Nerdlandgangers?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hi,
Vraagje aan de UBers, zijn er hier mensen die naar het Nerdlandfestival gaan?

Ik ga er van uit dat UB en Nerdland deels een zelfde publiek aanspreken.

BTW, morgen (of eigenlijk vandaag) opnieuw naar Wachtebeke. 8)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Ben juist terug van het Nerdlandfestival, goed geamuseerd!
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Wou gaan op aangeven van mijn oudste zoon (12) maar dit weekend zit al overvol.
Computer(k)nul
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Het wordt in elk geval elk jaar beter, het weer doet er natuurlijk ook veel aan. Wat een verschil met het voormalige Sound of Science in Mortsel voor corona.
Vrijdag dank zei Nerdland toch de overal uitverkochte AI show kunnen zien, gisteren toffe comedy line-up en Scheire en de schepping live.
Het blijft kiezen en jammer genoeg konden we door overlapping niet alles zien wat we interessant vonden. Zelfs te vroeg gaan lopen bij "zo keek je nog nooit naar de VRT" om te gaan aanschuiven bij de Schepping...
Vandaag zal het iets rustiger zijn denk ik... hoewel... Thomas Hertog en de Cyborgs overlappen ook. Kiezen is verliezen ...
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 14 keer

on4bam schreef: 28 mei 2023, 00:27 Hi,
Vraagje aan de UBers, zijn er hier mensen die naar het Nerdlandfestival gaan?
Inmiddels "gingen". :-)
Scheire was (weer) in topvorm. Zijn "voorprogramma" eerder irrelevant (haar volledige persoonlijke show "Missie.... " was beter).
Enige opmerking is dat AI nerds eerst beter hun AI trainen op verbeteren van de taalregels toegepast door hun nerds of dat deze laatsten het beter volledig aan de AI overlaten.Was redelijk pijnlijk om zien wanneer ze het zelf zonder AI probeerden. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Bij Hetty was het vooral als boekvoorstelling bedoeld waarschijnlijk.
Nerdland is ondertussen een sterk merk.

Zou er bij (liefst) VRT nu niemand eens het idee dat er toch niemand geïnteresseerd is in een wetenschapsprogramma op TV kunnen herbekijken? Ik ben er haast zeker van dat een "Wondere Wereld" of "Tomorrow's World" op redelijke kijkcijfers zou kunnen rekenen.
Bye, Maurice
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Ik liep daar gisteren rond, ik vond het wel leuk, mijn kinderen (8 & 12) hadden er niet altijd evenveel aan maar swat, die zijn zo geen fan van drukke toestanden en niet zo nerdy als hun papa.
Ik zou er ook eens zonder kinderen naartoe willen om de wat meer volwassener sessies te volgen, nu was het een beetje te popular science niveau voor mij.

Minpuntjes: De festivalprijzen voor eten en drinken. En het feit dat het soms op het randje van persoonsverheerlijking van twee personen is. (Lieven & Getty)

Zeer verrast wel dat ik de marble machine van Wintergatan in het echt heb kunnen zien :banana:
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Ik ben gisteren ook geweest.

Op zo'n dagen mist onze community herkenbaarheid: userbase t-shirt.

@vverbeke Ik was gisterenavond ook aan het denken: een nerdlandfestival adults only zou voor de echte nerds aantrekkelijker zijn.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Gisteren hele dag geweest (zeer leuke dingen gezien/gehoord), vandaag door familiefeest pas tegen de avond voor de No Such Thing As a Fish podcast (YES!!!) en hopelijk dan nog de Nerdland Podcast zelf meepikken (gezien de drukte voor de grote tent gisteren zou dat wel eens lastig kunnen worden).
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Lijkt mij een goed idee van de T-shirts 8)
Idem voor de adult online..

Het is al redelijk druk.. gelukkig valt het mee bij de improrobots.

@bollewolle de podcast luisteren we later wel. Het zal Verslaafd worden..
Bye, Maurice
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Altijd al willen gaan. Veel collega’s gingen, maar als ik ga zou het met de kids zijn (5 en 6jaar), maar ik denk niet dat die er veel aan hebben en dat ik op die manier de interessantere zaken zou gaan missen. Ik vind het festival ook wat teveel draaien rond enkele personen (of dat is mogelijks toch de perceptie die ik heb). Nu, het zijn natuurlijk fijne personen :) die de boel ook op hun schouders hebben genomen, maar het zou leuker zijn als het event dat wat zou kunnen ontgroeien (als dat al mogelijks is, want die personen hun naam trekt natuurlijk volk, sponsors en animo).
Misschien volgend jaar toch maar eens een dag proberen, zonder kinderen dan (lijkt me best).
@Goztow laat die t-shirts maar al op de agenda komen :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ligt 't nu aan mij of m'n woonafstand, maar ik had tot dit topic nog nooit van dit festival gehoord :-/
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Toch al wat Limburgers gehoord vandaag... net als Nederlanders en West-Vlamingen.
Het ligt dus aan ĵou :banana:
Bye, Maurice
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

meon schreef: 28 mei 2023, 20:32 Ligt 't nu aan mij of m'n woonafstand, maar ik had tot dit topic nog nooit van dit festival gehoord :-/
Ik ook niet … :o
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
didi79
Elite Poster
Elite Poster

