Hallo,
Volgend jaar gaat onze zoon naar het middelbaar en gaat hij ook zelf de fiets/trein/etc gaan gebruiken van en naar school.
Voor onze gemoedsrust zouden we hem de oude smartphone van mijn vriendin geven.
Echter, nu komt de vraag van welk abonnement.
Hij moet er vooral mee kunnen bellen als er iets is, maar er gaat ook licht internet gebruik zijn (whatsappen, mail, etc).
Wat ik vooral wil voorkomen is dat we voor grote verassingen komen te staan bij de afrekening, daarom lijkt mij een prepaid het best, deels om hem ook de waarde een beetje bij te brengen.
Maar dan heeft mijn vriendin aangebracht dat hij natuurlijk net maar zonder budget gaat zitten als hij het echt nodig heeft.
Bestaat er een pre-paid formule ergens waarbij ik als ouder het budget in de gaten kan houden en kan bijvullen indien nodig?
Welke (prepaid?) simkaart voor eerste GSM van zoon?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Jim?
Als zeer lichte gebruiker kom ik zeer lang (paar maanden) toe met €10. Ik gebruik wel enkel data. Laden doe ik via de website, ook voor mijn vrouw die iets minder lang toekomt omdat ze al eens belt en Sms't
Als zeer lichte gebruiker kom ik zeer lang (paar maanden) toe met €10. Ik gebruik wel enkel data. Laden doe ik via de website, ook voor mijn vrouw die iets minder lang toekomt omdat ze al eens belt en Sms't

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 41 keer
VOO heeft 5GB met onbeperkt SMS&Bellen voor 16euro/m, na 5GB is het 512kbps, blijkbaar kan je ook verbruik buiten bundel instellen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Ik heb vorige week een extra JIM-SIM (en dat rijmt nog ook...) besteld voor mijn oudste zoon die in september naar het eerste middelbaar gaat.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
Wel, ik heb ook jim voor mijn persoonlijke nummer, maar dan komt de vervolgvraag.
Stel hij is wat idioot geweest die dag, heeft al zijn belwaarde opgesurfd (meest waarschijnlijke scenario) en de treinen rijden niet. Dan is hij redelijk gechareld, tenzij ik eventueel een bericht kan krijgen dat zijn belwaarde op is, en ik het ook vanop afstand kan opladen.
Of heeft JIM nog iets zoals herlaadkaarten? Dan zou hij eventueel gewoon zo een reserve kunnen bijhouden in zijn portefuille of zo, gewoon tijdig gebruiken voor hij vervalt.
Stel hij is wat idioot geweest die dag, heeft al zijn belwaarde opgesurfd (meest waarschijnlijke scenario) en de treinen rijden niet. Dan is hij redelijk gechareld, tenzij ik eventueel een bericht kan krijgen dat zijn belwaarde op is, en ik het ook vanop afstand kan opladen.
Of heeft JIM nog iets zoals herlaadkaarten? Dan zou hij eventueel gewoon zo een reserve kunnen bijhouden in zijn portefuille of zo, gewoon tijdig gebruiken voor hij vervalt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb ook zo een zoon waar altijd alles op is
Bij mobile vikings krijg ik een mail wanneer zijn data is opgebruikt. Ik herlaad automatisch maandelijks, maar je kunt er ook voor kiezen om bij een bepaald minimumbedrag automatisch te herladen, ofwel manueel als je de mail krijgt dat alles op is.

- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 80 keer
Hey! Telecom aan 10 euro per maand met onbeperkt bellen en 10GB data. Na een jaar gratis 10GB extra. Via de app kun je een limiet instellen op meerverbruik van het abonnement. Is postpaid, maar veilig naar extra kosten toe en hij kan altijd blijven bellen.
Jim mobile is het allergoedkoopste per minuut en per MB. Ze gebruiken onderweg vooral whatsapp. Al de rest doen ze toch op de WiFi thuis of op school. Heb een kaartje van 5 euro en daar doen ze allebei al bijna een jaar mee 
Handig is ook dat ik ze allebei in de Jim mobile app heb staan en daar eenvoudig kan herladen.

Handig is ook dat ik ze allebei in de Jim mobile app heb staan en daar eenvoudig kan herladen.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Ook dat is groot worden toch? Leren dat niet alles eindeloos is en mama en papa er niet voor blijven zorgen dat ze niks te kort komen.boran_blok schreef: 18 jun 2023, 20:17 Stel hij is wat idioot geweest die dag, heeft al zijn belwaarde opgesurfd (meest waarschijnlijke scenario) en de treinen rijden niet. Dan is hij redelijk gechareld
(Met geld ukt dat later ook niet, daar zijn de gevolgen nog wat groter...)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
Tjah, het probleem is dan vooral dat ik het met moeder de vrouw aan de stok krijg. Zij heeft het lastiger met het loslaten dan ik. Hell, ik had op mijn 12 gene GSM, die waren nog voorbehouden voor de mensen met veel centen toen.
Maar goed, ik denk dat die jim mobile app wel de goede oplossing is, want die heb ik voor mijzelf ook. Bedankt allemaal voor het advies.
Maar goed, ik denk dat die jim mobile app wel de goede oplossing is, want die heb ik voor mijzelf ook. Bedankt allemaal voor het advies.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 151 keer
Ik ben heel tevreden van Orange en herlaad elke maand voor 15€
De belwaarde die ik amper nodig heb omdat ik vooral de data gebruik hevel ik steeds over naar m'n Playstation Wallet en daarmee kan ik heel wat games aankopen.
Verwacht niet dat scholieren met een beetje data genoeg hebben.
De belwaarde die ik amper nodig heb omdat ik vooral de data gebruik hevel ik steeds over naar m'n Playstation Wallet en daarmee kan ik heel wat games aankopen.
Verwacht niet dat scholieren met een beetje data genoeg hebben.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Contacteer:
Als ze dat beetje data enkel nodig hebben als ze onderweg zijn (met de fiets), dan zou dat toch moeten meevallen tenzij de Wi-Fi op school en/of thuis ondermaats is waardoor de smartphone toch via 3G/4G/5G verbindt.
Computer(k)nul
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
ik zat een paar jaar geleden met dezelfde vraag:
viewtopic.php?t=59539&hilit=abonnement+voor+tiener
Ik ben begonnen met een Jim prepaid voor mijn dochters.
Erna over gegaan naar een abonnement van youfone. Het handige daar is dat je een limiet op de data en bellen kan zetten. Limiet op bellen is gratis, limiet op data kost jammer genoeg €0,50.
Enne, als moeder de vrouw doodsangsten uitslaat bij het idee dat je zoon eens zonder belwaarde gaat zitten, maak haar dan al maar klaar voor de vele keren dat zijn batterij plat gaat zijn.

viewtopic.php?t=59539&hilit=abonnement+voor+tiener
Ik ben begonnen met een Jim prepaid voor mijn dochters.
Erna over gegaan naar een abonnement van youfone. Het handige daar is dat je een limiet op de data en bellen kan zetten. Limiet op bellen is gratis, limiet op data kost jammer genoeg €0,50.
Enne, als moeder de vrouw doodsangsten uitslaat bij het idee dat je zoon eens zonder belwaarde gaat zitten, maak haar dan al maar klaar voor de vele keren dat zijn batterij plat gaat zijn.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Hier zoon in het eerste middelbaar.
Mobile Vikings abonnement, je kan instellen dat hij niet over budget kan gaan (budget op 0 € zetten). Aangezien hij zelden belt en er in het abonnement een aantal belminuten zitten kan hij nog steeds bellen wanneer hij zijn data heeft opgebruikt. Je kan ook aanvinken dat premium SMS'en niet gebruikt kunnen worden (betalen voor parking, SMS abonnementen en zo). Nadeel is dat 2FA sms'en dan ook niet toekomen.
Mobile Vikings abonnement, je kan instellen dat hij niet over budget kan gaan (budget op 0 € zetten). Aangezien hij zelden belt en er in het abonnement een aantal belminuten zitten kan hij nog steeds bellen wanneer hij zijn data heeft opgebruikt. Je kan ook aanvinken dat premium SMS'en niet gebruikt kunnen worden (betalen voor parking, SMS abonnementen en zo). Nadeel is dat 2FA sms'en dan ook niet toekomen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30