Mijn kleine frustratie van de dag ...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Net zoals hij zijn mening mag uiten, mag ik dat ook. Ik zeg ook dat hij het mag vinden, willen, maar hij kan het niet bepalen. Sorry. (nogmaals)
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
- Bedankt: 709 keer
Een hoop gedoe enkel en alleen om nog maar eens een gelegenheid te hebben om op de VRT te kappen. Onjuistheden verschijnen overal, dus ook bij de VRT of is wat er bij de commerciëlen verschijnt allemaal zo waar en gecontroleerd 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Jongeren steken elkaar neer op kermis in Sint-Niklaas.
Jongeren leggen scoutskamp in Barvaux jonge meisjes stil na intimitadie.
Jongeren vallen politie aan in Sint-Gillis.
En dat allemaal op 1 dag
Ik heb het gevoel dat men totaal geen grip meer heeft op die jongeren en ondanks alle straffe taal die dan gesproken word, diezelfde personen rustig verder doen de volgende dag, week, maand,...
Jongeren leggen scoutskamp in Barvaux jonge meisjes stil na intimitadie.
Jongeren vallen politie aan in Sint-Gillis.
En dat allemaal op 1 dag

Ik heb het gevoel dat men totaal geen grip meer heeft op die jongeren en ondanks alle straffe taal die dan gesproken word, diezelfde personen rustig verder doen de volgende dag, week, maand,...
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
Wel, hopelijk snel terug een hittegolf zodat ze terug meer thuis blijven en/of hun energie kwijt raken op de provinciale recreatiedomeinen. Maar zal niet meer voor deze maand zijn vrees ik.
En volgend jaar niet op degene stemmen die nu in de regering zitten.
En volgend jaar niet op degene stemmen die nu in de regering zitten.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
En dan krijgen de recreatiedomeinen weer de rekening...
Eerder eens wat sterker optreden tegen dit soort "jongeren", met een duidelijke harde straf.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Eerder eens wat sterker optreden tegen dit soort "jongeren", met een duidelijke harde straf.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Dit is nu al zoveel gezegd. Maar dat begint bij jezelf door niet op dezelfden te stemmen. Want de huidige regeringspartijen geloven niet in duidelijke harde straffen. Door op dezelfden te stemmen, geef je hen daarin gelijk.devilkin schreef: 18 jul 2023, 07:29 En dan krijgen de recreatiedomeinen weer de rekening...
Terwijl het op alle andere plaatsen in Europa volop hoogzomer is, maken de temperaturen in de hoek VK/Benelux/Scandinavië straks nog een duik. Tijdens de periode die in normalere tijden nog de "hondsdagen" genoemd werden - de laatste decade van juli is klimatologisch de warmste periode van het jaar - halen we op veel plaatsen de 20 graden niet meer, wat flink onder de normaal is. Ook de wind komt ongevraagd weer terug. De verveling zal dus nog meer toeslaan.
Positief nieuws misschien is dat er ook meer neerslag in staat, als het dan toch weer koud wordt dan beter met regen zodat de natuur er tenminste nog iets aan heeft, en dan blijven die jongeren ook vaker binnen. Maar ik zeg "misschien," want de modellen hebben wel de neiging om de hoeveelheid neerslag te overschatten in de zomer.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 18 jul 2023, 10:33, in totaal 1 gewijzigd.
- Dizzy
- Elite Poster
Hoe kan je nu beweren dat op PVDA stemmen dit probleem zou oplossen? Door op VB te stemmen gaan we eerder naar meer polarisering en dus eerder nog meer en ergere problemen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Het is duidelijk dat de huidige regeringspartijen absoluut geen interesse hebben in dit probleem, ze laten het al jaren betijen. VB en PVDA zijn wel degelijk veel meer betrokken bij dit probleem, de ene vanuit het belang van veiligheid (externe benadering), de andere trekt zich sterk aan van het lot van jongeren en het belang van hun integratie (interne benadering). Beide benaderingen hebben in het buitenland gewerrkt, naargelang welke benadering je steunt (in casu of je zogezegd "rechts" of "links" bent), heb je dus de keuze. Maar stem niet op de huidige regeringspartijen, want die doen helemaal niets, en dat is de benadering die niet werkt.Dizzy schreef: 18 jul 2023, 10:32 Hoe kan je nu beweren dat op PVDA stemmen dit probleem zou oplossen? Door op VB te stemmen gaan we eerder naar meer polarisering en dus eerder nog meer en ergere problemen.
