Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

woutervh schreef: 05 jun 2023, 14:57 Welke verkiezingen trouwens? Nu doe je alsof Russische verkiezingen eerlijk zouden verlopen en hij effectief een kans zou maken :P
Ik stel toch vast dat het uit het raam vallen bij hem tot hiertoe niet gelukt is.
Zijn troepen probeerde Poetin te laten vermoorden, maar ook dat mislukte.
Zo gemakkelijk zal het bij hem dus niet gaan.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 211 keer
Provider

Zie dan ook mijn eerste bewering. Zou die clown niet gewoon een stropop zijn van het Kremlin? Bedoeld om een rookgordijn op te trekken en verwarring te zaaien?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

boulder schreef: 05 jun 2023, 12:25 Prigozjin, de leider van dat Wagner leger klaagt het gebrek aan initiatief aan waarbij ze het Russische grondgebied verdedigen dat nu door de Russische rebellen bevrijd is/wordt.
Hij gaat zijn troepen naar daar verplaatsen.
Ook Ramzan Kadyrov, de Tjetsjeense leider die Poetin steunde zegt troepen te zullen sturen naar Belgorod en co.
Een Prigozjin of Kadyrov kunnen niets gaan doen in Belgorod... beide zijn gewoon het gebied gewoon plat te bombarderen en dat kan je moeilijk op eigen terrein :-D
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 05 jun 2023, 15:40 Zie dan ook mijn eerste bewering. Zou die clown niet gewoon een stropop zijn van het Kremlin? Bedoeld om een rookgordijn op te trekken en verwarring te zaaien?
Wat winnen ze daarmee?
Straks ga je nog beweren dat ze doelbewust Bachmoet weer aan het verliezen zijn.
Prigozjin slaagde erin Bachmoet te veroveren, hij trekt zich terug en binnen de kortste keren is het Russisch leger dat weer aan het kwijtraken.
Hij was de enige die nog een beetje succes behaalde voor de Russen.
Met alle mislukkingen die ze in het Kremlin al geleden hebben, wordt het steeds ongeloofwaardiger om nog te doen alsof er een geniaal plan achterzit.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

DarkV schreef: 05 jun 2023, 15:49 Een Prigozjin of Kadyrov kunnen niets gaan doen in Belgorod... beide zijn gewoon het gebied gewoon plat te bombarderen en dat kan je moeilijk op eigen terrein :-D
Dan ken je de Russische geschiedenis van oorlogsvoeren toch niet goed.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hoe het ook zij, als Wagner en Kadyrov naar Belgorod en co trekken, blijven er minder troepen langs de gigantisch lange frontlijn elders, wat dus voor extra zwakke plaatsen zorgt.
Laat ze hen dus maar daar eens afleiden.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

Ook Russische televisie krijgt ‘zege’ nog moeilijk verkocht;

Na de droneaanvallen op Moskou zijn op de Russische televisie steeds vaker pleidooien te horen om de ‘speciale militaire operatie’ te beëindigen. De vraag is hoe president Poetin dat kan doen zonder zijn nederlaag toe te geven.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20230604_97098824
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer

woutervh schreef: 05 jun 2023, 14:57 Welke verkiezingen trouwens? Nu doe je alsof Russische verkiezingen eerlijk zouden verlopen en hij effectief een kans zou maken :P
Russische presidentsverkiezingen van 2024
Eerlijk of niet daar laat ik me niet over uit, hij moet eerst en vooral nog in leven zijn wanneer ze plaats vinden.
Er worden trouwens al pamfletten + ronkende slogan van hem op verschillende plaatsen opgehangen.
Ik zie hem nog coalities smeden wanneer de tijd rijp is.
Zelfs de US heeft hij al proberen te paaien de sluwe vos.
Maar goed, afwachten is de boodschap.

