Compaq Presario Ram bijkopen!

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

Ik heb hier een Compaq presario van 2001 (hier niet zo zeker van :? )

Nu die is iets te traag omdat er maar 64 mb ram inzit. De cpu is 800 mhz is dus voldoende om xp te draaien. Maar iemand ervaring met waar ik dat ram moet gaan halen en hoeveel me dat ongeveer gaat kosten?

Alvast bedankt.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Je zou best eerst eens kijken welk soort ram geheugen je hebt zitten, met een of ander tooltje zoals Everest. Anders denk ik dat het SDRam is met 133 mhz als snelheid en dimm als type.
En als je 256 mb wilt hebben zal je dat ongeveer 45 euro kosten, normaal kun je dat in bijna elke computerwinkel kopen zoals exell, compuworld...
Online gaat nutuurlijk ook via conrad.be, pixmania.be, tones.be...
Laatst gewijzigd door MaRtO 03 dec 2005, 13:54, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Lindale, TX
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

met Compaq moet ge goed opletten: het is mogelijk dat (nochthans goed werkend) geheugen niet herkend wordt door uw Compaq, omdat uw Compaq nogal kieskeurig is ! Het is veiliger om uw pc mee te nemen naar de winkel en het daar te laten insteken, dan weet ge tenminste dat uw Compaq er mee werkt voor dat ge het geheugen betaald hebt.
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

heb je voor laptops geen ander ramgeheugen nodig dan voor een pc

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Heatryn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 13 aug 2003, 17:58
Locatie: Reet
Contacteer:

CiBi schreef:heb je voor laptops geen ander ramgeheugen nodig dan voor een pc


Ja, dat is een ander soort geheugen, het is ook een andere vorm. Een gewone ramstick past niet in een laptop hoor. :)

Ja maar ik had al eens gekeken op Compaq en daar bij die geheugenconfigurator staat dat er niet bij, dus ik dacht dat je dat misschien nimeer zou kunnen krijgen, maar dat zou onwaarschijnlijk zijn. Maar als het idd zo is dat je voor een 50 euro een stick van 256 ram hebt, dat is wel heel goed, want ik had een pak meer verwacht. :)
wheeler
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2005, 02:03

Ik heb hier ook een Presario uit 2001 die draait op XP. De originele windows versie was Me. Configuratie is 1 Ghz cpu met 128MB SDR ram.

Bij het overstappen naar XP heb ik een geheugenlaat van 256 mb laten plaatsen. Dus nu een totaal van 384 mb. Xp draait daarmee prima. In 2002 betaalde ik daarvoor 125 euro. Deze prijs zal vandaag al wel een stuk lager liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”