Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef: 08 mei 2023, 14:08 Dat is inderdaad zo dat je tevreden mensen niet hoort maar anderzijds hebben mensen die wel degelijk last hebben geen boodschap aan het feit dat anderen geen problemen hebben.
Mensen die last hebben die hebben daar inderdaad geen boodschap aan want die hun mening is al gevormd door hun eigen problemen.
Ik mag verhopen dat een topic als dit niet alleen gelezen wordt door mensen die problemen hebben maar ook door mensen die hun mening over Telenet nog niet hebben gevormd. Daarom zouden zij - als tegengewicht - wel "een boodschap" kunnen hebben aan Telenetklanten met een bepaald verbruikersprofiel die geen technische problemen ondervinden met Telenet (en dan ook geen beroep moeten doen op de klantendienst) noch - in vergelijking met andere aanbieders - zoveel meer moeten betalen.

Het lijkt me, in een topic over Telenet, dan weer minder relevant om te gaan verkondigen dat Apple waar voor hun geld biedt. Bij mij weten is Apple geen telecom provider in België.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Allemaal mooi maar als klant van een bedrijf dat stevig doorrekent mag men verwachten dat er weinig problemen zijn en dat ze in dat geval snel ingrijpen. Geen van beiden is het geval.

Uiteraard kan iedereen voor zich een beeld vormen van een bedrijf maar mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor negatieve reacties en vinden positieve reacties sneller normaal en dat is ook zo als men goed betaalt. Het voorbeeld van Apple was dat een bedrijf er ook voor kan kiezen om hoge prijzen te koppelen aan kwaliteit en gebruiksgemak, volledig relevant dus met de situatie van Telenet waar men blijkbaar voor iets anders kiest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef: 08 mei 2023, 16:43 Allemaal mooi maar als klant van een bedrijf dat stevig doorrekent mag men verwachten dat er weinig problemen zijn en dat ze in dat geval snel ingrijpen. Geen van beiden is het geval.
Dat is een persoonlijke mening afhankelijk van het profiel maar ook niet meer dan dat.
Ik heb niets met Telenet maar het is, voor mijn verbruikersprofiel - cable cutter en thuiswerk, zonder een uitzonderlijke grootverbruiker te zijn - niet echt duurder dan een andere provider en tot op heden geen enkel technisch probleem.
Moest dat wijzigen, elders betere techniek en gevoelig goedkoper, zou ik ook veranderen. Maar tot op heden is dat niet het geval. Veranderen omdat dit "in " is en je dan tot de "juiste groep met de juiste instelling " behoort doe ik ook al niet aan mee.

Wanneer je toch over Apple wil blijven doorbomen, ik gebruik tot volle tevredenheid Android en aan een lagere prijs dan de Apple producten. Dus ook weer geen enkele reden om voor Apple te kiezen (Imago van een product laat me volstrekt onberoerd en daar betaal ik dan ook niets extra voor).
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Vader had al paar weken problemen met zijn mobiel internet. Belt naar telenet waar hij 1 uur later iemand aan de lijn krijgt. Was ook pas van tarief plan veranderd. Dus die van de klantendienst zegt doodleuk aan telefoon we zullen de problemen van u mobiel internet oplossen en ze zegt dan ook oh we hebben u teveel gefactureerd dus volgende maand moet u niks betalen en de maand erop krijg je 50% korting. En 2 uur na het telefoon gesprek waren de problemen met mobiel internet ook opgelost. Dus mensen ik zou zeggen blijven doorzetten bij de klantendienst. Ahja de bevestiging van niks betalen en 50% korting staat ook op mail.
Screenshot_20230508_200417_Samsung Internet.jpg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 08 mei 2023, 19:15 Dat is een persoonlijke mening afhankelijk van het profiel maar ook niet meer dan dat.
Ik heb niets met Telenet maar het is, voor mijn verbruikersprofiel - cable cutter en thuiswerk, zonder een uitzonderlijke grootverbruiker te zijn - niet echt duurder dan een andere provider en tot op heden geen enkel technisch probleem.
Moest dat wijzigen, elders betere techniek en gevoelig goedkoper, zou ik ook veranderen. Maar tot op heden is dat niet het geval. Veranderen omdat dit "in " is en je dan tot de "juiste groep met de juiste instelling " behoort doe ik ook al niet aan mee.

