Oekraïne
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Wagner zit met verschillende problemen, de betalingen bijvoorbeeld vergeet niet Wagner zijn huurlingen. Het gevaar van Putin en totale vernietiging want ja dat is nu echt mogelijk . Ik denk nu niet dat die huurlingen een zelfmoord missie naar Moskou zullen doen dat zal nu wel van tafel zijn proberen ongemerkt ergens de grens over steken lijkt mij een alternatief.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik denk dat het net om die reden was dat ze snel weer richting Afrika gingen na hun Mars naar Moskou en het dicht draaien van de geldkraan hierop door Poetin.fluppie schreef: 24 aug 2023, 10:08Wagner zit met verschillende problemen, de betalingen bijvoorbeeld
Denk niet dat veel van die leden op de eerste rij stonden toen het intellect werd uitgedeeld denk je ook niet?fluppie schreef: 24 aug 2023, 10:08 Ik denk nu niet dat die huurlingen een zelfmoord missie naar Moskou zullen doen dat zal nu wel van tafel zijn proberen ongemerkt ergens de grens over steken lijkt mij een alternatief.
Dus wie weet tot wat blinde woede leiden kan.
De grens over lijkt mij ook een valabele optie, maar wie zit op hen te wachten, ik denk niemand.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Er is in elke organisatie wel divers volk en dus ook mensen die niet enkel uit blinde woede bestaan. Zelfbehoud is ook vrij universeel, ook bij mensen met minder geluk bij de verdeling van het verstand.
Het zijn geen types die je uitnodigt, dat doen ze zelf wel
Het zijn geen types die je uitnodigt, dat doen ze zelf wel

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Er lijkt een onverwachte wending te zijn op de Oekraiense Independence day:
Locatie: de westelijke punt van de Krim."Ukrainian military has landed in Crimea", - GUR
On the morning of August 24, a battle took place in the temporarily annexed Crimea with the participation of boats and aviation. The Ukrainian military made a landing as part of a special operation
Ukranian special forces today landed in Crimea as part of an operation at Cape Tarkhankut, confirms the representative of the GUR Yusov
According to him, all tasks within the framework of the special operation were completed . By the way, this is the same cape where the S-400 was destroyed yesterday.
Russians say 10 Ukrainian “saboteurs” landed and opened fired
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Vannacht tijdens het GOP debat was het duidelijk dat de stroming binnen de partij die de steun aan Oekraine per direct wil stoppen nog steeds goed leeft. Nog steeds dezelfde beweegredenen: we moeten ons niet daarmee moeien, kunnen dat geld beter gebruiken voor onze eigen problemen, de grens met Mexico, de drugsproblematiek, etc.
Tegelijk waren er ook GOP-kandidaten, degene met ervaring met buitenlandse zaken, die zich hier sterk tegen gekant hebben en menen dat de VS absoluut haar steun van Oekraine moet opdrijven.
Dit toont aan hoe, bij een voortdurende oorlog, de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen volgend jaar een belangrijke factor zal worden
Tegelijk waren er ook GOP-kandidaten, degene met ervaring met buitenlandse zaken, die zich hier sterk tegen gekant hebben en menen dat de VS absoluut haar steun van Oekraine moet opdrijven.
Dit toont aan hoe, bij een voortdurende oorlog, de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen volgend jaar een belangrijke factor zal worden
- Petrikske
- Elite Poster
Had ik gisteren ook meegegeven dat er vandaag wat stond te gebeuren.on4bam schreef: 24 aug 2023, 11:46Er lijkt een onverwachte wending te zijn op de Oekraiense Independence day:
In deze is het nog afwachten wat de impact gaat zijn want volgens de Russen zijn er langs de kant van Oekraïne veel slachtoffers gemaakt terwijl de Oekraïners het tegenovergestelde beweren.
Bleek ook slechts om een kleine sabotagegroep te gaan dus vermoedelijk om iets in de lucht te laten vliegen?
Er werd een kleine donkere video vrij gegeven waarin je kan zien dat ze een vlag ophangen en een korte boodschap inspreken en dat was het.
De Wagner PMC zou zich ondertussen nog steeds klaar maken om kolonnes te vormen om te vertrekken.
En er zou nog steeds geen officiele verklaring zijn vh Kremlin (rara...)
Noorwegen gaat ook F-16's leveren!
Vermoedelijk 12 toestellen.
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/eks ... /15978578/
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
Bij het aantal toestellen die geschonken worden zijn er een aantal die dienen voor opleiding, dit zijn toestellen met twee piloten achter elkaar, de voorste is de minder ervaren piloot deze achter hem kan tussenkomen op gelijk welke moment/manier. Deze toestellen zijn uitermate duur en worden niet gebruikt bij oorlogsvoering.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Erg verwarrend allemaal.
Ik snap niet goed wat je met een tiental saboteurs kunt doen, het is in elk geval iets anders dan land veroveren van daaruit.
Je hebt ook een stukje vlak tegenover Kherson waar de Oekraïners ook al een paar keer een bruggenhoofd hebben gemaakt, maar dan na zekere tijd zich weer moesten terugtrekken.
Ik heb de indruk dat ze proberen op diverse fronten tegelijk aan te vallen, en dat het ene dan dient om de aandacht af te leiden van het andere.
Ook de bevoorrading van de Russen saboteren, en dan overal fronten aan te maken waardoor de Russen met een tekort aan artillerie zitten, waardoor de Oekraïners dan gemakkelijker kunnen aanvallen.
Ik snap niet goed wat je met een tiental saboteurs kunt doen, het is in elk geval iets anders dan land veroveren van daaruit.
Je hebt ook een stukje vlak tegenover Kherson waar de Oekraïners ook al een paar keer een bruggenhoofd hebben gemaakt, maar dan na zekere tijd zich weer moesten terugtrekken.
Ik heb de indruk dat ze proberen op diverse fronten tegelijk aan te vallen, en dat het ene dan dient om de aandacht af te leiden van het andere.
Ook de bevoorrading van de Russen saboteren, en dan overal fronten aan te maken waardoor de Russen met een tekort aan artillerie zitten, waardoor de Oekraïners dan gemakkelijker kunnen aanvallen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Petrikske
- Elite Poster
Ik denk dat de meerderheid nog steeds 'voor' steun aan Oekraïne is en wat Vivek Ramaswamy betreft, geboren in India.CCatalyst schreef: 24 aug 2023, 12:03Dit toont aan hoe, bij een voortdurende oorlog, de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen volgend jaar een belangrijke factor zal worden
En wie doet er goede zaakjes met Rusland? Juist ja.. India.
Wil Amerika opnieuw die richting uit? Ik twijfel toch, ook al gaan ze daar sinds Trump soms behoorlijk uit de bocht.
De aanvalshonden zijn trouwens al in aantocht voor Vivek Ramaswamy.
https://www.forbes.com/sites/willskipwo ... 7b37f12dbd
En euhm... de US heeft tot op heden 3% van z'n militair budget gespendeerd aan Oekraïne.
Het lichaam van Yevgeny Prigozhin zou ondertussen zijn geïdentificeerd door een bevelvoerder van de Wagner PMC, anekdote..
er ontbrak 1 vinger aan het lichaam.
Ook de stichter van de Wagner PMC (Dmitry Utkin) zou geïdentificeerd zijn en dit door z'n lichaamslengte en door de tattoos op z'n lichaam.
Laatst gewijzigd door Petrikske 24 aug 2023, 12:58, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik denk eerder dat India goede zaakjes doet dan Rusland. India koopt gewoon aan braderie prijzen in waarschijnlijk.
Die overige Wagner personeel en fans zullen nog maar weinig kunnen beginnen in Rusland, kippen zonder kop nu.
Dat is mijn gok. De gewone Rus ondergaat het weeral zonder weinig gemor, zoals we het gewoon zijn van hen.
Die overige Wagner personeel en fans zullen nog maar weinig kunnen beginnen in Rusland, kippen zonder kop nu.
Dat is mijn gok. De gewone Rus ondergaat het weeral zonder weinig gemor, zoals we het gewoon zijn van hen.
- Petrikske
- Elite Poster
Je hebt gelijk, m'n zinsbouw was weer niet erg op orde, heb het aangepast.bollegijs schreef: 24 aug 2023, 12:50Ik denk eerder dat India goede zaakjes doet dan Rusland. India koopt gewoon aan braderie prijzen in waarschijnlijk.

Ja voorlopig lijkt het daar wel op, grote radiostilte.bollegijs schreef: 24 aug 2023, 12:50Die overige Wagner personeel en fans zullen nog maar weinig kunnen beginnen in Rusland, kippen zonder kop nu.
Ook weinig animo in Pro Russische Telegramkanalen, misschien allemaal naar de winkel voor een zwart kostuum.
Laatst gewijzigd door Petrikske 24 aug 2023, 13:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 118 keer
Lijkt mij dat als Putler er niet zeker van was hij gewoon beide vliegtuigen had laten neerhalen. Wat is nu eentje meer of minder voor zo iemand...heist_175 schreef: 24 aug 2023, 09:32 Een ander nieuwskanaal claimt dat Prigozjin in een tweede vliegtuig zat. Voor zijn eigen veiligheid zou hij bij het gecrashte toestel zijn ingecheckt, om vervolgens bij het andere in te stappen.
- Petrikske
- Elite Poster
Ik denk dat het gewoon een stukje psychologische oorlogsvoering was.boulder schreef: 24 aug 2023, 12:37Erg verwarrend allemaal.
"Of jullie thuis zijn of niet we komen gewoon op bezoek en we vertikken het om vooraf te bellen of te mailen"

1 vliegtuig neerschieten kan je misschien nog "oeps, foutje" zeggen maar 2?Avenger 2.0 schreef: 24 aug 2023, 13:05Lijkt mij dat als Putler er niet zeker van was hij gewoon beide vliegtuigen had laten neerhalen. Wat is nu eentje meer of minder voor zo iemand...
Ik denk dat iedereen vh 2é vliegtuig onmiddellijk is aangehouden voor het geval Prigozjin op het 2é vliegtuig moest zitten.
Hij had dan kort na de landing wel een hartaanval gekregen door de hevige emoties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Vergeet ook de onderbroekenhumor niet (zie Navalny)...Petrikske schreef: 24 aug 2023, 13:141 vliegtuig neerschieten kan je misschien nog "oeps, foutje" zeggen maar 2?Avenger 2.0 schreef: 24 aug 2023, 13:05Lijkt mij dat als Putler er niet zeker van was hij gewoon beide vliegtuigen had laten neerhalen. Wat is nu eentje meer of minder voor zo iemand...
Ik denk dat iedereen vh 2é vliegtuig onmiddellijk is aangehouden voor het geval Prigozjin op het 2é vliegtuig moest zitten.
Hij had dan kort na de landing wel een hartaanval gekregen door de hevige emoties.
Neen, maar ik denk dat die op dat 2e vliegtuig aangehouden zijn, om zeker te zijn dat als ze ergens getuigen het de officiële Poetin-waarheid is dat ze verkondigen.
Foltering kan altijd een handje helpen daarbij.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
- Dizzy
- Elite Poster
Prigozjin zal Putin al zeker niet meer met die vinger kunnen wijzen.
Dat er Republikeinen zijn die de steun willen afbouwen wil ik best geloven maar ze hebben ergere problemen zoals een oranje clown die al hun kandidaten kansloos maakt. Het feit dat hij zelf niet mee deed zegt genoeg over het belang van die show. Lock him up.
Dat er Republikeinen zijn die de steun willen afbouwen wil ik best geloven maar ze hebben ergere problemen zoals een oranje clown die al hun kandidaten kansloos maakt. Het feit dat hij zelf niet mee deed zegt genoeg over het belang van die show. Lock him up.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 211 keer
De democratie gooien we maar even overboord want "die oranje clown" ligt ons niet?Dizzy schreef: 24 aug 2023, 13:27 Dat er Republikeinen zijn die de steun willen afbouwen wil ik best geloven maar ze hebben ergere problemen zoals een oranje clown die al hun kandidaten kansloos maakt. Het feit dat hij zelf niet mee deed zegt genoeg over het belang van die show. Lock him up.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
Zullen we het eerst over de rechtsregels hebben? Iets waar iedereen het roerend over eens is dat die in RU niet bestaan, laten we hopen dat ze in de USA wél blijken te bestaan. En niet enkel voor het "gewone volk", maar voor echt iedereen.
Oekraïne heeft, qua volgen van rechtsregels, ook nog wel een traject te gaan overigens.
Oekraïne heeft, qua volgen van rechtsregels, ook nog wel een traject te gaan overigens.
- Petrikske
- Elite Poster
Militair analist en ex F-16 piloot Sean Bell heeft wel enkele interessante dingen te vertellen over de crash.
En die rook in het begin van de video was mij ook onmiddellijk opgevallen, er is immers teveel kleurverschil om het een gewone wolk te laten zijn.
Rémy Lind van Wagner heeft ondertussen een persoonlijke verklaring geplaatst dat hij het gevoel heeft dat Prigozjin en Utkin
niet op hetzelfde vliegtuig hebben gezeten omdat dit gewoon te gevaarlijk was.
Ook heeft hij vragen bij het uitblijven over de minste info over dat 2é toestel, en inderdaad is daar niets over naar buiten gekomen terwijl we van het 1é vliegtuig heel snel de volledige passagierslijst hadden.
Dat was hier vroeger niet anders.
En die rook in het begin van de video was mij ook onmiddellijk opgevallen, er is immers teveel kleurverschil om het een gewone wolk te laten zijn.
Rémy Lind van Wagner heeft ondertussen een persoonlijke verklaring geplaatst dat hij het gevoel heeft dat Prigozjin en Utkin
niet op hetzelfde vliegtuig hebben gezeten omdat dit gewoon te gevaarlijk was.
Ook heeft hij vragen bij het uitblijven over de minste info over dat 2é toestel, en inderdaad is daar niets over naar buiten gekomen terwijl we van het 1é vliegtuig heel snel de volledige passagierslijst hadden.
Dat verleden zullen ze jammer genoeg nog wel een tijdje meedragen, en elke dag worden er mensen opgepakt maar een oorlog is vaak een manier om zich te verrijken.heist_175 schreef: 24 aug 2023, 14:05Oekraïne heeft, qua volgen van rechtsregels, ook nog wel een traject te gaan overigens.
Dat was hier vroeger niet anders.
- Dizzy
- Elite Poster
Hoezo democratie overboord? Punt is dat de oranje clown nog altijd veel fans heeft en dat deze de kansen van mensen die wel een kans maken ondermijnt. Hij kon niet winnen van Sleepy Joe zonder al de rechtzaken en de bestorming van het capitool, ik zie niet in hoe hij dat nu zou doen.
En ja, bij elke oorlog heb je wel opportunisten die denken dat ze een slag kunnen slaan. Dat pak je best hard aan want anders komt dat terug in uw gezicht, dat merken we helaas bij ons elke dag opnieuw.
En ja, bij elke oorlog heb je wel opportunisten die denken dat ze een slag kunnen slaan. Dat pak je best hard aan want anders komt dat terug in uw gezicht, dat merken we helaas bij ons elke dag opnieuw.
- Petrikske
- Elite Poster
Ondertussen liggen er al aardig wat bloemen aan het Wagner hoofdkwartier in St Petersburg, en ja hoor.. een voorhamer het 'symbool' van Russische vrijheid die ligt er ook reeds. 
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Het is niet enkel Ramaswamy; Nikki Haley heeft trouwens evenzeer Indische roots en sprak hem gisteren flink tegen. Er is geen kleine stroming binnen de Republikeinen die meent dat de VS zich volledig op zichzelf moeten terugplooien en zich moeten isoleren van de rest van de wereld, en haar economische fortuinen enkel voor zichzelf mag gebruiken. Evenwel zijn er binnen de Republikeinen ook die het omgekeerde menen, mensen die veelal uit ervaring beseffen dat je nooit kan isoleren van problemen in het buitenland, zoals je gisteren kon zien. Trouwens, er waren ook Democraten die indertijd een push wouden maken bij Biden om Oekraine toegevingen te laten maken, de brief in kwestie werd ingetrokken toen het uitlekte in de media.Petrikske schreef: 24 aug 2023, 12:49 Ik denk dat de meerderheid nog steeds 'voor' steun aan Oekraïne is en wat Vivek Ramaswamy betreft, geboren in India.
En wie doet er goede zaakjes met Rusland? Juist ja.. India.
Wil Amerika opnieuw die richting uit? Ik twijfel toch, ook al gaan ze daar sinds Trump soms behoorlijk uit de bocht.
Wie in het Witte Huis zal zitten straks, en dan vooral: aan welke belangengroepen die schuld heeft, zal bepalen welke richting men zal uitgaan. En als je weet dat de overgrote steun vanuit de VS komt, dan zou een koerswijziging niets anders betekenen dan dramatisch nieuws voor Oekraïne. Dit natuurlijk in de veronderstelling dat Putin de oorlog kan rekken tot 2025 met dus nog twee winters erbij, wat in theorie best wel zou kunnen natuurlijk.
