NAT en UDP port problemen

Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Daar ik nogal veel bitorrent gebruik wil ik alles aanpassen opdat dit perfect zou draaien.
Heb wat gezocht en ben bij portforwarding gekolen.
Doe zoals gevraagd het commando IPCONFIG en geef het adres in in mijn browser ... maar dat wordt niet gevonden.
Nu krijg ik in Azureus NAT(TCP) probleem en bijna niets gaat er voorruit.
Iemand raad ?
Is dit door die TELE2-BOX ?

Hier ga ik kijken :
http://www.portforward.com/english/rout ... zureus.htm
Laatst gewijzigd door dietervanb 31 dec 2005, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Waarschijnlijk wel. Als je Azureus-poort niet openstaat, zal de inkomende traffiek niet door de NAT van de router geraken (uitgaande traffiek misschien wel, maar 't zal schelen in totale snelheid).

Je kan eens proberen door de Azureus poort manueel te openen in de Windows XP Firewall -- hoewel dit normaal gezien automatisch door Azureus' z'n UPNP functie gedaan wordt.

Wel opletten dat de Azureus-poort die je gebruikt niet is ge-blacklist door de tracker. Als ie nog op de standaard 6881 poort staat, is dat misschien de reden maar dan zou je toch foutberichten moeten zien bij de tracker-info in de 'details' van de torrent. Kies een willekeurig poortnummer tussen 10000 en 65000 indien dat het geval is.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Oei oei oei ...

Ik vrees dat zonder uPNP ingeschakeld op jouw modem/router van Tele2 dit gewoon nooit goed gaat gaan.

Je zou dit manueel kunnen instellen ... als iemand ook maar dat wachtwoord had van die modems! :evil:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb al diverse adressen gebruikt.
Doe dan een kleine test in Azureus, en voor elke adres krijg ik de mededeling : NAT ERROR.
Ook krijg ik geen groene smileys niet meer.
Download gaat nog wel, maar traaaaag.

Heb de poort toegevoegd bij de uitzonderingen van de firewall, zowel TCP als UDP, maakt blijkbaar weinig verschil.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 maa 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

cptKangaroo schreef:Wel opletten dat de Azureus-poort die je gebruikt niet is ge-blacklist door de tracker. Als ie nog op de standaard 6881 poort staat, is dat misschien de reden maar dan zou je toch foutberichten moeten zien bij de tracker-info in de 'details' van de torrent. Kies een willekeurig poortnummer tussen 10000 en 65000 indien dat het geval is.


Mijn poorten staan geforward, maar als ik niet de standaard poort gebruik (6881), dan kan ik na een tijdje wel nog downloaden, maar niet meer surfen. Ook msn blijft werken, mr surfen is iets anders. Krijg dan constant time-outs bij bezoeken van pagina's. Pingen naar websites gaat wel, mr duurt langer dan anders natuurlijk. Dit heeft te maken met DNS zeker, maar wat doe ik eraan?
Greetz Bossie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Bossie schreef:
cptKangaroo schreef:Wel opletten dat de Azureus-poort die je gebruikt niet is ge-blacklist door de tracker. Als ie nog op de standaard 6881 poort staat, is dat misschien de reden maar dan zou je toch foutberichten moeten zien bij de tracker-info in de 'details' van de torrent. Kies een willekeurig poortnummer tussen 10000 en 65000 indien dat het geval is.


Mijn poorten staan geforward, maar als ik niet de standaard poort gebruik (6881), dan kan ik na een tijdje wel nog downloaden, maar niet meer surfen. Ook msn blijft werken, mr surfen is iets anders. Krijg dan constant time-outs bij bezoeken van pagina's. Pingen naar websites gaat wel, mr duurt langer dan anders natuurlijk. Dit heeft te maken met DNS zeker, maar wat doe ik eraan?

