Met belangstelling heb ik de discussie over waarom kiezen voor de ene host en niet voor de andere gevolgd.
Wat ik mis in deze discussie, en een andere deelnemer haalde het reeds aan, is welke 'faciliteiten' van een host een goede host maken. M.a.w.: wat, en volgens belangrijkheid, moet een goede host in huis hebben.
Ben me sinds enige tijd aan het verdiepen in dynamische sites (PHP + MySql). Ben nog lang niet waar ik zijn wil, maar tegen de tijd dat ik een host moet kiezen...
Enfin, jullie snappen het wel...
Mvg,
Wat moet een goede host in huis hebben.
-
- Starter Plus
Vertel me alles, hou niks achter !
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
wel dat hang een beetje van uw persoonlijke smaak af ik kijk naar het volgende.
support voor scripting (eg PHP perl coldfusion etc)
de prijs dooh het moet betaalbaar zijn
de data (de datatraffic die uw site mag hebben ) als uw site over de limiet gaat moet je meestal bijbetalen doch dit hangt af van host tot host
support voor database (MySQL)
ik weet graag met wie ik samenwerk dus voor ik een account koop neem ik contact op ....
de hoeveelheid pop e-mails ([email protected])
support voor subdomains
support voor ftp ? (de meeste hosts hebben dit wel hoor )
eventueel telnet /ssh access
is er backup vanuit de host ? (bv tapestation )
de kwaliteit van de technische support (hoewel ik die niet veel nodig heb ) maar toch is dit een punt om in de gaten te houden
om u een voorbeeld te geven ik stelde mijn hoster gisteren een vraag (een tijdje later kreeg ik antwoord jawel op zondag !!!! ) ik ga niet zeggen wie mijn hoster is wil niet beschuldigd worden van reclame
nog veel succes in het leren van php en MySQL en als het niet duidelijk is wij hebben een php/MySQL forum hier loopt altijd wel iemand rond die u kan helpen
wel dat hang een beetje van uw persoonlijke smaak af ik kijk naar het volgende.
support voor scripting (eg PHP perl coldfusion etc)
de prijs dooh het moet betaalbaar zijn
de data (de datatraffic die uw site mag hebben ) als uw site over de limiet gaat moet je meestal bijbetalen doch dit hangt af van host tot host
support voor database (MySQL)
ik weet graag met wie ik samenwerk dus voor ik een account koop neem ik contact op ....
de hoeveelheid pop e-mails ([email protected])
support voor subdomains
support voor ftp ? (de meeste hosts hebben dit wel hoor )
eventueel telnet /ssh access
is er backup vanuit de host ? (bv tapestation )
de kwaliteit van de technische support (hoewel ik die niet veel nodig heb ) maar toch is dit een punt om in de gaten te houden
om u een voorbeeld te geven ik stelde mijn hoster gisteren een vraag (een tijdje later kreeg ik antwoord jawel op zondag !!!! ) ik ga niet zeggen wie mijn hoster is wil niet beschuldigd worden van reclame
nog veel succes in het leren van php en MySQL en als het niet duidelijk is wij hebben een php/MySQL forum hier loopt altijd wel iemand rond die u kan helpen
Registered Linux user #286313
-
- Starter Plus
Eric, kan het zijn dat jou hoster toevallig Dommel ofzoiets heet...?
In elk geval bedankt voor de vlugge reactie !
Een concreet geval: je zou enkele tabellen aan je db (die reeds online is) willen toevoegen. Kan dat bij iedere host via phpMyAdmin, en zo niet, hoe voer je die kleine veranderingen door??
Een concreet geval: je zou enkele tabellen aan je db (die reeds online is) willen toevoegen. Kan dat bij iedere host via phpMyAdmin, en zo niet, hoe voer je die kleine veranderingen door??
Vertel me alles, hou niks achter !
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
WeetGraagVeel schreef:Een concreet geval: je zou enkele tabellen aan je db (die reeds online is) willen toevoegen. Kan dat bij iedere host via phpMyAdmin, en zo niet, hoe voer je die kleine veranderingen door??
In phpMyAdmin kan je een dump maken van de volledige database, of slechts van enkele tabellen.
Op een andere host is het maar een kwestie van die dump terug te importeren via phpMyAdmin (een dump is meestal gewoon een heleboel sql-instructies).
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
WeetGraagVeel schreef:Eric, kan het zijn dat jou hoster toevallig Dommel ofzoiets heet...?
dommel inderdaad ja
de meeste hosts geven u toegang tot phpMyAdmin en daar kan je tabellen toevoegen verwijderen bewerken etc etc
Registered Linux user #286313
- Pi R²
- Elite Poster
- Contacteer:
Het is bij de meeste hosts zo dat ze met phpMyAdmin werken. Als ze dat dan niet doen, dan kan je oftewel phpMyAdmin zelf installeren, of eventueel via een windowsprogramma (zoals mysql front) verbinden met de database (zulke programma's op http://www.tucows.com/sql95_default.html).
Zulke programma's zijn ongeveer vergelijkbaar met FTP-clients waarbij je vanaf je pc bestanden upload, maar daarmee kan je dan je MySQL-databaseinhoud zien en bewerken.
Zulke programma's zijn ongeveer vergelijkbaar met FTP-clients waarbij je vanaf je pc bestanden upload, maar daarmee kan je dan je MySQL-databaseinhoud zien en bewerken.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen