wie gebruikt er Google wallet

Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

Hi,
Wie heeft er al met MasterCard via gsm betaald?
Ik ga normaal de 1ste week van september naar Frankrijk en twijfel of ik zou betalen via Google wallet en MasterCard. Of raden jullie beter de fysieke kaart aan?

Hier betaal ik voor 90% via Google wallet met bonsia. En werkt prima. Er zijn enkele plaatsen waar het niet werkt
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Dat lijkt me een prima idee. Ik zou ook slechts op 1 betaalmiddel vertrouwen. Wat kan er immers misgaan ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Je moet daar niet zo lacherig over doen.
Stel je voor dat je die kaart mee hebt en niet nodig had, dan heb je heel de tijd zeker 5 gram te veel mee gezeuld!
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Hi
Ik weet als je contactloos betaald met de fysieke kaart als je een aantal verrichting gedaan hebt je terug je pincode moet ingeven. Dacht 50 euro of is het 100 euro?

Hoe zit dat met Google wallet. Wanneer moet je daar je pincode ingeven. Of werkt dit anders?
Philiper
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Je kan kleine bedragen betalen zonder dat je phone unlocked is voor grotere moet je telefoon unlocked zijn.

Merk wel dat ik tegenwoordig ook voor heel grote bedragen opnieuw mij moet identificeren (met pincode of fingerprint).

De limiet met google pay is bij de meeste kaarten hetzelfde als de kaart limiet. (meeste dat ik betaald heb is denk 1500 euro)
Philiper
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

Werkt de laatste jaren perfect ik gebruik meestal Revolut (ook enkel virtuele kaarten in google wallet) en heb nooit last in Frankrijk (op voorwaarde dat je contactloos kan betalen)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb beide topics door @glda19 gemaakt in zeer korte tijdspanne over bijna hetzelfde onderwerp samengevoegd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 38 keer

Zit in net dezelfde situatie als @glda19 : Google Wallet met behulp van Bonsai op basis van een virtuele Mastercard.

Ik kom net terug uit 2 weken Zuid-Frankrijk en heb overal kunnen betalen met GSM.
Naar pretparken geweest, naar bakkers, naar de supermarkt, naar restaurants, bootje gehuurd, via de péage gereden,
alles met Bonsai/Mastercard betaald.
Enkel in het restaurant moest ik me 2x identificeren (we waren dan ook gaan eten met 14 mensen en de rekening was <€1500).

Het is alleen in België dat ik :
1 keer bij een apotheek dat ik specifiek moest zeggen dat ik met MasterCard wilde betalen en toen ging het wel
1 keer Albert Hein dat het niet ging en toen vertelde men dat ze geen enkele creditcard aanvaarden, ENKEL Bancontact.
Waarschijnlijk zullen er in Frankrijk ook zo wel gelijkaardige uitzonderingen zijn.

Goede vakantie gewenst !
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

(is weliswaar met Apple Wallet, maar vermoedelijk hetzelfde voor Google Wallet)
'k Heb wel al gemerkt dat je met Bonsai niet kan betalen op het openbaar vervoer met Bonsai(MIVB).
KBC Maestro, Mastercard, Wise Visa,... werkt wel allemaal (via Apple Pay), maar met Bonsai krijg je direct een fout.

In supermarkten ga je waarschijnlijk geen problemen hebben met Bonsai, maar bij de meer "speciale gevallen", waarbij bedragen gereserveerd worden(autoverhuur, openbaar vervoer, hotels,...) zou ik toch meer zorgen voor een meer traditionele reserverkaart.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Stroper schreef: 04 aug 2023, 23:22 maar bij de meer "speciale gevallen", waarbij bedragen gereserveerd worden(autoverhuur, openbaar vervoer, hotels,...) zou ik toch meer zorgen voor een meer traditionele reserverkaart.
Dat lijkt mij eerder kaartgerelateerd dan technologie-gerelateerd. MIVB heb ik bvb. probleemloos kunnen betalen met Apple pay, dat ging dan wel via Maestro of Bancontact, geen idee welke want beide zitten op dezelfde kaart. Met Google wallet zal het niet anders zijn. Uiteindelijk zijn die dingen Google/Apple/Garmin/Fitbit pay allemaal gewoon "contactloze kaarten" waarbij in sommige gevallen de PIN verificatie wegvalt omdat die al is gebeurd op je smartphone. Als het niet werkt ligt dat aan het achterliggend gebruikte kaartschema en Bonsai is een specialleke wat dat betreft. Die kaart is een Mastercard credit en wordt ook zo gezien door de terminals maar achterliggend werkt het wel als een debitcard. En dat kan dus idd. issues geven wanneer er bedragen gereserveerd moeten worden, ook al ondersteunt Mastercard debit (en Maestro) wel degelijk dergelijke reserveringen.

Persoonlijk zou ik Bonsai nooit als enige betaalmiddel meenemen. Ik ben sowieso geen fan van hun verdienmodel en nog minder van bvb. festivals waar ze Bonsai als enige betaalmiddel gebruiken (enkele kleinere festivals hebben dat in het verleden toch zo gedaan).
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 43 keer
Provider

@vverbeke Uiteraard begrijp ik jouw terughoudendheid m.b.t. Bonsai, maar waarin verschilt hun verdienmodel wezenlijk van andere spelers, zoals jouw 'eigen' bank of intermediaren zoals Curve?

Je kan in ieder geval van Bonsai niet zeggen dat ze onduidelijk zijn over wat ze met de gegevens van gebruikers aanvangen, cf. https://paybonsai.com/privacy-policy.pdf

Als enig betaalmiddel lijkt het mij sowieso geen goed plan, maar als diversificatie zie ik er geen graten in. Hoe meer verschillende systemen je gebruikt, hoe moeilijker het zou moeten zijn om een sluitend profiel over jou (en jouw koopgedrag) samen te stellen. Je mag uiteraard niet alles via Google Pay of Apple Pay laten verlopen; anders zijn die twee 'de lachende derde'.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Wat raden jullie aan op de apps van het openbaar vervoer te gebruiken om tickets te kopen of aan de automaten. Ga voor 7 dagen naar bordeaux
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ben je van plan daar ook iets mee te pikken van musea/... ?

Indien ja -> check de Bordeaux City Pass
https://www.visiter-bordeaux.com/en/bor ... ypass.html
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Dus je raad de app aan maar je kunt enkel je bankkaart toevoegen als je een ticket koop!
Die voor de bussen en tram in bordeaux.
Maar dan moet ik nog de connectie tussen de bank en de app valideren via het bakje van de bank en wil dit bakje niet mee
Of zou een ticket beter zijn. Want gebruik de gsm ook voor foto's. Dus sneller plat
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Nee, ik stel voor dat je daar ter plekke naar de tourist info gaat en daar zo'n kaart koopt. Krijg je wss een fysieke pas mee zonder gedoe. Geen 'koppeling' nodig, geen gedoe met bank transfers, gewoon daar ter plekke. Kost je wss 10 minuten tijd.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Wie heeft ervaring met MasterCard argenta en bonsai en Google wallet in Frankrijk? Werkt dit even soepel als hier thuis
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 67 keer

Google Wallet (met een curve kaart) werkt zonder problemen in FR. Is nergens geweigerd waar ik betaald heb.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Wat is het voordeel van curve kaart?
Welke kosten?
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”