Kom eens vanonder die steen... :D
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Ik hoorde er pas van toen ik van de week tickets zag doorverkocht worden op een facebook groep... Ben dan eens gaan kijken wat het was, daarvoor nog nooit iets hierover opgevangen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Nerdlandfestival had reclame op de radio (althans toch op StuBru), het werd in twee artikels vermeld op VRTnws

Verleden jaar waren ze zelfs live in het journaal.

Wat betreft kinderen, die gaan zich wel amuseren er is veel animatie en een tent "voor kids" waar wetenschap on kindermaat voorgesteld werd. Als je als volwassene met kinderen gaat kan je natuurlijk niet op die ogenblikken iets anders doen. Zelfs met drie volwassenen hebben we ons regelmatig opgesplitst om verschillende dingen te gaan kijken.
Dat Hetty en Lieven de voortrekkers zijn en in verschillende presentaties de leiding nemen stoort mij niet, we hebben genoeg gezien van anderen.

Wat ik zelf gaan kijken ben:
Vr:
Hetty over chemie (eigenlijk promo voor haar boek)
Lieven Scheire: AI (wou ik zien en was overal uitverkocht, meevaller dus).

Za:
Voorstelling over het fileprobleem (beetje op mijn honger blijven zitten maar toch interessant)
Hackefietjes met Inti De Ceukelaire
Wetenschapsshow brein (eerste stukje gemist wegens overlap Hackefietjes)
Comedy line-up MC Bart Cannaerts met Lucas Lelie, Jade Mintjes, Henk Rijckaert en Jens Dendonker
Presentatie VRT digitale studiotechnieken en datamining/profielen (laatste 5 minuten vertrokken voor >>
Scheire en de Schepping Live (met Jelle De Beule, Xander De Rijcke, Janne Desmedt en Henk Rijckaert

Zo:
Improbotics Improvisatie theater met robot (chatGPT)
Thomas Hertog Het ontstaan van tijd.
2e helft Wetenschapsshow Cyborg (chip om blinde opnieuw te laten zien, spel besturen met sensoren)
Stadsfossielen
Back to the moon
Metaverses (Jeroen Baert)
Wetenschapsshow parasieten
Verslaafd (Erik Van Looy)

Tussendoor ook alle standjes bezocht.

Al bij al veel gezien. Nadeel, meestal werd er te laat begonnen (10min..) waardoor ik voor het einde weg ging of te laat bij het volgende kwam of de tent al vol zat (Metaverse deels gevolgd van buiten).
Nadeel 2: eten/drinken aan forse prijzen. €6.00 voor een broodje kaas, 7.90 voor een pakje friet
Wel goed: kranen met drinkwater om drinkbussen te vullen.
Bye, Maurice
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ook de eerste keer dat ik er van hoor.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 29 mei 2023, 00:51 Lieven Scheire: AI (wou ik zien en was overal uitverkocht, meevaller dus).
Deze begrijp ik niet zo goed.
Er zijn voor de voorstelling op verscheidene locaties nog tickets beschikbaar.
Zelfs locaties waar de ticketverkoop nog voor moet starten.

Nerdland bestaat onder die naam nog maar een tweetal jaar. Die naam komt voort uit de podcast van het tweetal.
Voorheen was het een kleinschalig wetenschapsfestival in Edegem getrokken door Hetty en was Scheire gewoon een gast (publiekstrekker).
Zonder mijn huidige partner zou ik er trouwens ook niet van gehoord hebben, zeker niet van de eerste editie. Het mag dus wel duidelijk zijn dat mijn huidige partner in deze de nerd is en niet ik. :-D
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

We gaan voor de AI show niet naar de uiteinden van het land rijden en niet alle data zijn vrij voor ons. Vandaag dus op het festival, het weekend stond al zeer lang aangeduid in onze kalenders.
Sound of Science waren we ook geweest, kleinschalig in fort 4 in Mortsel (niet Edegem), daarna werd het festival wegens een virus eerst uitgesteld en dan afgelast (geld terug gekregen).
Verleden jaar vrijdagavond en zondag geweest en dit jaar dus volledig weekend.