Ik weet niet, ik vind het toch allemaal geen sterke kandidaten, op Nikki Haley na die duidelijk het best op de hoogte is van bepaalde materies, maar ze heeft ook wel haar eigen problemen. DeSantis stelde ook teleur gisteren. Het voordeel dat ze wel hebben is dat ze tenminste niet uit de geriatrie komen, itt de twee hoofdkandidaten.Dizzy schreef: 24 aug 2023, 14:33 Hoezo democratie overboord? Punt is dat de oranje clown nog altijd veel fans heeft en dat deze de kansen van mensen die wel een kans maken ondermijnt.
- Petrikske
- Elite Poster
En dat is nu net ook de sterkte van de US, overal hebben ze een vinger in de pap.CCatalyst schreef: 24 aug 2023, 15:47 Evenwel zijn er binnen de Republikeinen ook die het omgekeerde menen, mensen die veelal uit ervaring beseffen dat je nooit kan isoleren van problemen in het buitenland
En natuurlijk zal dit wat kosten maar we mogen er zeker van zijn 'voor wat hoort wat'
En er zullen ondertussen al overeenkomsten zijn gesloten met Oekraïne voor na de oorlog, moeten we daar raar van opkijken? Nee toch.
Ik zou het niet begrijpen wanneer er na de oorlog niets kan terug vloeien richting de US.
Belgische politiekers zullen er misschien anders over denken nadat ze enkele vrachtwagens met strooizout naar Oekraïne hebben gestuurd maar soit.
En wie er ook de nieuwe president van Amerika moge worden, zijn of haar programma uitvoeren is gewoonweg onmogelijk.
Obama had ook heel veel goede ideeën maar die werd langs alle kanten tegen gewerkt dus heel veel heeft hij niet kunnen verwezenlijken.
Maar laat ons vooral hopen dat de Amerikanen deze keer gaan stemmen met hun verstand en niet met hun emoties.
Tot 2025 zou zeer zeker zomaar kunnen, maar ik denk ergens dat ze in Washington die bui ook wel ergens zien hangen en mij zou het alvast niet verbazen dat ze voor het einde van dit jaar nog een heel groot pakket zullen aankondigen.CCatalyst schreef: 24 aug 2023, 15:47Wie in het Witte Huis zal zitten straks, en dan vooral: aan welke belangengroepen die schuld heeft, zal bepalen welke richting men zal uitgaan. En als je weet dat de overgrote steun vanuit de VS komt, dan zou een koerswijziging niets anders betekenen dan dramatisch nieuws voor Oekraïne. Dit natuurlijk in de veronderstelling dat Putin de oorlog kan rekken tot 2025 met dus nog twee winters erbij, wat in theorie best wel zou kunnen natuurlijk.
En bij heel groot pakket denk ik dan bv aan een heleboel F-16's.
De ban is nu definitief gebroken dankzij Nederland, Denemarken en Noorwegen en ik denk dat de US er ook een heleboel gaat schenken als ze voelen dat het de verkeerde kant begint uit te gaan.
En ze hebben er een 1000-tal dus ze kunnen wel wat missen, na de oorlog wat nieuwer spul slijten want voor wat hoort wat etc...

Het 2é vliegtuig van Prigozhin is ondertussen onderweg naar Baku (Azerbeidzjan)
Gaan we dan eindelijk de passagiers kennen?
Het 1é vliegtuig had blijkbaar z'n laatste onderhoudsbeurt gehad in 2019 en dit vanwege de sancties.
Raar verhaal want ik las gisteren ergens dat het een half jaartje geleden nog een onderhoudsbeurt had gehad.

De Zweedse Sociaal Democraten roepen ondertussen op om toch Saab JAS 39 Gripen vliegtuigen te leveren aan Oekraïne.
Jaja... de ban is gebroken.
De ontmanteling van het Wagner PMC tentenkamp in Osipovichi (Wit-Rusland) gaat ondertussen gestaag verder, 1/3é zou al zijn verdwenen. (100-tal tenten goed voor 2000 man)
-
- Elite Poster
Die gaan daar weg voor hun eigen veiligheid, dat is tenminste mijn gevoel de kampplaatsen van de Wagner strijders waren door iedereen gekend, naar waar ze gaan is een heel ander verhaal...