- Dizzy
- Elite Poster
Hahaha, vanuit het belang van integratie 
Ook goed om te horen dat integratie in het buitenland veel beter werkt, Frankrijk om maar één land te noemen heeft dus geen problemen, ook al werkt FN keihard aan de integratie
VB wil ook niet dat het werkt want ze willen het einde van het land. Een land repareren is dus rechtstreeks tegen hun belang in.

Ook goed om te horen dat integratie in het buitenland veel beter werkt, Frankrijk om maar één land te noemen heeft dus geen problemen, ook al werkt FN keihard aan de integratie

VB wil ook niet dat het werkt want ze willen het einde van het land. Een land repareren is dus rechtstreeks tegen hun belang in.
-
- Elite Poster
Idd, goed voorbeeld, Frankrijk heeft ook weer op dezelfden gestemd, met de gevolgen vandien. Maar de Fransman lijkt het nu ook wel gehad te hebben.Dizzy schreef: 18 jul 2023, 10:46 Ook goed om te horen dat integratie in het buitenland veel beter werkt, Frankrijk om maar één land te noemen heeft dus geen problemen, ook al werkt FN keihard aan de integratie
We leven in een (semi-)democratie. Verandering in een democratie komt niet vanzelf, en al zeker niet door te kijken naar de overheid/politiek. Verandering begint bij jezelf, door een andere stem uit te brengen. Stemmen we op dezelfde, dan krijgen we meer van hetzelfde. Stemmen we op anderen, dan komt er iets anders, altijd binnen de grenzen van de Grondwet. Volgend jaar krijgen we nog eens een schaarse kans om voor hetzelfde te kiezen of niet. En gebaseerd op de huidige polls lijkt het erop dat je in de minderheid zal zijn als je opnieuw voor hetzelfde zal kiezen, gezien zowel PVDA als VB meer stemmen trekken dan de partij die momenteel nog de eerste minister levert. Voor de rest is er gezegd wat gezegd moet worden en ga ik hier niet verder op in. Dit is de discussie van 2024.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
- Bedankt: 312 keer
Wanneer men jouw voorwaarden moet volgen om op anderen te stemmen is het dan wachten op een nog niet bestaande partij?CCatalyst schreef: 18 jul 2023, 11:00 We leven in een (semi-)democratie. Verandering in een democratie komt niet vanzelf, en al zeker niet door te kijken naar de overheid/politiek. Verandering begint bij jezelf, door een andere stem uit te brengen. Stemmen we op dezelfde, dan krijgen we meer van hetzelfde. Stemmen we op anderen, dan komt er iets anders, altijd binnen de grenzen van de Grondwet.
Diegenen die nu deel uitmaken van de federale regering, dus het overgrote deel van de hedendaagse partijen, blijkbaar niet want dan blijft alles hetzelfde.
De NVA ook al niet want hun voorzitter pleit net voor een staatshervorlming via een "extralegale" weg, ongrondwettelijk dus.
Het VB ook niet want binnen de grenzen van de grondwet haal je nooit een meerderheid om hun eis tot een onafhankelijk Vlaanderen ooit via een legale weg waar te maken.
Op de Vlaamse tak van de PVDA stemmen (op het PTB stemmen kan je hier sowieso al niet) brengt ook geen zoden aan de dijk want hun vertegenwoordiging zal zo klein zijn dat ze sowieso met meerdere van die andere partij in zee moeten gaan om een regeerbare meerderheid te vormen.
Blijft niet meer veel over dan toch?
