Hallo,
Al een hele tijd loop ik Home Assistant op een Raspberry Pi 2, al een tijdje zoek ik een upgrade maar daarbovenop zijn de prijzen de hoogte in gegaan.
Er mag dus wel wat meer rekenkracht ter beschikking te zijn om ook als volwaardige NAS etc. te functioneren en ook van die geheugenkaartjes of halve oplossingen met USB naar... aan de slag te gaan.
Een oude laptop... geen probleem maar vind het ook belangrijk dat zulke toestellen ook energiezuinig zijn voor 24/7 te draaien > ARM-processor?.
In principe een Linux met Docker denk ik dan?
Ik heb al wat gegoogled richting (tweedehands) mini pc, maar word niet echt wijzer om er geen hogere prijs voor neer te leggen.
Tips graag
Home Assistant alternatief voor Rpi
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Ik ben van RPI overgestapt naar docker onder Synology, maar ondertussen alweer overgestapt naar Docker Desktop onder Windows.
Probleem met synology zijn de inodes volgens mij. Zodra de database van HA te groot werd, crashte de volledige docker (inclusief andere apps die op synology draaiden) en kon ik herbeginnen.
Probleem met synology zijn de inodes volgens mij. Zodra de database van HA te groot werd, crashte de volledige docker (inclusief andere apps die op synology draaiden) en kon ik herbeginnen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 39 keer
Werkt HA goed onder docker desktop ? Ik heb docker desktop draaien voor andere zaken. HA draait dedicated op een ander toestel.pfuhu schreef: 18 jun 2023, 15:21 Ik ben van RPI overgestapt naar docker onder Synology, maar ondertussen alweer overgestapt naar Docker Desktop onder Windows.
Krijg je ook de dongles voor zwave en zigbee aan de praat ?
@topicstarter, kijk is voor een goedkope intel nuc.
https://tweakers.net/barebones/aanbod/
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik gebruik home assistant als vm op m'n home servertje.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb HA hier draaien op een Odroid XU4.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 78 keer
Correctie (ik besef nu mijn fout). Ik heb deze even onder docker desktop gedraaid, maar geen succes. Draai hem nu op VMWare Workstation (Home Assistant OS). Draait zo goed en moet er zo weinig aan doen dat ik het zelfs al niet meer wistyaris schreef: 18 jun 2023, 16:12Werkt HA goed onder docker desktop ? Ik heb docker desktop draaien voor andere zaken. HA draait dedicated op een ander toestel.pfuhu schreef: 18 jun 2023, 15:21 Ik ben van RPI overgestapt naar docker onder Synology, maar ondertussen alweer overgestapt naar Docker Desktop onder Windows.
https://tweakers.net/barebones/aanbod/

-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier draait Home assistant OS via virtual box op windows 10.pfuhu schreef: 18 jun 2023, 20:21Correctie (ik besef nu mijn fout). Ik heb deze even onder docker desktop gedraaid, maar geen succes. Draai hem nu op VMWare Workstation (Home Assistant OS). Draait zo goed en moet er zo weinig aan doen dat ik het zelfs al niet meer wistyaris schreef: 18 jun 2023, 16:12Werkt HA goed onder docker desktop ? Ik heb docker desktop draaien voor andere zaken. HA draait dedicated op een ander toestel.pfuhu schreef: 18 jun 2023, 15:21 Ik ben van RPI overgestapt naar docker onder Synology, maar ondertussen alweer overgestapt naar Docker Desktop onder Windows.
https://tweakers.net/barebones/aanbod/![]()
Even offtopic maar: hoe heb jij ervoor gezorgd dat Windows niet automatisch update?
Enige probleem met VM op Windows (10 en 11 zeker) dat je de updates kan pauzeren maar niet oneindig (1 maand max dacht ik).
Wat er regelmatig voor zorgt dat HA offline is en dat windows blijkbaar opnieuw is opgestart.
Ik heb ook HAos gedraaid op mijn barebone via Proxmox maar hier was het verbuik 3x zo hoog. 9W onder Windows, Proxmox alleen net geen 30W.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
- Bedankt: 97 keer
Ik hoop dat je dan deze machine niet connect met het internet... Zelfde voor Linux/OSX geen updates installeren doet véél meer kwaad dan goed.vanpeers schreef: 19 jun 2023, 21:38 Even offtopic maar: hoe heb jij ervoor gezorgd dat Windows niet automatisch update?
Enige probleem met VM op Windows (10 en 11 zeker) dat je de updates kan pauzeren maar niet oneindig (1 maand max dacht ik).
Wat er regelmatig voor zorgt dat HA offline is en dat windows blijkbaar opnieuw is opgestart.
Veel beter is om je setup in orde te maken zodat de HA vm automatisch wordt gestart bij het starten van Windows. Meer info: https://superuser.com/questions/1027410 ... -10-reboot