Als Trump terug president word is Oekraine ten dode opgeschreven..
Als Trump terug president word is Oekraine ten dode opgeschreven..
- Petrikske
- Elite Poster
Voor hun veiligheid? Nee hoor, dat zijn huurlingen hé, die willen gewoon betaald worden.fluppie schreef: 24 aug 2023, 17:43Die gaan daar weg voor hun eigen veiligheid, dat is tenminste mijn gevoel
En Loekasjenko wilde er maar een paar gebruiken en betalen om z'n eigen leger te trainen en de rest kon hunne plan trekken.
En ik denk dat ze dat nu dus gaan doen, en als die effectief terug naar Rusland gaan dan kan je er donder op zeggen dat er daar veel fout gaat lopen.
En bij deze bedoel ik niet dat ze allemaal naar Moskou zullen trekken maar gewoon het feit dat heel wat van die kerels bij de zwaarste criminelen zijn die Rusland ooit gekend heeft en die komen uit hun oorlog met heel wat zware oorlogsmisdaden op hun kerfstok en dus ik geef je op een plateau.. dat word ellende in Rusland.
Ik heb reeds weet van enkele zaken die gebeurd zijn met kerels die hun 6 maanden hebben uitgediend en euhm... dat zijn geen verhalen voor tijdens het avondmaal.

Dat ze diene eens snel in de gevangenis steken.fluppie schreef: 24 aug 2023, 17:43Als Trump terug president word is Oekraine ten dode opgeschreven..
-
- Elite Poster
Poetin betuigde zijn deelneming "aan alle families van de slachtoffers van de vliegtuigcrash van Jevgeni Prigozjin" en noemde de Wagner-baas "een getalenteerde man die fouten heeft gemaakt".
Wat een comedy! Waarom geeft ie het westen niet de schuld?
Wat een comedy! Waarom geeft ie het westen niet de schuld?
- Petrikske
- Elite Poster
Oh maar geef ze nog even tijd dat komt nog wel.
Binnen enkele dagen vinden ze onderdelen van een bom waarin Amerikaanse chips zitten ofzo...
Ok, The Russian Volunteer Corps heeft een oproep gedaan aan de resterende soldaten van de Wagner PMC om samen ten strijde te trekken tegen Rusland.
Dus opnieuw een Mars op Moskou..
Benieuwd wat hun reactie hierop zal zijn.
Ondertussen is Oekraïne een groot offensief gestart in het zuiden met meer dan 80 voertuigen en het zou kunnen dat ze door de Russische linies breken.
Dit alles zou ook de ultieme druppel kunnen zijn voor velen om zich nu tegen Poetin te keren als de kaarten goed vallen, of om zich gewoon over te geven.
Iedereen thuis tegen Kerstmis?
(ik mag dromen hé)
Het lijkt erop dat de 3e fase van het tegenoffensief is begonnen..
In Tokmak zouden er al administratieve kantoren worden leeg gemaakt en er lijken al heel wat Russen te vertrekken.
Binnen enkele dagen vinden ze onderdelen van een bom waarin Amerikaanse chips zitten ofzo...
Ok, The Russian Volunteer Corps heeft een oproep gedaan aan de resterende soldaten van de Wagner PMC om samen ten strijde te trekken tegen Rusland.
Dus opnieuw een Mars op Moskou..
Benieuwd wat hun reactie hierop zal zijn.
Ondertussen is Oekraïne een groot offensief gestart in het zuiden met meer dan 80 voertuigen en het zou kunnen dat ze door de Russische linies breken.
Dit alles zou ook de ultieme druppel kunnen zijn voor velen om zich nu tegen Poetin te keren als de kaarten goed vallen, of om zich gewoon over te geven.
Iedereen thuis tegen Kerstmis?
(ik mag dromen hé)
Het lijkt erop dat de 3e fase van het tegenoffensief is begonnen..