Ondertussen is bekend geraakt dat er Belgische wapens gebruikt worden door dat Russische bevrijdingsleger in Belgorod.
Het gaat over FN Scar aanvalswapens.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 05 jun 2023, 17:04 Ondertussen is bekend geraakt dat er Belgische wapens gebruikt worden door dat Russische bevrijdingsleger in Belgorod.
Ook dat zat in één van die 2 filmpjes, ik denk in dat van Dennys.
Het is echter niet zeker dat dat wapens waren die aan Oekraïne geleverd werden door België, daarvoor moeten ze de serienummers hebben en vergelijken met de geleverde wapens.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

boulder schreef: 05 jun 2023, 20:26
Petrikske schreef: 05 jun 2023, 17:04 Ondertussen is bekend geraakt dat er Belgische wapens gebruikt worden door dat Russische bevrijdingsleger in Belgorod.
Ook dat zat in één van die 2 filmpjes, ik denk in dat van Dennys.
Het is echter niet zeker dat dat wapens waren die aan Oekraïne geleverd werden door België, daarvoor moeten ze de serienummers hebben en vergelijken met de geleverde wapens.
wat een bureaucratisch gezeur
we leveren wapens om tegne de Russen te vechten en als men ze daarvoor gebruikt ...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Wapens werden geleverd met het verbod op het gebruik ervan op Russisch grondgebied, we kunnen leuteren wat we willen het zal wel in een contract gegoten zitten.
Ook de US zou er ondertussen mee bezig zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/04 ... bruik-van/

Al kan men vermoeden dat alle reuring in het teken staat van de Russen niet teveel op te naaien. 😉
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wie had dat nu verwacht? :roll:
Zou die Russische militie eigenlijk niet beter Polen aanvallen? Zou dat niet veel meer hulp opbrengen tegen Rusland?
Laatst gewijzigd door woutervh 05 jun 2023, 22:40, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 05 jun 2023, 22:07 Wie had dat nu verwacht? :roll:
"Het is oorlog", zou een van de 'neutralen' zeggen.
Een koekje van eigen deeg, van hetzelfde laken een broek, poets wederom poets, wie een put graaft voor een ander valt er zelf in, wie kaatst mag de bal verwachten, ...
We hebben de leugenverhaaltjes gehoord over 'onafhankelijke' Luhansk en Donetsk 'republieken', gesticht na referenda door mensen die per se niet bij Oekraïne wilden horen, en wel bij Rusland.
Nu krijgen we misschien de Belgorod Volks Republiek, met onafhankelijke Russen die liever bij Oekraïne zouden behoren.
Two can play this game...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

En ondertussen wachten we met z'n allen op een groot offensief dat er misschien nooit zal komen uit vrees voor grote verliezen, in plaats daarvan krijgen we kleinschalige acties zoals we ze nu zien zoals bv in Belgorod.
Wie weet is alles met elkaar verweven, grootschalige troepenverplaatsingen zijn niet meer geheim te houden met alles wat er in de lucht hangt.
Med
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Ondertussen is de Kakhovka dam opgeblazen. aangezien grotendeels de linkeroever lager gebied is dan de rechteroever is dit vooral in het nadeel van Oekraïne. Zij hadden net verscheidene eilandjes kunnen heroveren.
Ook voor de kerncentrale zou dit gevolgen kunnen hebben.

https://edition.cnn.com/2023/06/06/euro ... index.html
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Wie hiervoor verantwoordelijk is en er het meeste profijt van heeft is niet moeilijk te achterhalen natuurlijk.

sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Petrikske schreef: 05 jun 2023, 23:33 Wie weet is alles met elkaar verweven, grootschalige troepenverplaatsingen zijn niet meer geheim te houden met alles wat er in de lucht hangt.
Kharkov en Kherson vorig jaar weerleggen dat idee.
Wat oekraine echt van plan is meoten we afwachten
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

De Russen trokken zich toen wel heel snel terug, afwachten of ze dat nu opnieuw gaan doen.
Het vermoeden was dat de aanval in het zuiden zou plaats vinden omdat dit gebied minder bevolkt is en men dus geen steden moet intrekken wat tot grotere verliezen tot zou leiden.
Een groot gebied onder water nu zal daarom een ferme streep door de rekening van Oekraïne zijn.
Die rivier zou nu zo'n 5km breder worden, benieuwd welke gevolgen dit gaat hebben voor de kerncentrale.

