Voordelige laadpassen?

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Hoi,

Het leek me misschien interessant om een topic op te starten rond laadpassen. Zelf heb ik via de lease een Shell (vroeger NewMotion) laadpas, welke ik in BE kan gebruiken. Echter voor het buitenland ben ik nog wat aan het rondkijken of er interessante laadpassen zijn om te hebben (met interessantere prijzen)

Vroeger was Bonnet een zeer interessante met hun frequente acties, maar dit is blijkbaar wel gedaan.

Nog iemand ervaringen met bepaalde netwerken?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Met electromaps heb ik een laadpaal evbox dacht ik dat 0,28 €/ kWh vraagt naast mijn werk. Met hun 10% korting als je 50 € oplaadt valt het mee. Inderdaad bonnet is bonduur geworden. :|

Zijn de prijzen van shell goed?
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

De prijzen die ik tot hiertoe gezien heb zijn de gebruikelijke 0.57€ op Allego laadpunten... Dus weinig soeps op dat vlak.

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

Heeft @krisken hier niet al eens een thread van gemaakt? Dacht dat hij daar altijd veel expertise over had
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik vind vooral de Bonnet thread terug, over gratis laden, maar voorts niet zo direct iets.
h1ttent1t
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Belgissschenaap schreef: 13 apr 2023, 22:45 Heeft @krisken hier niet al eens een thread van gemaakt? Dacht dat hij daar altijd veel expertise over had
Ik heb vorig jaar een gelijkaardige vraag gesteld in het EV-topic: viewtopic.php?p=916392#p916392

Ging toen vooral over kaarten zonder abbo, omdat wij weinig publiek laden.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Er is niet bijster veel reactie op gekomen zie ik zo direct. Hier idealiter ook zonder abonnement.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef: 14 apr 2023, 08:39 Er is niet bijster veel reactie op gekomen zie ik zo direct. Hier idealiter ook zonder abonnement.
Ja wat wil je, de meeste EV's zijn salarisauto's met een laadkaart van het werk.
Dan boeit de mogelijkheden van een privé laadkaart niet zo.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 31 keer

Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 244 keer
Provider

Ik weet niet dat ik het mag linken maar op Tweakers loopt een topic waar zeer goed vergeleken wordt door onze Nederlandse buren :-)
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Ik was even aan het kijken op https://luminus.evc-net.com/Locations en dan merk ik dat semi-publieke laadpalen hier in de buurt met tarieven van 80 cent tot zelfs meer dan een euro zitten ? Langs de andere kant vermelden ze dan "Uw abonnement is gratis en uw laadkosten zijn 100% transparant, zodat u niet voor verassingen komt te staan. (Laden aan Luminus snellader: €0,20/min + €0,35/kWh. Laden aan een Luminus laadpunt: €0,31/kWh) Indien u laadt aan een andere laadpunt, rekent Luminus een toeslag van €0,01/kWh aan."

De Fastchargers op de autostrades zijn zelfs goedkoper ?
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 137 keer

DarkV schreef: 14 apr 2023, 12:54 merk ik dat semi-publieke laadpalen hier in de buurt met tarieven van 80 cent tot zelfs meer dan een euro zitten
Dat zijn mensen die kei veel subsidie krijgen voor een laadpaal als je die (semi)publiek maakt.
Ze kiezen dan nadien voor een gigantisch tarief en dan hebben ze oftewel:
Altijd een vrije parking en laadpaal (want zij zelf betalen louter hun eigen energietarief
Of
Z krijgen kei veel geld voor die menzen die het er tg voor over hebben
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 253 keer
Provider

Is die Chargemap pass dan niet interessant? Enkel kost van aanvragen van 20€, maar daarna toch zonder abonnement?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Toen ik nog rond reed met mijn Renault Zoë gebruikte ik vooral Chargemap en Shell Recharge.
Nu, met mijn Tesla, gebruik ik meestal de Tesla Superchargers. Puur omwille van de prijs.