In Tokmak zouden er al administratieve kantoren worden leeg gemaakt en er lijken al heel wat Russen te vertrekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
- Bedankt: 172 keer
Was het dit filmpje waar ze blijkbaar met een zwaar Oekraiens accent Russisch spreken... en dus werd afgedaan als fake ?Petrikske schreef: 25 aug 2023, 01:11 Ok, The Russian Volunteer Corps heeft een oproep gedaan aan de resterende soldaten van de Wagner PMC om samen ten strijde te trekken tegen Rusland.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 29 keer
rusland is precies wel succesvol im het neerhalen vam oekrainse drones zijn die dan zo kwetsbaar? Kunnen zelfs met elektronische storing neergehaald worden. Zo verspelen de oekrainers wel veel geld en materiaal zonder noemelijke schade te veroorzaken los van een paar kapotte ruiten
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
of oekraine is bezig met tests en de echte aanval komt nog?bartman schreef: 25 aug 2023, 11:27 rusland is precies wel succesvol im het neerhalen vam oekrainse drones zijn die dan zo kwetsbaar? Kunnen zelfs met elektronische storing neergehaald worden. Zo verspelen de oekrainers wel veel geld en materiaal zonder noemelijke schade te veroorzaken los van een paar kapotte ruiten
ook het effect van onzekerheid/terror niet onderschatten
- Petrikske
- Elite Poster
Ik denk dat ik weet welk filmpje je mag bedoelen en nee ik denk niet dat dit filmpje fake is omdat ik meen Dennis Kapustin te herkennen.DarkV schreef: 25 aug 2023, 11:11Was het dit filmpje waar ze blijkbaar met een zwaar Oekraiens accent Russisch spreken... en dus werd afgedaan als fake ?
Een figuur die perfect past bij de criminelen van de Wagner PMC.
Filmpje werd ook gedeeld door Russisch sprekenden dus het zal wel kloppen veronderstel ik.
https://antifascist-europe.org/russia/r ... -business/
Stel dat ze met 20.000 zijn, wie gaat hen stoppen in Rusland?fluppie schreef: 25 aug 2023, 11:21Wagner leden die in Rusland en Wit Rusland zijn hebben weinig kans, ze zijn met te weinig en hebben de zware wapens afgegeven.
(of de Russen moesten reeds massaal troepen + zware wapens terug halen uit Oekraïne)
De Russen zijn nu zelfs al T-10 tanks aan het inzetten, deze zijn gebouwd net na WWII.
Er worden heel wat goedkope consumentendrones en quadcopters hiervoor gebruikt, deze zijn echt niet duur in vergelijking met eender welk wapensysteem.bartman schreef: 25 aug 2023, 11:27rusland is precies wel succesvol im het neerhalen vam oekrainse drones zijn die dan zo kwetsbaar? Kunnen zelfs met elektronische storing neergehaald worden
Ik denk dat ze die eerder gebruiken om psychologische tikjes uit te delen aan Rusland en z'n bevolking.
Effe laten voelen dat niemand veilig is, zo werden gisteren ook heel veel CCTV systemen gehacked in Rusland en op elk systeem met een speaker konden mensen een ingesproken boodschap horen en nadien het volkslied van Oekraïne. (hilarisch)
Voor belangrijke doelen worden zware wapens zoals Himars en Storm Shadow gebruikt al moeten de Oekraïners al beginnen te hamsteren wegens het lage aantal dat ze van die raketten hebben.
En last but not least...neem alles wat de Russen meedelen met een zak zout.
"lichte schade" komt vaak overeen met "totaal vernield".
Wat ik ook regelmatig hoor is dat ze met goedkoop spul de luchtafweer zodanig uitputten dat deze zonder munitie komen te zitten en dus herladen moeten worden wat toch een beetje tijd in beslag neemt.sukkelaar schreef: 25 aug 2023, 11:35of oekraine is bezig met tests en de echte aanval komt nog?
ook het effect van onzekerheid/terror niet onderschatten
Eenmaal de herlading begonnen valt er plots een hele zware raket uit de lucht en is het ganse systeem vernield.
De Oekraïners moeten heel zuinig omspringen met hun zware munitie dus tactiek en timing zijn heel belangrijk.
Toegevoegd na 22 minuten 47 seconden:
Heb net behoorlijk duidelijke beelden gezien van de vleugel + landingsgestel vh vliegtuig van Prigozjin.
Wat me wel verbaasde is dat de Russen dat gewoon met kettingen en een zware tractor door het bos sleuren, daar gaat het bewijsmateriaal...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik hoop dat weinig mensen zitten te wachten op een TV spektakel á la "shock and awe" van Rumsfeld indertijd boven Bagdad!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Petrikske
- Elite Poster
Door alle brokstukken zo door de bossen te slepen gaat Rusland opnieuw in de fout.
Bij een vliegtuigongeval moet steeds de fabrikant ter plaatse kunnen komen in het belang van het onderzoek.
Nee dit was ongelooflijk, soldaten die brokstukken bovenop die vleugel smijten die dmv kettingen door het bos word gesleept.
Bij een vliegtuigongeval moet steeds de fabrikant ter plaatse kunnen komen in het belang van het onderzoek.
Nee dit was ongelooflijk, soldaten die brokstukken bovenop die vleugel smijten die dmv kettingen door het bos word gesleept.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
En ik denk dat ze qua kostenefficiëntie met die drones heel goed zittenPetrikske schreef: 25 aug 2023, 12:25
Er worden heel wat goedkope consumentendrones en quadcopters hiervoor gebruikt, deze zijn echt niet duur in vergelijking met eender welk wapensysteem.
Ik denk dat ze die eerder gebruiken om psychologische tikjes uit te delen aan Rusland en z'n bevolking.

- Petrikske
- Elite Poster
Daarnet toevallig een kort interview gezien met Vivek Ramaswamy (vermoedelijk na het debat)CCatalyst schreef: 24 aug 2023, 12:03Vannacht tijdens het GOP debat was het duidelijk dat de stroming binnen de partij die de steun aan Oekraine per direct wil stoppen nog steeds goed leeft.
Die kerel is echt niet normaal, geen idee of je Telegram hebt maar het zit onder deze URL
Die kerel is zo naief dat hij denkt dat hij niet alleen Rusland maar ook China naar z'n pijpen kan laten dansen.
https://newrepublic.com/post/175079/viv ... ts-ukraine
https://newrepublic.com/post/175020/viv ... ade-taiwan
What a tool!

Het mag ondertussen duidelijk worden dat alles wat nog maar kan herinneren aan de Wagner PMC moet gewist worden in Rusland.
Zo zag ik daarstraks video+foto's van wat eens een met dag groter wordende Wagner begraafplaats was ten tijde van hevige gevechten in Bachmut. (Samara, Rusland)
Op onderstaande video is duidelijke te zien dat alle kruisen en kransen op een hoop werden gesmeten en het lijkt erop dat de begraafplaats een grote parking zal worden. (enkel een monumentje, ik denk betaald door Prigozjin is er nog)
Wie er ook moge gevochten hebben in de Wagner PMC, dit gaat denk ik veel kwaad bloed zetten.
(volgens de Russen komt er een laag beton en een zwarte piramide op de plaats van elk graf, jaja..afwachten)
Youtube was al snel om de video te verwijderen, geen idee waarom..
Via Elon Musk dan maar...
Laatst gewijzigd door Petrikske 25 aug 2023, 15:42, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Het is heel dom te denken dat Putin zal stoppen met Oekraine, stel dat Oekraine de oorlog verliest door gebrek aan wapens,dan staat Putin morgen klaar voor polen aan te pakken, en ook alle andere ex-oostblok landen.Die droomt van de Sovjet Unie. Sommigen zijn in de US vergeten dat de Sovjets op de top van hun macht kernwapens in Cuba waren aan het instaleren.
- Petrikske
- Elite Poster
Zo'n halve weirdo uit India, wat weet die daarvan?
Die Vivek Ramaswamy, geeft me de kriebels.. hij lijkt een Trump maar dan in een andere verpakking.

Die Vivek Ramaswamy, geeft me de kriebels.. hij lijkt een Trump maar dan in een andere verpakking.
als men toelaat dat Poetin, 1vd vetomachten in de VN, wint en zomaar eenzijdig terug grenzen kan verschuiven, veranderen en dit soort agressie succesvol kan zijn dan brengt dit bijzonder veel andere landen op heel slechte ideeën vrees ik.fluppie schreef: 25 aug 2023, 15:35 Het is heel dom te denken dat Putin zal stoppen met Oekraine, stel dat Oekraine de oorlog verliest door gebrek aan wapens,
-
- Elite Poster
Ondertussen zou Putin al helemaal Rusland niet meer buiten durven per vliegtuig... Zuid Afrika skippen, India's G20 in september skippen en gepland bezoek naar Ankara zou ook niet doorgaan, Erdogan zal naar Rusland moeten als hij terug aandacht wil met een deal.