Toegevoegd na 3 minuten 43 seconden:
sukkelaar schreef: 06 jun 2023, 10:30
Petrikske schreef: 05 jun 2023, 23:33 Wie weet is alles met elkaar verweven, grootschalige troepenverplaatsingen zijn niet meer geheim te houden met alles wat er in de lucht hangt.
Kharkov en Kherson vorig jaar weerleggen dat idee.
Wat oekraine echt van plan is meoten we afwachten
Op het gebied van informatiegaring dmv drones hebben de Russen een grote omslag gemaakt.
Bij de start van de oorlog vonden ze drones te verwaarlozen gadgets, ondertussen maken ze er ook massaal gebruik van.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Med schreef: 06 jun 2023, 07:43 Ondertussen is de Kakhovka dam opgeblazen. aangezien grotendeels de linkeroever lager gebied is dan de rechteroever is dit vooral in het nadeel van Oekraïne. Zij hadden net verscheidene eilandjes kunnen heroveren.
Ik zie geen enkele defensieve actie meer van de Rus, het tij is duidelijk gekeerd.
Wat de Rus deed 10 jaar geleden met de verovering van die zuidelijke Oekraïense provincies, gebeurd nu door Oekraïne met de regio Belgorod.

Wat die dam betreft, herinner ik mij dat de Rus verleden jaar al explosieve ladingen had erop geplaatst volgens berichten toen verspreid.
Of Oekraine nu zo'n ecologische ramp wil veroorzaken met het opblazen van de dam, heb ik mijn twijfels. Het lijkt me eerder dat de Rus 'hun' Krim hebben opgegeven want die dambreuk brengt echt geen goed voor die regio.

lees maar in de media hoe Lavrov schreeuwt dat er geen F16 mogen ingezet worden, hoe de Rus vannacht 1500 Oekrainse manschappen zou gedood hebben, een hoop Leopards tanks zou vernietigd hebben... Duidelijk paniek.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Med
Pro Member
Pro Member

Voor de kerncentrale niet onmiddellijk gevolgen. Er is ook nog een afgesloten bassin waar het benodigde koelwater kan uit gehaald worden. Tevens is er minder koelwater nodig op het moment aangezien de centrales allen stilgelegd zijn. Op lange termijn is natuurlijk wel een groter probleem als men dat bassin niet kan aanvullen.

Ongetwijfeld heeft het Oekraïnse opperbevel hiermee in hun plannen wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren. Zij kennen de russen als geen ander op dit moment.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Med schreef: 06 jun 2023, 11:35 Ongetwijfeld heeft het Oekraïnse opperbevel hiermee in hun plannen wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren. Zij kennen de russen als geen ander op dit moment.
Mja, ik denk dat niemand zijn hand in het vuur durft steken wie die dam nu echt heeft opgeblazen (ik zou het toch niet durven :p) Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 06 jun 2023, 12:03 Mja, ik denk dat niemand zijn hand in het vuur durft steken wie die dam nu echt heeft opgeblazen (ik zou het toch niet durven :p) Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
Waarom zou Oekraïne dat doen als het hun opmars enorm bemoeilijkt en voor enorm veel burgerslachtoffers gaat zorgen?
De enige die hier belang bij heeft zijn de Russen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer

woutervh schreef: 06 jun 2023, 12:03 Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
Uiteraard zijn beide partijen op dat vlak aan elkaar gewaagd.
Ze hebben immers dezelfde oorsprong en achtergrond.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 06 jun 2023, 12:24 Uiteraard zijn beide partijen op dat vlak aan elkaar gewaagd.
Ze hebben immers dezelfde oorsprong en achtergrond.
Klopt niet, Oekraïne heeft zich voortdurend op militaire doelwitten geconcentreerd, Rusland schaamt er zich niet voor om doelbewust duizenden tot zelfs hondderduizenden burgerdoden te veroorzaken.
Wat Rusland doet zijn gewoon oorlogsmisdaden.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 06 jun 2023, 12:03Mja, ik denk dat niemand zijn hand in het vuur durft steken wie die dam nu echt heeft opgeblazen (ik zou het toch niet durven :p) Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
Wanneer heeft Oekraïne 'scorched earth tactics' gebruikt? Ik vind daar immers niets van terug.
De mooiste natuurgebieden van Europa vernietigen en honderduizenden mensen op de vlucht jagen + de veiligheid van de grootste kerncentrale van Europa op het spel zetten lijkt mij alvast geen tactiek van Oekraïne.
Maar ik kan altijd mis zijn natuurlijk.

