Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 27 jun 2023, 18:57
Dizzy schreef: 27 jun 2023, 11:14 Er was een tijd dat men in Vlaanderen terecht fier was op de talenkennis maar nu wil men blijkbaar weer minder taalvaardig zijn.
De kennismaatschappij van morgen is een STEM-maatschappij. Vertalen naar het Frans, dat is iets dat AI wel zal doen.
Oh boy, dat is een even goed idee als "rekenen moeten we niet meer kunnen want er zijn rekenmachines" :roll:

Trouwens die vertalingen van oa google lijken alsof Ben Weyts ze zelf vertaald heeft.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 27 jun 2023, 18:57Idd, heb me ook mispakt aan dat misverstand. Je zou van nature denken dat wie vandaag van de schoolbanken komt geen problemen zou mogen ervaren met IT, maar dat is inderdaad helemaal niet zo.
Ik begrijp het misverstand deels, maar waarom zouden de huidige tieners 'van nature' met een pc moeten kunnen werken? Het is niet omdat je graag eet dat je weet hoe je moet koken.
Identiek met IT. Het is niet omdat je constant consumeert op tiktook/instagram/... dat je weet hoe je creëert.
Joe de Mannen schreef: 27 jun 2023, 19:09 Dat laatste is eigenlijk de "schuld" van windows, die mensen hebben veranderd van computerkenners naar computergebruikers. Al 25+ jaar kent de jeugd de structuur van een computer niet meer maar is eerder gebruiker.
Ik volg je niet echt. OK, ik ben een oude zak die nog met DOS is begonnen op een PC zonder HDD, maar toch. Windows maakt alles gemakkelijker, maar je moet wel nog altijd zelf iets of wat inspanningen leveren.
Ik heb mijn eindwerk met WordPerfect gemaakt. Dat is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk (in het begin), maar dat wilt toch niet zeggen dat je als huidige user geen inspanning meer moet willen leveren?
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Dizzy schreef: 27 jun 2023, 20:36 Oh boy, dat is een even goed idee als "rekenen moeten we niet meer kunnen want er zijn rekenmachines" :roll:
Wie herinnert zich nog de commentaar van de leerkracht wiskunde: "...want je zal later ook niet constant met een rekenmachine in je broekzak lopen"? Mocht men toen weten hoe ver ze ernaast zouden zitten.. :lol:
Rekenen moet men zeker nog kunnen, maar we mogen wel aanvaarden dat we vandaag wel bijna 24/7 toegang hebben tot een rekenmachine (en nog zoveel meer) in ons broekzak. Die realiteit mogen we gerust verwerken in de manier van lesgeven vind ik.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

STEM of niet, als je wil overleggen met anderen, zal uw talenkennis u toch sneller helpen dan een AI-vertaler :).
Ik denk dat er nog altijd meer ingenieurs komen uit Latijn en sterke talenrichtingen, dan uit STEM.

Hier wat info over STEM, dat is het vroegere TSO
https://www.vormscholen.be/studieaanbod

@rekenmachine
Tegen dat iemand zijn GSM vast heeft om te beginnen typen, heb je met hoofdrekenen al lang nagegaan of je in 't zak wordt gezet of niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

MaT schreef: 27 jun 2023, 22:13
Dizzy schreef: 27 jun 2023, 20:36 Oh boy, dat is een even goed idee als "rekenen moeten we niet meer kunnen want er zijn rekenmachines" :roll:
Wie herinnert zich nog de commentaar van de leerkracht wiskunde: "...want je zal later ook niet constant met een rekenmachine in je broekzak lopen"? Mocht men toen weten hoe ver ze ernaast zouden zitten.. :lol:
Rekenen moet men zeker nog kunnen, maar we mogen wel aanvaarden dat we vandaag wel bijna 24/7 toegang hebben tot een rekenmachine (en nog zoveel meer) in ons broekzak. Die realiteit mogen we gerust verwerken in de manier van lesgeven vind ik.
Tja, ik zou het toch maar bedenkelijk vinden als iemand een rekenmachine nodig heeft voor iets dat ik uit het hoofd ook kan berekenen.

Met taal is dat hetzelfde, je maakt eerder een goede indruk op iemand door hem met enkele woorden in zijn taal aan te spreken dan door te tokkelen uit hulpeloosheid op een gsm die dan nog eens met een ongenuanceerd antwoord komt.

Een GPS is handig maar je moet wel zelf nog de weg kunnen vinden.

