Verbinden met LinkSys via SpeedTouch 510

Plaats reactie
Roderik
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een SpeedTouch 510 (1 poort adsl modem die wel kan routeren enzo) en daarachter een 8 poorts linksys router. Ik heb over de maanden heen de speedtouch als modem en als router gebruikt maar nu had ik vorige week last met de NAT Helper tabel die volliep als ik via FTP een hele berg minieme filetjes wou downloaden. En dan 10 minuten geen internet tot die tabel weer leeg was...

Ik ben toen terug gegaan naar het verbinden via de linksys en de speedtouch als bridged ethernet. En ik heb een week ongekende snelheden en response tijden bij het ftp'en enzo gehad.

Maar vandaag, vanavond, viel het ineens uit. met als nuttige melding, cannot connect to PPPoE server. Als ik dan alles reset, en via de speedtouch zelf verbind gaat het perfect. Ga ik weer naar de andere variant, weer geen connectie. En dat heb ik toch wel 2/3 keer getest. Ook wisselen tussen de @realdsl.be en zonder had geen effect.

Alle onderdelen zijn een keer of twee naar hun factory defaults gereset om toch maar zeker te zijn.

De vraag is nu een beetje, ben ik de enige? (en ligt het dus gewoon aan mezelf) Zo ja, wat zou er mis kunnen zijn? Zo nee, euhm, wat zou er mis kunnen zijn? :)
"Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Tracer07
Pro Member
Pro Member

die "cannot get ip from PPPoE server" heb ik in het begin ook gehad..

bij mij lag het aan de filter .. om de zoveel tijd opeens connectie weg.. filter in .. filter uit.. en kon terug connecten.. da is toen opgespoord geweest via de telenet solutions helpdesk :)

wa was de oplossing.. nieuwe filter.. 8euroz... nooit meer voorgehad..
mss kan je dat eens proberen.. als het nog eens voorkomt..die filter is in en uit..
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”