Ineens deed hij het spontaan niet meer, dus het eerste wat je dan controleert is de voeding.
Blijkt dat de camera met een andere voeding wel nog werkt maar deze is te zwak (de app geeft die melding dan ook netjes) dus ik moet op zoek naar een nieuwe.
Netatmo verkoopt ze zelf los voor €20 en daar komt dan nog een absurde €13 bpost shipping bij (vermoed vanuit Frankrijk) of €15 via DHL als je ‘m sneller wilt.
Ze hebben wel summer sale -20% maar dan ben ik nog €30 kwijt. Helaas is de camera al uit garantie die die kan ik niet meer claimen.
Ik wil zelf op zoek naar een geschikte adapter maar dit is wat de support heeft geantwoord op de issue dat een 5V 2A adapter niet werkt:
I wil echt geen ‘Karen’ zijn maar ik heb principieel geen zin om hier €30 aan uit te geven. Een beetje fatsoenlijke klantenservice zou zo’n adapter gewoon gratis verzenden of goedkoper aanbieden.The thing is that our power supply provides a bit more than 5V - 2A at full charge which is required for the Indoor camera to work.
When you buy a phone charger or any other USB power supply, they state "5V - 2A" but this is what they provide when there is no load. As long as you plug something on it, the power lowers to maybe something like 4.8V and 1.9A.
The difference might be look huge, but this is actually 9 watt versus 10+ watt, so more than 10% difference.
We weten allemaal goed genoeg hoe het er aan toegaat bij webshops en welke fratsen mensen uithalen om defecte producten te swappen voor nieuwe, ik wil gerust een redelijke prijs betalen en het eerlijk spelen maar dan krijg je dus dit soort toestanden.

Wat vinden jullie?
Iemand een tip hoe ik aan een usb adapter kan komen die echt 5V 2A levert?
Thx!