Hosting bij dommel (of andere)?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De DNS-servers moeten wereldwijd worden geüpdate ja. Sommige doen dat om het uur, anderen om de 24 uur. Vandaar dat dat wel even kan duren ja... Je kan wel al op IP beginnen spelen eh :-)

Visakaart kan o-zo-leuk zijn in die gevallen :-)
Ik had alles op pakweg 2 uur geregeld en geconfirmeerd dat alles in orde was en werkte (domein + hosting).

Skynet refresht z'n dns wel niet zo snel heb ik gemerkt, dat kan aardig lang duren... Telenet is iets sneller daarin, maar het scheelt hooguit een halve dag.
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

Pi R² schreef:das logisch dat ge niets alles kunt als klant he. Dat plesk spel daar kunt ge alles mee beheren, onder andere mensen hunnen account deraf smijten. En als klant hebt ge dus alleen recht om uw eigen stukske webruimte en bijhorende zaken te verknoeien.

Voor webmail gebruiken ze horde heb ik gezien. Is dat een beetje goed? Den demo op horde.org werkt blijkbaar nog niet. Ge kunt toch mail verzenden via dommel ook he? Of alleen ontvangen. De screenshots zagen er wel goed uit.

mail is uitstekend vind ik persoonlijk,
anti-virus, pop3 en/of imap,
horde werkt uitstekend
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Pi R² schreef:Voor webmail gebruiken ze horde heb ik gezien. Is dat een beetje goed? Den demo op horde.org werkt blijkbaar nog niet. Ge kunt toch mail verzenden via dommel ook he? Of alleen ontvangen. De screenshots zagen er wel goed uit.

Horde is één van de betere webmail-systemen. Het heeft heel veel, behalve rich-text opmaak zelf gebruiken.
Mail ontvangen en zenden doe je via mail.domeinnaam.ext . Om open relay tegen te gaan moet je wel eerst je mail checken via pop3/imap eer je kan zenden (maar dat is meestal wel het geval). In elk geval: ik doe dat zo en nog geen problemen mee gehad.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

edit 2 : kunt ge ook bv. bij AGENT X een domeinnaam hebben (ik heb namelijk al enen) en dan bij dommel webhosting? Voor het gemak zou ik die gescheiden willen hebben.

natuurlijk alles wat u dient te doen is de mensen te contacteren die uw domeinnaam geregistereerd hebben en hen vertellen de dns servers van dommel te gebruiken normaal geven ze ook toegang tot een soort van "control panel" waarin je dat zelf kan "aanvragen" derna kan je bij dommel gaan voor de hosting van uw site dit is perfect mogelijk

;)
Laatst gewijzigd door Erik 30 mei 2003, 16:28, in totaal 1 gewijzigd.
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon,

geen aparte 404 of andere custom errors per map? Strange.
Op onze server kunt ge gewoon in iedere map uw eigen 404.* (php,shtml,html,..) uploaden. En als je in die map een error encounterd (404,403,401,500,..) dan krijge je de error uit die map.

Via het cpanel van onze server kunnen we dus custom error pages instellen voor het ganse domein, maar als we ergens in een mapje een andere custom errorpage zetten. Dan zal hij deze laatste gebruiken.

Dit is handig indien er bvb. meerdere projecten op dezelfde hosting staan...kan je per project of wat dan ook, je eigen personalised errorpages hebben.
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

betaling is online gedaan (net 20 minuten geleden ofzo) een screenshot dat de betaling bewijst is verstuurd naar dommel ;) nu ik denk dat het voor maandag zal zijn hoor die mensen zullen ook wel de brug maken he ;)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

i know, bij dommel is het met plesk control panels voor de hosting te beheren, maar ik wou jullie het screenshot van een cpanel controlpanel niet onthouden.

http://oddity.userbase.be/sub/forum/cpanel.jpg

kwestie van te kunnen vergelijken eh :-)
Wij waren tijdens onze zoektocht naar goede hosting ook pro-plesk en gingen dat zelf vragen, maare.. ervaringen met cpanel zijn zéér goed.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wel schoon cpanelke, waar zit gulder weeral ergens met uwe hosting?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Erik
Elite Poster
Elite Poster

Pi R² schreef:wel schoon cpanelke, waar zit gulder weeral ergens met uwe hosting?

wij zitten bij dominet

http://www.dominet.net

;)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

The Oddity schreef:geen aparte 404 of andere custom errors per map? Strange.
Op onze server kunt ge gewoon in iedere map uw eigen 404.* (php,shtml,html,..) uploaden. En als je in die map een error encounterd (404,403,401,500,..) dan krijge je de error uit die map.

