Vorige week werd haast per toeval een Windows-lek ontdekt. Microsoft heeft nog geen patch uitgebracht om het lek te dichten.
Het veiligheidslek, dat hackers toelaat om via schijnbaar onschuldige afbeeldingen computers te besmetten werd vorige week ontdekt. Volgens Mikko Hyppönen van het antivirus-bedrijf F-Secure is het potentiële veiligheidsrisico reusachtig. ,,Het wmf-lek is waarschijnlijk het grootste lek ooit. Elke versie van Windows is op dit moment kwetsbaar.”
Bron: De Standaard
Windows-lek is mogelijk grootste computerbug ooit
Wel, zo 'n Onofficiële patch daar ben ik geen voorstander van, zal dat persoonlijk nooit gebruiken.Deej_1977 schreef:Elke versie van Windows is op dit moment kwetsbaar.”
Je kunt daar ook lezen: Ilfak raadt wel aan om zijn oplossing te verwijderen zodra Microsoft met een eigen patch komt.
De patch van Ilfak is via deze link te downloaden, en gebruik is geheel op eigen risico.

Goed om te weten, want veel windows updates doe ik eigenlijk niet. En ik wacht liever ook op een officiële patch.
[Intel Core 2 Duo E8400 | Gigabyte GA-P35C-DS3R | ATi Radeon HD 4800 512 MB | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 4096MB CL4 | 1.8 TB HD intern / 500 GB HD extern | Windows Vista | Tele2]
- bke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik heb hier ook nog nooit een non-officiele patch gedownload voor windows.
Ik vind wel dat er recenter updates mogen komen van Microsoft zelf..
Er is nu weer al een maand geen update meer geweest.
Ik vind wel dat er recenter updates mogen komen van Microsoft zelf..
Er is nu weer al een maand geen update meer geweest.
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Blijkbaar slechte implementatie dan hé
. Nog erger dan een bug, aangezien hier ook echt is over nagedacht
.

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Als windows zijn architectuur nu eens zou omgooien he dan zouden ze veel strerker staan.
Zo is deze 'lek' alleen maar mogelijk onder een administrator account, aangezien bijna iedereen admin is over zijn pc maakt het windows ook kwetsbaar.
Zie naar linux, unix, solaris, nokia....
Hier maakt men bijna nooit gebruik van de account root...
Hierdoor zijn zulke grote blunders nauwlijks mogelijk natuurlijk.
Tja microsoft zeker
Zo is deze 'lek' alleen maar mogelijk onder een administrator account, aangezien bijna iedereen admin is over zijn pc maakt het windows ook kwetsbaar.
Zie naar linux, unix, solaris, nokia....
Hier maakt men bijna nooit gebruik van de account root...
Hierdoor zijn zulke grote blunders nauwlijks mogelijk natuurlijk.
Tja microsoft zeker