Hey Telecom
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Mooi aanbod... ik ging al genoeg hebben met 10gb, met 20gb zeker.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
- Bedankt: 70 keer
- Contacteer:
Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een sim-kaart voor -18 jarigen? (voor de korting van -26 jaar te hebben)
Als -18 jarige kan ik geen account aanmaken op de website, en als +18jarige kan ik geen account aanmaken zonder een abonnement te nemen. (zelf heb ik geen abonnement nodig)
Zou graag voor mijn 3 dochters deze formule nemen van 20GB, maar geraak er precies niet echt door.
Ze zijn allen onder de 18 jaar.
Als -18 jarige kan ik geen account aanmaken op de website, en als +18jarige kan ik geen account aanmaken zonder een abonnement te nemen. (zelf heb ik geen abonnement nodig)
Zou graag voor mijn 3 dochters deze formule nemen van 20GB, maar geraak er precies niet echt door.
Ze zijn allen onder de 18 jaar.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb er ook eens achter gevraagd voor mijn minderjarige kinderen en de -26j korting geld alleen maar vanaf 18j.
Je moet voor minderjarigen een simkaart op uw eigen naam aanvragen en dus de 'gewone' prijs betalen.
Ofwel wachten op een promo.
Je moet voor minderjarigen een simkaart op uw eigen naam aanvragen en dus de 'gewone' prijs betalen.
Ofwel wachten op een promo.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik had voor ons gezin van 4 personen (waaronder 2 dochters onder de 18) op mijn naam aangevraagd 7 maand geleden. Nooit geen probleem gehad
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ze zijn er mee bezig blijkbaar: https://www.orange.be/nl/opties-en-dien ... werkwerken
In veel regio's "de uitrol van 5G tussen juni en december 2023."
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
Die pagina gaat over het vervangen van oude Huawei apparatuur door Nokia niet over het toevoegen van nieuwe masten en antennes. Het is iets anders
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Niet alle bestaande antennes ondersteunen alle nieuwe frequenties die ze verworven hebben en ze zullen dus wel degelijk antennes moeten vervangen. Mijn regio valt trouwens in het gebied waar ze aan het werken zijn. Bij de attesten zie je ook duidelijk dat de bestaande Orange locatie blijft en dat Proximus zal verhuizen (de mast enkele 100m verder die ze delen met Telenet zullen ze dan wel verlaten.).
Is wel goed dat Hey ook gewoon 5G aanbiedt op alle abonnementen en niet zoals MV waarbij dat pas vanaf 15EUR/maand mogelijk is.
Is wel goed dat Hey ook gewoon 5G aanbiedt op alle abonnementen en niet zoals MV waarbij dat pas vanaf 15EUR/maand mogelijk is.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik begrijp niet goed wat de gedachtengang is om 5G te beperken voor een bepaalde groep klanten.lithion schreef: 03 aug 2023, 19:44 Is wel goed dat Hey ook gewoon 5G aanbiedt op alle abonnementen en niet zoals MV waarbij dat pas vanaf 15EUR/maand mogelijk is.
Je hebt als provider sterk geïnvesteerd om het netwerk up te graden, en je beperkt het aantal klanten dat gebruik kan maken van het nieuwe netwerk.
Als je alle (4G en 5G) netwerken openstelt voor alle klanten, geef je automatisch een betere verdeling van het verbruik over die netwerken.
Je zorgt zo voor een betere kwaliteit van de dienstverlening voor al je klanten.
Niet iedereen heeft momenteel een 5G chip in zijn smartphone. Dat wil zeggen dat zelfs ook de klanten dat meer betalen op 4G verbonden blijven.
Door zoveel mogelijk klanten naar 5G te sturen, kan je de beschikbare capaciteit van het 4G netwerk verhogen, wat voor alle klanten positief is.
Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
- Recent bedankt: 6 keer
In Nederland zie je dat wel vaker hoor, 5G enkel tegen meerprijs.driesp schreef: 04 aug 2023, 13:52 Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
wat ik me afvraag na 1 jaar verdubbeld de data dan ook voor EU?
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Misschien moet je wel eens solliciteren voor de job van Marketing Manager bij Proximus ...driesp schreef: 04 aug 2023, 13:52 Dat is weer zo een typisch 'marketing minded' beslissing dat je enkel bij proximus tegenkomt.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Onderstaande staat op https://www.heytelecom.be/nl/roamingproximusboyke schreef: 07 aug 2023, 11:02 wat ik me afvraag na 1 jaar verdubbeld de data dan ook voor EU?
't Is natuurlijk op verschillende manieren te interpreteren wat je precies onder "bundel" verstaat: boost inbegrepen of niet.
@Flying heeft daar precies meer gegevens over?
In het buitenland gebruik je binnen de Europese Unie en Groot-Brittannië je bundel om te bellen, sms’en en voor je dataverbruik. (Opgelet, ter herinnering, Zwitserland en Andorra maken geen deel uit van de EU!)
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Oké. In de app kun je de extra meter aanzetten met data voor het buitenland. Die data is onaangeroerd ongeacht de boost. Dus als je de volledige boost hebt, blijft de data die je in het buitenland kunt gebruiken hetzelfde alsof je net klant bent.

