DMZ niet meer mogelijk bij Telenet ?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Hallo,

Ik heb een 360° modem (F@ST) met Wifi 6.
Ik heb ook een account op het nieuwe Telenet klantensysteem.

Wanneer ik naar de geavanceerde modem instellingen ga zie ik DMZ nergens staan.
Ik kan dus geen enkel IP in DMZ mode zetten.

Enkel gewone pure port forwarding is mogelijk.

Iemand een idee? Of hetzelfde voor?

Dank.
eth0
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2023, 11:08

Zelfde issue hier.
Kan enkel dubbel port forwarden.... Ook geen bridiging optie.
Zeer vervelend !

Geen idee of 't door de mijn telenet interface komt ? Of is dit echt niet mogelijk met dat nieuw toestel ?
Klantendienst is niet echt behulpzaam, ze bieden geen support op port forwarding is het antwoord :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Sinds de nieuwe interface moet je kiezen: ofwel UPnP, ofwel DMZ inschakelen. Beide inschakelen werkt niet.
Bridging (IPv4 MAC pass-through) is alleen mogelijk met de CV8560E (modem zonder Wifi).
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1065
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Te Koop forum

Het probleem is dat de DMZ optie er zelfs niet staat.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Ja, het probleem is dat je provider je thuisnetwerk beheert op de slechtst denkbare manier.
Wissel die 360° spyware-modem voor een CV8560E in bridge-mode en beheer je thuisnetwerk zelf.
eth0
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2023, 11:08

UPNP staat uiteraard uit.
Ik zie ook de DMZ optie niet en zelfs port forwarding werkt niet betrouwbaar !
Moet die port forward rules de hele tijd opnieuw editen en saven in mijn telenet...
Stoppen met werken na tijd.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6151
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Het nieuwe systeem zit vol bugs.
Bugs moeten door meerdere klanten elke maand opnieuw (schriftelijk) gemeld worden.
Anders worden bug tickets automatisch gesloten waarbij de bug dus niet opgelost wordt.
Software en development komt allemaal van een externe leverancier.

Ik zei toch dat dit systeem beheerd werd op "de slechtst denkbare manier".
Het is niet om te lachen dat ik voor Telenet-klanten een eigen Wifi-router en de CV8560E in bridge-mode aanraad!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”