Misschien gebruik je gewoon teveel van je bandbreedte, ofwel worden er teveel connecties gemaakt door Azureus waardoor er niet genoeg overblijven om vlot te surfen. In Azureus het totale aantal connecties wat verminderen (staat standaard op 400 ingesteld, geloof ik -- doe er 100 af en probeer opnieuw) en eventueel ook het aantal connecties per torrent wat lager zetten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dietervanb schreef:Daar ik nogal veel bitorrent gebruik wil ik alles aanpassen opdat dit perfect zou draaien.
Heb wat gezocht en ben bij portforwarding gekolen.
Doe zoals gevraagd het commando IPCONFIG en geef het adres in in mijn browser ... maar dat wordt niet gevonden.
Nu krijg ik in Azureus NAT(TCP) probleem en bijna niets gaat er voorruit.
Iemand raad ?
Is dit door die TELE2-BOX ?

Hier ga ik kijken :
http://www.portforward.com/english/rout ... zureus.htm


...tja, da's inderdaad het probleem met de Telebox.

IEDERE Thomson/Alactel die ik ooit gebruikt heb laat portforwarding toe. Heb je nu eenmaal gewoon NODIG als je maximale peerconnectie wil hebben met om het even welke torrent client. Anders : enkel "local" bereikbaar (dus een aanslag op je hoeveelheid aanspreekbare peers) en natuurlijk dus veeeeel lagere snelheden op de niet-private torrents. (Op privates ook wel, maar bij de betere privates valt dat over het algemeen nog mee omdat men daar een betere seed/leech ratio heeft).

De verkrachte 716 laat je dus niet meer toe naar je NAT config te gaan, derhalve krijg je je poort niet meer door je router geforward.

Ik heb zelf hier al een paar dagen zitten testen wat dit betekend voor bittorrents (want die box komt dus ook op mij af), en op de privates haal ik nog een heel behoorlijke snelheid, maar op de open trackers is het rampzalig. (gewwon mijn NAT translation settings van mijn SNA6500 gecleared, dus dan eigenlijk hetzelfde effect als een Tele2 box zonder portforwarding)

Heb trouwens eenzelfde probleem met mijn Xbox : die heeft ook een open port nodig voor zijn Live fatsoenlijk aan de praat te houden (perfect legaal trouwens). Tele2 al een paar email hierover gestuurd, nada niks antwoord. Mijn Steam gaat hetzelfde lot tegemoet, en mijn Far Cry (allemaal legaal) gaan hier ook hun tanden op stuk bijten.

Heb mij voorgenomen dat die techneut van Tele2 zijn Boxje onmiddelijk terug mag meepakken indien hij er NIET in slaagt tenminste mijn Xbox port open te houden. Als hij het zelf niet kan wegens "geen toegang tot de tele2box configuratie", mag hij van mijn part iemand bellen bij Tele2 die dat dan WEL kan. Maar zonder werkende ports blijft die Tele2 box NIET aan mijn muur hangen.

Tele2 is feitelijk totaal ongeschikt voor om het even WELKE toepassing buiten surfen en mailen, maar dat heb ik helaas ook maar pas geleerd NADAT ik reeds ingetekend had !!!! :x :x :x :x :x
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Voor mijn Xbox heet dat dan : ports 88 en 3074
Far Cry : 49001,49002
Half Life 2 : 27020 tot 27050
MSN : 1863,6891-6900,6901
remote desktop : 3389
.... en dat zijn maar de eerste die mij zo door het hoofd gaan.

Als ik het goed begrepen heb, is enkel port 23 (Telnet) open op de Tele2box.

Ik blijf erbij, dit is beslist door een of ander totaal onbekwame manager type die bij het woordje "port" enkel aan dat ding denkt dat zijn dure BMW droog houdt.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

kaween schreef:Ik blijf erbij, dit is beslist door een of ander totaal onbekwame manager type die bij het woordje "port" enkel aan dat ding denkt dat zijn dure BMW droog houdt.


/strijk

Maar je hebt wel gelijk
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

kaween schreef:Voor mijn Xbox heet dat dan : ports 88 en 3074
Far Cry : 49001,49002
Half Life 2 : 27020 tot 27050
MSN : 1863,6891-6900,6901
remote desktop : 3389
.... en dat zijn maar de eerste die mij zo door het hoofd gaan.

