Orange-info: om ons mobiele netwerk te optimaliseren voeren we werken uit op 04-08-2023. Je ondervindt mogelijk tijdelijk problemen om te surfen en te bellen. Onze excuses voor het ongemak. Het noodnummer 112 blijft altijd bereikbaar.
werken Orange mobiele netwerk morgen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Hebben jullie deze SMS ook ontvangen? Kan regio gebonden zijn natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Is plaatselijk, hier meer info over waar ze (binnenkort) gaan werken: https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... werkwerken
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Hier regio Aarschot zelfde bericht gekregen. Orange deelt hier de antennes met Proximus, deze heeft 5G al actief op de mast waar wij signaal van oppikken. Jammer dat Orange achter blijft. Gaan zij in één keer op de knop duwen om 5G te activeren? Aan dit tempo zijn er er binnen enkele jaren nog niet.
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet All internet
GSM: Proximus Maxi - Easy & Essential
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik wou er gisteren iets van posten, maar had uiteindelijk niet veel tijd en moest nog het gepaste topic vinden.
In het topic over Undo had ik geplaatst dat ik op de online te vinden attesten had gezien dat Orange eigenlijk al heel veel sites heeft waar 5G op vermeld staat, maar die leken nog niet actief en staan ook niet op hun dekkingskaart (huidige versie) aangeduid.
Echter ben ik gisteren thuis vertrokken met 5G en heb ik een heel stuk van mijn traject 5G gehad (allemaal locaties die niet in of nabij een gebied liggen met 5G volgens hun huidige dekkingskaart). Zelf in een absoluut boerengat waar heel slechte (en eigenlijk onbruikbare) 4G-ontvangst is, en mijn toestel vanalles probeert om verbonden te blijven (3G is er nooit geweest, dan even EDGE proberen, dan geen service, ...), zo dus ook 1 streepje 5G gehad.
Wat ik ook heb opgemerkt, is dat het 5G-symbool blijft staan tijdens een gesprek. Ik weet niet of dat sowieso gebeurt bij NSA 5G omdat je toch ook nog met LTE te maken hebt, maar bij Proximus sprong dat bij mij (althans, toen, op een ondertussen oudere versie van iOS ook) tijdens een gesprek altijd even terug op '4G', en dan meteen terug op '5G' na het gesprek.
In het topic over Undo had ik geplaatst dat ik op de online te vinden attesten had gezien dat Orange eigenlijk al heel veel sites heeft waar 5G op vermeld staat, maar die leken nog niet actief en staan ook niet op hun dekkingskaart (huidige versie) aangeduid.
Echter ben ik gisteren thuis vertrokken met 5G en heb ik een heel stuk van mijn traject 5G gehad (allemaal locaties die niet in of nabij een gebied liggen met 5G volgens hun huidige dekkingskaart). Zelf in een absoluut boerengat waar heel slechte (en eigenlijk onbruikbare) 4G-ontvangst is, en mijn toestel vanalles probeert om verbonden te blijven (3G is er nooit geweest, dan even EDGE proberen, dan geen service, ...), zo dus ook 1 streepje 5G gehad.
Wat ik ook heb opgemerkt, is dat het 5G-symbool blijft staan tijdens een gesprek. Ik weet niet of dat sowieso gebeurt bij NSA 5G omdat je toch ook nog met LTE te maken hebt, maar bij Proximus sprong dat bij mij (althans, toen, op een ondertussen oudere versie van iOS ook) tijdens een gesprek altijd even terug op '4G', en dan meteen terug op '5G' na het gesprek.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 169 keer
Ik weet niet of het gerelateerd is maar ik merk heel vaak laatste tijd dat er 5g staat op mijn gsm bij het bereik(ook met volledig bereik dus 5 streepjes) en ik geen internettoegang heb. Ga ik dan een km verder heb ik opeens wel heel vlot 5g internet. Terwijl ik eigenlijk niet eens in een trein of auto zit. Heeft dit met die werken te maken?
Dit is in meerdere gebieden in België terwijl ik gewoon buiten sta.
Dit is in meerdere gebieden in België terwijl ik gewoon buiten sta.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Delen ze enkel de mast of effectief al de antennes en actieve apparatuur? Ze lopen nl heel sterk achter met het delen van het RAN (Mobile Radio Access Network) door een tekort aan Nokia materiaal. Dat is ook de reden waarom Proximus en Orange al op heel veel plaatsen een goedkeuring hebben voor 5G maar die gewoon niet geactiveerd geraakt. De meeste plaatsen waar Proximus dan wel 5G (NSA - non-standalone) aanbiedt is nog met oud materiaal.kristofmertens schreef: 12 aug 2023, 13:07 Orange deelt hier de antennes met Proximus, deze heeft 5G al actief op de mast waar wij signaal van oppikken. Jammer dat Orange achter blijft. Gaan zij in één keer op de knop duwen om 5G te activeren? Aan dit tempo zijn er er binnen enkele jaren nog niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 34 keer
Ze delen effectief de apparatuur/antennes. Wetende dat Proximus hier al 5G actief op heeft en Orange nog achterblijft. Tot voor kort was Proximus op deze mast zelfs niet actief. Volgens het kaartje hierboven val ik onder zone 2, geen idee of dit cijfer de volgorde is of gewoon een cijfer om het een naam te geven?
Laatst gewijzigd door on4bam 12 aug 2023, 23:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Full quote verwijderd
Reden: Full quote verwijderd
TV: Telenet + CI+ module
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik kan gewoon niet begrijpen waarom proximus en orange nog altijd zo fel achter blijven
Ze hebben krachten gebundeld dus zou voor beide partijen goed betaalbaar zijnen
ze hebben goedkeuring van de frequenties!
Nu niet perse nederland als voorbeeld te nemen maar duitsland , luxemburg , frankrijk en zelfs england hebben buiten centrums ook mooi overal 5G !
Hier geven ze meest banale plaatsen 5G ale in limburg toch , Hasselt is de hoofdstad van limburg dat begrijp ik maar waarom de grensstreek met 5G voorzien?
en ook gedeelte van houthalen waar die vakantie oord ligt , of je daar 5G of 4G of 3G hebt niemand zou daarom kijken !
Genk hebben ze overgeslagen maar lanaken en zutendaal weer wel 5G , begrijp wie het begrijpen kan

Ze hebben krachten gebundeld dus zou voor beide partijen goed betaalbaar zijnen
ze hebben goedkeuring van de frequenties!
Nu niet perse nederland als voorbeeld te nemen maar duitsland , luxemburg , frankrijk en zelfs england hebben buiten centrums ook mooi overal 5G !
Hier geven ze meest banale plaatsen 5G ale in limburg toch , Hasselt is de hoofdstad van limburg dat begrijp ik maar waarom de grensstreek met 5G voorzien?

Genk hebben ze overgeslagen maar lanaken en zutendaal weer wel 5G , begrijp wie het begrijpen kan

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Telenet heeft in Bilzen bvb ook 5G, ligt er maar aan waar ze een upgrade nodig hebben voor bvb capaciteit, of als het zuiniger kan, er zal wel een logica achter zitten hoor.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
maar de upload is wel gewoon 20Mbps

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Zoals ik al eerder heb gemeld blijken ze problemen te hebben om genoeg Noka materiaal te krijgen. Op 't werk doen we samen met Proximus een 5G project en mensen van Proximus hebben ons dat laten weten.ghostboy1993 schreef: 13 aug 2023, 13:39 Ik kan gewoon niet begrijpen waarom proximus en orange nog altijd zo fel achter blijven![]()
![]()
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 14 keer
Ze mogen dan van materiaal niet afwijken?lithion schreef: 13 aug 2023, 21:24Zoals ik al eerder heb gemeld blijken ze problemen te hebben om genoeg Noka materiaal te krijgen. Op 't werk doen we samen met Proximus een 5G project en mensen van Proximus hebben ons dat laten weten.ghostboy1993 schreef: 13 aug 2023, 13:39 Ik kan gewoon niet begrijpen waarom proximus en orange nog altijd zo fel achter blijven![]()
![]()

Nu ik zeg ook niet gebruik materiaal van huwawei ma er zijn nog opties