Maar zoals eerder gezegd is het probleem - voor jezelf - makkelijk op te lossen en ik neem aan dat je een werkwillige met veel talenten bent: verhuis naar de VS en je kan er door te werken veel meer verdienen dan hier, bij voorkeur naar een warme droge streek zoals Death Valley en je kan er zonder probleem ook nog eens op één van de twee partijen van je voorkeur stemmen dus ook al geen keuzestresss.
Al je ongenoegens die je hier ondervindt in één klap opgelost. Doen!
Laatst gewijzigd door ivob 18 jul 2023, 11:33, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
Decreet gedeelte privatisering van de herkeuring van de auto's is goedgekeurd en zal eerstdaags verschijnen.CCatalyst schreef: 27 maa 2023, 16:05 Tegelijk moet ook de vraag gesteld worden of men bepaalde (kleinere en standaard) keuringstaken niet kan uitbesteden aan private garages die vaak ook de apparatuur inzake hebben
In overleg met de garagesector moet nog een uitvoeringsbesluit met technische details uitgewerkt worden, daarna kunnen de private herkeuringen van start gaan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 18 jul 2023, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dat laatste lijkt me toch geen slecht idee?
Vanwaar dan de kleine frustratie?
Vanwaar dan de kleine frustratie?
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
We stemden al eens voor de kracht van verandering... die eindigde in de crash van verandering 
Democratie is goed vandaar dat ik pleit voor een referendum rond de splitsing, wordt het weggestemd dan kunnen we weer een tijdje door zonder hier altijd op terug te komen.

Democratie is goed vandaar dat ik pleit voor een referendum rond de splitsing, wordt het weggestemd dan kunnen we weer een tijdje door zonder hier altijd op terug te komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Auto maand geleden naar de garage geweest voor onderhoud. Week erna een plasje onder de auto gevonden. Koelvloeistof. Auto terug naar garage. Waterpomp lekt. Moet vervangen worden. Afspraak gemaakt voor vandaag.
Deze ochtend auto binnengedaan voor vervanging.
Krijg ik om 14u melding:
'ja, we zijn aan uw auto bezig, maar er zijn meerwerken'.
Ik vraag wat die meerwerken dan wel zijn.
'Ja, hij lekt koelvloeistof aan de waterpomp. Mogen we die mee vervangen?'
WTF, daar is de auto juist voor in de garage. Ik ben eens nieuwsgierig als ik hem ga halen. Ik sluit niet uit dat ze dat vastgesteld hebben tijdens een (onnodig) onderhoud dat nooit gevraagd is. Dringend andere garage zoeken want deze doet nooit wat gevraagd wordt en altijd zaken die niet gevraagd zijn ...
Deze ochtend auto binnengedaan voor vervanging.
Krijg ik om 14u melding:
'ja, we zijn aan uw auto bezig, maar er zijn meerwerken'.
Ik vraag wat die meerwerken dan wel zijn.
'Ja, hij lekt koelvloeistof aan de waterpomp. Mogen we die mee vervangen?'
WTF, daar is de auto juist voor in de garage. Ik ben eens nieuwsgierig als ik hem ga halen. Ik sluit niet uit dat ze dat vastgesteld hebben tijdens een (onnodig) onderhoud dat nooit gevraagd is. Dringend andere garage zoeken want deze doet nooit wat gevraagd wordt en altijd zaken die niet gevraagd zijn ...
-
- Elite Poster
FritzBox is een Layer 3 toestelsky schreef: 19 jul 2023, 07:08 Fritzbox gekocht met het idee dat deze vlans ondersteunt, wat die wel doet aan wan zijde, maar je kan er geen configureren aan de lan zijde, voor zover ik kan zien.
