PGP disk programma?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

Ik zoek een programma dat dus bestanden (en e-mails) goed encrypt (echt GOED :) ) met zo'n systeempje alla PGP (public en private keyrings)
En dat ook nog iets heeft als PGP disk, dit is namelijk een handig progje dat een deeltje van je HD afsnoept (bv 100 MB) waarin je dan je bestanden kan zetten die moeten beveiligd worden, het komt in Explorer tevoorschijn als een aparte partitie, maar je hebt een pass nodig (kan een zin zijn ofzo) om eraan te geraken.
Het zat nog in versie 6.5 van PGP in, maar inmiddels zijn we al aan versie 8 en nu zit het er niet meer in, als je nu nog pgp disk wilt moet je betalen :(

Iemand een goed alternatief? (dat nog doorontwikkeld wordt?)

greetz,

Nob
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ja, ik heb ook wel interesse in zo'n systeem dat volledige parties kan encrypten... echter, dan moet het dat wel goed doen, enkele jaren terug was er eens een test van zo'n dingen en die bleken niet te voldoen aan de verwachtingen :(
Trouwen de build in encryptiemogelijkheden van Win2000/XP zijn ook niet erg handig.

Ik ben eens wat gaan snuffelen op tucows en cnet... ik denk dat het makkelijker is gewoon één folder te encrypten op je HD waar je dan alles in zet. Je moet ook opletten (want dit is de zwakte van de meeste programma's) dat het programma bvb dingen niet bijhoudt in de temp folder of niet de filenames logged enzo want dan ben je vet met je encryptie... ze weten dan wel wat je hebt, alleen kunnen ze er niet aan ;)

Misschien is dit wel iets?
BestCrypt - http://download.com.com/3000-2092-10196 ... g=lst-4-15 (Niet gratis :( maar lijkt me wel wat)
SafeGuard Easy - http://www.utimaco.com/eng/createframes ... _easy.html

Vooral die bestcrypt ziet er echt super goed uit :)
The BestCrypt software performs encryption using the strongest algorithms available including:

The Rijndael (AES) algorithm in Cipher Block Chaining mode
Russian Federal Standard GOST 28147-89 in Cipher Feedback mode
Blowfish in Cipher Block Chaining mode
Twofish in Cipher Block Chaining mode

http://www.jetico.com/bcrypt7.htm <- lees maar eens echt alles wat ik nodig heb ondersteund dit programma gewoon :D
bvb:
5. Automatic closing options.
Timeout - if timeout option is used: all virtual drives automatically close if there is no user activity for a specified time ("Screen saver" style time-out).
Hot Key - if Hot Key option is used: all virtual drives automatically closed if user has pressed Hot Key combination on the keyboard.

Nu moet ik het alleen nog maar eens uitproberen (zien hoe groot de max virtual drive mag zijn, of hij niet teveel sporen achterlaat in de temp en log folders enzo)... maar das voor na de examens ;)
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ok, ik kon me niet inhouden en heb er even liggen mee spelen... en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben :)
Ik heb het wel maar zitten testen op een oude overbeladen PII350, maar dit programma zal zeker op mijn pc komen te staan en zal daar ook een centrale rol krijgen ;)

Nob, zoek niet langer, BestCrypt is what you're looking for ;)
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Even een screenshotje met uitleg :)
CPU use valt nogal mee (PIII 1Ghz hier).
Ik maakte een 1.4Gb virtual drive aan die hij vult met random data, hier deed hij 4 minuten over (zo'n 85% CPU usage). Vervolgens copieerde ik een home made movie van 700Mb in Xvid naar deze virtual drive... dit copieren duurde even, laat ons stellen 2 keer zo traag dan een normale copie. Op de task manager zie je de cpu usage bij dit en nog andere dingen:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik deze resultaten goed (ik gebruikte Blowfish (448bit key) aangezien dit een snel algoritme is volgens het programma...).
Het programma laat zelfs toe je swap file te encrypten aangezien hier soms niet gewenste informatie kan in voorkomen! Deze functie heb ik wel nog niet uitgetest (eerst eens een image pakken voor ik zo iets doe ;))
Enige nadelen tot nu toe:
- Als je een virtual drive van meer dan 1.4 Gb wil aan maken zal je wel even bezig zijn ;)
- Performance normaal (en- en decryptie vragen nu eenmaal cpu usage)
- virtual drive nadien niet meer aan te passen in grote

Als ik eens wat meer tijd heb ga ik eens testen welke methode het meeste performance biedt (Blowfish, Rijndael, Gost, Twofish) :)
Laatst gewijzigd door NuKeM 01 jun 2003, 15:15, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Eerst tests (ik kon het niet laten):

Blowfish: zie hierboven: cpu usage wisselend, duur copy lang
Rijndael: duidelijk sneller bij copies (je merkt het verschil bijna niet), cpu usage 50%
Twofish: Copy was hier het snelst gedaan (mini beetje sneller dan Rijndael), cpu usage iets hoger dan rijndael
Gost: Snel (maar trager dan Rijndael) maar cpu usage erg hoog (90%)!

Conclussie: persoonlijk zal ik kiezen voor Rijndael :)
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb Rijndael ook genomen en wel omdat dat ontwikkeld is door 2 proffen uit Leuven en dat heeft een internationaal contest gewonnen om RSA (of AES?) op te volgen in America (voor de overheid). Tot hiertoe nog geen enkele fout gevonden in het algoritme en brute force is het bijna onmogelijk (voor de moment).

Die gasten gingen normaal 2 jaar geleden bij ons op 't school is komen spreken over encryptie, maja da's dan afgelast omdat dienen domme Plas (hoofd) dat niet wou ofzo, nu ze eindelijk is iets intertessants konden bieden.... argh.... dus tegenwoordig enkel Microsoft bullshit besprekingen waar geen kat in is geïnteresseerd, ma ge moet komen, want het is verplicht (niet dat ikga ;) ) Naar dat over encryptie zou'k nog uit vrije wil gegaan zijn!

greetz

Nob

ps. Let me know if there's a good open source alternative. (free)
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Ik heb er even wat meer benchmarks tegenaan gegooid (hehe ik kan het echt niet laten dit allemaal uit te testen en te posten ;) )
Ziehier de resultaten (enkel read tests hier, maar de atto benchmark toonde aan dat schrijven even snel of sneller ging dan lezen).
De schijf waarop de geteste container van 800MB staat is een WD800JB (kan makkelijk 40MB/s aan).

Rijndael:
Afbeelding

BlowFish:
Afbeelding

TwoFish:
Afbeelding

GOST:
Afbeelding

Het moge dus duidelijk zijn dat RijnDael het beste scoort + een goeie techniek is (cfr. Nob zijn post hierboven).
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”