Tech is leuk en kan enorm handig zijn maar ik heb ondervonden dat zelf iets kunnen veel waardevoller is. Je kan altijd je plan trekken ook als je offline bent en je bent niet afhankelijk van de nukken van enkele multinationals.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 28 jun 2023, 09:58 STEM of niet, als je wil overleggen met anderen, zal uw talenkennis u toch sneller helpen dan een AI-vertaler :).
Ik denk dat er nog altijd meer ingenieurs komen uit Latijn en sterke talenrichtingen, dan uit STEM.

Hier wat info over STEM, dat is het vroegere TSO
https://www.vormscholen.be/studieaanbod
Ik denk dat je je toch nog eens gaat moeten inlezen hoor. STEM is een overkoepelende term die verschillende richtingen dekt. Zowel binnen ASO als binnen TSO.
Jij verwijst naar een eerste graad, daar is er geen TSO meer. En om het helemaal te verkloten mag je enkel nog in het BSO starten als je je attest lager onderwijs NIET behaald hebt.

Je kan eens lezen wat een ASO campus over 1 van zijn STEM richtingen schrijft:
https://www.guldensporencollege.be/3-bi ... enschappen

Los daarvan, ik heb in het middelbaar TSO gevolgd, 'Industriële Wetenschappen". Zowat de helft van mijn klas is industriëel ingenieur geworden. Nog een paar industriëel vormgever.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer

heist_175 schreef: 28 jun 2023, 09:58 STEM of niet, als je wil overleggen met anderen, zal uw talenkennis u toch sneller helpen dan een AI-vertaler :).
Engels dus. Of zijn we nationalistisch en bevolken we onze bedrijven nog steeds enkel met onderdanen van Filip ipv ook uit de pool van even (of meer) talentvolle kandidaten uit het buitenland te putten?
heist_175 schreef: 28 jun 2023, 09:58Ik denk dat er nog altijd meer ingenieurs komen uit Latijn en sterke talenrichtingen, dan uit STEM.
Ingenieur - gelet op de beschermde Belgische titel - vormen slechts één onderdeel van de veelzijdige kennismaatschappij. In het buitenland, waar de titel vaak niet beschermd is, is er idd wel een grotere overlap.
heist_175
Moderator
Moderator

Binnen ASO zijn er niet zoveel STEM-richtingen.
https://primary.jwwb.nl/plugin-document ... c40442.pdf

STEM 6 ASO richtingen (staat er 1tje dubbel):
Afbeelding

STEM 12 richtingen TSO
STEM 15 richtingen BSO

@talen
Als je met Frankrijk moet samenwerken, toch een maatje groter dan VL/BE, weet je dat je maar best een duchtig woordje Frans beheerst.
Als de gemiddelde Fransman Engels begint te spreken, heb je geen idee wat er gebeurt. Laatst hoorde ik op een conference call een Fransman quantum (op z'n Frans uitgesproken, in een Engelstalige vraag/opmerking) zeggen. De niet-Franstaligen hoorden het in Keulen donderen :).

@Industriële Wetenschappen
Iedereen weet dat IW het perfecte toegangsticket is tot Industrieel Ingenieur.
De enige reden om het bij TSO te zetten zijn de praktijkklassen, dat richt je op de gemiddelde ASO-school niet zomaar in.
In Zandhoven hadden ze oa een plotter zo groot als een gemiddelde keuken. Impressionant!
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 28 jun 2023, 15:36 De enige reden om het bij TSO te zetten zijn de praktijkklassen, dat richt je op de gemiddelde ASO-school niet zomaar in.
In Zandhoven hadden ze oa een plotter zo groot als een gemiddelde keuken. Impressionant!
Praktijklessen? :lol:
In het 3de en 4de had ik inderdaad 4u praktijk per week (vandaar dat we elke dag een 8ste lesuur hadden), maar in 5 & 6 kregen we nog welgeteld 0 uren praktijk. (maar het 8ste lesuur bleef wel behouden)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 169 keer
Provider
Te Koop forum

Eigenlijk is IW qua studiezwaarte evenwaardig aan ASO. En je kan er veel kanten mee uit.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 28 jun 2023, 15:36 Binnen ASO zijn er niet zoveel STEM-richtingen.
ASO is (of kan) een voorbereiding (zijn) op STEM in het hoger onderwijs.
heist_175 schreef: 28 jun 2023, 15:36Als je met Frankrijk moet samenwerken, toch een maatje groter dan VL/BE, weet je dat je maar best een duchtig woordje Frans beheerst.
Dat het een maatje groter is ontken ik niet. Maar het laat, in Europa althans, wel het VK en Duitsland voorgaan inzake kwaliteit opleiding (post-secundair) en ook grootte van economie en andere factoren. Het is niet "het" land, het is "een van de" landen. Talent zit overal in Europa en de wereld, zeker niet enkel in BE en FR. In een team waar mensen van verschillende afkomsten samenzitten spreek je in de regel Engels, tenzij er een andere taal is die iedereen kan spreken en begrijpen. Het laatste dat je wil is Franse onderonsjes waar andere collega's niets van begrijpen en wat voor frictie kan zorgen.

Ik zou je paragraaf anders verantwoorden: "Als je in een Frans bedrijf werkt, weet je dat...". Evenwel zijn die niet zo goed vertegenwoordigd in het tech-wereldje.
heist_175 schreef: 28 jun 2023, 15:36Als de gemiddelde Fransman Engels begint te spreken, heb je geen idee wat er gebeurt.
Dat weet ik, en dat is ook wel hun probleem. Het zal niet zijn van niet kunnen, want wij hebben Italianen en Spanjaarden, beiden ook Romaanse talen van thuis uit, die perfect Engels spreken (natuurlijk met de tongval van thuis). Het zal dus eerder zijn van niet willen (niet zozeer de Fransman zelf, de onwil kan ook bij de Franse overheid zitten).
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

CCatalyst schreef: 28 jun 2023, 15:56]
In een team waar mensen van verschillende afkomsten samenzitten spreek je in de regel Engels, tenzij er een andere taal is die iedereen kan spreken en begrijpen. Het laatste dat je wil is Franse onderonsjes waar andere collega's niets van begrijpen en wat voor frictie kan zorgen.
Blijkbaar weinig tot geen ervaring met meetings op federaal niveau (IT)?
Daar spreekt iedereen zijn eigen taal met simultaanvertaling NL => FR voor de Franstaligen maar niet omgekeerd.
Of ga eens een gemengde opleiding in een overheidsinstelling in Frankrijk bijwonen (luchtvaart) waar de afgesproken voertaal Engels is. Na twee dagen verzoeken de anderstaligen om de cursus (gegeven door de Fransen) toch maar volledig in het Frans te geven wegens voor iedere aanwezige meer verstaanbaar dan het Franglais.

Wie vlot meerdere talen beheerst heeft altijd meer dan een beenlengte voorsprong op de rest.
Wie vlot NL, FR, EN en D beheerst en basisbegrippen heeft van It en Sp kan zich zowat in de gehele wereld beredderen.
Ook op plaatsen waar men nog nooit van AI of IT gehoord heeft.
Laatst gewijzigd door ivob 28 jun 2023, 16:21, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Des "pippelinnes" wanneer zij pipelines bedoelen, klinkt best wel grappig...:-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Op mijn dienst is het vaak dat de vergadering start in overwegend Nederlands maar dan heel snel veranderd in een Frans sprekende vergadering.

Echt vervelend maar het is niet anders.
heist_175
Moderator
Moderator

Lang voor AI een cursus in handen gekregen waar er plots "de benzine van de zaak" stond. Het ging niet over VAA of firmawagens, wel om een kreupele (dubbele) vertaling EN > FR > NL.
the essence > l'essence > benzine

Afbeelding Afbeelding

De Nederlanders in het gezelschap, voor wie de cursus vertaald was, konden er kop noch staart aan vastmaken.
De Belgen Vlamingen, geboren en getogen in meertaligheid, hadden snel door wat er gebeurd was.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Industriele wetenschappen was een 'technische doorstromingsrinchting', geen einddiploma zoals de meeste TSO richtingen. Afhankelijk van de school zat dat in TSO of in ASO.
Ik heb "A2 elektronica" gedaan, er zijn ook industrieel ingenieurs uit voortgekomen. Ik vraag me af wat een ingenieur met Latijn gaat doen, buiten zich wat onverstaanbaar maken... maar soit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Joe de Mannen schreef: 28 jun 2023, 16:41Ik vraag me af wat een ingenieur met Latijn gaat doen, buiten zich wat onverstaanbaar maken... maar soit.
Ik denk dat je de essentie van ASO niet snapt. In de kleuterklas hebben we ook moeten schilderen, nochtans waren er weinigen van plan ooit schilder te worden.
Net zoals schilderen de motoriek oefent, zal latijn uw cognitieve vaardigheden vormen. En doorzettingsvermogen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klopt helemaal, maar om dat te stellen dat het nodig is om ingenieur te worden, als in : je doet beter latijn als je ingenieur wil worden. dat vind ik erover.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

Dat heeft niemand hier beweerd :).
Wel dat er meer ingenieurs zijn die Latijn hebben gedaan dan TSO.
Ga eens bij de burgies horen wat hun voorgeschiedenis is in het secundair onderwijs, weinigen zullen uit andere richtingen komen dan de top-cognitieve richtingen Latijn etc.