Ze voldoen hiermee aan de EU-wetgeving. Behalve marketing, is er voor een operator geen incentive aan het geven van meer data dan wettelijk verplicht.

Ze voldoen hiermee aan de EU-wetgeving. Behalve marketing, is er voor een operator geen incentive aan het geven van meer data dan wettelijk verplicht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Onduidelijkheid troef.
Als ik op mijn app zou afgaan, dan zou ik helemaal geen data uit mijn bundel kunnen gebruiken buiten België in de EU.
Wat helemaal niet zo is want ik heb de bundel al in het buitenland gebruikt (er zat toen echter nog geen boost-gedeelte bij want ik was net overgestapt naar Hey).
Misschien moet @ddd ook eens een screenshot posten om te verifiëren of hetgeen de helpdesk heeft verteld correspondeert met wat de app vermeldt.
Als ik op mijn app zou afgaan, dan zou ik helemaal geen data uit mijn bundel kunnen gebruiken buiten België in de EU.
Wat helemaal niet zo is want ik heb de bundel al in het buitenland gebruikt (er zat toen echter nog geen boost-gedeelte bij want ik was net overgestapt naar Hey).
Misschien moet @ddd ook eens een screenshot posten om te verifiëren of hetgeen de helpdesk heeft verteld correspondeert met wat de app vermeldt.
- Flying
- Premium Member
Qua gebruiksvriendelijkheid zou er in ieder geval bij de metertjes alleen al een naam mogen staan.Ik heb in april van dit jaar mijn abonnement gewijzigd van de 15 euro naar de 25 euro omdat ik niet voldoende data had in de EU (huis gehuurd zonder wifi). De veronderstelling was dat ik een pak meer data zou hebben, wat helemaal niet het geval was. Ik zat toen al op de boost van 9 maanden. De teleurstelling was groot/
Het metertje was quasi volledig vol en ik heb het risico niet genomen om te overschrijden. Het enige positieve aan de switch was dat het dataverbruik gereset werd, waardoor ik alsnog veel meer data had.
Edit:
huidige formule roaming EU voor abonnementen met beperkte data is 2 x (prijs abonnement / gereguleerd maximumbedrag per GB). De maximumbedragen zijn:
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... IP_22_4198
https://digital-strategy.ec.europa.eu/e ... es/roaming
Edit 2:
Mijn theorie over de website is dat er bij het detail voor het abonnement van 7 en 15 euro geen EU limiet staat omdat die voor de dataverhoging sowieso hetzelfde was als de basisbundel. Zoals de berekening hierboven voor het abonnement van 7 euro.
Het metertje was quasi volledig vol en ik heb het risico niet genomen om te overschrijden. Het enige positieve aan de switch was dat het dataverbruik gereset werd, waardoor ik alsnog veel meer data had.
Edit:
huidige formule roaming EU voor abonnementen met beperkte data is 2 x (prijs abonnement / gereguleerd maximumbedrag per GB). De maximumbedragen zijn:
- 2 €/GB in 2022
- 1.8 €/GB in 2023
- 1.55 €/GB in 2024
- 1.3 €/GB in 2025
- 1.1 €/GB in 2026
- 1 EUR/GB vanaf 2027
- 25 euro: 2 x (25 / 1,8) = 27,777GB
- 15 euro: 2 x (15 /1,8) = 16,666GB
- 7 euro: 2 x (7 / 1,8) = 7,777GB, of in dit geval dezelfde cap in binnen als in buitenland gezien de weinige data die je krijgt
Edit 2:
Mijn theorie over de website is dat er bij het detail voor het abonnement van 7 en 15 euro geen EU limiet staat omdat die voor de dataverhoging sowieso hetzelfde was als de basisbundel. Zoals de berekening hierboven voor het abonnement van 7 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
- Bedankt: 192 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als k op de website kijk, zou het toch de 40GB zijn in EU:

"De beschikbare data is een combinatie van de data beschikbaar in jouw tariefplan en hey!-boost. Je kan de data gebruiken in België en de EU."

"De beschikbare data is een combinatie van de data beschikbaar in jouw tariefplan en hey!-boost. Je kan de data gebruiken in België en de EU."
- Flying
- Premium Member
Ik zit nu ook op de chat en de medewerker bevestigt dat je alle data in de EU mag gebruiken. Dus als je 160GB hebt, mag je 160GB gebruiken in de EU.
Edit:
Mijn pagina ziet er anders uit dan die van @ddd

Echt wel overal vermeldingen van een limiet van 25GB in de EU, wat dus op zich al niet strookt met de wetgeving.
Edit 2:
Ook de gedetailleerde factuur spreekt over 25GB EU:

Verbruik van de diensten binnen de EU zijn hetzelfde zoals uw gewoonlijke verbruik.
Aangegeven dat de app en de website dit tegenspreken. Ze zijn het nu aan het uitzoeken. Misschien moeten ze starten met het goed beheren van de website en die app...Als uw contract 160GB heeft , dan wel. Vergeet niet uw roaming in te schakelen op de mobiele telefoon.
Edit:
Mijn pagina ziet er anders uit dan die van @ddd

Echt wel overal vermeldingen van een limiet van 25GB in de EU, wat dus op zich al niet strookt met de wetgeving.
Edit 2:
Ook de gedetailleerde factuur spreekt over 25GB EU:

- Flying
- Premium Member
Chat:
Sorry voor de late reactie, het is hier behoorlijk druk vandaag! Ben je er nog?
Dat klopt, de data in de EU voor de 80GB is beperkt tot 25GB, daar is inderdaad een aparte teller voor. Wat betreft de EU-wetgeving, daar ben ik niet echt mee vertrouwd.![]()
Hetzelfde, maar de andere teller is voor mij dan toch leidend. Er staat op de detailpagina, de factuur, in de app en in de klantenzone op de website 25GB. Ik ga me niet laten ringelen.Flippi schreef: 08 aug 2023, 11:31 @Flying en wat staat er onder het i-symbool (naast "Data met Hey!-boost")?
Hieronder mijn verbruiksgegevens van de goedkoopste bundel.
Capture.PNG
- Flying
- Premium Member
Dat heb ik niet gezegd. Ik heb wel de link doorgegeven naar de EU-verordening met de vraag om deze door te sturen naar de juridische dienst zodat ze zich in regel kunnen stellen met de geldende wetgeving.
Iemand hier met een abonnement van 15 euro, volledige databoost en tijd kan misschien over de grens eens gaan testen met grote bestanden. Je zal dan snel merken of er een limiet is of niet (kost je maximaal 1,8 euro per GB overschrijding).
Edit: mochten ze toch meer aanrekenen dan 1,8 euro/GB dan kun je dit via de ombudsdienst telecom aanvechten op basis van dezelfde verordening.
Iemand hier met een abonnement van 15 euro, volledige databoost en tijd kan misschien over de grens eens gaan testen met grote bestanden. Je zal dan snel merken of er een limiet is of niet (kost je maximaal 1,8 euro per GB overschrijding).
Edit: mochten ze toch meer aanrekenen dan 1,8 euro/GB dan kun je dit via de ombudsdienst telecom aanvechten op basis van dezelfde verordening.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
Je bent hier verkeerd denk ik als mij geheugen goed is moet je de btw er af halen en dus 25 / 1.21 = 20.66Flying schreef: 08 aug 2023, 09:17
Voor de huidige abonnementen bij Hey! komt dit op:
- 25 euro: 2 x (25 / 1,8) = 27,777GB
- 15 euro: 2 x (15 /1,8) = 16,666GB
Volgens die berekening klopt de website zelfs niet, gezien de beperking binnen de EU 25GB zou zijn.
- 7 euro: 2 x (7 / 1,8) = 7,777GB, of in dit geval dezelfde cap in binnen als in buitenland gezien de weinige data die je krijgt
Edit 2:
Als je dan de berekening doet: 2×(20,66÷1,8)= 22,96GB dus 25GB is wettelijk correct.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
Mijn echtgenote zou haar dochter willen overzetten naar hey, ze is 14 jaar maar blijkbaar kan je dan geen gebruik maken van de promo -5 euro onder de 26 wat wel stom is eigenlijk. Je moet blijkbaar op je eigen naam een abonnement nemen.
Maar als je nu kan aantonen via identiteitskaart dat ze nog geen 26 is waarom kan mijn echtgenote dan niet onder haar naam een abonnement aanvragen voor haar dochter.
Maar als je nu kan aantonen via identiteitskaart dat ze nog geen 26 is waarom kan mijn echtgenote dan niet onder haar naam een abonnement aanvragen voor haar dochter.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
Een minderjarige mag geen abonnement op zijn naam aansluiten. Je moet 18 zijn om een abonnement op je eigen naam te kunnen aansluiten
-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
Contact gehad via Messenger en je moet idd 18 zijn om deze korting te krijgen. Ze hebben wel een dossier nummer gegeven en als het nummer geactiveerd was, moest ik terug contact opnemen met dit dossiernr en dan zouden ze de korting van 5 euro levenslang toekennen.
Nu heeft mijn echtgenote juist de nummer overdracht aangevraagd [dus onder haar naam en identiteitskaart nummer] en ze kreeg direct de levenslange korting van 5 euro
ook bevestigingsmail gekregen.
Nu heeft mijn echtgenote juist de nummer overdracht aangevraagd [dus onder haar naam en identiteitskaart nummer] en ze kreeg direct de levenslange korting van 5 euro

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 253 keer
Nu die verdubbeling doorgevoerd is van die data heb ik mijn tariefplan ook laten aanpassen naar de nieuwe 20GB bundel (ben al langer dan 1 jaar klant en heb nu dus 40GB data). Meer als voldoende voor mij. Leuke besparing.
EDIT: was al actief na een kwartiertje. Ik zie nu wel dat mijn boost verdwenen is, ondanks ik al langer dan een jaar klant ben. Wordt dit pas later bijgewerkt? Hoe was de ervaring bij anderen hier?
EDIT: was al actief na een kwartiertje. Ik zie nu wel dat mijn boost verdwenen is, ondanks ik al langer dan een jaar klant ben. Wordt dit pas later bijgewerkt? Hoe was de ervaring bij anderen hier?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO