Dus leer ik nu hoe het is om elektrisch te rijden, in Brussel. En die ervaring deel ik graag

De auto was geleverd met 50 % lading. Ik heb er uiteraard een ritje mee gemaakt en dus met 40 % thuis gekomen. Mijn zoekwerkje van vandaag was hoe de publieke laadpalen werken. Want mijn thuis laadpaal is er nog niet

Je moet rekenen dat als je batterij 77 kW is, je aan een laadpaal die 7 kW levert, deze op 11 uur volledig is opgeladen.
Toen ik aan de laadpaal stond even gekeken hoe ik kon opladen. ik wacht namelijk ook nog op de laadkaart van Total van mijn werkgever. Dat is wat je krijgt als je de eerste bent die een elektrische auto heeft in de vloot

Het groen lichtje op de laadpaal werd toen lichtblauw, wat betekent dat ik kan starten met opladen. Dan de laadstekker in de paal en in mijn auto en klaar is kees.
Per mail kreeg ik een viercijferige code waarmee ik de oplaadsessie kan volgen op de website van spot2charge. Werkt heel correct. Ook de prijs kan ik er zien, het is ongeveer 0,50 € per kW + BTW. Geen idee of dat veel of weinig is.
De auto gaf aan dat hij op 7 uur vol zou zijn. Slik. Maar volledig opladen is toch niet echt nodig. Ik ga voor 80 à 90 %

Andere kleine tips:
- ik heb de blue link app op mijn GSM gezet, deze blijft in contact met mijn Hyundai en geeft allerlei status updates + laat toe om vanop afstand van alles te regelen. Ventillatie aanzetten, deuren open of dicht doen, een laadplafond instellen, opwarmen plannen, en nog veel meer. Werkt voorlopig heel correct.
- ik heb in deze app ingesteld dat hij op AC (traaglader) tot max 90 % laadt en op DC (snellader) tot maximum 80 %
Ik ga nog wel wat met de instellingen "spelen" de komende dagen, alsook google drive uitproberen. Ben benieuwd