Als ik het goed begrepen heb, is enkel port 23 (Telnet) open op de Tele2box.

Poorten openzetten en afsluiten, wireless aanzetten en afzetten zou men remote doen. Dat heeft men mij telefonisch bevestigd op de klantendienst(technische dienst). Als alles geinstalleerd is laat ik alle poorten open zetten en wifi dicht timmeren. Ik zal wel een firewall tussen mijn pc en black tele2allin box zetten.

Aarzel niet hen te bellen !!!! Hopelijk is dit geen loze belofte.

Christophe
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Torpens schreef:Poorten openzetten en afsluiten, wireless aanzetten en afzetten zou men remote doen. Dat heeft men mij telefonisch bevestigd op de klantendienst(technische dienst). Als alles geinstalleerd is laat ik alle poorten open zetten en wifi dicht timmeren. Ik zal wel een firewall tussen mijn pc en black tele2allin box zetten.

Aarzel niet hen te bellen !!!! Hopelijk is dit geen loze belofte.

Christophe


Ik heb al ettelijke keren hiervoor naar de technische dienst gebeld. Men belooft en belooft, maar er is nog niks veranderd.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Koyan schreef:
Torpens schreef:Poorten openzetten en afsluiten, wireless aanzetten en afzetten zou men remote doen. Dat heeft men mij telefonisch bevestigd op de klantendienst(technische dienst). Als alles geinstalleerd is laat ik alle poorten open zetten en wifi dicht timmeren. Ik zal wel een firewall tussen mijn pc en black tele2allin box zetten.

Aarzel niet hen te bellen !!!! Hopelijk is dit geen loze belofte.

Christophe


Ik heb al ettelijke keren hiervoor naar de technische dienst gebeld. Men belooft en belooft, maar er is nog niks veranderd.


Tot nu toe moet ik Koyan volgen : het feit dat ik al 2 weken lang een antwoord probeer te krijgen over OF (zelfs niet HOE) ik ports open moet krijgen is een HEEL slecht Omen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Er wist mij zelfs iemand bij Tele2 te vertellen dat de login en pass van de modem hetzelfde is als de login en pass van adsl dat je gekregen hebt per brief. En als je het ding reset dat de vraag naar een login en pass ook weg zou zijn... Niet dus! Ze hebben er zelf geen flauw benul van.

* Sub-Zer0 is blij dat hij zelf geen Tele2-klant is
Afbeelding
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

kaween schreef:
Koyan schreef:
Torpens schreef:Poorten openzetten en afsluiten, wireless aanzetten en afzetten zou men remote doen. Dat heeft men mij telefonisch bevestigd op de klantendienst(technische dienst). Als alles geinstalleerd is laat ik alle poorten open zetten en wifi dicht timmeren. Ik zal wel een firewall tussen mijn pc en black tele2allin box zetten.

Aarzel niet hen te bellen !!!! Hopelijk is dit geen loze belofte.

Christophe


Ik heb al ettelijke keren hiervoor naar de technische dienst gebeld. Men belooft en belooft, maar er is nog niks veranderd.


Tot nu toe moet ik Koyan volgen : het feit dat ik al 2 weken lang een antwoord probeer te krijgen over OF (zelfs niet HOE) ik ports open moet krijgen is een HEEL slecht Omen.




tis gewoon lachwekkend, ik heb al zoveel verhalen gehoord ... Op de klantendienst weten ze het zelf gewoon niet meer, die vertelt dat 't niet gaat, die zegt dat 't remote moet, en anderen vertelden me dat het enkel kan door een technieker, en de technieker zelf zegt dat de klantendienst erin kan ... Ik word hier echt pissed off van, buiten email en surfen kan je gewoon niks tenzij ik mijn oude router aansluit, maar ja dan kan je terug rooksignalen versturen want telefoon werkt niet meer :evil: :evil: :evil:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik kan je nu met het hand op het hart zeggen

"zij kunnen dat inderdaad WEL remote". En jammer genoeg kunnen ze dat dus ook per remote ongedaan maken.

Wacht nog steeds op hun antwoord, trouwens.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik word hier echt pissed off van, buiten email en surfen kan je gewoon niks tenzij ik mijn oude router aansluit, maar ja dan kan je terug rooksignalen versturen want telefoon werkt niet meer


Ach. Als het me echt te veel wordt en ik voorlopig geen andere oplossing zie, bouw ik een eenvoudig systeempje dat mij 's avonds terug mijn oude bestaande modem activeert, al dan niet handmatig. Ik heb dan 's avonds inderdaad geen telefoon meer, maar als ik ga slapen heb ik daar ook totaal geen enkele behoefte aan.

..'t is niet dat ik je frustratie niet begrijp hoor (ik deel die ook), maar er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan dit.
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

kaween schreef:
..'t is niet dat ik je frustratie niet begrijp hoor (ik deel die ook), maar er zijn wel belangrijkere dingen in het leven dan dit.


ja dat is ook zo , maar als je geen kwaliteit krijgt voor je geld ? Ik vind dat toch belangrijk ...

tis een beetje zoals een auto kopen die je niet open krijgt ... :evil:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

KL schreef:tis een beetje zoals een auto kopen die je niet open krijgt ... :evil:

Je krijgt hem wel open (hij belt in), je mag er zelfs mee rijden (je kan surfen en bellen). Maar als je je lichten wil opzetten als het donker wordt... How how, niet te snel he. Even een technieker er bij halen :)
Afbeelding
grg
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jan 2006, 09:03

Heb gisteren een uur aan de lijn met zogenoemde klantendienst gehangen. Werd nog nooit in mijn leven zoooo PIST. Die gasten weten NIKS of WILLEN niks zeggen.

Conclusie na 1 uur: Het is hun bedoeling om UDP en TCP transfers te beperken en daarom stemmen ze er niet toe om de porten te forwarden. Ze hebben me nadrukkelijk gezegd dat ze dat niet doen (bij TELE2 en bij VERSATEL zelfde verhaal). Geen portforwarding dus. Ze verwijzen daarmee naar hun algemene voorwaarden... daar staat inderdaad dat ze bepaalde poorten kunnen blokeren maar niks over 1. port forwarding 2. over het feit dat je de modem niet zelf kunt instellen.

Er zou ook een lijst moeten bestaan op de portaal met geblokeerde porten/ toepassingen - was er ook op zoek zonder resultaat.

WAT IK DENK - Zo willen ze de transfers op hun netwerk beperken zodat je je 10 GB niet op een dag kan gebruiken en dan echt onbeperkt online blijven voor 5 E extra.

Langs andere kant mijn eMule bij TEle2 zelfs geblinddoekt werkt even goed als voordien bij BELGACOM met porten geforwaard.

IEMAND WEET ER NOG IETS OVER?

groeten

grg
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Toeval, heb gisteren ook bijna een uur met de technische dienst gebeld. Was er weer ene die er niets van kon.
Het bleef tenslotte bij een ticket aanmaken.
Maar heb hem gezegd dat als ik geen toegang krijg tot de box ik hem ook niet betaal. Mogen hem terughebben.
Ze mogen idd volgens hun voorwaarden bepaalde poorten blokkeren, maar niet allemaal.
Dat ze mijn dan een lijst van de geblokkeerde poorten geven, dat kies ik er wel een anderen.
Portforward gaat niet. Als je het IP-adres in de browser inbrengt vindt hij dat niet.
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

Torpens schreef:Poorten openzetten en afsluiten, wireless aanzetten en afzetten zou men remote doen. Dat heeft men mij telefonisch bevestigd op de klantendienst(technische dienst). Als alles geinstalleerd is laat ik alle poorten open zetten en wifi dicht timmeren. Ik zal wel een firewall tussen mijn pc en black tele2allin box zetten.

Aarzel niet hen te bellen !!!! Hopelijk is dit geen loze belofte.

