Hoi,
er werd bij ons een schuifpoort geïnstalleerd, waarop een motor van NICE gemonteerd werd.
De aansturing van deze motor gebeurt (o.a.) door een videofoon van BTICINO met een buiten- en een binnenpost.
De binnenpost is een Classe 300 X13E.
Wat mij stoort aan deze oplossing, is het feit dat we enkel de poort kunnen openen als er aangebeld wordt. De binnenpost geeft hiervoor een contact naar de NICE motor. De binnenpost heeft echter geen mogelijkheid om een signaal te sturen voor het sluiten van de poort. De motor kan wel geprogrammeerd worden voor automatisch sluiten, maar dat betekent dat als we de poort willen openlaten, we iets voor de fotocellen dienen te plaatsen, wat niet altijd praktisch is. We zouden de poort ook kunnen sluiten door een knop naast de binnenpost te plaatsen, die draadloos de poort kan sluiten. Maar dat is dan weer niet esthetisch.
Bestaat er een mogelijkheid om in de motor iets te voorzien, zodat dit 'systeem' weet of de poort open of gesloten is en dat wanneer er via de binnenpost een contact gegeven wordt, de poort dan open of toe gaat?
Thx!
BTICINO Videofoon + schuifpoort openen en sluiten
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
ja
ik heb ook zo'n poortmotor en er zit een contact op om de poort te 'pauzeren'. Het is wel een K*T-merknaam om op te googlen...
edit: als ik me niet vergis is die gemarkeerd als "stop" , 2 contacten kortsluiten om te activeren en je poort blijft staan tot nader order.
edit2:precies toch niet helemaal wat je wil bereiken.
edit3: ik denk dat er ook een contact is dat de poort opent als ze dicht is en sluit als ze open is.
edit 4: https://www.niceforyou.com/sites/defau ... 6a01nl.pdf op pagina 17 staat uitgang OGI beschreven, daar kan je programmeren dat die actief wordt bij geopende of gesloten poort, daar kan je wel iets mee denk ik.
J.
ik heb ook zo'n poortmotor en er zit een contact op om de poort te 'pauzeren'. Het is wel een K*T-merknaam om op te googlen...
edit: als ik me niet vergis is die gemarkeerd als "stop" , 2 contacten kortsluiten om te activeren en je poort blijft staan tot nader order.
edit2:precies toch niet helemaal wat je wil bereiken.
edit3: ik denk dat er ook een contact is dat de poort opent als ze dicht is en sluit als ze open is.
edit 4: https://www.niceforyou.com/sites/defau ... 6a01nl.pdf op pagina 17 staat uitgang OGI beschreven, daar kan je programmeren dat die actief wordt bij geopende of gesloten poort, daar kan je wel iets mee denk ik.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Kan je de poort niet programmeren, met een puls gaat de poort open, met een volgende puls stopt ze.
Is de poort volledig open dan gaat ze dicht na een puls.
Ik vermoed dat je de instelling half automatisch moet kiezen
Zo gaat hier de garage en het hekwerk open en toe.
Mvg
Is de poort volledig open dan gaat ze dicht na een puls.
Ik vermoed dat je de instelling half automatisch moet kiezen
Zo gaat hier de garage en het hekwerk open en toe.
Mvg
- Joe de Mannen
- Elite Poster
dat kan ook maar met een contact dat je sluit ipv een puls.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
Het gaat steeds een puls moeten zijn.
Een contact dat sluit gaat moeilijk werken, hoe ga je de poort dan bedienen via een drukknop?
Moet het echt een gesloten contact zijn wat ik betwijfel, laat dan de puls een impulsrelais schakelen.
Het contact van deze relais kan dan de poort bedienen.
Mvg
Een contact dat sluit gaat moeilijk werken, hoe ga je de poort dan bedienen via een drukknop?
Moet het echt een gesloten contact zijn wat ik betwijfel, laat dan de puls een impulsrelais schakelen.
Het contact van deze relais kan dan de poort bedienen.
Mvg
- Joe de Mannen
- Elite Poster
een drukknop met maak- of verbreekcontact, dat is geen puls he.
J.
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Bij een puls zet je spanning op een lijn, bij een drukknop met maak- of verbreekcontact verbind/onderbreek je 2 contacten.
J.
J.
-
- Pro Member
Met een drukknop zet je ook spanning op een lijn.
Een sturing voor een hekwerk of poortopener heeft bijna altijd een ingang waar je een drukknop of een relais kan op aansluiten.
Op een van deze twee aansluitingen staat spanning, meestal 5, 12 of 24V.
Als je hierop je drukknop aansluit, staat er dus spanning op je drukknop. Als je nu drukt dan vloeit er een stroompje van de ene aansluiting naar de andere.
Je zet dus via de drukknop een puls op de ingang van de poort sturing.
Met de drukknop maak je dus een puls.
Een sturing voor een hekwerk of poortopener heeft bijna altijd een ingang waar je een drukknop of een relais kan op aansluiten.
Op een van deze twee aansluitingen staat spanning, meestal 5, 12 of 24V.
Als je hierop je drukknop aansluit, staat er dus spanning op je drukknop. Als je nu drukt dan vloeit er een stroompje van de ene aansluiting naar de andere.
Je zet dus via de drukknop een puls op de ingang van de poort sturing.
Met de drukknop maak je dus een puls.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
zucht, ja hoor. ik geef het op.
J.
J.