Hallo
Iemand recente ervaringen of een idee hoe een dual sim exact werkt voor op verlof.
Ik heb dus een smartphone met 2 simkaarten, 1 slot is leeg. In september gaan we naar Amerika en ik zou online een datasim van 100GB willen aanschaffen om in het 2de slot te steken. Ik zou dan in mijn smartphone data via SIM2 willen selecteren. Klopt het dat ik dan gewoon op mijn 1ste SIMkaart bereikbaar blijf via whatsapp langs de USA simkaart? En dan zou ik een hotspot kunnen aanleggen voor de medereizigers ook.
Ik dacht aan deze simkaart: https://www.usasim.net/product/usa-sim-white-data-only/
Iemand ervaringen?
Edit: mijn telefoon is niet compatibel met verizon blijkbaar. Dan zal het T-mobile worden, maar die hebben maar een tethering tot 10GB helaas...
Bedankt!
Dual SIM USA - Whatsapp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Zoals je zelf al zegt, eerst kijken of je gsm compatibel is qua frequenties
Daarna de sim in het 2de slot steken en in de instellingen aanduiden dat data via het 2de slot loopt
Je kan dit hier uitproberen met een sim van een familielid
Daarna de sim in het 2de slot steken en in de instellingen aanduiden dat data via het 2de slot loopt
Je kan dit hier uitproberen met een sim van een familielid
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 17 keer
Beetje rare uitdrukking "bereikbaar zijn op jouw 1ste SIMkaart" via whatsapp langs de 2de SIM kaartCecemel schreef: 01 jul 2023, 09:25 Ik zou dan in mijn smartphone data via SIM2 willen selecteren. Klopt het dat ik dan gewoon op mijn 1ste SIMkaart bereikbaar blijf via whatsapp langs de USA simkaart?

Je blijft inderdaad via whatsapp bereikbaar langs de SIM2 kaart (= data), net zoals jouw Whatsapp bereikbaar blijft via WiFi.
Heeft dus niets met jouw SIM1 te maken, die is (voor data) uitgeschakeld.
Maar je bedoelt waarschijnlijk: bereikbaar blijven op whatsapp met het telefoonnummer van SIM1

Ja, dat wel.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Als je gsm esim aankan kan ik je TruPhone of Airalo aanraden, beiden via hun app te installeren inclusief uitleg / tutorial.
Heb beide “coast to coast” gebruikt: werkt prima (4G vorig jaar).
Tiktok werkt niet of lastig bij Airalo, voor wie dat belangrijk is kan beter TruPhone nemen.
TruPhone heeft een gratis 100mb trial.
Airalo kan kan via referal met paar dollar korting maar daar is het me niet om te doen.
Beide werken prepaid, data only, veel data voor weinig.
Je kunt alles hier al instellen (of ter plaatse via AirPort WiFi) en dan ben je meteen online.
Heb beide “coast to coast” gebruikt: werkt prima (4G vorig jaar).
Tiktok werkt niet of lastig bij Airalo, voor wie dat belangrijk is kan beter TruPhone nemen.
TruPhone heeft een gratis 100mb trial.
Airalo kan kan via referal met paar dollar korting maar daar is het me niet om te doen.
Beide werken prepaid, data only, veel data voor weinig.
Je kunt alles hier al instellen (of ter plaatse via AirPort WiFi) en dan ben je meteen online.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 18 keer
Een aantal jaren terug voor een maand naar Washington DC geweest. Ik beschikt toen nog niet over een Dual-Sim toestel. Heb daar ter plaatse een SIMkaart gekocht van AT&T, mijn Belgische SIMkaart uit het toestel gehaald en vervangen door die van AT&T.
WhatsApp bleef gewoon werken.
Eénmaal WhatsApp is geactiveerd / gelinkt is aan je nummer kan je daarna gewoon blijven werken zonder of met een andere SIM.
WhatsApp bleef gewoon werken.
Eénmaal WhatsApp is geactiveerd / gelinkt is aan je nummer kan je daarna gewoon blijven werken zonder of met een andere SIM.
Fastfiber 2500/2500.
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Ubiquiti Unifi.
Youfone 50Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Cecemel, ik zag je post voorbij komen op allesamerika (denk ik).
Als fervent Amerika reiziger kan ik je deze aanraden op Ebay
voor een dikke 20 euro heb je een maand unlimited. Hotspot gebruik ik niet, mijn vrouw en ik kopen elk zo'n sim. Voor die prijs kan je niet sukkelen. Aangezien je een Esim krijgt en geen fysieke kan je gewoon een Amerikaans adres opgeven bv van een hotel en betaal je geen 'verzendingskosten'.
Voor een iphone kan ik je de werkwijze uitleggen:
de esim werkt als volgt: na activatie kan je aanduiden welke sim je wilt gebruiken voor data en welke voor telefoon (en sms).
Wat ik persoonlijk doe: voor telefoon gebruik ik mijn fysieke Belgische simkaart, maar ik schakel roaming uit (al op het vliegtuig).
Voor de esim activeer ik data. Het voordeel van deze simkaart is dat je ook een US nummer krijgt, handig voor reservaties bijv. of als je een nummer moet bellen in de US.
Als je telefoon krijgt komt er op via welke lijn deze call binnenkomt.
Wanneer je whatsapp opent voor de eerste keer na installatie, vraagt die app automatisch welke nummer je wil gebruiken. Je huidige BE nummer of je nieuwe Amerikaanse nummer. Als je daar gewoon je BE nummer kiest, blijft whatsapp gewoon werken. Bij de terugvlucht schakel je die esim gewoon uit en zet je roaming voor je thuisnummer terug aan en klaar.
Op het einde van mijn post krijg ik door dat je wellicht een gsm hebt met 2 fysieke simkaarten. En is mijn post nuteloos. Maar het kan voor iemand anders handig zijn.
Als fervent Amerika reiziger kan ik je deze aanraden op Ebay
voor een dikke 20 euro heb je een maand unlimited. Hotspot gebruik ik niet, mijn vrouw en ik kopen elk zo'n sim. Voor die prijs kan je niet sukkelen. Aangezien je een Esim krijgt en geen fysieke kan je gewoon een Amerikaans adres opgeven bv van een hotel en betaal je geen 'verzendingskosten'.
Voor een iphone kan ik je de werkwijze uitleggen:
de esim werkt als volgt: na activatie kan je aanduiden welke sim je wilt gebruiken voor data en welke voor telefoon (en sms).
Wat ik persoonlijk doe: voor telefoon gebruik ik mijn fysieke Belgische simkaart, maar ik schakel roaming uit (al op het vliegtuig).
Voor de esim activeer ik data. Het voordeel van deze simkaart is dat je ook een US nummer krijgt, handig voor reservaties bijv. of als je een nummer moet bellen in de US.
Als je telefoon krijgt komt er op via welke lijn deze call binnenkomt.
Wanneer je whatsapp opent voor de eerste keer na installatie, vraagt die app automatisch welke nummer je wil gebruiken. Je huidige BE nummer of je nieuwe Amerikaanse nummer. Als je daar gewoon je BE nummer kiest, blijft whatsapp gewoon werken. Bij de terugvlucht schakel je die esim gewoon uit en zet je roaming voor je thuisnummer terug aan en klaar.
Op het einde van mijn post krijg ik door dat je wellicht een gsm hebt met 2 fysieke simkaarten. En is mijn post nuteloos. Maar het kan voor iemand anders handig zijn.