-pickx werkt in heel de EU, ongeacht op welk soort netwerk je je bevind
-pickx werkt natuurlijk niet meer als het abbonnement daarvan niet meer actief is

als je bbox blijft gebruiken, moet er geen vlan gebruikenvverbeke schreef: 27 feb 2023, 14:20 Wat zijn juiste de settings die je moet ingeven in de FritzBox wanneer je de bbox blijft gebruiken in bridge modus en de Fritzbox de PPPoE sessie laat opzetten?
Gewoon volgende in plaats van mijn huidige Proximus login?
login = blablabla@wholesale
wachtwoord = 12345
En that's it? Of moet die VLAN10 en eventueel andere zaken ook meegegven worden?
Bijzonder trouwens dat ze voor een switch van Proximus naar MV een technieker langssturen, in principe kan het zelfs met dezelfde bbox...
Inderdaad, je hebt 2 soorten modems van MV (of Proximus):Dizzy schreef: 05 jul 2023, 11:54 Bedoel je de Bbox? Heb je dan een eigen toestel gebruikt?
Ik haal zelfs nog hogere snelheden, met al die toestellen ertussen.
Ik haal down rond de 110 en up rond de 47. Heel stabiel allemaal. Ik gebruik een mikrotik waar ik pppoe op heb geconfigureerd.leeyuentuen schreef: 06 jul 2023, 18:20 Iemand die fiber bij mobile vikings heeft (via fiberklaar kabel?)
ik weet dat men aangeeft dat men een snelheid van 100/40 ga krijgen bij de goedkopere pakket, maar wil eens weten wat de werkelijke snelheid?
want bij fiber van proximus bij mobile vikings kan men toch wel 150/50 geraken.
bij proximus flex fiber (fiberklaar kabel) is de snelheid 350/60
proximus fiber of fiberklaar fiber?yaris schreef: 06 jul 2023, 18:44Ik haal down rond de 110 en up rond de 47. Heel stabiel allemaal. Ik gebruik een mikrotik waar ik pppoe op heb geconfigureerd.leeyuentuen schreef: 06 jul 2023, 18:20 Iemand die fiber bij mobile vikings heeft (via fiberklaar kabel?)
ik weet dat men aangeeft dat men een snelheid van 100/40 ga krijgen bij de goedkopere pakket, maar wil eens weten wat de werkelijke snelheid?
want bij fiber van proximus bij mobile vikings kan men toch wel 150/50 geraken.
bij proximus flex fiber (fiberklaar kabel) is de snelheid 350/60
Het is eerder al gelukt met een RTL960x-gebaseerde SFP-module op een GPON-lijn: viewtopic.php?p=942908#p942908rtl schreef: 06 jul 2023, 17:52 Met die stick van fs.com is het mij niet gelukt alleszins. Als er een beter alternatief is waarmee het wel werkt zonder geprul in .ini files, dan ben ik ook geïnteresseerd.
mobile vikings wilt een techieker sturen om zeker te zijn dat alles correct is geinstalleerd. ook al heb je al een ONT en gebruikt ervoor al een fiber.Steven007 schreef: 09 jul 2023, 16:24 Hoi
Ik kon ook geen afspraak maken. Er moet eerst iets nagekeken worden, stond er als melding. Ik vind het raar dat er terug iemand van Proximus moet langskomen. Om wat te doen? Ik ben al aangesloten op het fiber netwerk van Proximus en een internet box vervangen kan ik zelf ook.
ik denk dat er geen activatie of installatie kost is bij mobile vikings?Steven007 schreef: 09 jul 2023, 11:40 Dag
Ik heb een mobile Vikings account aangemaakt en via Easy Switch wens ik nu mijn vast internet abonnement zonder mobile abonnement over te zetten. Mijn mobile abonnement is een business abonnement en maakt geen deel uit van de Easy Switch. Mijn huidig vast internetabonnement is een Internet Maxi Fiber abonnement bij Proximus. Ik heb nog een aantal vragen:
Zal ik activatiekosten (50euro) moeten betalen? Enkel internet, geen combo.
Moet er terug iemand van Proximus langskomen? Het is enkel de internetbox die gewijzigd moet worden?
Zal ik intussen niet zonder internet komen te zitten? Tijdens het procedure om klant te worden, kan er gekozen waren om nog 7,14,21 dagen bij uw huidige provider het abonnement actief te houden?
Mvg
Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).Ratface schreef: 10 jul 2023, 15:58 Maat van mij heeft MV fiber (€40 per maand) en haalt toch ongeveer 130 down over wifi, is dit niet gecapped op 100 mbps dan?
Daar lijkt het inderdaad op. Het staat op hun bestelpagina wel anders. 100/40 bij FIBER van €40 per maand. Daarom dat we het niet echt begrepen.philippe_d schreef: 10 jul 2023, 17:51Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).Ratface schreef: 10 jul 2023, 15:58 Maat van mij heeft MV fiber (€40 per maand) en haalt toch ongeveer 130 down over wifi, is dit niet gecapped op 100 mbps dan?
Bij de duurdere formule van 55€ ("Onbeperkt supersnel internet") krijg je 1.000/500
In dat geval zou ik toch overwegen om naar MV over te stappen zodat de glasvezelverbinding opgeleverd wordt, maar ik heb geen zin om daar €55 per maand voor te betalen. 150/50 zou sowieso al beter zijn dan mijn 70/10 nu.philippe_d schreef: 10 jul 2023, 17:51 Ik dacht dat je bij de goedkope MV formule van 40€ ("onbeperket snel internet") 150/50 krijgt als je fiber hebt i.p.v VDSL2 (100/40 max).
Bij de duurdere formule van 55€ ("Onbeperkt supersnel internet") krijg je 1.000/500