Voor lange afstanden gedurende langere tijd (bvb op reis) is het momenteel het interessantste om uit te kijken naar Tesla Superchargers en daar een abonnement van bvb een maand op te nemen. Kost je iets van een 12-tal euro per maand (kan je ook voor één maand nemen), maar dan heb je ook meteen de goedkope laadtarieven die Teslarijders hebben. En dit kan toch wel de moeite zijn. Zo heb ik vorige week in NL nog geladen aan 27 cent (Tesla tarief), waar je zonder abonnement 55 cent moest betalen.

Raar maar waar : fastcharging is op dit moment een pak goedkoper dan slowcharging.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

krisken schreef: 07 aug 2023, 22:31 Kost je iets van een 12-tal euro per maand (kan je ook voor één maand nemen), maar dan heb je ook meteen de goedkope laadtarieven die Teslarijders hebben. En dit kan toch wel de moeite zijn. Zo heb ik vorige week in NL nog geladen aan 27 cent (Tesla tarief), waar je zonder abonnement 55 cent moest betalen.

Raar maar waar : fastcharging is op dit moment een pak goedkoper dan slowcharging.
Daarmee vergeleken blijft, voor wie het kan en wil, thuisladen nog altijd de voordeligste optie => lagere eenheidsprijs en geen abo kosten. :-(
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef: 07 aug 2023, 22:31 Raar maar waar : fastcharging is op dit moment een pak goedkoper dan slowcharging.
Heb je daar een concreet voorbeeld van ? (of vergelijk je dan de Tesla tarieven met de standaard niet Tesla tarieven ?)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

krisken schreef:Toen ik nog rond reed met mijn Renault Zoë gebruikte ik vooral Chargemap en Shell Recharge.
Nu, met mijn Tesla, gebruik ik meestal de Tesla Superchargers. Puur omwille van de prijs.

Voor lange afstanden gedurende langere tijd (bvb op reis) is het momenteel het interessantste om uit te kijken naar Tesla Superchargers en daar een abonnement van bvb een maand op te nemen. Kost je iets van een 12-tal euro per maand (kan je ook voor één maand nemen), maar dan heb je ook meteen de goedkope laadtarieven die Teslarijders hebben. En dit kan toch wel de moeite zijn. Zo heb ik vorige week in NL nog geladen aan 27 cent (Tesla tarief), waar je zonder abonnement 55 cent moest betalen.

Zit die 12€ dan al verrekend in die 27ct of nog niet want indien niet heeft dit een vertekend beeld.
Jamez
Starter
Starter

ik heb Shell Recharge, Electromap en Freshmile

Freshmile lijkt wel 1 van de goedkopere momenteel
sailormars
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Jamez schreef:ik heb Shell Recharge, Electromap en Freshmile

Freshmile lijkt wel 1 van de goedkopere momenteel
Freshmile is zeer interssant. Zeker aan een snellader waar het standaard tarief 0.30euro per Kwh is + 0.04euro per minuut. Alhoewel minder beschikbaar, ze zijn er wel. Traagladers in overvloed. Van Electromap hoor ik dan wel weer horrorverhalen zoals iemand die een idle charge van 170euro gepresenteerd kreeg, reviews zijn ook niet mals voor deze laatste.

Sent from my iPad using Tapatalk
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Volgens mij is het risico op gigantisch hoge "idle charge" kosten er door de eigenaar van de paal, en niet zozeer door de uitgever van de kaart. Met mijn eflux kaart krijg ik meestal een prijs van €0.50~0.60/kWh en €0~1 per uur. Ik meen ooit €10 per uur gezien te hebben, maar kan de paal in kwestie niet terugvinden.

Het lijkt me straf als sommige kaart aanbieders onder de prijs kunnen gaan die de eigenaar van de paal heeft ingesteld.
Bijlagen
Screenshot 2023-08-29 at 11.15.16.png
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Had het in een ander topic gevraagd, maar daar was het wat off-topic en dus begraven, dus start ik even een apart topic.