Wanneer je toch over Apple wil blijven doorbomen, ik gebruik tot volle tevredenheid Android en aan een lagere prijs dan de Apple producten. Dus ook weer geen enkele reden om voor Apple te kiezen (Imago van een product laat me volstrekt onberoerd en daar betaal ik dan ook niets extra voor).
Alles wat ik schrijf is een persoonlijke mening, net zoals iedereen hier zijn/haar persoonlijke mening geeft.

Ik veranderde niet omdat het "in" is maar wel omdat ik bij MV nu exact dezelfde (fiber)kabel gebruik maar minder betaal EN een hogere snelheid haal. TV heb ik buiten gegooid en kan ik via internet doen met de snelle lijn. Via de vikingpunten bespaar ik nog stevig door en heb ik al meer dan een maand eraf gepitst.

Wie bij TN goed zit en tevreden is, kan dat perfect blijven. :beerchug:

Ik boom niet door maar legde enkel de relevantie uit voor iemand die dat in twijfel trok. Dat Android goedkoper is weet ik maar ik hecht belang aan gebruiksgemak en kwaliteit en Apple biedt dat. Ik ben van het principe goedkoop is vaak duurkoop en dus geef ik geld aan spul dat ik veel gebruik of hoge eisen aan stel. Ik heb een android gehad maar ik vond het niet zo praktisch, dat kan uiteraard aan mij liggen, ik oordeel niet, ieder kiest zelf aan wat ze hun geld geven. Het imago doet me minder en is zelfs eerder een reden om geen Apple te kopen maar mijn gsm zit in een hoes en je ziet niet eens welk merk het is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Een groot verschil tussen Telenet en Apple (of EDPnet...) dat belangrijk is voor je structurele positie als consument vis-à-vis het merk, is dat Telenet geen fans heeft. Het heeft klanten die kost wat kost blijven wanneer de service voor hen achteruit gaat, maar dat is uit luiheid of angst om te veranderen, niet omdat iemand van Telenet houdt. Dat heeft toch het voordeel dat problemen op onsentimentele manier besproken kunnen worden onder gebruikers.

Bij Apple daarentegen zie je het typische cult-fenomeen dat leden mekaar in het gareel houden om ervoor te zorgen dat feiten dit niet passen bij de reputaie van het merk niet geïntegreerd worden in de collectieve analyse ervan. De guru heeft rechtstreekse dharma-transmissie ontvangen van guru zus-en-zo, en al tienduizenden volgelingen geholpen met hun kwalen, dus als jij merkt dat hij aan kinderen zit te friemelen en zijn volgelingen tientallen miljoenen afhandig maakt, dan zegt dat zogezegd meer over jou dan over de guru. Namelijk dat je een gebrek aan geloof hebt, dat je chakra's verkeerd uitgelijnd zijn, dat je een saboteur bent van Lord Xenu, etc.

Bij Apple gaat de software-kwaliteit van elke N punt 0-release achteruit t.a.v. N-1 punt 0, los van de absurde onbetrouwbaarheid van iCloud... Maar ja, Apple "werkt gewoon", dus uiteindelijk kan die slechte software-kwaliteit nooit leiden tot de conclusie dat Apple "gewoon niet werkt". Wat jij wil doen of de manier waarop jij het wil doen is dan zogezegd een edge case. Zoals Steve Jobs het ooit zei: "Just avoid holding it in that way", waarna zijn fans zijn bedrijf nog eens vele duizenden miljarden gaven. Als Apple-gebruiker wordt je verondersteld je toestellen te (willen) gebruiken op een manier dit het merk goed doet lijken, alle andere gebruiken zijn edge cases. Naarmate de software-kwaliteit afneemt, neemt het aantal situaties waarin Apple "gewoon niet werkt" toe, dus ook het aantal edge cases. A la limite is de strategie van Apple dus objectief om van hun producten een soort Fabergé-eieren te maken, luxe-voorwerpen die gewoon dienen om getoond te worden zonder iets te doen.

Je kan Telenet veel verwijten, maar niet dat ze een dergelijk reality distortion field rond zichzelf hebben kunnen creëren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Heel interessante uiteenzetting maar ik herken me er totaal niet in.

