Ik bestelde vorige week (21/06) een VDSL XL aansluiting.
Betreft gezinswoning met 1 invoerkabel 2 paar en ntp2007 aanwezig.
Ik koos dus voor een doe het zelf installatie.
Nu krijg ik de melding dat een telecom installatie nodig zou zijn;
Hallo,
Proximus meldt ons dat er een telecom installatie nodig is voor je bestelling.
De technieker monteert dan een Proximus-wandcontactdoos (NTP 2007) en sluit je er op aan. Dit kost €49,95 (incl. BTW). De modem aansluiten en eventueel intern bekabelen doe je zelf.
Maar ik heb al een Proximus contactpunt, dan heb ik geen installatie nodig, toch?
Het contactpunt waar je jouw modem inplugt, is mogelijk niet verbonden met het intropunt. Na activering komt je signaal dan nergens toe. Dat komt vaak voor in flatgebouwen, waar de lijnen vanuit dit punt (in de kelder of technische ruimte) vertrekken naar de appartementen. In huizen gebeurt het ook dat die verbinding weg is, dikwijls na werken of verbouwingen.
Proximus moet de situatie ter plaatse inschatten om je signaal netjes te laten toekomen op jouw adres.
Bevestig ons alsjeblieft of je akkoord gaat met de telecom installatie.
aangezien er reeds een ntp2007 is dewelke rechtstreeks op de invoerkabel zit geef ik aan dat dit niet nodig is.
Vervolgens zeggen ze dat de straatkastactivatie nog moet gebeuren en dat de telecom installatie dus verplicht is.
Ze willen dus niet opleveren zonder een telecominstallatie?
Is hier nog iets tegen in te brengen?
nieuwe aansluiting edpnet, telecom installatie opgedrongen
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 21 keer
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
Je moet je circuit id (CID) doorgeven. Staat op factuur van je VDSL-provider of op een sticker op de NTP.
Het circuit id bestaat uit 12 cijfers en begint altijd met een 10.
Zonder circuit id, boekt EDPnet steeds een Telecom-installatie.
Anders een maand Scarlet nemen, gratis installatie, contract onbepaalde duur en CID staat op elke factuur.
Het circuit id bestaat uit 12 cijfers en begint altijd met een 10.
Zonder circuit id, boekt EDPnet steeds een Telecom-installatie.
Anders een maand Scarlet nemen, gratis installatie, contract onbepaalde duur en CID staat op elke factuur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Bij mij heeft Proximus ooit(2011) een label met speciale(niet voor bellen geschikt) telefoonnummer (015xxxxxx) op de NTP geplakt voor Scarlet aansluiting. Heb al lang geen DSL meer nu.
Zou die telnr ook voldoende zijn? Of is dat hetzelfde als de CID?
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 555 keer
Ik heb het nagekeken, en Proximus geeft ons inderdaad terug dat een klantenbezoek noodzakelijk is, hun documentatie zegt dat de NTP niet aanwezig is/niet goed is.
We kunnen dit niet overrulen, en de kost wordt ons ook doorgerekend
We kunnen dit niet overrulen, en de kost wordt ons ook doorgerekend

- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 137 keer
+1
@dragonflo en @raf1
Je zou zelfs binnen 14 dagen kunnen switchen, eens je alle gegevens hebt. (Mogelijks zelfs met easyswitch als je de code hebt, maar wordt mogelijks pas op factuur voor eerste keer meegedeeld)
@dragonflo en @raf1
Je zou zelfs binnen 14 dagen kunnen switchen, eens je alle gegevens hebt. (Mogelijks zelfs met easyswitch als je de code hebt, maar wordt mogelijks pas op factuur voor eerste keer meegedeeld)