EDIT: oooops, er was al zo'n topic... Admins, voel u vrij te mergen, sorry! viewtopic.php?t=63946

Er is precies een redelijke wildgroei aan apps en charge apps/platformen, waarbij de tarieven echt bijzonder wild uit elkaar liggen (als ik https://www.chargeprice.app/ mag geloven). Als "eerste de beste" voorbeeld: de Q8 snelladers in België zijn 0,39€/kWh via Freshmile (voor mijn specifiek geval, want stukje van het tarief is per minuut en dus afhankelijk van de laadsnelheid) en 0,85€/kWh via Shell-Recharge, da's +118%? :eek:

Mijn situatie is concreet de volgende: EV met laadkaart van de zaak (Shell-Recharge), máár ik mag enkel laden in België en niet aan snelladers (tenzij deze goedkoper zijn dan de doorsnee "gewone lader"), dus een privé-oplossing nodig voor die gevallen.

Als ik me dus beperk tot "lange rit waarbij ik snelladers wil en dus wel vaker buitenland" lijkt me https://www.freshmile.com/ de absolute topper te zijn, waarbij ik nog enkele andere kaarten/platformen hanteer om bepaalde uitschieters op te vangen: https://www.mvv.de/e-mobilitaet/emotion-app (voor Aral, EnBW, E.ON, Innogy en Duitsland in het algemeen), https://electricea.evc-net.com/ (voor Ladenetz), https://www.chargepoint.com/ (voor Blue Corner) en Tesla uiteraard. Zowel Ionity, Shell-Recharge als Vattenfall lijken me nergens prijsvoordeel te bieden, dus daar gewoon via de QR code op de paal.

Mis ik nog interesante (zonder abonnementskosten)?

En als zij-opmerking: wtf ey, het kan toch niet de bedoeling zijn dat het zo complex is om een "degelijk tarief" te krijgen? Ik hoop dat men hier héél erg snel begint te reglementeren...
Laatst gewijzigd door cloink 21 aug 2024, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Onlangs hetzelfde gesprek gehad met iemand... vier kaarten, vier verschillende prijzen met verschillen van +100% :bang:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

cloink schreef: 14 aug 2024, 16:45 Mis ik nog interesante (zonder abonnementskosten)?
* EDI ( https://www.edi.be/ ) - geen abonnementskost, wel een éénmalige aankoopkost
* ChargeMap ( https://chargemap.com/ ) - geen abonnementskost, wel een éénmalige aankoopkost

Via ChargeMap heb je ook, weliswaar via een omweg, toegang tot de Tesla snelladers (voorlopig enkel in Frankrijk, maar wie weet wordt dit uitgebreid).
If you can't beat them, confuse them.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

@cloink topics samengevoegd, merci voor de headsup!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

CueBoy schreef: 14 aug 2024, 19:42* EDI ( https://www.edi.be/ ) - geen abonnementskost, wel een éénmalige aankoopkost
* ChargeMap ( https://chargemap.com/ ) - geen abonnementskost, wel een éénmalige aankoopkost
Is EDI niet gewoon een "reseller" van Last Mile Solutions? En ik vind nergens wat hun "commissie" is bovenop de CPO prijzen?

