Deze week naar een nieuwe wonig verhuisd.
Verhuis aangevraagd via whatsapp.
Tl;dr : toch een lijdensweg maar alles in orde geraakt. Helpdesk is slecht opgeleid en je moet de juiste te pakken te krijgen..
Woensdag naar de winkel voor een nieuwe modem. “Dat hebt ge niet nodig meneer, maar kzal een nieuwe meegeven. Oei ik krijg hem niet in orde maar ik volg het op, wel pas binnen 2u insteken! (18u)).”
Van mijn oren gemaakt dat ik de bui al voelde hangen en dat het vorige keer ook al miserie was om de CV8560e geactiveerd te krijgen
“Wel een beetje positief blijven eh meneer. Ik volg het op met backoffice, komt goed!”
Om 18u de modem aangesloten op het nieuwe adres: nope, geen producten te activeren.
Helpdesk gebeld: algemeen -> verhuis dienst
“Ah maar ge moet bij de technische dienst zijn”
Verhuis dienst -> technische dienst
“Ah nee meneer, daar kunnen wij niets aan doen. Ge moet bij de verhuis zijn”
Technische dienst -> verhuis dienst
Nu had ik een dame aan de lijn die snapte wat het probleem was, echter was back office niet meer bereikbaar tegen dan. Volgende dag terug bellen, ze had alles genoteerd in de conversatie historiek waar ik naar kon verwijzen.
2u aan de lijn gehangen voor niks..
Donderdag terug gebeld, direct naar de verhuis dienst en verwezen naar het gespeek van de avond ervoor.
“Ah maar dan moet ik u doorverbinden met de technische dienst”
Uitgelegd dat ze mij dat gisteren ook al gelapt hadden en dat hij naar back office moest bellen met mijn mac adressen.
“Ah ok, zal ik doen meneer” :/
3 min wacht muziek.. tuut tuut, ingehaakt.. uuurgh
Terug gebeld, heel mijn uitleg nog maar eens gedaan.
“Ok meneer, ik snap uw probleem. Geef mij uw MAC adressen en wacht even”
15min later: “zo meneer, ‘t is gefixt. Alles zou moeten werken binnen een paar uur. Tv mogelijks niet, bel ons dan direct terug en dan sturen we een technieker”
Paar uur later: alles in orde!
Wat me (net als vorige keer) enorm stoort, is dat je bij telenet de juiste aan de lijn moet krijgen die je probleem begrijpt. Die moet dan op zijn beurt ook naar backoffice bellen en ook daar moeten ze iemand te pakken te krijgen die het snapt.. Anders komt het niet in orde..
De medewerker van back office had een fout mac adres doorgekregen van de telefoonmedewerker (ik had een fout doorgegeven) maar hij had dat gezien en het juiste erin gestoken! (Waarom moet ik dan eigenlijk doorgeven

).
Ook vreemde (tegenstrijdige) dingen gehoord: foute verhuisdatum / nieuwe modem is niet nodig / doorverbinden naar andere dienst / “ah staan er drie mac adressen op die modem?”
3u (inclusief wachten) aan de lijn gehangen met telenet, personeel is niet goed opgeleid..
Langs de andere kant: bij mij is het wel in orde geraakt uiteindelijk
Sent from my iPhone using Tapatalk