Ik weet het, ik heb dat ook altijd zo gedaan, maar ik heb al denk ik 5 mails gedaan voor andere instellingen te vragen, maar dan werken de errorpages op subdomeinen weer niet...

Ach ja, ik heb me er ondertussen bij neergelegd ;-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik heb net een mail ontvangen van dommel.Ze bedanken mij voor het versturen van mijn betalingsbewijs en de setup van mijn account zal morgenvroeg gebeuren .Account gegevens worden naar mij opgestuurd per e-mail

ik moet toch zeggen dat hun support niet slecht is zeer zeker niet alleen dat van die errorpages maarja we zullen dermee moeten leven he ;)
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

diene dominet, hebt ge dat al gelezen dat die ook support in het nederlands geven? Hebt ge dat al eens geprobeert en wat wordt er bedoelt met nederlands?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

De support van Dominet is zeer goed. Ze reageren altijd snel. BGC/Skynet kan er een puntje aan zuigen hoor. Of het in het Nederlands is, dat weet ik niet. The Oddity gaat het meestal vragen als er iets mis is, dus dat zal hij je kunnen zeggen. Maar over de support zelf is er niet echt iets aan te merken.

Cheers
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik heb ook al mee de dominet mensen gesproken meestal is het wel in het engels .Hun support is inderdaad niet slecht qua snelheid kan BGC/skynet idd een poepje ruiken :mrgreen:.Gewoon meestal is het in het engels als ik met hen communiceer.Ik heb eerlijkgezegd nog niet gevraagd of ze nederlands begrijpen /praten maar dat staat idd op hun website

de support van dominet is goed ze hebben ons altijd gezegd wat er precies mis was (als er problemen waren )

ondertussen heb ik van dommel mijn account gegevens gekregen en mijn domainname werkt al :D
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik ben eens gaan piepen :mrgreen: in mijn dommel control panel (plesk) hoe maak ik een subdomain ?? die knop "add domain" die is uitgeschakeld how on earth do i create a subdomain " ?? ik moet op dns klikken zeker ? en welke rommel moet ik daar invullen ?? stel dat ik een url als deze wil

http://forums.mijnenaam.be/forum/index.php

meon help :mrgreen:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR², wel ja het oog wilt ook wat, maar dat is toch zeker niet het belangrijkste.. PLESK is ook zeer goed, maar oogt iets professioneler kweet niet hoe ik het moet uitdrukken.. terwijl cpanel iets meer Windows Envirronment based is... allez ja. Beide panels zijn zeer goed, enkel de layout is wat anders.

Wij zitten idd bij Dominet.net. Ik persoonlijk vind dat we een zéér goede keuze hebben gemaakt. Ik ben tevreden.
Maar het gebied mij eerlijk te zijn, we hebben in de begin weken een beetje last gehad van een trage snelheid. Enja, ik ben dus diegene die mij daar nogal achter zet om dat in orde te krijgen als er iets mis gaat, omdat ik ook een beke pro-dominet was ;-) Ik zie dat natuurlijk niet graag gebeuren, als je ziet dat de hostingprovider die jij hebt voorgesteld het dan niet zo goed doet.
Anyway, voor die snelheid heb ik simpel weg een mailtje gestuurd naar dominet en kmoe zeggen vanals ze daar beginnen te werken kreeg ik antwoord. Ginds: Miami, is wel soms vervelend met uurverschil. Maar ik had mailtje gestuurd tegen 12smiddags en toen sliepen ze nog ofzo.. en tegen 15h30 ofzo kreeg ik ineens antwoord, van de CEO himself :p
Vroeg me een traceroute en ping door te sturen en nog wat bijkomende info. Een uurtje later ofzo was het probleem definitief van de baan. Geen last meer gehad wat betreft gekelderde snelheid.
Verder af en toe nog een kleinigheid gehad, maar dan moet je maar eens op hun irc channel met de OP gaan klappen of een mailtje sturen en dat is vrij snel in orde. Ik zeg het support is schitterend!
Wat betreft support in NL, ik heb dat ook zien staan indertijd en heb dat ook aangebracht als voordeel, maar heb nog geen mail gestuurd in het NL, altijd engels gebruikt ;-) Ik vermoed dat ze het verstaan, of ze het spreken en schrijven, weet ik niet zeker.

