Een paar weken geleden kreeg ik de melding dat mijn V6 decoder zou worden vervangen. Enkele dagen later mocht ik inderdaad een nieuwe v7 ontvangen. Ik wachtte echter af om te zien wat er zou gebeuren indien ik de V6 liet staan in combinatie met een oudere v5 die het ook nog steeds deed. Vandaag is de V6 automatisch gedeactiveerd en is het blijkbaar ook niet meer mogelijk deze terug te activeren zelfs niet na een hardware reset….raar is wel dat de oudere V5 nog steeds blijft werken! Wanneer ik de V6 reset en terug aansluit doet hij wel degelijk een software update en vraagt hij om registratie met telefoonnummer en vervolgens de default kinderslotcode doch daarna geeft hij een zwart scherm. Nu is mijn vraag vanzelfsprekend….waarom de goed werkende V6 moest vervangen worden en de V5 niet! De logika zou eerder zijn dat de V5 uitvalt wegens te oud en dus vervangen wordt; maar ik heb nog nergens iets gelezen over V6 decoders die niet meer zouden kunnen werken… dus waarom deze vervanging???
Ik stel de vraag eerder uit nieuwsgierigheid want tenslotte kan ik normaal blijven tv kijken maar ik vind het gewoon raar.
Iemand hier een valabele uitleg voor?
Waarom v6 decoder vervanging?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 131 keer
V6 is Huawei, zal waarschijnlijk daarmee te maken hebben.
Problemen om die up to date te houden door de Huawei sancties van de VS?
Problemen om die up to date te houden door de Huawei sancties van de VS?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Zou best kunnen, Proximus is zowat overal Huawei aan het uitfaseren.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Bedankt voor de feedback….maar dat het een gevolg is van de sancties tegen Huawei denk ik niet….bij mijn moeder staat dezelfde V6 en tot hiertoe nog niks van melding ivm. vervanging gekregen….afwachten dus.