Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Echt eenvoudig blijkt het toch niet om over een greppel te rijden... https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~abe63ec5/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

wied schreef: 28 jul 2023, 13:18 Hopelijk zijn de Nato kopstukken talrijk en slim genoeg om te beseffen dat agressieve slagkracht (cfr KA-52) qua effectiviteit veel weg heeft van guerilla tactics. In die richting (+varianten) moet dus gezocht worden om de EU te verdedigen...
Sinds de start van de oorlog zijn bij vele de ogen al open gegaan, er mogen dan bij momenten nog strijdplannen a la WWII ontplooid worden de huidige moderne oorlog is vandaag gewoon heel modern geworden.
En ja het lijkt nu op 'guerilla tactics' maar volgens mij zal dat de norm worden vanaf nu en dat vanwege de onnoemlijk vele ogen in de lucht.
Met honderden schepen het kanaal oversteken zonder gezien te worden is nu echt wel voorbij, elke 'samenscholing' word onmiddellijk gezien en zal automatisch leiden tot een artilleriebarrage.
En de overlevenden worden 1 voor 1 uitgeschakeld door simpele consumentendrones.

En waarom is de KA-52 nu zowat baas op het slagveld?
Simpel... het is het meest moderne, meest recente, meest geavanceerde spul.
Alles wat de navo of US zal sturen is ofwel oude rommel en wanneer het toch een ietsiepietsie modern is dan word de moderne technologie gestript want stel je voor als het in Russische handen terecht komt.

Op die manier kan die oorlog nog vele jaren duren.
Is de US hiertoe bereid? de navo?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Petrikske schreef: 28 jul 2023, 19:10 Op die manier kan die oorlog nog vele jaren duren.
Oekraïne?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

DarkV schreef: 28 jul 2023, 15:45 Echt eenvoudig blijkt het toch niet om over een greppel te rijden... https://www.hln.be/buitenland/oekraiens ... ~abe63ec5/
Dit is naar alle waarschijnlijkheid geen greppel maar een anti tankgracht, en volgens Denys Davidov blijft de bestuurder op de achtergrond in de buurt van de bomenrij en heeft hij gewoon getest of de tank over die gracht ging geraken.
Maar het sterkste deel van het verhaal is eerder dat de troepen van Oekraïne aan de eerste Russische verdedigingsgordel kwamen en... niemand thuis!
Die loopgraven waren gewoon leeg en dat vermoedelijk omdat alle Russen werden verplaats naar Bakhmut of andere delen waar er zwaar word gevochten.

Voor meer info zie deze video van Denys.

Toegevoegd na 2 minuten 46 seconden:
woutervh schreef: 28 jul 2023, 19:12
Petrikske schreef: 28 jul 2023, 19:10 Op die manier kan die oorlog nog vele jaren duren.
Oekraïne?
Wees maar zeker dat die bereid zullen zijn, wat hebben ze nog te verliezen?
Families uitgemoord, huizen kapot geschoten.
De haat zal vele generaties blijven duren.
En als de wereld stopt met sponsoren dan zal het een hele vuile oorlog worden die nooit zal stoppen.

Toegevoegd na 2 minuten 3 seconden:
Enig idee waarom de Polen op de eerste rij staan om te helpen?
WWII is toch al zo lang geleden, toch?
Je moet eens met Poolse mensen spreken dan kom je er wel achter, ik deed dat reeds meermaals want ik heb familie daar. ;-)

Toegevoegd na 1 minuut 7 seconden:
En dat terwijl de geschiedenis van Polen en Oekraïne een hele bloedige was.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Oekraïne heeft geen keuze, ze hebben maar één optie en dat is vechten tot de laatste snik. De Russen, zij die moeten vechten toch, hebben er nooit zin in gehad. Het loopt dan meestal af op een sisser waarbij het grootste land zich terugtrekt omdat ze de offers niet meer willen brengen en uiteraard ook om financiële redenen. Rusland heeft de oorlog al verloren na een paar weken toen duidelijk werd dat hun blitzkrieg een mislukking was. Het gezichtsverlies tot het waanzinnige willen vermijden en de radeloosheid van een compleet losgeslagen lijder deden de rest.

De Oekraïners kunnen niet zoals de Russen gewoon terug naar huis keren, zij vechten voor hun thuis. De Russen vechten voor iets wat ze zelf niet goed snappen tegen hun broedervolk.

Rusland wou tonen dat ze een grote macht waren en ze hebben het tegendeel bewezen, dat is hard slikken voor een regime dat overtuigd is van het eigen grote gelijk maar zit met een systeem dat nooit gewerkt heeft en nooit zal werken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Een anti tank gracht word eigenlijk niet gebruikt voor tanks tegen te houden,het doel is dat de tank met de bodem (buik) van de tank in de hoogte gaat,zodat het een gemakkelijk doelwit is voor de verdedigers (anti-tank wapens) terwijl de tank op dat moment eigenlijk niets kan doen.De onderkant v/e tank is minder sterk/dik,waardoor hij daarna vrij eenvoudig kan worden vernield.

Polen is tijdens WO2 zeer hard getroffen door de Nazis.Toch was er een verzet,en die hadden toen ze wisten dat de Russen aan het oprukken waren begonnen met sabotage,en met hinderlagen te leggen voor de Nazis.
Toen de Russen aan de grens met Polen kwamen zijn ze echter niet verder gegaan,en heeft het verzet (die dus geen steun kreeg v/d Russen) zich dood gevochten,pas daarna zijn de Russen over de poolse grens gegaan en hebben de nazis zich terug getrokken. Daarom wil Polen nu zijn buurland niet in de steek laten in een oorlog tegen de Russen.
Laatst gewijzigd door fluppie 29 jul 2023, 11:43, in totaal 1 gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Petrikske schreef: 28 jul 2023, 19:10 Op die manier kan die oorlog nog vele jaren duren
Misschien is dat wel de bedoeling, onze wereld is cynisch genoeg!? UN circus bijvoorbeeld...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ja een mens zou zich bij momenten heel boos kunnen maken als je ziet hoe alles z'n 'beloopje' laat. :-(
Zelfs al mocht de oorlog nu spoedig eindigen dan gaan beide landen er heel slecht aan toe zijn, maar ja... wie weet
is dat ook maar een puntje op de agenda.

Toegevoegd na 6 minuten 54 seconden:
fluppie schreef: 29 jul 2023, 11:06 Een anti tank gracht word eigenlijk niet gebruikt voor tanks tegen te houden,het doel is dat de tank met de bodem (buik) van de tank in de hoogte gaat,zodat het een gemakkelijk doelwit is voor de verdedigers (anti-tank wapens) terwijl de tank op dat moment eigenlijk niets kan doen.De onderkant v/e tank is minder sterk/dik,waardoor hij daarna vrij eenvoudig kan worden vernield.
https://www.industriecultuur.be/militair/antitankgracht

1 regel uit het artikel... "Het doel van de gracht? Tanks tegenhouden."

Ik las daarnet nog dat de tank die op hol geslagen leek richting de gracht werd gestuurd om te kijken of er mijnen lagen, om die reden bleef de bestuurder ook in de buurt van de bomenrij.
Soms gebeuren er rare zaken in tijden van oorlog, een consumentendrone bv. werd ook niet gemaakt om granaten uit de lucht te laten vallen en toch worden we dagelijks overspoeld met dergelijke filmpjes.

Toegevoegd na 3 minuten 42 seconden:
Dizzy schreef: 29 jul 2023, 10:31Oekraïne heeft geen keuze, ze hebben maar één optie en dat is vechten tot de laatste snik.
Geen enkel land dat ooit onder het juk van Rusland heeft moeten leven wil daar terug naartoe, zo simpel is het.
Kijk maar hoeveel al die Baltische staten willen opofferen om Oekraïne te helpen.
Wij zullen wel strooizout leveren en ondertussen de diamanthandel met Rusland verder laten floreren.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

wied schreef: 29 jul 2023, 11:34
Petrikske schreef: 28 jul 2023, 19:10 Op die manier kan die oorlog nog vele jaren duren
Misschien is dat wel de bedoeling, onze wereld is cynisch genoeg!? UN circus bijvoorbeeld...
De Vietnamoorlog heeft wel 20 jaar geduurd, hopelijk zal die in Oekraïne niet zo lang duren maar ik vrees er voor. :(
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als de problemen in de Russische Economie zich echt beginnen door te zetten gaan er voor Putin echt wel andere problemen gaat stellen dan oorlogsvoering zo zie ik het toch.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

We weten niet precies wat er in Rusland achter de schermen allemaal precies gebeurd op dit ogenblik, maar ik vermoed toch dat er daar de nodige producten binnen komen al is het via achterpoortjes.
Ik denk dat Noord-Korea, China, Iran goeie zaken doen op dit ogenblik.
Gaan we misschien tekenen aan de wand zien verschijnen voor, tijdens of na de Russische presidentsverkiezingen begin volgend jaar?
Niet dat die verkiezingen helemaal eerlijk zullen verlopen maar als de bevolking begint te morren dan heb je reeds een signaal.

Zouden we kunnen stellen dat lege winkels een signaal kunnen zijn van problemen op economisch vlak?
Heb net een recente video opgezocht en zelfs in de goedkoopste discounters lijken er voorlopig van problemen geen sprake.
Al kan je zich steeds de vraag stellen natuurlijk of de man in de straat het allemaal kan blijven bekostigen.

Aangezien ik elke week naar de supermarkt ga kan ik best wel vergelijken en ik ben toch verbaasd over deze Russische discounter.
Toen ik bv. deze week ging was de frituurolie uitverkocht, sterke mosterd, al weken uitverkocht. (Aldi)
En de kwaliteit van groenten/fruit lijkt me toch een beetje te verminderen in Aldi, het Russische groenten en fruit lijkt er mij afgaande op de beelden hier best goed uit te zien.
Ik ga deze video doorsturen en eens informeren naar de geafficheerde prijzen.
Blijkbaar verkopen ze Hoegaarden in die winkel. (10:30) :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

De man in de straat!? Best eens vergelijken met "onze" man in de straat: cfr Brian Cox op canvas, "made of money"...

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/made-of-m ... brian-cox/
Laatst gewijzigd door wied 30 jul 2023, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Hoegaarden loopt via de Turkse Efes die nog actief is in Rusland.

Russische cinema heeft sinds een maand moeilijk de nieuwste Amerikaanse prenten te tonen omdat hun illegale connectie via Kazachstan is gestopt:
https://torrentfreak.com/pirate-movie-s ... es-230620/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef: 30 jul 2023, 12:30 De man in de straat!? Best eens vergelijken met "onze" man in de straat: cfr Brian Cox op canvas, "made of money"...
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/made-of-m ... brian-cox/
Thanks voor de tip, ga ik zeker bekijken.

Toegevoegd na 43 seconden:
bollegijs schreef: 30 jul 2023, 12:33Hoegaarden loopt via de Turkse Efes die nog actief is in Rusland.
Wist ik niet maar ik had het reeds opgezocht en gevonden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Petrikske schreef: 30 jul 2023, 12:20 Zouden we kunnen stellen dat lege winkels een signaal kunnen zijn van problemen op economisch vlak?
Heb net een recente video opgezocht en zelfs in de goedkoopste discounters lijken er voorlopig van problemen geen sprake.
Al kan je zich steeds de vraag stellen natuurlijk of de man in de straat het allemaal kan blijven bekostigen.
Toen ik bv. deze week ging was de frituurolie uitverkocht, sterke mosterd, al weken uitverkocht. (Aldi)
En de kwaliteit van groenten/fruit lijkt me toch een beetje te verminderen in Aldi, het Russische groenten en fruit lijkt er mij afgaande op de beelden hier best goed uit te zien.
Die discounter is beter (of toch tenminste gelijkwaardig) aangevuld dan de supermarkten hier in belgië. En als je ziet hoe snel de voedingsprijzen stijgen kan je de quote van Petrikske zelfs compleet toepassen op België en hetzelfde gevoel krijgen :(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Economen beweren nochthans dat de sancties in Rusland beginnen te werken.Supermarkten zijn wel vol (nu toch nog ) maar ik zie bepaalde produkten,die er zeker wel geweest zijn niet meer zoals Coca Cola of Nutella bijv. en er zullen er nog veel meer zijn.Rusland probeert ook Fanta na te maken,en nog wel een hele lijst van die produkten vraag is kan dit blijven duren??
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Namaak is er overal, ook bij ons heeft elke discounter z'n eigen namaaksel van Fanta of Cola.
Niks mis mee, toch?
En zolang Ole en Leo van dezelfde band rollen weet ik welke te kiezen. ;-)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Er waren nochtans wel een aantal Westerse merken te zien in de discounter... zo sluitend zijn de sancties dus nog niet. Voor de rest zie ik ze daar ook niet meteen honger lijden dus de modale Rus ligt hoogstens wakker van z'n pot Nutella als die dat al eet ?

Nu wat de Russen eten laat me koud... wel die laffe aanval wederom op burgers in de geboortestad van Zelenski.

Ondertussen blijven hoge Russen nonsens uitkramen over het hoe en waarom van de oorlog... https://www.hln.be/buitenland/vicevoorz ... ~aa581557/ Die man heeft echt nog niet door dat ze gewoon Oekraine kunnen verlaten en misschien eens werken aan hun eigen land/problemen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Helemaal van het padje af daar op die Russische staatstelevisie.

Stilaan evolueren de Russen wel naar een personeelsverlies van 250.000 eenheden.
Dat word weer mobiliseren tegen de winter.

De UK zou ondertussen zo'n 2000 leden van de Special Forces van Oekraïne aan het trainen zijn om acties uit te voeren op de Krim.
(ook slim om die info al te verspreiden)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

•De vermeende Russische inlichtingenofficier Vadim Konoschenok verschijnt voor een rechtbank in New York. Hij zou in de VS gemaakte elektronica en munitie naar Rusland hebben gesmokkeld
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

ISW vermoedt zwijgplicht onder milbloggers over opgeblazen brug richting de Krim

Er is bijzonder weinig beroering onder pro-Russische militaire bloggers over een Oekraïense aanval op de Chonchar-brug, stelt de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) vast. De brug, een belangrijke verbinding tussen de oblast Cherson en het schiereiland de Krim, zou zaterdag zijn opgeblazen door Oekraïne.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20220818_96966751
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Volgens sommigen bestaat de kans bij kritiek op het beleid van Poetin dat dit tot represailles zal leiden nu oppermilblogger Girkin werd opgepakt door de FSB.

Toegevoegd na 22 minuten 42 seconden:
De eerste graanschepen zijn ondertussen door de blokkade van de Russen gebroken.
De schepen worden vanuit de lucht begeleid door oa. een P-8 Poseidon en enkele drones.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Paul (US Combat veteran) had het daarnet over het rotatie systeem van troepen,of liever het onbestaande Russisch rotatie syst. Dit zou de Russen in een heel slecht parket kunnen brengen,en het moraal v/d troepen die dus niet eens weten wanneer ze nog eens naar huis mogen zeer erg de kop indrukken.
Dit word afgeleid uit gsm gesprekken van Russische soldaten.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Dat rotatieprobleem hebben ze ook al lang. Zolang je niet aan het echte front zit heb je ook niet echt te klagen.
Tegen de oorlog ingaan heeft ook niet veel zin.
Geven ze zich over aan Oekraïne dan wacht na een gevangenruil bij wijze van spreken de hamer. (propaganda Wagner)
Trekken ze zich terug dan worden ze neergemaaid door de anti terugtrek troepen.
Met 600 troepen die uitgeschakeld worden per dag is dat kannonvlees aan het front uitgeschakeld voor ze in opstand komen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

Mocht het een schaakspel zijn dan was de beste zet veranderen van kamp en meevechten tegen de Russen of spion spelen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 01 aug 2023, 16:51 Paul (US Combat veteran) had het daarnet over het rotatie systeem van troepen,of liever het onbestaande Russisch rotatie syst. Dit zou de Russen in een heel slecht parket kunnen brengen,en het moraal v/d troepen die dus niet eens weten wanneer ze nog eens naar huis mogen zeer erg de kop indrukken.
Dit is inderdaad een gegeven dat reeds lang aan het spelen is en naar alle waarschijnlijkheid weer aan belangrijkheid gaat winnen wanneer de zomer op z'n einde gaat lopen.
Het is immers zo dat tijdens de zomer troepen niet echt veel behoefte hebben aan kledij maar eerder aan hydratatie (water).
Eenmaal de koude opnieuw z'n intrede gaat doen hebben de troepen opnieuw nood aan kledij en andere voorzieningen om hun lichaamstemperatuur op peil te houden.
Als we dan zoals nu reeds bezig is zien dat aanvoerlijnen worden uitgeschakeld zou het bij een stevige winter wel eens heel snel kunnen gaan.
(lees... doodgevroren worden in een greppel)

