nooit een elektriciteitskast buiten zetten tenzij ik er een omkasting zou kunnen rondmaken die op zich waterdicht is..
Tom
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Dat er problemen kunnen komen zal niemand ontkennen, maar ook niet overdrijven he, er ligt genoeg elektriciteit buiten, op straat ed.
De vraag was of er regels zijn omtrent hoogte enzo, de keuze of ze buiten komt is al gemaakt.
J.
De vraag was of er regels zijn omtrent hoogte enzo, de keuze of ze buiten komt is al gemaakt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Er staan inderdaad genoeg kasten buiten. Qua waterinsijpeling / potentieel lek: als alle kabels in een lus onderaan de kast binnenkomen, dan zou je geen water binnen mogen krijgen.
Computer(k)nul