En ChargeMap heeft een heel leuke/handige app, maar is bijna bij elke laadpaal bij de duurdere (en ze hebben ge-opt-out bij https://www.chargeprice.app/ wat ik ook al fishy vind). :-( Als je bij bv. FastNed gaat laden, vragen ze 0,76€/kWh ongeveer, terwijl het standaard tarief bij FastNed 0,69€/kWh is (evt. met kredietkaart te betalen). :?
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 19 aug 2024, 13:57 Is EDI niet gewoon een "reseller" van Last Mile Solutions? En ik vind nergens wat hun "commissie" is bovenop de CPO prijzen?
Dat klopt, alleen biedt "Last Mile Solutions" zelf geen laadkaart aan.
Wat de prijzen betreft : het is mijn bedrijfslaadkaart, maar een korte google opdracht leerde mij : startkost +0,10 euro voor niet EDI-laadpalen en +0,04 euro servicekost per kWh.
Bron : https://www.edi.be/help/categories/laad ... 20per%20Kw.

cloink schreef: 19 aug 2024, 13:57 En ChargeMap heeft een heel leuke/handige app, maar is bijna bij elke laadpaal bij de duurdere (en ze hebben ge-opt-out bij https://www.chargeprice.app/ wat ik ook al fishy vind). :-( Als je bij bv. FastNed gaat laden, vragen ze 0,76€/kWh ongeveer, terwijl het standaard tarief bij FastNed 0,69€/kWh is (evt. met kredietkaart te betalen). :?
Ik zocht een extra/aanvullende kaart om te gebruiken wanneer de bedrijfslaadkaart dienst weigert. Deze kaart moest aanvullend zijn (lees : extra netwerken), liefst toegang tot het Tesla supercharger netwerk hebben, en zal in de praktijk hoogstwaarschijnlijk nooit gebruikt worden (in het binnenland). De prijs/kWh is daarom nooit een factor geweest in mijn zoektocht, wel het ontbreken van een (maandelijkse) abonnementskost.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

CueBoy schreef: 19 aug 2024, 14:57Wat de prijzen betreft : het is mijn bedrijfslaadkaart, maar een korte google opdracht leerde mij : startkost +0,10 euro voor niet EDI-laadpalen en +0,04 euro servicekost per kWh.
Bron : https://www.edi.be/help/categories/laad ... 20per%20Kw.
Aha, dan is Electricea allicht interessanter voor de doorsnee consument: die rekent nl. het CPO tarief aan + startkost van 0,35€.
(gaat uiteraard niet op als het je bedrijfslaadkaart is ;-) )

Maar toch bedankt voor de tips! :beerchug:
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Ik kende de website chargeprice.app niet en besloot een getoonde prijs na te rekenen.
Hiervoor nam ik een laadpunt met kost per minuut (in dit geval een extra kost na 60min). Hieronder vind je de data uit de EDI app :
Schermafbeelding 2024-08-19 195708.png

Volgens chargeprice.app kost een laadbeurtvan 47kWh 42,89 euro en duurt deze 4u15min
Schermafbeelding 2024-08-19 200213.png

Mijn berekening gebaseerd op de info uit de EDI app :
* sessiekost : 0,73 euro
* energiekost : 47 * 0,85 = 39,95 euro
* kost per minuut : 3u15min à 0,12 euro/min = 195 * 0,12 = 23,40 euro
Totaal = 0,73 + 39,95 + 23,40 = 64,08 euro.

Mijn vragen :
* wat zie ik over het hoofd in mijn berekening ?
* waarom duurt deze laadbeurt volgens chargeprice.app 4u15min ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hmm, dat lijkt me niet te kloppen nee. In de details staat een zeer summiere uitleg van hoe hij aan die prijs is geraakt, in dit geval blijkbaar: 0% session (allicht door de lage sessie-start prijs) en +100% kWh (dus prijs CPO x 2)?! Je kan een verkeerde prijs rapporteren, dus misschien wel goed om dat eens te doen?

Wat betreft de laadtijd: je hebt je voertuig correct ingesteld?
ooh. shiny.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 20 aug 2024, 08:57 Wat betreft de laadtijd: je hebt je voertuig correct ingesteld?
Door deze opmerking ben ik iets verder gaan kijken als mijn neus lang is... :-D
Het voertuig was idd correct ingesteld, maar ik had 1 ding over het hoofd gezien : mijn wagen laadt maximaal aan 11kWh AC waardoor die laadtijd verklaard is.