Christophe


Blijkbaar veranderen ze snel van gedacht. Heb daarnet ook eens gebeld en kreeg te horen dat port block/unblock/forward er niet meer inzit, enkel wifi uitschakelen wel nog.
Games spelen gaat dus niet meer zeker :-(
Laatst gewijzigd door Torpens 04 jan 2006, 12:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wat bedoel je met deze opmerking ?
Dat ze port unblock niet meer doen of dat je dat nu zelf kan ???
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Wtf voor een kloteproduct is dit nu? Heeft er nu eigenlijk al iemand ontrafelt welke logins/paswoorden voor deze box gebruikt worden? :p. Zo neen, wordt het eens geen tijd om met paar UBers koppen bij elkaar te steken met enkele ideetjes 8) want ik begin toch serieus medelijden te krijgen met de Tele2ers :p.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dietervanb schreef:Wat bedoel je met deze opmerking ?
Dat ze port unblock niet meer doen of dat je dat nu zelf kan ???


Hoi Dieter.

Precies wat hij zegt vrees ik :
* ze doen het niet voor je
* jij kan het nog steeds niet zelf

Die box moet echt wel eens serieus gehacked worden. If anybody has any bright ideas and they need a helping hand, I'm in.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

OK, about die niet in de modem kunnen en portforwarding:
k'heb eens gebeld naar de 0800 en op 1 geduwt (2 is als je al klant bent en sturen ze door naar 070 te bellen) maar poging mislukt, "ja dan moet u naar de technische dienst bellen, die weten daar meer over, hebt u het nummer?" ik: nee (ff hore of ze diezelfde zegt ofniet", "dat is 070 22...", dezelfde dus :(

Dan maar naar die b€taalnumm€r gebeld, menutje doorlopen en dan ineens
- goeenavond...
> hallo, ze hebben pas geinstalleerd bij mij maar heb er geen password
van de modemrouter bijgekregen,....
- nee dat is niet mogelijk meneer, er staat in de algemene woorwaarden dat er niets veranderd mag worden...
> jamaar ik heb die toch gekocht?
- maar het staat in de voorwaarden die je hebt gekregen...
> Ik kan en mag dus niets veranderen?
- nee het is niet mogelijk
> zouden jullie dit kunnen doen ?
- nee enz
> Jamaar ik heb portforwarding nodig voor een spel te spelen en ik kan dat niet veranderen, is er dan geen oplossing voor?
- ik zal dit doorgeven aan de bevoegde mensen, wat is je nummer?
> *********

en dan vroeg ik nog wanneer ze belden maar dat wist ze niet, of het nu vandaag of morgen ging zijn... daar heeft ze geen weet van want dit zou een aparte helpdesk zijn ofzoiets....

op het einde vroeg ze nog "dus het is voor een spelletje?"
-ja

endan zo bedankt en daag

dus wachten wat het gaat worden als ze mij bellen !

PS: die 02xxxx nummer op de versatel site.. die schijnen niveel van de allin formule af te weten..: "jamaar ik ben ijgenlijk van versatel, je zult nummer.. moeten bellen"


Die box moet echt wel eens serieus gehacked worden. If anybody has any bright ideas and they need a helping hand, I'm in.

Kheb al wa zitte nadenken enzo maar tot heden geen resultaat
Weet mischien iemand hoe je de telnet traffic kunt onderscheppen? want die komt niet verder dan voor de router (alleen op de adsl lijn dus)
een van de dagen eens proberen met dubbele modem enz....
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Telnet (23) heeft inderdaad zijn zwakheden, en deze zijn blijkbaar goed gedocumenteerd. 10 minuutjes google gaf aardig wat respons hierop.

Een andere mogelijkheid zou kunnen liggen in het "expert" systeem van iedere Thomson. Via Telnet (again) kan je op Thomson modems een "expert" mode binnenspringen, en deze is afgeschermd met een speciale, machine-eigen "question/answer" code, waarbij de vraagstring meestal iets is in de aard van "Speedtouch (xx-xx-xx-xx-xx) (het mac adres van het toestel) en de reply uit een online keygenerator komt (die je heel makkelijk op iedere site kan terugvinden die zich bezig houd/hield met het tweaken van een Speedtouch Home naar een Pro.