Meon,

rare instellingen :-(.
Bekijk het eens op onze server. Hier lukt dat zonder problemen.
Standaard op de server staan er een aantal custom errorpages ingesteld.
Indien je een error encounterd op het domein à la www.userbase.be/***
dan zal je de standaard errorpages krijgen. Tenzij er in die map een setje andere custom errorpages staan (gewoon 404.php etc uploaden).

Voorbeeldje:
http://www.userbase.be/erik/test.php
http://www.userbase.be/downloads/

Iedere map kan je dus aparte errorpages meegeven.Indien er geen gevonden worden dan gebruikt hij die van de root.
Nu als je met subdomains werkt dan heb je een beke last :p
Bij ons hebben we dat opgelost door gewoon in de corresponderende map een set files te uploaden en dan gebruikt hij wel de juiste errorpages.
vb:http://weetgraag.userbase.be/ krijg je een standaard 403error, maw niet onze root-custom errorpages. Hoe hebben we dat opgelost, gewoon dat setje files eens uploaden naar de map, die verbonden is aan dat subdomein..
vb. http://erik.userbase.be/test.php
vb. http://oddity.userbase.be/

Hier werken ze wel. Dit komt doordat erik gepersonaliseerde heeft geupload. En ik heb de standaardpages gewoon in mijn map ook geupload.

Erik:
add domein kunt ge niet doen eh, u domein hangt er al aan. En een optie om een tweede domein aan uw hosting te hangen zal niet in uw abo zitten. (kan wel)
Dus ge moet idd bij dns zijn maar wat ge daar weer moet ingeven weet ik ook niet just niet meer. Al tijdje dat ik in plesk niet gespeeld heb:p
Kzou die help button rechtsonderaan eens proberen. Hebben ze daar anders zo geen goeie tutorials zoals bij Dominet :p
Meon zal u wel gedetailleerd kunnen helpen met dommel.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tis niet alleen voor dat cpanel ze, maar ik ge krijgt blijkbaar veel meer:
voor de prijs van ne silver bij dommel (200 mb) krijgt ge bij dominet 450 mb, 15 mysql db's, 16 gig transfer,... Andere opties komen ongeveer overeen met dommel. Maar ik denk toch dat ik voor een iets dichter bij provider ga: als ze in amerika snachts ooit hersellingen doen aan hunne server, dan is het bij ons juist internet-spitsuur, dus ja. En als er iets zou mankeren dat ge moet gaan klagen en ze zijn van slechte wil, dan zitten die amerikanen toch goed afgeschermd van ons, terwijl dat in de omgeving toch wat makkelijker is.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hehe, subdomeinen :-)

De uitleg staat gewoon in de FAQ van de CRM-module van Dommel, maar ik zal het even zeggen:

Je moet het gaan zoeken bij DNS-instellingen ja.

Je moet dan een nieuwe DNS-entry maken van het type A (alias). Hou je ip-nummer bij de hand, je hebt het nodig.

In het volgende scherm geef je de naam van de submap onder de root bvb "test" (in ftp is dat dan /httpdocs/test) en als ip het ip-nummer van de hosting.

Je kan universele subdomeinen aanzetten: je gebruikt dan gewoon * als naam van de map.

Nog een tip: om snel in te loggen in Plesk is het misschien handig deze link in je favorieten te zetten: https://cathoo.schedom-europe.net:8443 (zonder aanmelding) of https://cathoo.schedom-europe.net:8443/ ... w=XXXXXXXX (meteen aangemeld). Je clientnummer kan je zien als je je eens aanmeld via de CRM-module, het staat bovenaan in PSA.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PiR²,

idd, ze bieden wel wat meer ook ;-). Nu ja voor een ping zit je in België wel beter, bij ons is dat wat hoog, maar snelheid is meer dan aanvaardbaar zou ik zeggen.

Bwa bij dominet zijn ze zo niet ze. Kben er echt content van. En ze zijn steeds up-to-date met pathes, updates etc voor apache, cpanel etc etc.. dan gaat de is de mailserver of webserver een 5-tal min onbereikbaar maar daarna geen probs meer...

