Gaat hem niet per se over realiteit, maar wat als je er toevallig aan komt.
Er zijn wel cases dat je dit als consument kan hebben
Export van off site backup van je eigen nas
Repair/import van verloren NAS
en zo zullen er wel nog zijn. Systematisch elke maand idd niet, maar once in a blue moon?
Die uitzonderlijke keer dat ge het nodig hebt, zult ge u dan toch ook wel 10 minuten kunnen bezig houden om een paar extra TB te activeren voor de hele maand zeker?
Fallschirmjaeger schreef: 30 jun 2023, 13:06
Die uitzonderlijke keer dat ge het nodig hebt, zult ge u dan toch ook wel 10 minuten kunnen bezig houden om een paar extra TB te activeren voor de hele maand zeker?
Ik gebruik de paketten niet, maar je kan dan in 1 keer meerdere paketten activeren? Of kan je dat pas als de vprige verlopen is?
Ik gebruik de paketten niet, maar je kan dan in 1 keer meerdere paketten activeren? Of kan je dat pas als de vprige verlopen is?
Als het optie 1 is, dan kan dat zeker
Je kan normaal bij het begin van je verbruiksmaand bij Px gewoon onbeperkt paketten activeren. Je hoeft dus niet te wachten tot een pakket verlopen is en/of je volume.
Je kan idd meerdere keren na elkaar een 300GB bundel activeren, ongeacht wanneer je het doet. Geen enkel probleem om dus op een paar bundels op voorhand (of achteraf als je er niet op let) te activeren als je ze nodig gaat hebben.
Bundels blijven wel enkel geldig tot einde van de (kalender) maand. Heeft dus geen zin om nu al te liggen activeren voor de komende maand.
heb een flex fiber s pack en volgens Proximus medewerker op Twitter zou ik de verhoging al moeten zien maar meerdere speedtest tonen dat de down nog steeds rond de 330 en de upload rond de 55 a 60 zit dus nog ruim onder de 500/500. Ik test via de smartphone en de app speedtest. Of is er iets mis met mijn test?
bartman schreef: 12 jul 2023, 23:36
heb een flex fiber s pack en volgens Proximus medewerker op Twitter zou ik de verhoging al moeten zien maar meerdere speedtest tonen dat de down nog steeds rond de 330 en de upload rond de 55 a 60 zit dus nog ruim onder de 500/500. Ik test via de smartphone en de app speedtest. Of is er iets mis met mijn test?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Via de chat vroegen ze mijn gegevens op om de upgrade te activeren. Uiteindelijk bleek dit "nog niet mogelijk". Wanneer het dan wel mogelijk zou zijn wisten ze niet, maar "ze zijn er mee bezig". Afwachten dus tot de regio/buurt/aansluiting aan de beurt is?
bartman schreef: 13 jul 2023, 13:30
via Twitter zei men mij dat ik nieuwe apparatuur nodig heb?? Dus de bbox 3+ kan 500/500 Mbps niet aan dan?. Ga eens langs bij een proximus shop
De BBOX wel volgens mij, maar mogelijks vervangen ze de fiber modem naar een XGS-PON model?
support via twitter zegt me dat de bbox3v+ dient vervangen te worden door de internet box+. De + versie heeft een WAN10G zie ik op de afbeelding. De +versie werkt ook alleen maar met een fiber aansluiting. de andere internet box fiber + dsl
Bbox 3 v+ kan 500/500 perfect aan. Dat is ook geen Ultra fiber, maar Mega fiber (hun product namen).
Ultra fiber is 8,5Gb/1,5Gb.
Giga fiber is 2,5Gb/500Mb.
Wilt ge ultra of giga fiber, dan moeten zowel de ONT als de bbox vervangen worden. Bbox wordt dan altijd een internet box+ (niet de gewone internet box).
bartman schreef: 13 jul 2023, 14:32
support via twitter zegt me dat de bbox3v+ dient vervangen te worden door de internet box+. De + versie heeft een WAN10G zie ik op de afbeelding. De +versie werkt ook alleen maar met een fiber aansluiting. de andere internet box fiber + dsl
Ondertussen is de "mega fiber" hier ook geactiveerd na een korte onderbreking 's nachts begin deze week. Geen hardware upgrade nodig gehad (nokia gpon ont + eigen router met PPPoE), gewoon wat geduld.
permutatie schreef: 28 jul 2023, 23:58
IPoE heb ik nog niet geprobeerd, werkt dit ook als je nog met een bbox v3+ zit (die ik weliswaar niet gebruik)?
Toch het proberen waard?
Uloga schreef: 30 jul 2023, 21:23
Wil je dan zeggen dat je op VLAN20 rechtstreeks van de ONT een public IP krijgt?
Ja, zie ook de topics over "1-vlan" of "single vlan"
Als je lijn overgezet is op "single-vlan" (wat automatisch zo is als je een internetbox aangesloten hebt).
Zonet een poging ondernomen (DHCP op VLAN20), maar geen resultaat. Voorlopig blijft het hier dus nog PPPoE (tot ze zouden afzien van de €49 upgrade fee).