Vele jaren terug was Flanders Technology ook iets waar we naartoe gingen.
Bye, Maurice
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

on4bam schreef: 29 mei 2023, 11:14 Vele jaren terug was Flanders Technology ook iets waar we naartoe gingen.
o nostalgie....
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

De laatste versies waren meer promotie voor de bedrijven maar de eerste versies waren pure technologie en innovatie.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef: 29 mei 2023, 11:14 Sound of Science waren we ook geweest, kleinschalig in fort 4 in Mortsel (niet Edegem),
De allereerste editie van het Sound of Science festival was op zondag 27 mei 2018 in het domein Hof ter Linden in de Drie Eikenstraat 13 te Edegem.
Sol Invictus!
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Ik had er ook nog niet van gehoord, en ik woon in de buurt van de event locatie. De enige reden dat ik het ontdekt heb is omdat ik me afvroeg welk feest er nu weer doorging (luide muziek tot >1h, in tegenstelling tot wat de affiche zegt...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Niemand van jullie dan luisteraars van de Nerdland podcast? Daar ook wel meermaals aangekondigd geweest (uiteraard, gezien het festival er een verlengde van is).
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

tdemeyer schreef: 29 mei 2023, 11:32
on4bam schreef: 29 mei 2023, 11:14 Vele jaren terug was Flanders Technology ook iets waar we naartoe gingen.
o nostalgie....
https://businessam.be/flanders-technolo ... rlanceren/
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 663 keer
Provider
Te Koop forum

bollewolle schreef: 29 mei 2023, 12:42 Niemand van jullie dan luisteraars van de Nerdland podcast? Daar ook wel meermaals aangekondigd geweest (uiteraard, gezien het festival er een verlengde van is).
Ik heb er 1x naar pogen te luisteren maar het sprak me absoluut niet aan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 2 keer

vverbeke schreef: 28 mei 2023, 09:32 Ik liep daar gisteren rond, ik vond het wel leuk, mijn kinderen (8 & 12) hadden er niet altijd evenveel aan maar swat, die zijn zo geen fan van drukke toestanden en niet zo nerdy als hun papa.
Ik zou er ook eens zonder kinderen naartoe willen om de wat meer volwassener sessies te volgen, nu was het een beetje te popular science niveau voor mij.
Misschien dat de kinderen meer zouden hebben aan de Maker Faire Gent, die mede georganiseerd wordt door komiek Henk Rijckaert.
Kleinschaliger, en praktischer.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Best wel verrassend dat er, uitgerekend hier, nog zoveel niet van dit festival gehoord hebben. Krijgt nochtans ook in de mainstream pers toch redelijk wat aandacht en reclame, vond ik. Maar ja, altijd mogelijk dat je net op die momenten wat minder pers/nieuws kijkt of zo.

Ivm nostalgie: gisteren toevallig op YouTube wat gezocht naar footage over het Evoluon in Eindhoven. Ik denk dat dat ook ten tijde van FTI was (waar mijn vader me ook wel een paar keer mee naar toe bracht).
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Het Evoluon heb ik ook nog bezocht. Je kon daar een volledige encyclopedie proberen op de Philips laser disk. Reactie toen: "wat ze allemaal al kunnen!" Little did we know.
Bye, Maurice
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Da's zoals het huis van de toekomst in Vilvoorde, het eerste hebben we bezocht, was toen van waauw en ooh. Is het tweede trouwens nog open ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Geen idee, wel het huis van de toekomst indertijd bezocht in Rosmalen. Dat bestaat ook niet meer dacht ik. De laatste keer dat ik in Rosmalen was was voor een vlooienmarkt voor radio-amateurs en toen was er een automuseum naast het gebouw maar niets meer te zien van het huis van de toekomst.
Bye, Maurice
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Joe de Mannen schreef: 30 mei 2023, 15:27 Da's zoals het huis van de toekomst in Vilvoorde, het eerste hebben we bezocht, was toen van waauw en ooh. Is het tweede trouwens nog open ?

J.
Ze zijn een nieuwbouw aan het zetten, je kan dat binnenkort geleid bezoeken maar het is niet meer wat het vroeger was. Domotica en zo is tegenwoordig zo normaal dat het ook niet meer zo spectaculair is als vroeger. Tegenwoordig valt dat onder Tomorrowlab wat zich richt op consultancy rond innovatie, smart city en van die toestanden.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Tomby schreef: 30 mei 2023, 09:05 Ivm nostalgie: gisteren toevallig op YouTube wat gezocht naar footage over het Evoluon in Eindhoven. Ik denk dat dat ook ten tijde van FTI was (waar mijn vader me ook wel een paar keer mee naar toe bracht).
Hah, that brings back memories, vroeger nog vaak geweest toen mijn vader bij Philips in Eindhoven werkte. Ik meen te herinneren dat dit initieel zelfs enkel maar te bezoeken was voor mensen die er voor werkte, maar laten idd breder opgesteld. Was toch een futuristisch gebouw voor zijn tijd :D
didi79
Elite Poster
Elite Poster

Hmm refund aanvragen van de nerdcoins is 2 dagen opgeschoven...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Wij hebben op het einde gerekend hoeveel we nog nodig hadden en het exacte bedrag bijgeladen. Saldo nul voor we vertrokken.
Ze waren trouwens flexibel, we hadden niet gerekend op de 1 Euro pand voor een glas en dus kwamen we die te kort maar ze hebben dat zo gelaten... Natuurlijk hebben we het glas wel terug gebracht.
Bye, Maurice
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer
Bedankt: 63 keer

Wij zijn ook geweest op zaterdag. Ben een Nerland-postcast luisteraar van het eerste uur. Wat kan ik zeggen?