Voor de slechte verstaanders: als iedereen afstudeert als burgie, zullen er weinig huizen gebouwd worden hé. Ik heb niets tegen TSO/BSO of beroepen "met uw handen".
Zoek maar eens een loodgieter, dakwerker, elektricien, ... En weinige zelfstandigen in die stielen komen niet rond op het einde van de maand.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Zo is dat. Ik heb ook dat zogenaamd 'nutteloze' grieks-latijn gedaan. Dat heeft mij er echter niet van weerhouden om 6 jaar later te spreken op IEEE conferenties, aldaar bij toeval de interesse voor latin dance op te pikken en 10 jaar later om een diploma loodgieter te halen. Het een is niet beter dan het andere. Het een is wel soms moeilijker dan het andere. Het ASO gaat om algemene vorming. Heeft het latijn mij daarbij geholpen? Waarschijnlijk geen fluit, evenmin als PE lassen mij helpt bij kizomba. De combinatie van al die nutteloze ;) vorming zorgt er wel voor dat ik niet in tranen uitbarst als de gasketel het begeeft, alsook eender waar een dans-event binnenwandel en mij binnen 10 minuten rot amuseer.
Brede interesse, daar gaat het om.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Al een paar weken gewacht op de solden om een paar tools van de Lidl website te bestellen, lappen ze er nu bij beide tools €8 bij (op items van €30 en €40 voor de solden, dus +26.6% en +20%).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

cptKangaroo schreef: 01 jul 2023, 02:05 Al een paar weken gewacht op de solden om een paar tools van de Lidl website te bestellen, lappen ze er nu bij beide tools €8 bij (op items van €30 en €40 voor de solden, dus +26.6% en +20%).
Klacht indienen bij de Economische inspectie want dat is niet toegelaten... de prijs moet x-aantal dagen/maanden voor de solden niet hoger geweest zijn of zoiets dacht ik ?
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 78 keer
Te Koop forum

Dat is als er korting wordt toegekend en de originele prijs getoond wordt. Maar ik begrijp dat er geen soldenkorting wordt gegeven, maar het product zelfs gewoon duurder wordt gezet.

Niks mis mee in dat geval
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Ik krijg geen meldingen meer van het vlaams verkeerscentrum meer binnen via hun twitter account. Zal te maken hebben het nieuw scrape-beleid van Twitter vermoed ik.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Auto-alarmen die zomaar afgaan, en die niet enkel een alarm laten horen (cava nog), maar waarbij tegelijk de claxon ook nog eens 3 keer per seconde moet afgaan. Lekker ff asociaal de rust in een buurt verstoren omdat je alarm niet juist gecalibreerd is.
Block schreef: 01 jul 2023, 14:42 Ik krijg geen meldingen meer van het vlaams verkeerscentrum meer binnen via hun twitter account. Zal te maken hebben het nieuw scrape-beleid van Twitter vermoed ik.
Jep, heel wat Twitter-gerelateerde zaken zijn ontoegankelijk geworden gisteren. Heel laf van Elon om dat op een vrijdag te doen (typische corp trucje om minder aandacht te krijgen) alsook de dag dat Reddit grotendeels ontoegankeljk wordt kwestie van nog meer te verdoezleen.

De vrijheid van informatie op het internet heeft dit jaar al wat rake klappen mogen incasseren :-(
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, die tools stonden niet speciaal in korting, ze gebruiken de soldenperiode gewoon om er een stuk bij te lappen.

Daarnet nog een frustratie met een nieuwe strijkplank-overtrek. Breedte van de strijkplank en de overtrek: 45cm. Lengte van het velcro bandje om het in die breedte vast te hangen aan een kort lusje: 43cm. Dus nooit toereikend en uiteraard scheurt het zwakke lusje ook nog eens. Met een extra touwtje of zo zal ik dan maar een groter lusje proberen erdoor te steken. Die overtrek is er eentje van Leifheit met de aanduiding "universeel" maar waarschijnlijk ging dat enkel passen op een plank van 38cm.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Lap weeral treinproblemen. 1 afspraak al moeten annuleren. Laten we hopen dat de volgende kan doorgaan.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Provider
Te Koop forum

Telenet belt je zogenaamd terug nadat je online hen een bericht had verzonden bij een probleem met vb digitale tv of modem.
De dag erna wordt er wel degelijk gebeld, ik neem m'n gsm op maar er is niemand die antwoord. Dit is reeds de zoveelste keer ... :bang:
Dan sturen ze een sms en je belt ernaar, blijkbaar 15 à 30 minuut wachttijd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

... na 27 jaar sporen voor het eerst bestolen op de trein. Bij het binnenrijden van GSP is mijn vest plots niet meer te vinden op het bagagerek boven mij. Ik check nog alles eens goed maar ze is weg. Een meisje aan de overkant vertelt me dat ze iemand iets heeft zien nemen en dat het leek op een vest. Op dat moment komen we aan het perron en de kerel staat uiteraard al aan de deur terwijl het gangpad vol staat. Ik zie hem nog lopen op de trap maar beneden is hij verdwenen. Blijkbaar eentje die dat geregeld doet, gebruik maken van de drukte bij aankomst om snel wat mee te grissen.