Ik kan me voorstellen dat deze achterdeur, al dan niet in gewijzigde vorm, nog steeds aanwezig is.

Nog een andere mogelijkheid : iets als Xavior of Brutus, maw, een Brute Force attack op een https (belangrijk) site, zijnde je ip van je box

En zonder twijfel zijn er hier nog veel slimmere mensen als ikke stupido die daar nog verder aan kunnen bijvoegen. De vraag is al eerder, wie heeft de tijd/energie om er echt werk van te maken.
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ik heb zeker 10 keer gebeld om poorten open te zetten maar geen resultaat tot nu toe.

Dan een klacht via mail opgestuurd (vorige week dinsdag), waarbij ik een antwoord kreeg dat 't probleem binnen de 5 dagen zou opgelost zijn, ook niks van gehoord.

Dan zou er een technieker mij opbellen om deze poorten open te zetten, ook niks van gehoord ...

goed bezig hoor tele2 :-(
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Is dat gewoon telnet dat er gebruikt wordt? Zo ja, happy hunting, Brutus is wel leuk, maar ik denk niet dat je ver gaat geraken op een modem met login en paswoord van ietwat lengte.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

"De klant geeft TELE2 de toestemming om op ieder
ogenblik op afstand de TELE2 Box te monitoren en te controleren. De
TELE2 Box kan in geen enkel geval verplaatst of aangepast worden zonder
de interventie van TELE2."


dit staat zo in de voorwaarden, dus ze kunnen er wel degelijk in ... denk alleen dat die kerel vermist is:/
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Lol, iets dat je eigendom is, waar je niet mag aankomen, ik ben geen jurist, maar daar zit toch een geurtje aan. Lijkt mij dat wanneer ik dat ding tegen de grond wil smijten, dat mijn zaak is.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ekjaker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:22

telefoonkabel die in binnenkomt in het huis (RJ11) in hub (zou moeten passen in RJ45 poort), Andere telefoonkabel ook in hub en verbinden met router.

Pc bijsteken in de hub, en traffiek sniffen op poort 23. Bellen naar Versatel en vragen om wireless af te zetten (dat doen ze blijkbaar nog). Zij loggen aan en geven het password in, met wat geluk kan jij het dan in de sniffer lezen.

Eventueel uiteinden die in hub moeten (RJ11) eraf pitsen en vervangen door RJ45.

werkt niet met switch.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Uw RJ11 in een doodgewone hub? Dat zal goed werken :)
Telefonie is geen ethernet he. Je hub zal er het leven bij laten. Standaard ethernet komt niet hoger dan 1.5V dacht ik. Telefonie in standby is 52-53V en als je lijn in gebruik is, dan kan dit stijgen tot 120-150 Volt dacht ik (ik ken de exacte waardes niet meer). Je kan trouwens niet zomaar je telefonie-signaal gaan sniffen...
Afbeelding
Koyan
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2005, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Ekjaker schreef:telefoonkabel die in binnenkomt in het huis (RJ11) in hub (zou moeten passen in RJ45 poort), Andere telefoonkabel ook in hub en verbinden met router.

Pc bijsteken in de hub, en traffiek sniffen op poort 23. Bellen naar Versatel en vragen om wireless af te zetten (dat doen ze blijkbaar nog). Zij loggen aan en geven het password in, met wat geluk kan jij het dan in de sniffer lezen.

Eventueel uiteinden die in hub moeten (RJ11) eraf pitsen en vervangen door RJ45.

werkt niet met switch.


Sub Zero heeft gelijk: dit zal niet zomaar gaan. Wat ik wel al geprobeerd heb, is dit: eigen modem aan het net hangen, verbonden met de ethernetkaart van mijn linux-pc. Op het internet met mijn standaard login van Tele2. Tele2-box gekoppeld aan tweede ethernetkaart van mijn pc. Alle telnet-verkeer van het internet geforward naar mijn Tele2-box, en dan met dsniff alle telnet-verkeer monitoren. Bellen naar Tele2 en vragen mijn wifi uit te schakelen, en wachten.