Ik persoonlijk hoop op een winter uit de (k)oude doos!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

dragonflo schreef: 01 aug 2023, 17:16 Dat rotatieprobleem hebben ze ook al lang.
Net zoals het gebrek aan raketten en artillerie granaten... maar ondertussen merk je daar allemaal maar weinig van.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Er zouden nog altijd domme Russische commandanten rondlopen, die dan iedere dag op hetzelfde uur eisen dat alle troepen samenkomen.
De Oekraïners zouden dit gefilmd hebben met verkenningsdrones, en dan op het juiste moment 200 man ineens opgeruimd hebben, en daarna het materiaal ervan :-P

Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ongelooflijk hé, is trouwens niet de eerste keer dat ze dit op deze manier doen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 aug 2023, 01:39 Ongelooflijk hé, is trouwens niet de eerste keer dat ze dit op deze manier doen.
Neen, juist daarmee.
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, zij doen het vele malen.
Het is precies een soort koppigheid: blijven in lange, zeer kwetsbare konvooien rijden, ook al weten ze dat dat hen bijzonder kwetsbaar maakt, appels houden met alle manschappen verzameld, ook al weten ze dat in het verleden dan hele groepen manschappen in één keer vernietigd werd.
Gewoon pure domheid en onwil/starheid om zich aan te passen aan de situatie.
Oekraïne daarentegen probeert flexibel te zijn, als men ergens lokaal voelt dat er een zwakke plek in de verdediging is, gaat men die direct uitbuiten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

We zouden het 'oh zo grote machtige Rusland' kunnen vergelijken met een logge olietanker, veranderen van koers is een hele opgave.
Oekraïne daarentegen..

Maar goed, deze oorlog kan nog jaren aanslepen en degene die de meeste wapens en munitie kan vergaren zou wel eens als sterkste uit het conflict kunnen komen.
Qua mankracht is er geen verhaal te halen tegen Rusland, maar wat als hun aanvoer stopt?

Ze blijven ondertussen ook graan vernietigen, gaan landen als China dat blijven pikken?

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 03 aug 2023, 10:59 Ze blijven ondertussen ook graan vernietigen, gaan landen als China dat blijven pikken?
Dat zijn toch echt misdaden tegen de mensheid, gewoon doelbewust tonnen voedsel vernietigen.
En terwijl wij hier moeite doen om wat minder te vervuilen, worden er regelmatig oliedepots vernietigd, waarna er grote rookpluimen de atmosfeer ingaan.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Putin beloofde 50 000 ton graan voor Africa.
Zuid Africa alleen heeft meer dan 100 000 ton nodig,per jaar je kan al denken dat velen zich zorgen beginnen te maken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Graanproducerende landen en hoeveelheid.

https://www.atlasbig.com/nl/landen-naar ... nproductie
Funfile
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 37 keer

Laten we hopen dat 'R' nu veel praatjes maakt met beloven van graan.

En dat later, als puntje bij paaltje komt en 'R' zijn afspraken al lang vergeten is, blijkt dat er niks of niet veel van de beloftes in huis komt.

In Afrika zijn ze ook niet dom hoor. Dan gaat 'R' de sympathie van Afrika héél rap kwijt zijn.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Russisch marineschip maakt slagzij na aanval met onderwaterdrone

Bron: https://www.hln.be/buitenland/live-russ ... ~ae777d20/
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Toch sterk die omgebouwde jet ski's en Co. 🤣
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Leek me nochtans een heldere nacht... de drone baadt volop in het (maan)licht.

Tijd om alle Russische schepen te voorzien van netten (zoals op hun tanks) aan hun romp :-)

Ik vraag me af of het schip nog te redden is... lijkt me niet verstandig dit in een haven te slepen (moest het zinken of volledig slagzij maken)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

fluppie schreef: 03 aug 2023, 21:04 Putin beloofde 50 000 ton graan voor Africa.
Zuid Africa alleen heeft meer dan 100 000 ton nodig,per jaar je kan al denken dat velen zich zorgen beginnen te maken.
Het grappigste is eigenlijk dat de gewone Rus echt niet begrijpt waarom Putin dit doet. "Onze prijzen stijgen en nu gaat ie gratis eten weggeven". Al zijn ze sterk van overtuigd dat Rusland nooit Afrika wil leegzuigen zoals Europa en China. Wij zijn zo niet.

Ah man, hilarisch die simpelheid. Jammer dat onze mensen ook simpelder worden met de dag (lees: alternatieve feiten geloven).
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

bollegijs schreef: 04 aug 2023, 11:17 (lees: alternatieve feiten geloven).
Alternatieve feiten zijn geen feiten maar leugens. :-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”