Soit, ik had net een nieuwe vest gekocht en er zat niets in dus zo'n ramp is het niet maar het blijft een klotegevoel. Ik zal in het vervolg er extra op letten of ik zo'n kerel zie en als dat gebeurt dan zal het zijn kleine frustratie van de dag worden :)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Sinds lang nog eens een MediaMarkt binnengestapt. Mijn vrouw wou een bepaalde (vrij nieuwe) CD hebben en we dachten van nog eens rond te snuisteren daar. Maar wat een zielige bedoening is dat geworden qua media ? Ik vond MM vroeger juist het best voor CDs, DVDs, e.d. 1 schamel rek voor A-Z en dan nog een rek met 'solden' met B-materiaal voor €10 waar niemand nog een euro wil aan geven. De CD die mijn vrouw zocht, hadden ze ook al niet. Check ik online dan is hij verkrijgbaar vanaf 1/9, terwijl hij gewoon al uit is. Dan maar bij bol.com besteld.

Oh ja, is ook de eerste keer in mijn leven dat ik een winkel tegenkom die de media sorteerde op voornaam-familienaam *facepalm* .
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Tsja, wie koopt er nog CD's...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Tomby schreef: 06 jul 2023, 10:32 Oh ja, is ook de eerste keer in mijn leven dat ik een winkel tegenkom die de media sorteerde op voornaam-familienaam *facepalm* .
Op de lokale radio hebben we hier destijds veel discussie over gehad... punt is dat je van sommige uitvoerders vaak niet weet of het een zanger danwel groep is.

De naam zoals gebruikt door de uitvoerder is dan ook de meest eenvoudige methode... Tom Jones ipv. Jones, Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Die discussie is al zo oud als de platenzaken. Veel artiesten hebben maar 1 naam of hun naam wordt altijd voornaam naam uitgesproken, omgekeerd klinkt dat raar, Jackson Michael klinkt onbekend maar Michael Jackson laat overal een belletje rinkelen. Dan heb je nog de groepsnamen die soms ook een persoonsnaam zijn. Je kan voor beide benaderingen argumenten vinden maar dat is de reden van de soms vreemde sortering.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 48 keer
Provider
Te Koop forum

Erg arrogant antwoord bij het annuleren van een bestelling bij Elektro Loeters. Eerder al een oven gekocht daar en dit is de eerste keer dat ik iets annuleer. Open dan geen webshop.
Beste,
we betalen dit terug , gelieve ook niet meer te kopen op onze site dat kost ons allemaal veel aan administratie .
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

DarkV schreef: 06 jul 2023, 11:59 De naam zoals gebruikt door de uitvoerder is dan ook de meest eenvoudige methode... Tom Jones ipv. Jones, Tom
Beatles, The
Who, The
:-D
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

anders heb je natuurlijk een miljoen entries op de T :)
J.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Oplossing:
Duran, Duran
Talk, Talk
Of:
Cher
Tamino
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

We vergeten The, The :)
dean3009 schreef: 06 jul 2023, 12:25 Beste,
we betalen dit terug , gelieve ook niet meer te kopen op onze site dat kost ons allemaal veel aan administratie .
Daar antwoord je toch op: met alle plezier :)
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

dean3009 schreef: 06 jul 2023, 12:25 Erg arrogant antwoord bij het annuleren van een bestelling bij Elektro Loeters. Eerder al een oven gekocht daar en dit is de eerste keer dat ik iets annuleer. Open dan geen webshop.
Beste,
dat krijg je als kleine zelfstandige een webshop openen.

(en dan ook nog eens eerlijk antwoorden :lol: )
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

dean3009 schreef: 06 jul 2023, 12:25 Erg arrogant antwoord bij het annuleren van een bestelling bij Elektro Loeters.
Ze zijn tenminste eerlijk en nog relatief beleefd dat ze u niet langer als klant willen. Geen corporate weasel words die eigenlijk hetzelfde bedoelen maar iets helemaal anders zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”