Via de zendantenne site van de overheid kan je zien waar de gsm masten staan. Echter vroeg ik mij af hoe je kan zien op welke antenne je geconnecteerd bent?
Ik heb al eens gebruikt gemaakt van apps zoals netmonster, die duiden wel ergens een locatie aan, maar daar staat geen antenne. Kan ik dit zelf ergens controleren via een identicatienummer of dergelijke?
Is zit namelijk in de midden tussen 4 masten die vrij veel km's verder staan, en afhankelijk van waar ik in het huis ben, schakelt hij over naar 'ergens'.
Overigens vroeg ik mij ook af wanneer proximus 700mhz 5G zal aanbieden. Heeft iemand hier info rond?
Op de conformiteitsattesten van antennes in de buurt zie ik frequenties staan van 783 mhz (wat overeen komt met de veiling) maar volgens mij zijn die nog niet actief.
In de kwartaalresultaten van proximus gaat het vooral over fiber, maar bijna niet over 5G.
ref: https://omgeving.vlaanderen.be/zoek-zen ... p-de-kaart
Locatie geconnecteerde antenne - 700mhz 5G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
iPhone > Phone app > *3001#12345#* en opbellen > Field Test > Serving Cell Info > Cell Identitybeont schreef: 02 aug 2023, 08:36 Via de zendantenne site van de overheid kan je zien waar de gsm masten staan. Echter vroeg ik mij af hoe je kan zien op welke antenne je geconnecteerd bent?
Ik heb al eens gebruikt gemaakt van apps zoals netmonster, die duiden wel ergens een locatie aan, maar daar staat geen antenne. Kan ik dit zelf ergens controleren via een identicatienummer of dergelijke?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Voor 5G werken ze samen met Orange en blijkbaar zouden er problemen zijn met leveringen van nieuw materiaal.beont schreef: 02 aug 2023, 08:36
Overigens vroeg ik mij ook af wanneer proximus 700mhz 5G zal aanbieden. Heeft iemand hier info rond?
Op de conformiteitsattesten van antennes in de buurt zie ik frequenties staan van 783 mhz (wat overeen komt met de veiling) maar volgens mij zijn die nog niet actief.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Goede middagbeont schreef: 02 aug 2023, 08:36 Via de zendantenne site van de overheid kan je zien waar de gsm masten staan. Echter vroeg ik mij af hoe je kan zien op welke antenne je geconnecteerd bent?
Is zit namelijk in de midden tussen 4 masten die vrij veel km's verder staan, en afhankelijk van waar ik in het huis ben, schakelt hij over naar 'ergens'.
In de kwartaalresultaten van proximus gaat het vooral over fiber, maar bijna niet over 5G.
.
ik ken Netmonster en gebruik dat ook, als je echt wil weten met welke band je verbonden bent dan kan je twee andere aps gebruiken
G-Net-track pro neemt een log en kan je thuis op tablet of pc zien met coördinaten datum en de band waar mee je verbonden was en het ook uur staat er bij
Nog een ander app is Celmapper, hier moet je een account maken , de gebruikers zien op een kaart het node b het juiste adres waar het sterkste signaal van de antenne is gemeten, en alle banden de antenne met zend richting en alle andere info, Het principe is dat alle gebruikers vol automatische hun gegeven op kaart nalaten dat gebeurt heel snel de kaart word continu aangepast .Je ziet dus ook de gegevens van de andere gebruikers Celmaper laat voor proximus de e node b zien
is de samenwerking met orange op de site reeds gebeurd en en het RAN gedeeld dan zie een ciijfer met 400xxx 401xxxx 402xxxx
Toegevoegd na 5 uren 44 minuten 18 seconden:
beont schreef: 02 aug 2023, 08:36 Via de zendantenne site van de overheid kan je zien waar de gsm masten staan. Echter vroeg ik mij af hoe je kan zien op welke antenne je geconnecteerd bent?
ik ken Netmonster en gebruik dat ook, als je echt wil weten met welke band je verbonden bent dan kan je twee andere aps gebruiken
G-Net-track pro neemt een log en kan je thuis op tablet of pc zien met coördinaten datum en de band waar mee je verbonden was en het ook uur staat er bij
Nog een ander app is Celmapper, hier moet je een account maken , de gebruikers zien op een kaart het node b het juiste adres waar het sterkste signaal van de antenne is gemeten, en alle banden de antenne met zend richting en alle andere info, Het principe is dat alle gebruikers vol automatische hun gegeven op kaart nalaten dat gebeurt heel snel de kaart word continu aangepast .Je ziet dus ook de gegevens van de andere gebruikers Celmaper laat voor proximus de e node b zien
is de samenwerking met orange op de site reeds gebeurd en en het RAN gedeeld dan zie een ciijfer met 400xxx 401xxxx 402xxxx
-
- Plus Member
Gisteren ben ik op twee plaatsten voorbij gekomen waar 700mhz actief was Prins Boudewijnlaan Edegem en aan de Katoen natiebeont schreef: 02 aug 2023, 08:36 Via de zendantenne site van de overheid kan je zien waar de gsm masten staan. Echter vroeg ik mij af hoe je kan zien op welke antenne je geconnecteerd bent?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik gebruik hiervoor Netwerkcell info lite.
Deze laat zien met welke mast je verbonden bent, en waar de naastgelegen masten staan.
Met welke sterkte je de mast ontvangt, of die 2,3,4 if 5G is.
Speedtest.....
Interessante app.
Mvg
Deze laat zien met welke mast je verbonden bent, en waar de naastgelegen masten staan.
Speedtest.....
Interessante app.
Mvg
-
- Plus Member
Lijkt me nuttig maar ik kom uit bij UBIGI die vraagt een account te maken en geeft me geen toegangedwin.d schreef: 15 aug 2023, 13:27 Ik gebruik hiervoor Netwerkcell info lite.
Speedtest.....
Interessante app.
Mvg