Wie kan mij vooruit helpen ?
Ik gebruik een FritzBox 7590 achter een b-box V3+.
- Omdat ik twee decoders gebruik kan ik niet rechtstreeks van de Fritz naar het netwerk voor video (volgens mijn info kan dat maar met max 1 decoder, klopt dit nog altijd ?)
- De b-box V3+ (via Fiber) is enkel aangemeld voor video, niet voor internet. Via een apart intern netwerk verbind ik de decoders rechtstreeks met de b-box
- De FritzBox 7590 is aangemeld voor internet, en krijgt mijn fix IP adres. Ik gebruik ook VOIP (OVH) via de FritzBox. Dit is mijn hoofdnetwerk
Tot daar alles ok tot recent de decoders vervangen werden door V7 tv boxen. Die gebruikt android tv en vraagt naast een video connectie ook een internet connectie, en dit via dezelfde kabel. Dat kan in mijn geval dus niet, en ik eindig met of een volledige tv setup (b-box ook aangemeld voor internet) of een volledige internet/VOIP setup (FritzBox aangemeld voor internet).
Ik vermoed dat ik de b-box een intern ip adres moet geven op de FritzBox, maar kan dit via de b-box interface met de user account niet aanpassen.
Weet iemand raad ?
- hoe inloggen op de admin account van de b-box ? en kan ik daar dan een intern IP-adres van de FritzBox instellen ?
- of kan ik toch met 2 decoders rechtstreeks via de FritzBox werken, en de b-box ervan tussen halen ? als ik de decoders op het Fritznetwerk (achter de b-box nog steeds) zet dan krijg ik geen video .... Met mijn apple TV's lukt dat wel, maar die krijgen dan geen toegang tot alle programma's (een probleem met rechten vermoed ik)
- tot voor een paar dagen had ik de wat onverwachte ervaring dat Proximus me bij het twee keer aanmelden met dezelfde account (zowel FritzBox als b-box dus) twee IP adressen gaf. Maar na een korte elektriciteitspanne is dat bij het heropstarten niet meer gelukt. rarara
Bij voorbaat dank !
Jan