Het werkt: wanneer ik vanop een ander internetadres probeer in te loggen op mijn IP, krijg ik de login-vraag van mijn Tele2-box. De login en paswoord die ik ingeef, komen mooi terecht in de logs van mijn linux-pc.

Enige probleem is dat de technische dienst van Tele2 niks, maar dan ook niks doet. Veel beloven, dat wel. Maar ze hebben nog geen enkele keer geprobeerd in te loggen, dus heb ik nog niks staan.

En jammer genoeg hebben we hier ook telefonie nodig, dus heb ik na een paar dagen maar mijn Tele2-box weer gewoon aangesloten. Geen sniffing meer van mij dus, maar misschien kan iemand die geen telefoon nodig heeft deze opzetting eens dupliceren?
Laatst gewijzigd door Koyan 05 jan 2006, 23:24, in totaal 1 gewijzigd.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

@Koyan, HO lekker !! die manier had ik nog niet bedacht :D
ga ik zeker proberen, eerst:
- normale modem halen bij vriend
- nog gebeld worden om poort open te laten zetten

heb nu nog telenet telefonie, dus voor mij niet zo'n prob...
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nice ! Zou kei zijn wanneer iemand hier op deze wijze die mannetjes een hak kan zetten.

*duimduimduimduimduimduimduimduimduim........*
mevo
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:41
Locatie: Limburg

Jongens ik steun jullie,breek zo snel mogelijk in in die box. Ik heb er niet veel verstand van maar laat me ook niet in de lure leggen.Zou 21-12 gebeld worden tot nu toe niets,vanavond gebeld met 0800 nr. konden niet in het systeem komen moest maar naar het 070 nr bellen,naar de klote ik ga op voorhand geen kosten maken.Nu hebben ze mijn nr op geschreven en gaan terug bellen.Ook al een keer mijn bus nr doorgegeven en nog niets veranderd in mijn tele2allin.Ik volg jullie arvaringen elke dag doe je best.
Ekjaker
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:22

Prachtig!

Heb zelf nog geen router ontvangen, en kan dus niet veel helpen, maar eens dat hij er is, doe ik zeker ook mee. voreg of laat zal er wel iemand prijs hebben.
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

is er iemand waarbij ze wel poorten of andere aanpassingen in de router hebben gedaan ???
KL
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 maa 2004, 13:40

ff update:

ik belde vandaag naar klantendienst om te vragen hoe in godsnaam mogelijk is dat er niet gereageerd wordt op mijn mails ...
toen ik vroeg om een poort te forwarden zei hij tot mijn grote verbazing: dat is geen enkel probleem meneer, ik ga daarvoor zorgen dat dat gebeurd, geen enkel probleem ....

nu dus maar hopen dat ze 't doen ...

Ivm portaalsite waar de zogenaamde geblokkeerde poorten zouden staan wist hij zelf niet, toen ik hem erop wees dat dit zo in de voorwaarden stond vroeg hij me om morgen terug te bellen

ik hou jullie op de hoogte ...


greetz
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

KL schreef:ff update:

ik belde vandaag naar klantendienst om te vragen hoe in godsnaam mogelijk is dat er niet gereageerd wordt op mijn mails ...
toen ik vroeg om een poort te forwarden zei hij tot mijn grote verbazing: dat is geen enkel probleem meneer, ik ga daarvoor zorgen dat dat gebeurd, geen enkel probleem ....

nu dus maar hopen dat ze 't doen ...

Ivm portaalsite waar de zogenaamde geblokkeerde poorten zouden staan wist hij zelf niet, toen ik hem erop wees dat dit zo in de voorwaarden stond vroeg hij me om morgen terug te bellen

ik hou jullie op de hoogte ...


greetz


Welk nummer ? Het 070 nummer of iets anders ?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”