Hebben nog maar 1x geklaagd: hadden een standaard besteld en bij het openen van cpanel zagen we dat we maar 5mysql dbases hadden ipv 15 (hebben dienen standaard) Nukem is ff snel op irc bij die kerels gegaan ff gevraagd om uitleg en binnen de minuut wast in orde.. ff 10 bijgedaan :p

Ik vind het enige voordeel dat de belgische providers hebben tov dominet is de ping ;-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik snap het niet hoor meon als je op dns klikt en dan op "add dns" dan krijg je ma twee velden te zien en der wordt mij nergens gevraag een mapnaam op te geven :SSSS

screenshot op die link hieronder (bestand is een beetje groot om hier te posten ;)

http://users.skynet.be/sky50637/dns.jpg

ik snap er de ballen van (van dat subdomains ding ) kunnen ze nu geen fatsoenlijk control panel nemen met fatsoenlijke support voor subdomains zoals cpanel dat doet

de ip nummer das dus duidelijk das de ip vanwaar uw site gehost is ma der moet toch een optie zijn waar ik de map kan opgeven "/httpdocs/forums/" for example wel die zie ik niet ;)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Die domain name zou beter subdomain name zijn :-)

Daar geef je gewoon "forums" in, net dezelfde naam als je map.

Zo zegt dommel het zelf:
My account supports subdomains. How do I use them? [top]

Activating subdomains takes 2 steps:

Step1: Create the name of the subdomain in your dns-config.
To achieve this, just click on "My Packages" -> "View My Packages" -> "Manage Hosting" -> "Choose your domain" -> "DNS".
Click on "add" and enter the name of the subdomain and the ip-address that has been assigned to your account. You should find this ip in your account-details email.
Click on Update.

Step2:
Create a subdirectory in your httpdocs-directory (this is the directory you login through ftp by default) and create a directory, exactly called as the name of the subdomain.

Hint: If you are going to use a lot of subdomains you can choose to activate wildcarded DNS for your domain. This will eliminate Step1. To activate wildcarded DNS just add an A-record which is called * and points to your ip-address.

Datum: 2002/09/26
Erik
Elite Poster
Elite Poster

aaaah,

merci meon dat had ik dus niet gezien :mrgreen:

als je wijzigingen in de dns aanbrengt moet de dns weer wereldwijd geupdate worden zeker eer hij bereikbaar is ?

thanks voor den uitleg meon ;)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Nee, hier wijzigen geen nameservers eh. Deze dns (subdomeinen) wordt door de DNS-servers van Dommel zelf beheerd, dus da's meteen effectief.

Waarom IP ingeven vraag je je misschien af? Je kan daar bvb ook ip-nummer van een andere host ingeven (bvb zo kan je http://sub.domein.com naar 66.232.41.5 laten gaan, je ziet dan userbase op jouw subdomein).
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

toch krijg ik dns error hoor ik wordt geredirected naar een msn search page

zelf die wildcarded dns heb ik toegevoegd en een subdomein maar voorlopig weigert het dienst ... en mijn ip is juist das hetzelfde ip as die ik van dommel gekregen heb "account details"
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Ik heb net dit bij mij gedaan:
Afbeelding
En dit is het resultaat:
http://forums.anigraphics.be

(je krijgt een 404 omdat ik geen map /forums heb, maar je ziet: het werkt toch wel eh).
Laatst gewijzigd door meon 25 jun 2003, 14:01, in totaal 1 gewijzigd.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zoals ze in het school doen:
------------------------------------------------------
Wat moet je onthouden?

een subdomein bij dommel verwijst naar:

- een andere website (door een andere ip)
- naar een map in de root-directory, die moet dan dezelfde naam dragen als uw subdomein.

------------------------------------------------------
Dat hebben we weer onthouden voor moest ik ook voor dommel kiezen.
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

yups meon nu werkt em ;) weet ik ook ni wa der ineens gebeurt is ma nu werkt
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

enneuh erik, wanneer mogen we uwe site nu eens gaan bezoeken?
Erik
Elite Poster
Elite Poster

eeeuh

als ik mijne rommel geupload heb

http://www.delphiprogramming.be is de domeinnaam ma nu gade een page van dommel zien hoor .... nog ni klaar tis warm ze ;)

by the way meon

wat heeft dat dns record "shell.dellphiprogramming.be" te betekenen natuurlijk weet ik wat een shell is (doooh) maar access tot de shell is normaal niet inbegrepen in mijn hosting package zou dat een vergissing van dommel zijn ??
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

nee, dat hoort wellicht bij de default setup, zo heb ik ook lists. maar geen lists :)
Dat is ook interessanter bij een upgrade, moet er minder aangepast worden :)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Inderdaad :-)

Dat antwoord kreeg ik ook van Dommel :-)

Ik had hen gevraagd waarom telnet/ssh niet ging (ik had shell... gezien, en was aant proberen, maar raakte niet binnen).
Pas daarna zag ik dat het niet in de servicelist stond :-)
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

aaah daarom is dat dus ik heb ook eens geprobeerd (met mijn ftp login en pass zoals in de faq staat ) maar er kwam "shell access seems not enabled for your account " goed dat weten we ook weer ik vroeg mij af wat dat daar stond te doen dat is alles
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Hallo,

Erik ik overweeg om ook een packet te nemen bij dommel maar
is de prijs van je domeinnaam inbegrepen in het eerste jaar??
Ik zou het Silver Pro packet nemen, komt op €134 per jaar maar
voor het domein zou dat dan nog eens €48 per jaar zijn.
Ik weet het de extras die je hebt zijn niet te doen in dat silver packet
maar € 48 onder of boven is toch iets hè.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Domein-registratie moet je apart nog betalen, dat zit dus niet in die 134 €.

Maar ik zou je aanraden van je domeinen via een andere, beterkopere registrar te laten lopen. Voor domeinen maakt support en zo toch niet uit. Ikzelf heb m'n domein via www.bNamed.net: daar kan ik zelf m'n contacts en zo veranderen, net zoals nameservers aanpassen, en alles wat ge op het gebied van domeinen kunt doen. En dat voor 75% van de prijs van Dommel...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

Domeinnaam registeratie zijn inderdaad aparte kosten maar zoals meon zegt kan je dat ook laten doen door een "externe" registeratie agent (dan duurt het wel langer eer de dns aangepast is ...... )

ik heb vrijdag betaald en bewijs van betaling verstuurd naar [email protected]

rond 22.30 kreeg ik een reply dat ze mijn betalingsbewijs ontvangen hebben en ze mijn bestelling verwerkt hebben zaterdagvoormidag waren mijn account details in mijn inbox per e-mail

als je een externe registeratie agent neemt gaaat dit zo snel niet gaan hoor ik heb hier ervaring mee

doch aan u de beslissing weetgraag u kan indien u dat wenst een beroep doen op een externe registeratieagent en enkel voor de hosting een dommel pakket nemen.Alles wat u hiervoor moet doen is de mensen die uw domeinnaam geregistereerd hebben vertellen dat ze hun dns moeten vervangen door die van dommel (eens dat gedaan is kan het een tijdje meestal 24 uur of minder) duren eer uw domeinnaam bereikbaar is

met uw ip adres dat dommel u toekent kunde wel al spelen natuurlijk ;)
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik zie het nergens staan, maar zou je ASP(Active server Pages)
kunnen gebruiken in combinatie met MySql bij Dommel.
De combinatie is te doen maar of Dommel dit ondersteund??

Greetz
"Carpe Diem"
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

weetgraag dommel ondersteunt asp op de platinium accounts (de duurste van allemaal ) kijk maar eens bij platinium lite en platnium pro packages

de combinatie met MySQL is ook mogelijk zelf een access database is mogelijk

op http://euro.dommel.com

en waarom asp ?????? php rules ..... maar goed jij hebt meer ervaring met asp :mrgreen:
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

En ik ging er aan beginnen(PhP) maar tijd hè dat is altijd de miserie bij mij, maar het is nog niet te laat. Die Platinums kosten mij toch te veel hoor en ik gebruik misschien maar 50% van de mogelijkheden, dus het zal PhP leren worden, ASP word in feite niet veel gebruikt door
individuelen. Ik kon er wel goed mee om en de combinatie met een SQLdb was ideaal. Ik zie nog wel maar ik denk misschien vanavond nog te registreren, eerst nog overleg met mijn zoon en zien wat hij kan gebruiken.
Thanks

Greetz
"Carpe Diem"
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zou gulder als userbase nergens op de site kunnen schrijven 'bewuste skynetgebruikers gaan voor dommel' me een of ander artikeltje bij, en dan in ruil voor alle geregistreerde gebruikers 10 % korting vragen ofzo?
airzimmy
Erelid
Erelid
Contacteer:

er kan iemand reseller spelen eh ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”