cyberbug schreef: 31 aug 2023, 14:42
raf1 schreef: 31 aug 2023, 13:49
Proximus/Scarlet gaat geen Telenet Easy Internet-klanten die 100 Mbps download "gewoon" zijn aantrekken met 70 Mbps.
Heeft deze ook 3 TB aan trafiek ?
Neen, een limiet van 150 GB. Maar herhaaldelijk tegen deze limiet aanbotsen zou voor deze Telenet-klanten weleens een trigger kunnen zijn om uit te kijken naar een andere provider. Ik vind het commercieel een domme zet om op fiber een tragere snelheidsspecificatie aan te bieden dan een Telenet-product in dezelfde prijsklasse.
Vergeet niet dat Scarlet reclame maakt op VTM om onder andere Telenet-klanten los te weken van de coaxkabel. Die reclame kost wel even iets meer dan wat trafiek op de fiberbackbone.
Rudi.$ schreef: 31 aug 2023, 14:49
Nu het weer over snelheid gaat heb ik volgende vraag. Stel ik heb een abonnement op fiber met de grootste snelheid, maar na het fiberkastje gaat het op koper wat gaat er dan van die snelheid af na het modem? Als Scarlet klant blijft het ook nog steeds onzeker.
In principe geen snelheidsverlies op UTP-kabel. 1 Gbps blijft 1 Gbps. Andere kabels zijn niet compatibel met de fibermodem.
Als je voor Ultra Fiber met 8,5 Gbps downloadsnelheid kiest, dan zit de flessenhals wellicht in je laptop en moet je een speciale 10 Gbps-netwerkkaart via USB 3.0 hebben om 8,5 Gbps te halen.