VLANs zijn Layer 2 technologie
Layer 2 toestel (managed switch) hangen aan de Fritzbox dus.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Ik ben nieuwsgierig naar de afloop van dit verhaal. Geef je nog een update?pfuhu schreef: 18 jul 2023, 15:17 WTF, daar is de auto juist voor in de garage. Ik ben eens nieuwsgierig als ik hem ga halen. Ik sluit niet uit dat ze dat vastgesteld hebben tijdens een (onnodig) onderhoud dat nooit gevraagd is. Dringend andere garage zoeken want deze doet nooit wat gevraagd wordt en altijd zaken die niet gevraagd zijn ...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
- Bedankt: 1176 keer
De oma van mijn vrouw had recent een herstelling laten doen aan haar auto: een deuk/bluts in de deur.
Toen bleek dat de verzekering tóch tussenkwam, werd een expertise gedaan én controle van de herstelling.
Bleek dat de garagist een 2dehanse deur had geplaatst voor de prijs van een nieuwe. Als leek weet je dat niet, bij de verzekering passeerde dat echter niet.
De garagist lachte groen toen hij het moest toegeven aan mijn vrouw haar oma.
Met een leasewagen is het een andere partij die u een kl**t afdraait, maar alvast de garage niet
.
Toen bleek dat de verzekering tóch tussenkwam, werd een expertise gedaan én controle van de herstelling.
Bleek dat de garagist een 2dehanse deur had geplaatst voor de prijs van een nieuwe. Als leek weet je dat niet, bij de verzekering passeerde dat echter niet.
De garagist lachte groen toen hij het moest toegeven aan mijn vrouw haar oma.
Met een leasewagen is het een andere partij die u een kl**t afdraait, maar alvast de garage niet

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Dit lijkt mij een evidentie ...devilkin schreef: 18 jul 2023, 07:29Eerder eens wat sterker optreden tegen dit soort "jongeren", met een duidelijke harde straf.
Politici staan al klaar om te zeggen dat de samenleving de oorzaak is: die jongeren worden niet aanvaard, gediscrimineerd, ... Hebben ze het recht om hun stem te laten horen?
Zeker. Maar niet op deze manier waarbij wij ook weer mee opdraaien voor de schade die ze aanrichten.
Geef ze een zinvolle, maatschappelijk verantwoorde tijdsbesteding (om de term 'werkstraf' niet te laten vallen) en laat hen werken om de maatschappelijke kost te vergoeden. Dit heeft uiteraard ook een educatief karakter ...
-
- Elite Poster
Dat vereist uiteraard ook de volle medewerking van dit soort delinquenten.koenraaddeconinck schreef: 19 jul 2023, 13:37 Geef ze een zinvolle, maatschappelijk verantwoorde tijdsbesteding (om de term 'werkstraf' niet te laten vallen) en laat hen werken om de maatschappelijke kost te vergoeden. Dit heeft uiteraard ook een educatief karakter ...
En laat dat net problematisch zijn voor wie alle regels aan zijn laars lapt.
Regels kunnen alleen makkelijk toegepast worden op wie het eens is met die regels.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Ik heb een negatieve review bij de garage achtergelaten en al meteen de vraag gekregen een volledig overzicht van mijn frustraties aan hen door te sturen. Ik wacht hun antwoord af en post mss de hele mail hier later nog.Flying schreef: 19 jul 2023, 10:09Ik ben nieuwsgierig naar de afloop van dit verhaal. Geef je nog een update?pfuhu schreef: 18 jul 2023, 15:17 WTF, daar is de auto juist voor in de garage. Ik ben eens nieuwsgierig als ik hem ga halen. Ik sluit niet uit dat ze dat vastgesteld hebben tijdens een (onnodig) onderhoud dat nooit gevraagd is. Dringend andere garage zoeken want deze doet nooit wat gevraagd wordt en altijd zaken die niet gevraagd zijn ...
Er ging die dag véél mis. Maar finaal: Hij was klaar, maar er werd 63€ extra gefactureerd omdat er blijkbaar maar 1 liter koelvloeistof op de offerte stond en ze hadden er 7 nodig. Enige mogelijkheid was betalen (of ik kreeg de auto niet mee). De klacht naar de garage om het teveel te recupereren loopt. Het zal van hun antwoord afhangen hoe hard ik ze zwart zal maken ...
-
- Elite Poster
Hoe misleidend de media rapporteert over "een hittegolf in Europa". De onderstaande kaart toont de afwijking om 14u vanmiddag, op 850 hPa (ongeveer 1.5 km hoogte) waar de bodem de temperatuur niet langer beïnvloedt. Van abnormale warmte is er enkel sprake in het zuidoosten van Europa, en dan vooral Italië en Griekenland. De meeste hitte zit trouwens over het water van de Middellandse Zee, niet over land. Enkel in Türkiye is het pas echt warm.
Maar in de meeste Europese landen daarentegen was het vandaag weer te koud voor de tijd van het jaar (gemeten aan de huidige klimatologische norm van 1981-2010), met soms forse afwijkingen, zoals in Portugal of het zuiden van Frankrijk. Zelfs in het grootste deel van Spanje - inclusief het warmste gebied van de EU - is het te koud. De afwijkingen richting kou waren in bepaalde gebieden, zoals ons eigenste West-Vlaanderen, even groot als de afwijking richting warmte op de meeste plaatsen in Italië. Maar abnormaliteiten in het weer zijn blijkbaar enkel nieuwswaardig als het over warmte gaat, ook al is de realiteit momenteel opmerkelijker naar koude dan naar warmte - we zitten tenslotte in wat in een normaal klimaat ooit de warmste decade van de zomer was.
Dankzij asfaltering, betonnering, verharding en urbanisatie moet de soep (gelukkig) gegeten moet worden als ze opgediend wordt. Door de opwarming van de bodem zelf was het vanmiddag in Oostende uiteindelijk "slechts" 3 graden te koud. Evenwel blijft de temperatuur in dalende lijn gaan en wordt zelfs 20 graden al een zware opgave aan de kust de komende dagen. De wind zal dan - zoals in de herfst en winter - de kust terug opwarmen in plaats van afkoelen, gezien het zeewater 19 graden is, wat ook neerslag zal opleveren.
Maar in de meeste Europese landen daarentegen was het vandaag weer te koud voor de tijd van het jaar (gemeten aan de huidige klimatologische norm van 1981-2010), met soms forse afwijkingen, zoals in Portugal of het zuiden van Frankrijk. Zelfs in het grootste deel van Spanje - inclusief het warmste gebied van de EU - is het te koud. De afwijkingen richting kou waren in bepaalde gebieden, zoals ons eigenste West-Vlaanderen, even groot als de afwijking richting warmte op de meeste plaatsen in Italië. Maar abnormaliteiten in het weer zijn blijkbaar enkel nieuwswaardig als het over warmte gaat, ook al is de realiteit momenteel opmerkelijker naar koude dan naar warmte - we zitten tenslotte in wat in een normaal klimaat ooit de warmste decade van de zomer was.
Dankzij asfaltering, betonnering, verharding en urbanisatie moet de soep (gelukkig) gegeten moet worden als ze opgediend wordt. Door de opwarming van de bodem zelf was het vanmiddag in Oostende uiteindelijk "slechts" 3 graden te koud. Evenwel blijft de temperatuur in dalende lijn gaan en wordt zelfs 20 graden al een zware opgave aan de kust de komende dagen. De wind zal dan - zoals in de herfst en winter - de kust terug opwarmen in plaats van afkoelen, gezien het zeewater 19 graden is, wat ook neerslag zal opleveren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 22 jul 2023, 02:10, in totaal 1 gewijzigd.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
Is het niet de straalstroom die minder dynamisch wordt door de globale opwarming, en daardoor gebieden langer in warme of koude zones blijven hangen wat dan lokale extremen in de hand werkt?
Een uurtje geleden gepubliceerd: BBC News | Climate records tumble, leaving Earth in uncharted territory - scientists met enkele grafiekskes voor 2023 die toch wel ver van de gemiddelden liggen.
Een uurtje geleden gepubliceerd: BBC News | Climate records tumble, leaving Earth in uncharted territory - scientists met enkele grafiekskes voor 2023 die toch wel ver van de gemiddelden liggen.
-
- Elite Poster
De vertragende straalstroom wordt inderdaad als mogelijke oorzaak aangehaald, maar is slechts 1 van de factoren. Dit jaar was bijvoorbeeld al vrij abnormaal voor ons, met een natte periode die voor ons veel langer bleef doorwerken dan normaal (mei ipv februari/maart). Dat werd dan weer toegeschreven aan een Sudden Stratospheric Warning in januari. Daarnaast heb je ook La Nina en nu weer El Nino, waarvan weliswaar gedacht wordt dat die ons weer niet echt bepalen, maar daar is ook onzekerheid over. Een 100% sluitende uitleg is er voor zover ik weet nog steeds niet.
Soit, persoonlijk denk ik dat het te laat is om deze opwarming nog te kunnen stoppen - China en India willen toch niet meedoen, en niemand zit te wachten op degrowth - en we nu beter werk kunnen maken van het aanpassen van onze gewoontes en onze omgeving om beter om te kunnen gaan met de opwarming als voldongen feit. Het is ook niet allemaal slecht: mede dankzij die opwarming halen we hier (voorlopig) nog de 20 graden elke dag. Dat is nog steeds te koud voor het tijd van het jaar, maar je kan tenminste nog buiten zonder jas. Kwam de huidige zomer 100 jaar geleden voor - zonder die opwarming erbij - dan zou de jas/trui vandaag niet aan de kapstok blijven hangen.
Die algemene opwarming waar de BBC zo sensationeel over doet bestaat uiteraard en wordt toegeschreven aan man-made factoren, waarvan ik er hierboven ook enkele opgesomd heb. Dat er records gebroken gingen worden werd echter wel voorspeld. En binnen een jaar of binnen twee jaar zullen er nog scherpere records gezet worden en kan men dit artikel nog eens herhalen. Overigens is de aarde ook niet in "uncharted territory" - ze heeft al veel warmer meegemaakt. De mens misschien wel.cptKangaroo schreef: 22 jul 2023, 02:08 Een uurtje geleden gepubliceerd: BBC News | Climate records tumble, leaving Earth in uncharted territory - scientists met enkele grafiekskes voor 2023 die toch wel ver van de gemiddelden liggen.
Soit, persoonlijk denk ik dat het te laat is om deze opwarming nog te kunnen stoppen - China en India willen toch niet meedoen, en niemand zit te wachten op degrowth - en we nu beter werk kunnen maken van het aanpassen van onze gewoontes en onze omgeving om beter om te kunnen gaan met de opwarming als voldongen feit. Het is ook niet allemaal slecht: mede dankzij die opwarming halen we hier (voorlopig) nog de 20 graden elke dag. Dat is nog steeds te koud voor het tijd van het jaar, maar je kan tenminste nog buiten zonder jas. Kwam de huidige zomer 100 jaar geleden voor - zonder die opwarming erbij - dan zou de jas/trui vandaag niet aan de kapstok blijven hangen.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Grappig. "Ons aanpassen", het verleden heeft ons toch al bewezen hoe goed we dat kunnen, als mensen?
Dat we goed bezig zijn onze eigen genocide in de hand te werken staat wel vast. En dat we daarbij even een paar duizenden andere soorten meenemen is collateral damage... wie ligt daar nu ook wakker van.
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Dat we goed bezig zijn onze eigen genocide in de hand te werken staat wel vast. En dat we daarbij even een paar duizenden andere soorten meenemen is collateral damage... wie ligt daar nu ook wakker van.
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
Er ontstaan ongetwijfeld nieuwe soorten die beter getijen onder iets warmere temperaturen. Maar daar lig ik niet wakker van.devilkin schreef: 22 jul 2023, 09:59 ...
En dat we daarbij even een paar duizenden andere soorten meenemen is collateral damage... wie ligt daar nu ook wakker van.
We zullen ons moeten aanpassen, voor de rest kunnen we er toch niks aan veranderen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
Nieuwe uitdagingen onder ogen durven komen en daar mee kunnen omgaan moet ook niet noodzakelijk voor iedereen een bron van frustratie zijn. Nieuwe uitdagingen houden je, hopelijk, alert en scherp.lacer schreef: 22 jul 2023, 15:19 We zullen ons moeten aanpassen, voor de rest kunnen we er toch niks aan veranderen.
Het spijtige is uiteraard dat diegenen die het minst bijdragen aan de oorzaak van het wereldwijde probleem de kleinste kans hebben om zich lokaal te kunnen aanpassen en het eerste slachtoffer zullen zijn van de veranderingen.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 182 keer
Het probleem is dat fauna en flora deze snelle verandering niet kunnen volgen en dat het saldo zwaar negatief zal zijn.
Als je weet dat ongeveer al onze voeding en geneesmiddelen uit biologisch materiaal komt is dat niet alleen ethisch een probleem maar vooral ook de mensheid.
Als je weet dat ongeveer al onze voeding en geneesmiddelen uit biologisch materiaal komt is dat niet alleen ethisch een probleem maar vooral ook de mensheid.
-
- Elite Poster
De planeet bestaat al veel langer dan er hominidae aanwezig waren op de aarde.
Ze - en andere soorten - zal dus ook wel verder kunnen nadat de laatste tak, cynisch genoeg de Homo Sapiens genoemd, zichzelf naar de ondergang geholpen heeft.
Komen en gaan van soorten is gewoon een natuurlijk proces. Niets nieuws onder de zon dus. Er is voor ieder een tijd van komen en een tijd van gaan want alle leven is tenslotte vergankelijk.
Sol Invictus!
- heist_175
- Moderator
Niemand leeft toch op 1,5km hoogte?CCatalyst schreef: 22 jul 2023, 01:42 Hoe misleidend de media rapporteert over "een hittegolf in Europa". De onderstaande kaart toont de afwijking om 14u vanmiddag, op 850 hPa (ongeveer 1.5 km hoogte) waar de bodem de temperatuur niet langer beïnvloedt. Van abnormale warmte is er enkel sprake in het zuidoosten van Europa, en dan vooral Italië en Griekenland. De meeste hitte zit trouwens over het water van de Middellandse Zee, niet over land. Enkel in Türkiye is het pas echt warm.
Het is net de temperatuur op de grond die niet te harden is. Dat het 1500m hoger wél leefbaar is, biedt weinig soelaas voor de toeristen & bewoners ginder.
Dat het grotendeels man-made is (zowel de uitstoot als de betonnering), stemt (niet) hoopvol: we zouden het kunnen omkeren, als er wat minder gemorrel in de marge zou zijn.
-
- Elite Poster
Het is een professionele weerkaart, geen kaart van HLN. Op die hoogte kan je de afwijking in de luchttemperatuur die puur van meteorologische aard is meten, wat een betrouwbare indicator voor de afwijking in de lucht op de grond, ook al valt die daar niet te bepalen omdat niet-meteorologische factoren de meting verstoren. Die afwijking die je op die kaart ziet is ook degene die onderhevig is aan de klimaatverandering omwille van uitstoot broeikasgassen etc.
Op de grond komen er daar dus nog nog enkele graden bij. Door het hoogteverschil natuurlijk, maar ook door bv asfaltering en bebouwing (urban heat island). De meteorologische afwijking blijft echter wel dominant. Ik denk dat we het niet meer gaan meemaken dat de opwarming die aan de bodem toegevoegd wordt zodanig groot zal worden dat onze temperatuur niet langer in de eerste plaats beïnvloed zal worden door de aanvoer van de lucht en de klimaatverandering.
De reden dat ik de kaart heb gepost is om te onderlijnen dat ondanks de klimaatopwarming, het dus nog steeds perfect mogelijk is dat de lucht in grote delen van Europa aanzienlijk te koud is - zelfs in de potentieel warmste dagen van de zomer. Dit bouwt dan op naar de eigenlijke frustratie, niet de afwijking op zich, wel dat de afwijking naar de kou nu moet voorvallen, in de zomervakantie. Geef me die afwijking veel liever exact 6 maanden van vandaag ipv altijd die zinloos warme temperaturen in onze winter.
Nee hoor, ook aan de grond is het gewoon te koud voor de tijd van het jaar vandaag. De opwarming maakt het qua gevoel wel minder erg dan het 100 jaar geleden zou zijn.
- Dizzy
- Elite Poster
Mensen die na de dood van een ander mens het niet kunnen laten om hun diepgewortelde frustraties publiek te uiten opdat iedereen kan aanschouwen wat voor een rotkarakter ze hebben en wat voor een losers ze zijn.
- Moonboy
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 34 keer
Vivaldi, en deze dag blijft zich maar herhalen, vooral die Premier die zich volgens mijn mening de Huichelaar van de eeuw mag noemen.
Je ziet dus dat je met enkel praatjes nooit geen resultaat bereikt, en dat moet de bevolking maar blijven ondergaan, frustratie zei u .
Je ziet dus dat je met enkel praatjes nooit geen resultaat bereikt, en dat moet de bevolking maar blijven ondergaan, frustratie zei u .
- heist_175
- Moderator
Het ging over de hittegolf in Europa en die is wel degelijk niet te harden "op de grond". Dat het op 1,5km hoogte beter zou zijn, heb je weinig aan.CCatalyst schreef: 23 jul 2023, 16:30Nee hoor, ook aan de grond is het gewoon te koud voor de tijd van het jaar vandaag. De opwarming maakt het qua gevoel wel minder erg dan het 100 jaar geleden zou zijn.
Tital van het commentaar in GVA vandaag, vond ik wel grappig:
https://www.gva.be/cnt/dmf20230724_96870477Apocalyptische taferelen: is dit echt het toerisme van de toekomst?
Maar wel met "z'n allen" de gesubsidieerde regionale luchthavens overspoelen om met een CO2-brakend vliegtuig naar de hitte te trekken.
Ik snap dat niet.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Ik moet bekennen dat ik mij heb gerealiseerd door de afgelopen jaren tijdens de zomervakanties steeds meer in de hitte en drukte terecht te zijn gekomen, dat het eigenlijk wel tijd is om de plannen bij te sturen.
Het is wel tof op vakantie maar je vlucht eigenlijk alleen nog maar naar de schaduw en het water of de airco of kan eventueel wat rondrijden met een huurwagen met de airco op de hoogste stand..
Dan nog het gedoe op luchthavens, stakingen.. en inderdaad de natuurrampen. Het geeft toch een hoop stress vooraf al.
Terwijl je in de zomervakantie de hoogste prijs moet betalen en natuurlijk te maken krijgt met de grootste drukte.. in Spanje en Griekenland heb je vervelende Britten, in Turkije en Egypte de Russen, iedereen heeft er een hekel aan, maar ze brengen geld op dus moeilijk te vermijden.
Ik ben van mening dat het gunstiger kan zijn om waar mogelijk een andere vakantie periode te nemen.. zeker als je niet afhankelijk bent van schoolvakanties of bouwverlof kun je echt mooie deals vinden en een hoop stress vermijden.
Het is wel tof op vakantie maar je vlucht eigenlijk alleen nog maar naar de schaduw en het water of de airco of kan eventueel wat rondrijden met een huurwagen met de airco op de hoogste stand..
Dan nog het gedoe op luchthavens, stakingen.. en inderdaad de natuurrampen. Het geeft toch een hoop stress vooraf al.
Terwijl je in de zomervakantie de hoogste prijs moet betalen en natuurlijk te maken krijgt met de grootste drukte.. in Spanje en Griekenland heb je vervelende Britten, in Turkije en Egypte de Russen, iedereen heeft er een hekel aan, maar ze brengen geld op dus moeilijk te vermijden.
Ik ben van mening dat het gunstiger kan zijn om waar mogelijk een andere vakantie periode te nemen.. zeker als je niet afhankelijk bent van schoolvakanties of bouwverlof kun je echt mooie deals vinden en een hoop stress vermijden.