Russen zijn trouwens niet aan hun proefstuk toe wat het opblazen van dammen betreft.
In november vorig jaar deden terugtrekkende Russische troepen het ook al.

boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 06 jun 2023, 13:08
woutervh schreef: 06 jun 2023, 12:03Mja, ik denk dat niemand zijn hand in het vuur durft steken wie die dam nu echt heeft opgeblazen (ik zou het toch niet durven :p) Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
Wanneer heeft Oekraïne 'scorched earth tactics' gebruikt? Ik vind daar immers niets van terug.
Het enige dat je kunt zeggen dat beide partijen gedaan hebben is dat wanneer ze ergens zich terugtrokken, dat ze ergens een brug vernietigden om het oprukken van de vijand te vertragen.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan doelbewust een natuurramp veroorzaken waarbij duizenden, misschien zelfs honderdduizenden zouden kunnen getroffen worden.
Het toont ook aan wat voor een leugens de Russen verspreiden.
Ze gaan de Oekraïners 'bevrijden' van de 'nazi's', maar diezelfde die ze gaan redden massaal verdrinken, dat is dan geen probleem.
Dat is dan nadat ze hen in putje winter zonder stroom gezet hebben.
Het doorbreken van die dam zou overigens kunnen tot een nucleaire ramp leiden in de kerncentrale van Zaporizja, dus ook dat kan hen niet schelen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 06 jun 2023, 13:08 Wanneer heeft Oekraïne 'scorched earth tactics' gebruikt? Ik vind daar immers niets van terug.
Vraag het eens aan Napoleon en Hitler.
Was anders ook een beproefde Belgische taktiek. Gans de Ijzervlakte onder water zetten om de vijand tot staan te brengen
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 06 jun 2023, 14:51
Petrikske schreef: 06 jun 2023, 13:08 Wanneer heeft Oekraïne 'scorched earth tactics' gebruikt? Ik vind daar immers niets van terug.
Vraag het eens aan Napoleon en Hitler.
Typische naast de kwestie reactie.
De vraag was: wanneer heeft Oekraïne..., niets met Hitler of Napoleon van doen dus.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Je was me voor boulder :)

En wat de Ijzervlakte betreft, toch een wezenlijk verschil wanneer de verdediger z'n eigen grondgebied onder water zet ter verdediging dan wanneer de agressor in het teken van terrorisme de éne na de andere oorlogsmisdaad zonder verpinken durft te plegen.
De kerncentrale van Zaporizja zoun ondertussen ook reeds vol zware wapens en explosieven zitten, gaan we dan ook maar de schouders ophalen als ze die laten ontploffen?
Want ja... 'iedereen doet wel es iets wat niet door de beugel kan?'
Med
Pro Member
Pro Member

woutervh schreef: 06 jun 2023, 12:03
Med schreef: 06 jun 2023, 11:35 Ongetwijfeld heeft het Oekraïnse opperbevel hiermee in hun plannen wel rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren. Zij kennen de russen als geen ander op dit moment.
Mja, ik denk dat niemand zijn hand in het vuur durft steken wie die dam nu echt heeft opgeblazen (ik zou het toch niet durven :p) Taktiek van verschroeide aarde is beide partijen niet vreemd...
Eigenlijk had ik van u (en ivob) niets anders verwacht dan zulks een reactie.

Wat heeft Oekraïne dan te winnen hiermee? Watertoevoer naar Krim afsluiten? Hadden zij ook militair binnen 1 of 2 weken kunnen doen indien hun offensief lukte, of het kanaal zelf bombarderen waar zij er geen last van hebben.
Voor het overige enkel maar nadelen voor Oekraïnse zijde.
- militairen op linkeroever nu geïsoleerd (indien zij zich al in veiligheid hebben kunnen brengen)
- militairen en materiaal dicht aan de rechteroever moeten ongetwijfeld in veiligheid gebracht worden.
- evacuatie burgers gaat tijd en aandacht kosten, ook van de militairen. Wegen zullen overspoeld worden met verkeer, dus militair verkeer komt ook vast te zitten.
- overzetten militairen in nabijheid van Kherson naar linkeroever véél moeilijker.
- de weg over de dam zelf is nu ook compleet weg en kan niet snel hersteld worden.

Als "voordeel" hoor ik ook zeggen dat hoger stroomopwaarts de rivier (of het meer) smaller word. Dat geldt enkel voor het meer zelf, weinig bij de rivier zelf. En die bodem staat al jarenlang onder water en zal een modderpoel zijn. Dat moet ook opdrogen eerst.

En waarom moet Oekraïne de taktiek van verschroeide aarde toepassen? Die taktiek is voor terugtrekkende troepen, en had een specifieke doelstelling qua voedsel. Niet voor troepen die vooruitgang willen gaan boeken. :bang:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Klopt, Med.
Het ergste van al is niet het militaire, maar al die burgerslachtoffers die gevallen zijn of nog gaan vallen.
Dit is een oorlogsmisdaad, de ergste die Rusland al in deze oorlog begaan heeft.
Dit gaat meer over het 'straffen' van een burgerbevolking omwille van het feit dat de Russen het militair niet kunnen halen.
Paul de veteraan vergelijkt dit met een doelbewust door de mens veroorzaakte Orkaan Kathrina ramp.

Toegevoegd na 2 minuten 4 seconden:
Petrikske schreef: 06 jun 2023, 15:52 Je was me voor boulder :)

En wat de Ijzervlakte betreft, toch een wezenlijk verschil wanneer de verdediger z'n eigen grondgebied onder water zet ter verdediging dan wanneer de agressor in het teken van terrorisme de éne na de andere oorlogsmisdaad zonder verpinken durft te plegen
Ik heb ook al zitten zoeken, volgens mij zijn daar geen burgerslachtoffers gevallen, en ging het over een heel klein gebied.
Totaal niet te vergelijken met het openzetten van een dam die hele steden en dorpen kilometers ver vernielt, die ervoor zorgt dat stroomvoorzieningen in het gedrang komt, en het koelwater van de kerncentrale van Zaporizja in gevaar komt.
Dit zijn pure oorlogsmisdaden, Russische trollen gaan dit direct goedpraten, daarvoor zitten ze op internet, natuurlijk.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Als je dit in de schoenen van Oekraïne wil schuiven dan ben je echt wel 'simpel' ,beter kan ik dergelijke figuren niet omschrijven.
En wat Rusland uiteindelijk gaat bereiken is dat de geldbuidel nog verder zal open getrokken worden en dat de leveringen van wapens en goederen nog meer zullen worden opgevoerd.
Het word hoog tijd dat die varkens uit de UN worden geschopt.
En wat die varkens ook mogen beweren, dat het artillerie van Oekraïne zou zijn geweest dat is een extra large broodje aap verhaal.
Er bestaat immers geen artillerie die dit kan verwezenlijken, ze hebben gewoon die dam op 2 plaatsen laten springen dmv explosieven (en veel explosieven..)
En last but not least, die dam is sinds aanvang vh conflict in Russische handen.

Het enige waar we nu op moeten hopen is dat de dam niet volledig werd weg geblazen.
Het zou kunnen dat er nog enkele meters van de betonnen constructie intact zijn.

Dat de Oekraïners nu maar snel de Krimbrug vernietigen, zodat de Russen spoedig zelf zonder water zullen zitten op de Krim en ook zonder aanvoer.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 06 jun 2023, 17:42 Dat de Oekraïners nu maar snel de Krimbrug vernietigen, zodat de Russen spoedig zelf zonder water zullen zitten op de Krim en ook zonder aanvoer.
Yep, of ook ergens een of andere dam in Rusland doen ontploffen.
Als de orcs het echt op een barbaarse manier willen spelen, kunnen de Oekraïeners zich ook wel tot hun niveau verlagen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat ze zich gaan verlagen tot het niveau van de Russen.
Ik denk zelfs dat de Russen in staat zijn om nogmaals hetzelfde te doen.
In het noorden van Bakhmut komen ze immers onder zware druk te staan en ze zijn zich reeds aan het terugtrekken
in de richting van het Berkhovske reservoir.
Wat zou er daar kunnen gebeuren denk je?
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

boulder schreef: 06 jun 2023, 14:11 Het toont ook aan wat voor een leugens de Russen verspreiden.
Ze gaan de Oekraïners 'bevrijden' van de 'nazi's', maar diezelfde die ze gaan redden massaal verdrinken, dat is dan geen probleem.
Dat is dan nadat ze hen in putje winter zonder stroom gezet hebben.
Het doorbreken van die dam zou overigens kunnen tot een nucleaire ramp leiden in de kerncentrale van Zaporizja, dus ook dat kan hen niet schelen.
Reeds weken is er een grootscheepse desinformatie campagne opgestart vanuit RuZland om in het Westen twijfel te zaaien.
Er zijn zelfs hier in dit draadje enkelingen die beginnen te twijfelen, ook politici in binnen- en buitenland.

Wat die wapens uit België betreft is dit ook zand in de ogen strooien om twijfel te zaaien.
Lees tussen de lijnen door en laat je niet ver-russen.
Tel alles bij elkaar wat de RuZ na 17 maand heeft uitgespookt in Oekraine en je kan concluderen dat RuZland een terroristische staat is.
Petrikske schreef: 06 jun 2023, 17:42 En last but not least, die dam is sinds aanvang vh conflict in Russische handen.
Een niet onbelangrijk punt dat men niet of vergeet te vermelden, ik dacht sedert oktober 2022.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

timmermc schreef: 06 jun 2023, 18:12 Een niet onbelangrijk punt dat men niet of vergeet te vermelden, ik dacht sedert oktober 2022.
" It was captured by Russia at the start of Moscow’s February 2022 invasion, and has been held by it ever since."

https://www.theguardian.com/world/2023/ ... er%20since.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik geloof nooit dat Rusland in staat is de Krim van voldoende water te voorzien,via die krim brug dat is echt een onmogelijke zaak .Het absoluute minimuum is per persoon een 50 liter,per week maar dat is dan wel zonder jou te kunnen wassen (of kleding te wassen) vergeet ook de landbouw en veeteelt niet.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Daarom ook dat de Krimbrug zo snel mogelijk richting Moskva moet neerdalen.
Rusland heeft zich voor de zoveelste keer in de voet geschoten, ach ja... varkens zijn dan ook niet de allerslimste beesten.

Med
Pro Member
Pro Member

The Insider beweert dat russische autoriteiten een week geleden een decreet hebben ondertekent dat bij ongevallen en "terroristische aanslagen" in de 4 nieuw geannexeerde provincies, er géén onderzoek zal plaatsvinden voor 2028.

Ook de (russische) federale wet ivm "veiligheid van de hydraulische installaties" in die gebieden word voor "een deel" niet meer toegepast tot september '23 en maart '24

Ideaal natuurlijk om "wettelijk" niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor het russische gerecht.

Tass heeft in november vorig jaar beweert dat de watervoorraad (toen) voor 2 jaar voldoende was. Zal eens kijken of ik het terugvind.

https://theins.ru/news/262336

Hierbij het artikel van TASS

https://tass.com/russia/1535583
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Med schreef: 06 jun 2023, 19:45Ook de (russische) federale wet ivm "veiligheid van de hydraulische installaties" in die gebieden word voor "een deel" niet meer toegepast tot september '23 en maart '24
De Russen mogen leuteren tot ze een gram wegen.
Hun handtekening staat onder "artikel 56"

https://ihl-databases.icrc.org/en/ihl-t ... article-56

Je kan het volledige artikel doorlezen of vertrouwen op de bevindingen van Professor Michael Clarke (zie video)

Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”