vraag netwerkindeling

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
tweety1959
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik heb hier een internetverbinding VDSL via edpnet fritzbox 7490

ik heb op mijn fritzbox op poort 1 (die op 1 GB ingesteld staat) een POE switch aangesloten waar 4 ip cameras 4K opstaan en een recorder...
op de overige poorten van deze poe switch zitten mijn accessnpoints.... voor draadloos internet in heel de woningen...

Ik merk toch precies geregeld wt vertragingen op...

kan ik eigenlijk een 2de POE switch aanschaffen en deze aansluiten op de 2 de poort van de fritzbox 7490 en deze een aparte ip range geven?

de switch die ik hiervoor nu gebruik is:

https://www.bol.com/be/nl/p/netgear-gs1 ... 5414/?s2a=

bedankt voor de info!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

tweety1959 schreef: 19 aug 2023, 11:57Ik merk toch precies geregeld wt vertragingen op...
Kan je deze vertragingen preciseren? Met je huidige setup lijk je me iig nog geen limieten te pushen, tenzij je op je AP's tegelijk echt zware datatransfers hebt.
tweety1959 schreef: 19 aug 2023, 11:57kan ik eigenlijk een 2de POE switch aanschaffen en deze aansluiten op de 2 de poort van de fritzbox 7490 en deze een aparte ip range geven?
Ja, maar gebaseerd op het vorige ben ik niet zeker dat dat het probleem gaat aanpakken. Bovendien introduceer je mogelijks nieuwe problemen: zo zou je dan bv niet meer aan je camera's/recorder kunnen als je ze benadert met zeroconf ipv met hun IP adres.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Aparte IP ranges geven is nergens voor nodig en dat zal de bottlenecks niet vermijden.
  • een 2de switch kan nuttig zijn, als de switching capaciteit (troughput) van de 1ste switch de datastroom niet aankan.
  • een 2de switch is noodzakelijk, als de Vermogen van de 1ste switch niet genoeg is om alle apparaten degelijk van stroom te voorzien.
  • de 2de switch hoeft geen POE switch te zijn, als er geen POE apparaten op aangesloten worden (hebben jouw AP's POE nodig?)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”