Roaming in Griekenland Kos

Hier kan je telecommunicatie in het buitenland bespreken
Plaats reactie
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Hallo,
Ik vertrek binnenkort naar Kos Griekenland.
Zit bij Youfone en wens geen Telecom verassingen......
Ik mag m'n mobiele data aanlaten vermoed ik vermits Griekenland lid is van de EU ?
Ik mag geen connectie maken met eventuele Turkse netwerken heb ik nogal gehoord... Hoe kan ik dit vermijden?
Iemand ervaring mee?
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 131 keer
Provider

Manueel netwerk selecteren en ge hebt geen enkel probleem. Uw gsm gaat dan enkel connectie maken met het door u gekozen netwerk.
Enige nadeel: als die provider slechts op een paar plekken degelijke ontvangst heeft, dan gaat gij natuurlijk ook slechts daar degelijke ontvangst hebben. Maar ge kunt altijd manueel veranderen van netwerk.

Laat ge automatisch aanstaan, dan pakt uw gsm het sterkste netwerk. En aangezien daar nogal veel Turkse zendmasten in de buurt staan, is de kans groot dat uw gsm dus ook gaat schakelen naar die zendmasten.

Eens verbonden op een Turkse zendmast, val je niet meer onder EU roamingregels en betaal je voor het verbruik in Turkije.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Youfone = Proximus-netwerk

Je moet dus het netwerk manueel selecteren.

In de indicatieve lijst EU-roamingovereenkomsten Proximus kan je zien welke Griekse netwerken voor EU-roaming beschikbaar zijn:
  • VODAFONE/PANAFON
  • COSMOTE/T-MOBILE
  • WIND Hellas/TIM /United group
bron: https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/international-en-roamingtarieven.html

Opgelet, in Turkije bestaat Vodafone ook, dus let goed op dat je dan de Griekse Vodafone (Panafon) selecteert!
lucdec
Elite Poster
Elite Poster

Dank je wel. Heel bruikbare tips!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 97 keer
Te Koop forum

raf1 schreef: 06 sep 2023, 10:07 Youfone = Proximus-netwerk
Dat is niet universeel zo, sommige MVOs maken gebruik van eigen roaming overeenkomsten (geen idee hoe het zit voor Youfone).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Fallschirmjaeger schreef: 06 sep 2023, 08:37 Laat ge automatisch aanstaan, dan pakt uw gsm het sterkste netwerk.
Dat klopt niet helemaal. Bij je operator heb je een soort prefered roamingpartner lijst die in de sim van je gsm zit. Af en toe stuurt de operator ook updates door.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb doorgegeven dat ik enkel wil roaming hebben in de EU en daarbuiten niet. Dit vermijdt verrassingen.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster

AfAX schreef: 06 sep 2023, 17:06 Ik heb doorgegeven dat ik enkel wil roaming hebben in de EU en daarbuiten niet. Dit vermijdt verrassingen.
Hoe doe je dit? Een mailtje naar je provider?
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 32 keer

lucdec schreef: 18 sep 2023, 22:32
Hoe doe je dit? Een mailtje naar je provider?
In mijn online profiel kan ik opties aanpassen, één van de opties is "internationale bundel/optie wijzigen".
Daar kon ik kiezen om internationaal, EU of enkel B te gebruiken.

Indien dit niet mogelijk is in je online overzicht zal je helpdesk hopelijk wel kunnen melden of dit al-dan-niet mogelijk is in jouw abonnement.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom in het buitenland”