Voor mij is een GSM een platte schijf waarmee ik kan bellen en dingen opzoeken. Dat moet zo intuïtief mogelijk zijn zodat ik geen handleiding nodig heb om iets simpels uit te voeren. Ook moet het toestel lang mee gaan want ik koop maar om de 5 jaar een nieuwe. Ik heb Android gehad maar Apple voldoet beter aan mijn eisen. Voor wie het omgekeerde geldt, veel plezier ermee.

Dat er mensen fan zijn van merken is juist maar dat is hun probleem, ik zou het niet direct toeschrijven aan iedereen die een bepaald merk bezit. En dat gaat zelfs op voor telecomproviders want ook op UB zijn er genoeg berichten te vinden waarbij voor en tegenstanders van provider x of y denken het ware geloof gevonden te hebben. Merken en marketing hebben wel wat gemeen met geloof maar ik laat als ketter iedereen van zijn geloof genieten. En ga nu heen in vrede :)
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 75 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Ik loop er volgende week rond op de Liersesteenweg 4 Mechelen, maar tis wel voor t werk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op een bestaande account met CBN CV6181E EMTA 3.0 modem, kan je daarop Business Fibernet (300/30) ZONDER Speedboost en ZONDER "4G Internet Back-up" bestellen zonder een nieuwe modem aangesmeerd te krijgen? 300/30 ligt nog perfect binnen de specs van de CV6181E, maar misschien is dat wel niet het enige waar naar gekeken wordt?

Indien ja, kan ik gerust online bestellen of moet ik telefoneren opdat ze geen nieuwe modem gaan opsturen?

Let wel: Business Fibernet wordt op de marketing - net als in de fiche - als 500/30 omschreven, wat niet meer binnen de specs van de CV6181E valt. Wanneer ik doorklik naar bestellen (ongeacht of ik ingelogd ben op de account van de CV6181E of niet) verschijnt er op de "offerte" evenwel 300/30 wat wel perfect haalbaar is:

Afbeelding

Nieuwe modem
= risico op problemen van deze topic (alhoewel account wel op de legacy BSS zit)
= ongewenste softbridge ipv de KISS-oplossing van de EMTA

Terzijde: excuses gepubliceerd op homepage Telenet residential (niet op business).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je modem valt buiten de specificaties en Telenet wil iedereen op EuroDOCSIS 3.1 om in de toekomst de upload te kunnen verhogen.
De 300/30 op de bestelpagina zal een fout zijn.
Ik vrees dat "het nieuwe IT-systeem" automatisch een modem zal opsturen.
Maar dat probleem kan je later ook nog oplossen. (Modem niet via self install activeren en modem terugbrengen naar Telenet-winkelpunt.)
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

CCatalyst schreef: 16 mei 2023, 14:48 Op een bestaande account met CBN CV6181E EMTA 3.0 modem, kan je daarop Business Fibernet (300/30) ZONDER Speedboost en ZONDER "4G Internet Back-up" bestellen zonder een nieuwe modem aangesmeerd te krijgen? 300/30 ligt nog perfect binnen de specs van de CV6181E, maar misschien is dat wel niet het enige waar naar gekeken wordt?

Indien ja, kan ik gerust online bestellen of moet ik telefoneren opdat ze geen nieuwe modem gaan opsturen?

Let wel: Business Fibernet wordt op de marketing - net als in de fiche - als 500/30 omschreven, wat niet meer binnen de specs van de CV6181E valt. Wanneer ik doorklik naar bestellen (ongeacht of ik ingelogd ben op de account van de CV6181E of niet) verschijnt er op de "offerte" evenwel 300/30 wat wel perfect haalbaar is:

Afbeelding

Nieuwe modem
= risico op problemen van deze topic (alhoewel account wel op de legacy BSS zit)
= ongewenste softbridge ipv de KISS-oplossing van de EMTA

Terzijde: excuses gepubliceerd op homepage Telenet residential (niet op business).
Ik ben ook geupgrade van het oude internet met een modem only 300/20 naar een one+ waarbij de snelheid 1000/40 is. Alleen kan mijn modem dit niet en blijf ik steken rond de maximum snelheid van de modem. Ik heb geen nieuwe modem maar kan wel een nieuwe bestellen via mijn.telenet indien ik dat zou willen.
Ik spreek wel over residentieel abonnement.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

gimic schreef: 17 mei 2023, 20:34 Ik ben ook geupgrade van het oude internet met een modem only 300/20 naar een one+ waarbij de snelheid 1000/40 is. Alleen kan mijn modem dit niet en blijf ik steken rond de maximum snelheid van de modem. Ik heb geen nieuwe modem maar kan wel een nieuwe bestellen via mijn.telenet indien ik dat zou willen.
Ik spreek wel over residentieel abonnement.
Ik heb de nieuwe 360° modem met wifi 6. En haal gemiddeld 980/40 met kabel.
dovo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

HLN 26-05-23: EXCLUSIEF. Telenet-technici klappen uit de biecht over aanhoudende problemen: “Ik heb uit miserie naar Proximus gebeld”
https://www.hln.be/tech/exclusief-telen ... ~a3f5d664/
niet toegelaten link/0AefI (geen paywall)

Toch even zeggen dat ik veel respect heb voor Tibe en Quentin. Het moet moeilijk zijn om een klant ontevreden achter te laten, terwijl je er zelf niets aan kan doen. Wanneer de interne support dan alleen nog maar in ver-van-hier per bericht te bereiken is, moet moeilijk zijn als technieker die graag trots is op zijn prestaties.

De reactie van Telenet stelt zoals altijd een beetje teleur. Er mag ondertussen wel is een echte mea culpa komen, in plaats van het steeds op de software te steken. Als je migreert naar andere software, wetende dat deze problematisch is, dan zit de eerste fout bij jezelf.
eversp
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Als je migreert naar andere software, wetende dat deze problematisch is, dan zit de eerste fout bij jezelf.
Dan heb je toch een plan-B, een backup-plan of een roll-back
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

We horen dat Telenet altijd een straffe provider is geweest, waar het personeel trots op was. Nu veel minder: “Je zit met die problemen en dan kondigen ze ineens een prijsstijging aan. Dat en die problemen blijven hangen bij de mensen, niet dat het ooit een goede provider was.”
- Bron: niet toegelaten link/0AefI

Inderdaad, dat denk ik er ook al heel de tijd van.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Er is genoeg werk in de sector voor Tibe en Quentin.
Ontslag nemen is mijn inziens de enige correcte houding voor mensen met enige beroepsethiek.

Nog maar eens blijkt dat het Telenet-management oneerlijk communiceert, de problemen niet doortastend oplost en bovendien het personeel aan zijn lot overlaat.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 364 keer
Bedankt: 118 keer
Te Koop forum

@raf1 Je vergeet nog de indexatie die de klanten moeten betalen.
Het zou een mooi gebaar zijn geweest om deze dit jaar over te slaan.
Maarja, daar hebben de aandeelhouders niks aan. Hoe meer winst hoe beter, met deze resultaten.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 2 keer

Vrijdagavond bleken de e-sims van onze Apple Watches niet langer gekoppeld aan onze mobiel nummers.
Opnieuw koppelen via mijn.telenet.be lukte niet.

Na een eerste WhatsApp bericht met Telenet zou de achterliggende dienst dit dinsdag pas oplossen.
Na een tweede WhatsApp bericht, waarin ik om een escalatie vroeg, was het op zaterdag in orde voor 1 nummer.
Na een derde WhatsApp met Telenet was het op zondag in orde voor beide nummers.
Vandaag nog een telefoontje van Telenet gekregen om te bevragen of alles nu oké is.

Betreft wel een zakelijk abonnement.
Fr3dd13
Starter Plus
Starter Plus

Al jaren stipt de Telenet factuur begin van de maand ontvangen, maar die van deze maand is nog niet te bespeuren. Nieuwe tarieven gaan in vanaf 5 juni, misschien dat ze daardoor een deel van hun facturatie naar achter geschoven hebben? Benieuwd wat ze gaan aanrekenen uiteindelijk.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 141 keer
Provider

Ik krijg ze elke keer te zien op de 9e van elke maand.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.7_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Kan men niet stoppen,met die nieuwe software te instaleren,en de zaak on hold even zetten,en zo bekijken wat er aan de hand is?? heb sterk de indruk dat Telent zowieso gewoon verder doet met die nieuwe software erin te zetten,goed wetende dat er een % van die klanten gaan zijn die zwaar in de problemen komen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

It's a numbers game.
Op de roadmap staat aangroei van 170 000 nieuwe klanten in Wallonië vanaf begin 2024. Tegen dan moet de software op punt staan. Uitstel is geen optie omdat dan het volledige businessplan in duigen valt.
Ondertussen maakt het niet uit dat 10 000 Vlaamse klanten opstappen.
Het maakt nog minder uit voor de business dat 100 000 Vlaamse klanten klagen terwijl ze braafjes de prijsverhoging slikken en de duurdere aanrekening zonder verpinken betalen.
Laatst gewijzigd door raf1 08 jun 2023, 10:47, in totaal 1 gewijzigd.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik ben ondertussen al 2 keer het Telenet hoofdkantoor binnen gewandeld (om er zelf te gaan werken voor een dag) en heb eens gezien hoe het daar er aan toe gaat.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

streulma schreef: 08 jun 2023, 10:47 en heb eens gezien hoe het daar er aan toe gaat
Vertel ons meer :p
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer

Abusimbal schreef: 07 mei 2023, 15:58 Inderdaad mijn punt.
Begrijp ook niet dat de overheid zich niet meer bemoeid hiermee.
Zou prioritair moeten zijn, Vlaanderen bengelt onderaan in Europa met glasvezel
Tja, ge kunt natuurlijk niet met alles tegelijk bezig zijn: geld versjoemelen met alle dubieuze of ontwetteiljke praktijken daaraan gekoppeld, nadenken hoe ge u daar gaat uitlullen voor het geval het toch ooit aan het daglicht mocht komen, machtsspellekes, ruzie maken met andere partijen, naast de eigen portemonnee ook uw machtspositie uitbreiden, zorgen voor 'les amis' ... Typisch Belgische politiek.

Bovendien is glasvezel voor politici irrelevant als munitie voor stemmen. Niemand of slechts weinigen zullen op een politicus stemmen omdat fiber langs hun deur passeert.

En dat ondertussen het duopoli zorgt voor stijgende prijzen, een gebrek aan service, ... Daar liggen ze ook niet wakker van.

Misschien dat Siegfried Bracke dit tij kan doen keren ... ????

Nu terug on-topic: waarom geen Belgisch fiber netwerk waarop alle providers moeten kunnen aansluiten? Bij ons is fiberklaar nu bezig met het trekken van glasvezelkabel (maar halverwege de straat zijn ze gestopt ...) in opdracht van Px en aanverwanten alsook enkele minder gekende providers.

Als je wilt, al één aansluiting voor fiber in uw huis.

Binnen enkele jaren, passeert TN: opnieuw voetpaden / straten open en een 2° aansluiting in uw huis voor juist dezelfde technologie.

Typisch Belgisch. Ik zou zeggen: "de groeten aan Kafka". En de overheid ... ze kijkt er naar en laat begaan om voor de hand liggende - m.i. weinig nobele - beweegredenen.

Edit: volgend artikel zo pas gevonden op deredactie.be - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/09 ... ordt-wyre/
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer

koenraaddeconinck schreef: 09 jun 2023, 09:33 Edit: volgend artikel zo pas gevonden op deredactie.be - https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06/09 ... ordt-wyre/
Snel zal het toch niet gaan... 15 jaar om aan 78% te komen in Vlaanderen terwijl Proximus 6 jaar eerder aan 95% wil komen in gans Belgie.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

2 miljard euro versus 9 miljard euro
Je kan al raden op welk fibernetwerk de split ratio en dus de overboeking het grootst zal zijn.
BlackStone
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Ik probeer nu al enkele weken op "mijn telenet" te geraken voor mijn modem instellingen, maar word van het ene probleem in het andere gestuurd.

Telenet heeft eenzijdig beslist hun user interface te veranderen, en geeft mij geen andere keuze dan een nieuw account aan te maken op hun site.

Soms lukt dit, soms niet. De nieuwe accounts die ik aanmaak zijn dan telkens "gebruiker" en geven geen mogelijkheid om via "mijn telenet" aan mijn modem configuratie te geraken.
Zowel de Web als de Mobile site zijn disfunctioneel, en laden de inhoud niet correct.

Bellen probeer ik zelfs niet meer, reactietijd op Whatsapp is meestal +-1 dag, meestal krijg ik verkeerde informatie.
Willekeurig moet ik eens paspoort nummer, klantennummer,... doorgeven ter verificatie.
Of er wordt mij gevraagd de account te deleten, en terug aan te maken.

Momenteel wordt er geprobeerd mij een mail te sturen om een "admin" account aan te maken, mail komt helaas niet toe.
Als antwoord op : "Ik heb niets ontvangen, ook niet in de spam folder" komt er "kijk zeker ook je spambox na"

Heeft er iemand een idee of dit binnen de 8 weken kan opgelost geraken ?
Haha32
Starter
Starter

Ja, ik kreeg gewoon geen facturen. Als ik dat dan meldde via het contactformulier kwam er pas heel laat reactie, maar toch. Enfin, intussen was ik (als nieuwe klant) al (tijdelijk) afgesloten door Telenet, want 2 facturen, die ik nooit ontvangen had, die had ik niet betaald. Dus dan heb geen telefoon, geen 4G, geen Internet thuis om Telenet te contacteren. Dus spring je in de auto om elders een werkplek die werkt te vinden.

Dan wordt het spannend: Dan vraag je iemand: "Mag ik eens bellen naar Telenet, aub?" Wat dan een halfuur duurt ;-). Telefonisch heb ik dan gelukkig een bedrag + mededeling vernomen, dat instant betaald (op de Wifi van een ander) en is alles terug geactiveerd binnen de x uren.

Wel knap ambetant als zelfstandige die 3-4 dagen per week van thuis werkt. Enfin, qua service voor bedrijven hebben ze daar laag gescoord.

Voordat iedereen reageert: Nadien heb ik dus Mijn Telenet ontdekt, waar die facturen ook staan. Maar als zelfstandig IT'er - met een externe boekhouder - is het wel veel handiger een e-mail + factuur te krijgen, alleen al voor de trigger om te betalen, hè.

En ja, een domiciliëring dat activeer je pas als het gewone facturatieproces met een nieuwe leverancier correct verloopt, wat dus niet het geval was, wat dan weer Telenet Collections er niet van weerhoudt om alles dan maar af te sluiten, de 2e maand, geen waarschuwing, alleen een SMS dat uw telefoon wordt afgesloten.

Mogelijks is dit allemaal te wijten aan de grote IT-vernaderingen en migraties naar nieuwe systemen die Telenet momenteel uitvoert. Als het werkt, werkt het goed. Als het niet werkt, en de facturatie komt niet, dan ben je de jaak. Moet ik toch even vermelden dat Proximus veel korter op de bal is qua service aan bedrijven. Dus switch je van provider. Helaas heeft mijn (nieuwbouw) kantoor géén enkele Proximus-kabel, maar dat is een ander verhaal qua kosten voor de aanleg ervan enz.

Voilà, heb ik even kunnen luchten. Hopelijk zijn jullie er iets mee.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

De overheid begint zich te moeien bij telenet omdat de ombudsdienst Telecommunicatie al meer dan 3500 oficiele klachten heeft binnen gekregen,en dat is zeer veel want het is een minderheid van klanten die zich de moeite/werk doen om zoiets in te stellen men houd er dus rekening mee dat dit het topje van de ijsberg is.
bdeblier
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

BlackStone schreef: 18 jun 2023, 17:40 Heeft er iemand een idee of dit binnen de 8 weken kan opgelost geraken ?
Bij mij heeft het ongeveer 6 maand geduurd. Het antwoord is dus waarschijnlijk: nee.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Een van de redenen waarom ik niet meer bij Telenet klant ben...
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

liberty global heeft nu al meer aandelen in telenet dan voorheen, dacht gelezen te hebben net geen 93% en er gaat nog eens een verkoop gebeuren.
het gaat er niet op verbeteren vrees ik.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Men zal nog eens de aankoop herlanceren om die 7% ook in handen te krijgen,dit zal zijn aan dezelfde prijs en voorwaarden. Sommige mensen gaan nooit in op een eerste bod en wachten af (soms lukt het gewoon ook niet) maar met 93% nu al kan men spreken v/e geslaagde operatie van liberty Global. Mensen die aandelen telenet gekocht hebben een 10-15 jaren geleden als een goede huisvader aandeel (Toen dacht men nog dat bepaalde aandelen een zekerheid waren)hebben deftig hun broek gescheurd.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 110 keer

Telenet is precies goed bezig. Ze delen met flessen champagne als u telenet mail adres niet meer werkt. AfbeeldingAfbeelding

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230802_92577981

Verstuurd vanaf mijn SM-A536B met Tapatalk

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ze hadden wss al veel kratten champagne bestelt om hun miserie te verdrinken ... :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer

Tja, kunnen ze dat als 'relatiegeschenk' niet fiscaal inbrengen ... ?
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 97 keer
Provider
Te Koop forum

Deze week naar een nieuwe wonig verhuisd.
Verhuis aangevraagd via whatsapp.

Tl;dr : toch een lijdensweg maar alles in orde geraakt. Helpdesk is slecht opgeleid en je moet de juiste te pakken te krijgen..

Woensdag naar de winkel voor een nieuwe modem. “Dat hebt ge niet nodig meneer, maar kzal een nieuwe meegeven. Oei ik krijg hem niet in orde maar ik volg het op, wel pas binnen 2u insteken! (18u)).”
Van mijn oren gemaakt dat ik de bui al voelde hangen en dat het vorige keer ook al miserie was om de CV8560e geactiveerd te krijgen
“Wel een beetje positief blijven eh meneer. Ik volg het op met backoffice, komt goed!”

Om 18u de modem aangesloten op het nieuwe adres: nope, geen producten te activeren.

Helpdesk gebeld: algemeen -> verhuis dienst
“Ah maar ge moet bij de technische dienst zijn”
Verhuis dienst -> technische dienst
“Ah nee meneer, daar kunnen wij niets aan doen. Ge moet bij de verhuis zijn”
Technische dienst -> verhuis dienst

Nu had ik een dame aan de lijn die snapte wat het probleem was, echter was back office niet meer bereikbaar tegen dan. Volgende dag terug bellen, ze had alles genoteerd in de conversatie historiek waar ik naar kon verwijzen.

2u aan de lijn gehangen voor niks..

Donderdag terug gebeld, direct naar de verhuis dienst en verwezen naar het gespeek van de avond ervoor.
“Ah maar dan moet ik u doorverbinden met de technische dienst”
Uitgelegd dat ze mij dat gisteren ook al gelapt hadden en dat hij naar back office moest bellen met mijn mac adressen.
“Ah ok, zal ik doen meneer” :/

3 min wacht muziek.. tuut tuut, ingehaakt.. uuurgh

Terug gebeld, heel mijn uitleg nog maar eens gedaan.
“Ok meneer, ik snap uw probleem. Geef mij uw MAC adressen en wacht even”

15min later: “zo meneer, ‘t is gefixt. Alles zou moeten werken binnen een paar uur. Tv mogelijks niet, bel ons dan direct terug en dan sturen we een technieker”

Paar uur later: alles in orde!

Wat me (net als vorige keer) enorm stoort, is dat je bij telenet de juiste aan de lijn moet krijgen die je probleem begrijpt. Die moet dan op zijn beurt ook naar backoffice bellen en ook daar moeten ze iemand te pakken te krijgen die het snapt.. Anders komt het niet in orde..

De medewerker van back office had een fout mac adres doorgekregen van de telefoonmedewerker (ik had een fout doorgegeven) maar hij had dat gezien en het juiste erin gestoken! (Waarom moet ik dan eigenlijk doorgeven ;)).

Ook vreemde (tegenstrijdige) dingen gehoord: foute verhuisdatum / nieuwe modem is niet nodig / doorverbinden naar andere dienst / “ah staan er drie mac adressen op die modem?”

3u (inclusief wachten) aan de lijn gehangen met telenet, personeel is niet goed opgeleid..

Langs de andere kant: bij mij is het wel in orde geraakt uiteindelijk ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dan is het mss beter van gewoon op te zeggen op het ene adres en bestellen op het ander?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”