Hulp gevraagd - Telenet zegt dat ik spam stuur

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Het is ook de enige manier dat ik kan verzinnen om te achterhalen wat er gaande is. Evt op een ouwe desktop/laptop zwieren met extra nic?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Vandaar: ombudsman om Telenet te dwingen mee te werken en meer info te geven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik vind dit wel handig:
https://www.binisoft.org/wfc

Hiermee kun je per programma bepalen wie het internet op mag, en via welke poort. Je krijgt een pop-up als software probeert verbinding te maken.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Dat doet mijn Zonealarm ook maar is niet van toepassing op de TS aangezien er geen enkele aanwijzing is over welk apparaat het gaat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer

Joe de Mannen schreef: 31 aug 2023, 09:30 Vandaar: ombudsman om Telenet te dwingen mee te werken en meer info te geven.

J.
Inderdaad, dat is helaas de enige manier blijkbaar om nog iets gedaan te krijgen van 'Telenet' ... Dit jaar heb ik er al 4x beroep op gedaan en telkens met het gewenste gevolg ...

Iedereen zou dit beter vlugger doen wanneer na enkele contacten vragen / klachten gewoon genegeerd worden. Ik meen ergens te hebben gelezen dat de situatie bij de ombudsdienst dermate aan het escaleren is dat de overheid zou "ingrijpen" alhoewel het ook weer gezagsdragers zijn van zeer bedenkelijk allooi - iedereen wel gekend - die deel uitmaken van bestuursorganen bij TN.

Het coax gedeelte van hun netwerk is 'op' en met de opmars van fiber bij Px en andere providers, beleven we nu het omgekeerd van wat ongeveer 10 of 15 jaar het geval was, nl. een achterop hinkend Px met hun verouders kopernetwerk.

Nogmaals, momenteel de opportuniteit bij uitstek om - zoals de PX top voorstelt - de handen in mekaar te slaan voor de uitrol van fiber. Doch ook hier zal het een njet zijn en zullen Kafkajaanse en geld verslinden toestanden ons deel zijn, vrees ik.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

iceke schreef: 31 aug 2023, 08:18 We kunnen daar een pfsense firewall tussenhangen van 200+€, maar is dat echt de bedoeling in een thuisomgeving ?
Nee, en ik vind ook niet dat men dat kan verwachten van minder technische mensen.
*OF* ze moesten hun routers maar ns voorzien van tenminste semi-fatsoenlijke firewall software, die dat zelf kan (zowel packet tracen, als outgoing data blokkeren).
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 41 keer

koenraaddeconinck schreef: 01 sep 2023, 10:45 Dit jaar heb ik er al 4x beroep op gedaan en telkens met het gewenste gevolg ...
Hier ook, klantenservice beweerde zelfs dat VoLTE ook op 2G kon en 2G nieuwer is dan 4G, soms steken ze daar toch echt idioten. (VoLTE ging niet dus vroeg dat aan te zetten, na klacht bij ombudsdienst in 1dag opgelost)
Volgens hem gebruik je een telefoon ook niet voor andere zaken tijdens het bellen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer

XKCD/806 compliance zou toch echt wel een verplichte standaard moeten worden ;-)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 141 keer

Ik vrees nu op een ander probleem af te stevenen, nl. het verlies van opnames op mijn TV box.

We zijn een week weg geweest en niemand in het gezin kijkt naar programma's/opnames via telenettv. Ik enkel sporadisch met de plugin die ik geïnstalleerd heb in Chrome. Een 7- à 8 tal opnames zijn weg. Sommige zelfs 'ad random'; m.a.w. bv. de 3° en 6° aflevering van een reeks.

Er is niemand aan de tv box geweest wegens nobody at home. Het zijn ook allemaal programma's die dateren van dit jaar (maw. bewaartermijn kan niet verstreken zijn ...).

Klantendien vermoedt een server probleem maar ik ben mijn opnames wel kwijt ... Ze gaan me op de hoogte houden.

Het is hier echt wachten op PX fiber.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

ITnetadmin schreef: 01 sep 2023, 15:59
iceke schreef: 31 aug 2023, 08:18 We kunnen daar een pfsense firewall tussenhangen van 200+€, maar is dat echt de bedoeling in een thuisomgeving ?
Nee, en ik vind ook niet dat men dat kan verwachten van minder technische mensen.
*OF* ze moesten hun routers maar ns voorzien van tenminste semi-fatsoenlijke firewall software, die dat zelf kan (zowel packet tracen, als outgoing data blokkeren).
Ze vragen natuurlijk wel om aan een professional te vragen om hun toestellen na te kijken.
Hoe die professional dan überhaupt moet kunnen weten wat er aan de hand is met 0 info, dat is dan weer een andere zaak ;-) Soit, we zijn dus al maanden aan't wachten op meer info, en moeten het maar doen met mails zoals hierboven die nergens op slaan.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”