Edit :
cloink schreef: 20 aug 2024, 08:57 Je kan een verkeerde prijs rapporteren, dus misschien wel goed om dat eens te doen?
Zo geengageerd ben ik nu ook weer niet. Ik vroeg me alleen af hoe betrouwbaar de getoonde prijzen zijn.
Laatst gewijzigd door CueBoy 20 aug 2024, 17:36, in totaal 1 gewijzigd.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wij zijn dit weekend voor het eerst weggeweest met de EV.
Heb de app (pass wordt nog verstuurd) van Electroverse gebruikt om te snelladen langs de autostrade bij een Total Energies station in Ruisbroek. Met deze kaart betaalde ik 0,49 euro/kwh, goedkoopste wat Chargeprice aangaf was 0,55 euro/kwh. De laadpaal zelf gaf aan dat het 0,75 euro/kwh was met creditcard.

Ref link beschikbaar, krijgen we beiden 5 euro credit.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

devastator schreef: 20 aug 2024, 09:38Heb de app (pass wordt nog verstuurd) van Electroverse gebruikt om te snelladen langs de autostrade bij een Total Energies station in Ruisbroek. Met deze kaart betaalde ik 0,49 euro/kwh, goedkoopste wat Chargeprice aangaf was 0,55 euro/kwh. De laadpaal zelf gaf aan dat het 0,75 euro/kwh was met creditcard.
Interesting, maar Chargeprice geeft hier 0,40€/kWh aan bij aanbieder Freshmile en dat lijkt me ongeveer te kloppen, want in de Freshmile app zelf zie ik: 0,30€ per (begonnen) kWh + 0,30€/min (wat, beetje afhankelijk van de werkelijke laadsnelheid, wel eens 0,40€/kWh kan zijn ongeveer).

Heb voor mezelf eens een kort overzichtje gemaakt en voor volgende "merken" van snelladers (min. 150kW) is Freshmile quasi onklopbaar: E-Flux (Road), Electra, Fastned, Joulz / Greenflux, Last Mile Solutions, Optimile, Powerland, Saascharge, Sparki & Total, waarbij ze telkens dat tarief hanteren van +/- 0,40€/kWh.

't Is wel godgeklaagd dat ik een papierke moet afprinten en in de auto leggen, zodat mijne wederhelft weet welke kaart bij welke laadpaal te gebruiken... :-?
ooh. shiny.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 19 aug 2024, 13:57 terwijl het standaard tarief bij FastNed 0,69€/kWh is (evt. met kredietkaart te betalen). :?
Als Gold member krijg je nog 30% korting hierop en betaal je nog 48 cent (wel 11.99 per maand maar dat heb je er na éénmaal laden al uit).

Bij Ionity betaal je 49 cent en moet je slechts 5.99 euro per maand betalen.

Ik zag onlangs iemand die overal 35 cent moest betalen maar herinner me niet meer via welke kaart.
CueBoy schreef: 19 aug 2024, 20:15 * energiekost : 47 * 0,85 = 39,95 euro
85 cent al vind ik hier in de streek ook wel een eenzame laadpaal die nog duurder is :eek:
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer
Recent bedankt: 1 keer

cloink schreef: 20 aug 2024, 16:35
devastator schreef: 20 aug 2024, 09:38Heb de app (pass wordt nog verstuurd) van Electroverse gebruikt om te snelladen langs de autostrade bij een Total Energies station in Ruisbroek. Met deze kaart betaalde ik 0,49 euro/kwh, goedkoopste wat Chargeprice aangaf was 0,55 euro/kwh. De laadpaal zelf gaf aan dat het 0,75 euro/kwh was met creditcard.
Interesting, maar Chargeprice geeft hier 0,40€/kWh aan bij aanbieder Freshmile en dat lijkt me ongeveer te kloppen, want in de Freshmile app zelf zie ik: 0,30€ per (begonnen) kWh + 0,30€/min (wat, beetje afhankelijk van de werkelijke laadsnelheid, wel eens 0,40€/kWh kan zijn ongeveer).

Heb voor mezelf eens een kort overzichtje gemaakt en voor volgende "merken" van snelladers (min. 150kW) is Freshmile quasi onklopbaar: E-Flux (Road), Electra, Fastned, Joulz / Greenflux, Last Mile Solutions, Optimile, Powerland, Saascharge, Sparki & Total, waarbij ze telkens dat tarief hanteren van +/- 0,40€/kWh.

't Is wel godgeklaagd dat ik een papierke moet afprinten en in de auto leggen, zodat mijne wederhelft weet welke kaart bij welke laadpaal te gebruiken... :-?
Ik zie bij mij wel dat het een "gecombineerde prijs" is voor Freshmile. Maar in mijn geval (met een Renault Megane) zou deze duurder zijn (volgens de app). Daardoor zie ik em pas als 2de in de lijst.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

In de vakantie een tesla abo genomen om daar te snelladen, goedkoopste tarief op de trip: 0.32/kwh, duurste 0.41/kwh (piekmoment), overal laadpleinen met 28 plaatsen, en max 33% bezet, op 1 oude lokatie na (max 150 kw, ging zelfs maar naar 77 kw) die maar 8 palen haden, die stond bijna vol.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 20 aug 2024, 21:14
CueBoy schreef: 19 aug 2024, 20:15 * energiekost : 47 * 0,85 = 39,95 euro
85 cent al vind ik hier in de streek ook wel een eenzame laadpaal die nog duurder is :eek:
Ik zocht een voorbeeld met een tarief per minuut. Misschien zo duur omdat het aan een MacDo is :?:

Om het op z'n ivob's te zeggen : ik word betaald om mijn auto te laden, dus ik laad hem tot nu toe voornamelijk thuis.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Tot nu altijd kaart van het werk gebruikt, maar daar komt mogelijk verandering in.
Heb nu chargemap, Shell, Fastned, Ionity en Tesla app als backup, maar nooit nodig gehad.
Lees in dit topic dat freshmile wel redelijke tarieven heeft bij vooral snelladers en ga nog eens kijken naar de lijst van cloink voor de andere passen.
Hier in de buurt heeft bump blijkbaar voordelige tarieven op trage laders, maar bij mijn ouders is dat dan weer een andere laadpas. Dat lijkt inderdaad een wildgroei te zijn.

Laden jullie dan eerder snel met een van bovenstaande of aan de trage paal en dan online nog snel een pas zien te downloaden?

Welke pas hebben jullie zoal voor traag te laden?
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Buiten thiusladen gebruik ik onderweg overal de Tesla superchargers, zijn beduidend goedkoper als andere laadplekken.
Recent nog van Luxemburg naar Hamburg gereden, onderweg 2x bijgeladen, ging prima.
Waar je wel mee moet opletten als non-tesla rijder is dat wanneer je laadpoort aan de verkeerde kant van je auto zit je bij drukbezette tesla superchargers problemen kan hebben een vrije laadplek te vinden.
Dit komt omdat Tesla's de laadpoort aan de linker kant hebben en bv. een Volkswagen ID rechts.
Dat maakt dat je 2 vrije laadplaatsen naast elkaar moeten hebben om te laden mocht je laadpoort aan de andere kant van je wagen zitten...
Je kan dan niet tussen twee Tesla's parkeren omdat beide laadpalen dan bezet zijn (immers de je laadpoort zit aan de andere kant, de Tesla naast je gebruikt die reeds)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 253 keer
Provider

Onlangs puur toeval op Cenenergy terecht gekomen. Is van Belfius. Geen abonnementskosten en in vergelijking met Chargemap zijn de prijzen meestal beter. Nu ik heb onderweg enkel nog maar met SuC gewerkt, maar toch altijd goed om een alternatief mee te hebben.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”