Na het zien van een youtube filmpje :
Ben ik op zoek naar een patch paneel met losse keystone met meerdere kleuren.
Graag ook eentje die je met een "speciale" tang kunt vastklemmen.
Momenteel heb ik altijd een punch down paneel gebruikt maar dit is echt onhandig met korte kabels.
Iemand die iets kan aanraden?
Patchpanel met losse keystones
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
ik heb er van aliexpress en ben er eigenlijk heel tevreden van.
heeft alles wat je wil, al zet ik het niet met een tang vast (kan wss wel, maar hoeft niet, is eenvoudig genoeg om in en uit te klikken)
dit is er 1tje van: https://nl.aliexpress.com/item/32634563995.html
heeft alles wat je wil, al zet ik het niet met een tang vast (kan wss wel, maar hoeft niet, is eenvoudig genoeg om in en uit te klikken)
dit is er 1tje van: https://nl.aliexpress.com/item/32634563995.html
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Amazon staat vol met patchpanelen, niet zoveel aan mis te fabriceren dus denk dat merk weinig uitmaakt. (10" heb ik delock, 19" geen idee van merk).
Misschien enkel opletten met teveel op elkaar (high density - gevoeliger voor afwijkende maten passende keystones). Ook gemerkt dat er versies zijn met scharnieren, kan handig zijn maar zo dikwijls kom ik daar nu ook weer niet aan.
De keystones in meer kleuren waarschijnlijk wel moeilijker (gebruik enkel RJ45 en LC keystones), blanks heb ik wel in wit en zwart (witte wilden niet meer leveren in belgie
). Niet echt nodig maar als je toch aan het proper maken bent 
Keystones die ik gebruik overigens niet met tang of lsa, gewoon RJ45 aan beide kanten. Zelfde voor de LC's (daar denk ik er niet eens aan om kabels op maat te maken)
Misschien enkel opletten met teveel op elkaar (high density - gevoeliger voor afwijkende maten passende keystones). Ook gemerkt dat er versies zijn met scharnieren, kan handig zijn maar zo dikwijls kom ik daar nu ook weer niet aan.
De keystones in meer kleuren waarschijnlijk wel moeilijker (gebruik enkel RJ45 en LC keystones), blanks heb ik wel in wit en zwart (witte wilden niet meer leveren in belgie

Keystones die ik gebruik overigens niet met tang of lsa, gewoon RJ45 aan beide kanten. Zelfde voor de LC's (daar denk ik er niet eens aan om kabels op maat te maken)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wist niet dat dat in meerdere kleurtjes bestond (eigenlijk niet geheel verbazend).
Ik vind dat soort panelen alvast leuker dan fixed modellen, zeker in kleinere omgevingen (of zelfs thuis), waar er al wel ns patches bijgetrokken worden; dan kan je ze beter geordend houden.
Ik vind dat soort panelen alvast leuker dan fixed modellen, zeker in kleinere omgevingen (of zelfs thuis), waar er al wel ns patches bijgetrokken worden; dan kan je ze beter geordend houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
Gigamedia. Of Digitus indien het goedkoper moet zijn.
Die keystones zijn trouwens toolless, gewoon handmatig dichtklikken.
Er zijn tegenwoordig ook male rj45 plugs die toolless zijn, dat komt ook van pas soms:
https://www.gigamedia.net/c210842&aGGM+NFPLUGITC6U
Uiteraard veel beter dan een RJ45 die je met een tang moet vastnijpen.
Die keystones zijn trouwens toolless, gewoon handmatig dichtklikken.
Er zijn tegenwoordig ook male rj45 plugs die toolless zijn, dat komt ook van pas soms:
https://www.gigamedia.net/c210842&aGGM+NFPLUGITC6U
Uiteraard veel beter dan een RJ45 die je met een tang moet vastnijpen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Die toolless connectoren zijn allemaal mooi maar meestal zo lomp en groot.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bestaan voor hdmi, usb, fiber, coax, rca,....ITnetadmin schreef: 06 jun 2023, 23:57 Wist niet dat dat in meerdere kleurtjes bestond (eigenlijk niet geheel verbazend).
fotootje:
https://bilder.tragant.de/produkte/orig ... 231490.jpg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Ideaal voor media overigens... Om huisgenotes blij te houden kan je wel nog overschakelen op 10" paneeltjes die redelijk eenvoudig in kallax/alex weg te werken zijn

(ook aantal mikrotik switches met het nodige gedremel aan de standaard mounts... bij de kleine kan je er direct cableguide in maken