Ik heb 2 pc's en een laptop in een netwerk staan in dezelfde ruimte waar ik alleen zelf gebruik van maak. op 1 pc staat winxppro en op de andere xphome.
het is een werkgroep met dezelfde naam met allemaal een eigen ip adres.
toch krijg ik de melding dat als ik vanaf de ene pc wil inloggen op de andere pc dat ik niet voldoende rechten heb, terwijl ik op alledrie de als beheerder inlog.
ik maak gebruik van een speedtouch home modem/router met een sitecom hub.
wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat is de oplossing?
administrator problemen
system properties -> remote
controleer of "allow users to connect remotely ..." aangevinkt staat
Select remote users -> zorg dat hier uw user bij staat als die niet tot admin groep hoort.
zorg er ook voor dat windows firewall uw connectie nie tegenhoud
en je hoeft niet op de remote computer ingelogd te zijn om daarmee te connecteren.
Select remote users -> zorg dat hier uw user bij staat als die niet tot admin groep hoort.
en je hoeft niet op de remote computer ingelogd te zijn om daarmee te connecteren.
ik heb dit uitgevoerd zoals beschreven, krijg echter nog steeds de melding dat ik niet voldoende rechten heb om op de andere pc in te loggen ............
BungaMan schreef:system properties -> remote
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Beste,
De "handleiding" die eerder werd gegeven heeft enkel betrekking tot het gebruik maken van "Remote Desktop" sessies.
Ik vermoed dat jij met "inloggen" wil bedoelen om een netwerkshare te benaderen via ofwel " \\pcname\sharename" ofwel via Netwerk Omgeving.
Hiervoor dien je echter volgende zaken te onthouden. Het is niet omdat je beheerder van PC1 bent, dat je ook beheerder van PC2 bent ! Dit kan je omzeilen door bijvoorbeeld op alle PC's dezelfde usernaam en wachtwoord te gebruiken (dus bv alle 3 administrator / password te gebruiken)
Maar heb je er reeds voor gezorgd dat er al mappen gedeeld zijn e.d., wat is juist je bedoeling en wat heb je hiervoor al zelf gedaan. Met zulke info kunnen we je hier gemakkellijk op weg helpen.
Grtz,
X
PS: Ook zou ik eens de 'zoek' functie gebruiken, onderwerpen als deze zijn er al genoeg op dit forum ! MET bijbehorende oplossing
De "handleiding" die eerder werd gegeven heeft enkel betrekking tot het gebruik maken van "Remote Desktop" sessies.
Ik vermoed dat jij met "inloggen" wil bedoelen om een netwerkshare te benaderen via ofwel " \\pcname\sharename" ofwel via Netwerk Omgeving.
Hiervoor dien je echter volgende zaken te onthouden. Het is niet omdat je beheerder van PC1 bent, dat je ook beheerder van PC2 bent ! Dit kan je omzeilen door bijvoorbeeld op alle PC's dezelfde usernaam en wachtwoord te gebruiken (dus bv alle 3 administrator / password te gebruiken)
Maar heb je er reeds voor gezorgd dat er al mappen gedeeld zijn e.d., wat is juist je bedoeling en wat heb je hiervoor al zelf gedaan. Met zulke info kunnen we je hier gemakkellijk op weg helpen.
Grtz,
X
PS: Ook zou ik eens de 'zoek' functie gebruiken, onderwerpen als deze zijn er al genoeg op dit forum ! MET bijbehorende oplossing
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !