edp net na overname : domiciliëring nog niet ok ?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

ik heb eens mijn bankrek. gecheckt, ik zie nog steeds geen nieuwe edpnet domiciliëring. Ik had het formulier ingevuld van zodra het kon. Zijn er zo nog ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Hey, de SEPA mandaten zijn effectief correct ontvangen, we hebben deze gewoon nog niet aangeboden aan de bank, er zijn nog wat technische details met de bank die hiervoor in orde moeten gezet worden, we verwachten dit de komende dagen/weken in orde te hebben.

Bedankt voor jullie geduld!
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb vandaag ingelogd en de facturen via online bancontact maar betaald. Hopelijk wordt het niet 2x afgeschreven van mijn rekening. Want ik heb SEPA ook al geactiveerd, maar ik dacht dat het blijkbaar niet in orde is en heb het maar manueel betaald.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
Bedankt: 385 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

is toch geen ramp, dan moet je volgende maand niets betalen.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Niet direct over domiciliëring maar facturatie. Nadat ik verleden maand de mail met factuur op de 25e kreeg (betalen voor 23/5) kreeg ik vandaag de factuur zoals voorheen op de 12e.
Alles lijkt nu weer normaal te zijn.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik zie net een domiciliëring binnen komen, maar er wordt geen rekening gehouden met mijn creditnota. Ik heb de domicimliëringsopdracht geblokkeerd.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1862
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 363 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Storten ze creditnota’s niet afzonderlijk terug?
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ik heb die nog nooit teruggestort gekregen. Die worden bij edpnet gebruikt om de volgende facturen te betalen. Maar dat zijn ze nu precies vergeten.
FredjeFr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 mei 2015, 09:54
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat die domiciliëring nog niet in werking is totdat er zekerheid is, want momenteel zweeft Edpnet ergens in het midden. Want als ik het goed voor heb is op 10 juni dat de beslissing bekend gemaakt wordt of Proximus Edpnet kan inlijven of niet.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

De domiciliëringen werken prima; toch voor de facturen die ik krijg.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

De domiciliëringen lijken te werken hier, maar met vertragingen (facturen vervallen)

Hier waren er twee facturen van mijn grootouder's mobiel abo: eentje van 24/4 (voor de maand april) en 1/5 (voor de maand mei).
De eerste was over tijd gegaan (vervallen) maar lijkt nu betaald te zijn, de tweede is ook reeds vervallen, ik wacht nog even af, ik vermoed dat die ook wel in orde komt.

Ben vooralsnog blij dat EDPnet er nog altijd is, en we zien wel hoe het verloopt met Proximus.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Bij mij is vandaag de eerste factuur betaald via het nieuwe domiciliëringsmandaat van BE37ZZZ0799xxxxxx EDPNET BELGIUM BV.

Het oude mandaat van BE59ZZZ0466xxxxx
EDPNET NV staat echter ook nog in de lijst van actieve domiciliëringsmandaten. Wordt dit nog stopgezet? SEPA domiciliëringen kunnen immers enkel volledig worden stopgezet door de schuldeiser zelf.

Aanvulling: als ik in my edpnet naar 'Mijn SEPA' ga, dan staat er bij het oude mandaat 'SEPA Cancelled', terwijl het bij mijn bank nog actief staat, dus ergens klopt er iets niet.
Laatst gewijzigd door philippe_d 23 mei 2023, 01:29, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Domilieringsnummer is persoonlijke info.
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

Ik heb een tijdje geleden 2 non-Edpnet domiciliëringen zelf moeten opshorten via de banking app. Deze bleven actief staan ondanks dat ik bij de betreffende diensten geen openstaande bedragen (geen actief abo) meer heb en dat met enkele maanden tussen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

nickz schreef: 22 mei 2023, 22:02 EDPNET NV staat echter ook nog in de lijst van actieve domiciliëringsmandaten. Wordt dit nog stopgezet? SEPA domiciliëringen kunnen immers enkel volledig worden stopgezet door de schuldeiser zelf.

Aanvulling: als ik in my edpnet naar 'Mijn SEPA' ga, dan staat er bij het oude mandaat 'SEPA Cancelled', terwijl het bij mijn bank nog actief staat, dus ergens klopt er iets niet.
Je kan zelfs, als debtor, een specifiek creditor ID blokkeren. Zo kan er geen enkele betaling met dat creditor ID nog geïnitieerd worden.
Ik zou er niet van wakker liggen :).
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

@Joachim Nadat ik op 22/5 in een ticket gevraagd heb om mijn SEPA mandaad op te zeggen, zie ik dat er vandaag opnieuw geld van mijn rekening is gegaan voor het laatste factuur. Daardoor is het bedrag dat EDPNet me tegoed heeft nog verder opgelopen. Helaas maakt mijn bank er ook een soep van. Daarover heb ik in een ander topic inspiratie gevraagd. Toegegeven, 22/5 is nog niet zo lang geleden, maar mijn ervaring in het verleden was wel dat er sneller op mijn tickets gereageerd wordt. Het eerste ticket waarop ik de fout aankaartte is al van de 19, en er is nog niet op geantwoord.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

heist_175 schreef: 23 mei 2023, 10:03 Je kan zelfs, als debtor, een specifiek creditor ID blokkeren. Zo kan er geen enkele betaling met dat creditor ID nog geïnitieerd worden.
Ik zou er niet van wakker liggen :).
Je kan SEPA domiciliëringsmandaten enkel blokkeren voor een termijn van 1 jaar. Volledig stopzetten is enkel mogelijk door de schuldeiser zelf, dus dan verwacht ik dat zij het nodige doen. Het wordt nogal onoverzichtelijk als je op de duur een hele lijst met actieve domiciliëringsmandaten hebt staan waarvan de helft niet meer nodig is. Het is inderdaad ook wel mogelijk om een schuldeiser volledig te blacklisten.

@philippe_d de referenties die ik in mijn vorige bericht had geplaatst zijn de schuldeiseridentificaties (SIS), niet de unieke mandaatreferenties (UMR) en dus geen persoonlijke info.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Na mijn ticketnummer aan Joachim door te geven komt alles precies wel in orde. Er was blijkbaar een probleem omdat de schuld op de creditnota van een ander bedrijf is, en er wel al een plan is om die gewoon cash te betalen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 9 keer

Hoe een bank het intern benoemt, maakt niet zo veel uit: blacklist, blokkeren, ...
Het komt er gewoon op neer dat jij zelf controle hebt over wie er bij u geld van uw rekening komt plukken.

@een hele lijst
Na 3 jaar niet gebruikt te zijn, vervalt een mandaat automatisch.
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Als er iemand van Edpnet hier meekijkt, kan men het volgende eens checken, aub? :

Ik heb al een tijdje geleden ondertussen, een nieuwe SEPA domiciliëring gemaakt op jullie aanvraag, nadat ik het laatste openstaande saldo nog eens manueel betaald had. Ik dacht: ok, dat is dan opgelost. enige tijd later zie ik echter terug een openstaand saldo verschijnen, ondanks dat de sepa aanvaard was. Ik contacteer hiervoor uw financiële afdeling, om duidelijkheid te krijgen. Zij antwoorden mij:

"Het is vermeld op uw factuur nr [] de volgende informatie:

"Deze factuur, met referentie [], zal bij je bank aangeboden worden via domiciliëring met mandaatreferentie []. Dus dient u geen facturen meer manueel te betalen, maar u blijft uw facturen per mail ter informatie & wettelijk te ontvangen."

Ok, dus hier zegt men toch EXPLICIET dat de meldingen ter info zijn, en dat ik niets meer manueel moet betalen. Ik dus gerustgesteld.

Krijg ik plots TOCH weer een aanmaning *om te betalen* en als ik ga kijken in mijn account, staat er daar wel degelijk een negatief saldo "te voldoen". Terwijl mijn sepa al lang geactiveerd is, en jullie eigen dienst zegt dat dit in orde is!

Nog erger: ik zie nu dat er onlangs NOG een betaling bijgekomen is! "Totaal verschuldigd bedrag" staat ondertussen al op € 95,42 !

Tjah... wat is het nu? Hoe kunnen jullie nu tegelijkertijd zeggen dat ik het niet meer moet betalen omdat het via domiciliëring betaald wordt, en dan tegelijk toch nog reminders - met effectieve aanmaningen om te betalen - sturen? Kan hier eens naar gekeken worden, aub? Ik zou graag dit eens uitgeklaard zien, want er zijn wel degelijk al domiciliëringsopdrachten van mijn bankrekening gegaan, en toch blijven jullie verder ook manuele betalingen vragen...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6415
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

EDPnet mag hier dan al meekijken (of niet) je kan best een ticket openen zo ben je zeker dat er naar gekeken wordt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Hey @vdps stuur je me jouw klantnummer even via PM, ik laat het nakijken en laat je even bellen. In het algemeen lopen de domiciliëringen terug normaal, en moet iemand met een actief mandaat, sowieso niks meer manueel betalen.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

Klopt het dat ik facturen ontvang voor een periode die nog niet gestart is? Ik heb vorige week een factuur in mijn inbox gekregen voor de periode van 01/07 tem 01/08. Was dat vroeger ook zo?
Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 535
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Matomatisch schreef: 05 jun 2023, 10:54 Klopt het dat ik facturen ontvang voor een periode die nog niet gestart is? Ik heb vorige week een factuur in mijn inbox gekregen voor de periode van 01/07 tem 01/08. Was dat vroeger ook zo?
Yes, dat is steeds zo geweest, je krijgt 30 dagen om deze te betalen, dus tegen het begin van de periode zouden deze betaald moeten worden.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

Joachim schreef: 05 jun 2023, 11:05
Matomatisch schreef: 05 jun 2023, 10:54 Klopt het dat ik facturen ontvang voor een periode die nog niet gestart is? Ik heb vorige week een factuur in mijn inbox gekregen voor de periode van 01/07 tem 01/08. Was dat vroeger ook zo?
Yes, dat is steeds zo geweest, je krijgt 30 dagen om deze te betalen, dus tegen het begin van de periode zouden deze betaald moeten worden.
Thx voor je antwoord! Ik had de factuur even onder het vergrootglas bekeken met de overname, maar het is dus in orde :-)
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

on4bam schreef: 05 jun 2023, 10:21 EDPnet mag hier dan al meekijken (of niet) je kan best een ticket openen zo ben je zeker dat er naar gekeken wordt.
Beste,

Zie de "Ik contacteer hiervoor uw financiële afdeling". De quote daar komt rechtstreeks uit het ticket die ik aangemaakt heb, maar daar komt er maar weinig reactie op, en zoals anderen al zeiden; men kijkt hier al eens vlugger naar als iemand van Edpnet dit ook ziet en wilt nagaan.
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Joachim schreef: 05 jun 2023, 10:39 Hey @vdps stuur je me jouw klantnummer even via PM, ik laat het nakijken en laat je even bellen. In het algemeen lopen de domiciliëringen terug normaal, en moet iemand met een actief mandaat, sowieso niks meer manueel betalen.
Is hier dan reeds eens naar gekeken? Ik heb ge-pm'ed, en ook mijn tickets nog eens bekeken, maar is nog steeds geen sjoege.

Ik begrijp dit echt niet. Waarom zeggen dat men terug domiciliëringsopdrachten kan geven, en dan toch nog manuele betalingen vragen? Waarom zegt uw eigen dienst expliciet dat deze facturen vanaf nu aangeboden worden via de domiciliëring en niet meer manueel moeten betaald worden, en dan toch achteraf eisen dat deze manueel moeten betaald worden?! Mijn moeder zit ook bij jullie, en kreeg onlangs zelfs een dreiging met een incasso-ingebrekestelling, terwijl haar SEPA al loopt van in april! Er staan nu zelfs al rekeningen van juni open!

En ik vroeger haar maar geruststellen: "is enkel ter info en omdat ze wettelijk moeten, er moet niks meer manueel betaald worden..." Omdat jullie financiële dienst dit mij zelf zo letterlijk gezegd heeft!

Sorry, maar dit is UITERST onaangenaam werken en behandeld worden, zo. Ik ben altijd vol lof geweest over Edpnet, maar mijn geduld begint danig te tanen. Noch ik, noch mijn moeder zijn van plan om enige boetes te betalen voor heel dit débacle! Wij waren gewoon brave, trouwe klanten die al jaren een domicilie lopen hadden, dan plots meegesleurd werden in de perikelen van Edpnet, dan plots manueel moesten betalen, dan de vraag kregen om terug een domiciliëringsopdracht te doen... Wat we gedaan hebben, als reeds van in april. En dan de verzekering kregen dat alles nu via deze nieuwe domiciliëring ging betaald worden, en de rest maar ter info was - en nu constant aanmaningen en dreigementen krijgen per mail!! Mijn 80-jarige moeder was behoorlijk in paniek toen ze de dreiging met incasso zag!!

Wanneer gaat men dit nu eens uitklaren? Betaal ik nu niet dubbel? Waarom werkt na 2 maanden die domiciliëringsopdracht (blijkbaar??) nu nog altijd niet, terwijl ze nochtans actief staat en jullie eigen financiële dienst zegt dat alle facturen aangeboden worden daarmee en er niets meer manueel moet betaald worden?

Sorry dat ik wat kregelig overkom, maar het begint nu wel écht wat op mijn systeem te werken. Dit begint zottekeswerk te worden. :bang:
vdps
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2017, 00:47
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Update: Edpnet schijnt hier eindelijk eens naar gekeken te hebben, en hebben mij gecontacteerd om te zeggen dat ze dit gingen rechtzetten. Dus ik verwacht hier geen problemen meer mee. Met dank aan Joachim.
Ubremoved_3817
Pro Member
Pro Member
Berichten: 370
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 12 keer

Hier ook een rekening 10 dagen overtijd. De vorige 2 maal keren heb ik het handmatig betaald, maar nu moeten ze het maar zelf via domiciliëring afschrijven (geactiveerd met de nieuwe entiteit EDPNET Belgium NV) en als ze over aanmaningskosten gaan praten, ga ik zeggen: My computer says NOOO.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

depeje schreef: 24 mei 2023, 14:36 Na mijn ticketnummer aan Joachim door te geven komt alles precies wel in orde. Er was blijkbaar een probleem omdat de schuld op de creditnota van een ander bedrijf is, en er wel al een plan is om die gewoon cash te betalen.
Zucht zucht zucht....

Na de hele soep vorige maand was er dus overeengekomen om het bedrag dat ik te veel had betaald te gebruiken om het factuur dat deze maand vervalt te betalen. Nu kreeg ik eerder deze maand nu kreeg ik eerder deze maand toch nog een domiciliëring bij de bank. Omdat dit tegen de afspraken in was, en de sepa vanaf nu via mijn deftige bank verliep, heb ik die betaling onmiddellijk teruggevorderd. Nu bleek dat ik enkele uren later een compensatie teruggeboekt kreeg van EDPnet. Dan zat ik terug in de schulden bij EDPnet.....

Ik heb dan maar dat laatse factuur, waarvan ik de SEPA had teruggevorderd handmatig betaald. Ik had dat onmiddellijk gedaan, omdat ik dacht dat dit toch een beetje mijn fout was. Omdat ik niet gezien had dat tegenwoordig de OGM ook op het factuur staat had ik het factuurnummer als gewone mededeling gegeven.

Op 7 Juli kreeg ik een betalingsherinnering, en heb onmiddellijk in dat ticket geantwoord hoe ik de betaling op de laatste dag van Juni al had overgeschreven. Ondertussen heb ik nog geen reactie op dat ticket, en krijg ik een aanmaning met 5 Euro kosten en een dreigement om mijn abonnement af te sluiten.

Factuurnummer: 2023080574
Ticketnummer: 2940233

@Joachim Zou je de helpdesk eens kunnen pushen om binnen de 8 dagen 1) mijn betaling te linken aan het factuur, 2) de aanmaningskost te laten vallen en 3) ervoor zorgen dat ik niet afgesloten wordt? Gelieve me niet op te bellen, want dat stoort gegarandeerd deze periode. Ik zal in het vervolg verder zoeken naar de OGM als ik nog eens handmatig moet betalen.

Ik vind dit heel spijtig want ik was een veel betere service gewoon, en was van plan om nog iemand's abonnement om te schakelen naar EDPnet. Nu heb ik daar een minder goed gevoel bij.
Gebruikersavatar
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Sinds zonet is het in orde gebracht. Ze hebben mijn betaling teruggevonden.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”