Positief:
- Kudo's aan de organisatoren om een goed draaiend festival met 20.000 bezoekers op te zetten, en ik zou eerlijkheidshalve ook niet weten hoe ik zelf aan mijn hieronder opgesomde negatieve punten een oplossing kan bieden...
- Afwisselende affiches + echt wel leuke zaken voor de kids
- Sfeer, properheid, er lag geen papiertje op de grond (heeft uiteraard ook met de doelgroep te maken)
- Nerdland + festival sfeertje is toch wel leuk
- Prijs voor een ganse dag is zeer bescheiden en een enorme prestatie voor de organisatoren

Negatief (opbouwend bedoeld, de beste stuurlui...):
- Wachtebeke deed absoluut z'n naam eer aan. 40 minuten aanschuiven om op de parking te kunnen, 40 minuten aanschuiven om binnen te kunnen op het festivalterrein, 30 minuten wachten voor elke show, 15 minuten wachten voor een bak frieten... dat maakt deel uit van een festival, maar dit zat echt wel aan het uiterste van wat nog normaal aanvoelt, hierdoor ook de eerste show(s) gemist hoewel we dachten veel te vroeg op het festivalterrein te zullen zijn...
- Door bovenstaande was het niet mogelijk om time-table gewijs van de ene show naar de andere springen. Daardoor is hetgeen we effectief te zien kregen eigenlijk wel zeer mager gebleken. Het is ook niet zo - en dat hoeft ook niet - dat elke show een "wow" ervaring is. Het blijft wetenschapscommunicatie, maar dan is zo'n wachtrij ook wel overbodig denk ik. Crowd control heeft wellicht meer kwaad dan goed gedaan m.i., maar daar zal de brandweer en de verzekering wellicht niet akkoord mee zijn.
- Ik had op een gegeven een "Flanders' Technology" throwback. In de tenten heb je intussen heel wat bedrijven die hun know-how tentoon spreiden. Hoh... da's goed bedoeld en het vult het terrein zowat, maar persoonlijk hoeft dat zo niet voor mij.
- Dan wat betreft de "top"optredens de zaterdagavond: je hebt een festival waar op dat moment nog misschien 7.000 mensen rondlopen, maar je hebt maar voor 4.000 mensen plaats in de tenten. En het is niet dat we gechilled hebben, dus telkens heel bewust vrij snel de wachtrij gaan opzoeken, maar toch... heel wat mensen (ook wij) hebben een wachtrij getrotseerd om dan onverrichterzake te moeten terugkeren

Staat dit op de agenda voor volgend jaar? Wellicht wel. En misschien moeten we dan ook een combiticket van 2 dagen boeken willen we echt wel iets te zien krijgen, en dan moeten we optredens vroeger verlaten om zeker aansluiting te vinden bij het volgende, enz... Dan weet ik ook weer niet of ik daar een vol weekend voor over heb. Nu heb ik eigenlijk wel te weinig opgestoken. Wel zo: het was een fijne familiedag, we zagen een drietal optredens die zeer fijn waren en me maakten een leuke wandeling langs standjes, en de festival sfeer was er volledig.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 673 keer
Provider

Op makerfaire waren er precies ook meer bedrijven, ik heb daar geen probleem mee als ze er zijn om iets te delen, of om iets aan de makercommunity bij te dragen, maar als het is om "makerdiensten" te verkopen dan zit je in mijn ogen met belangenvermenging en vind ik het niet kunnen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

@Goztow en crew
Misschien kunnen we een eigen subforum voorzien voor dit soort 'technische' events, waar men ze kan aanmelden, eventueel afspreken en bespreken? Of misschien is een topic voldoende...
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Positief:
- Kudo's aan de organisatoren om een goed draaiend festival met 20.000 bezoekers op te zetten, en ik zou eerlijkheidshalve ook niet weten hoe ik zelf aan mijn hieronder opgesomde negatieve punten een oplossing kan bieden...
- Afwisselende affiches + echt wel leuke zaken voor de kids
- Sfeer, properheid, er lag geen papiertje op de grond (heeft uiteraard ook met de doelgroep te maken)
- Nerdland + festival sfeertje is toch wel leuk
- Prijs voor een ganse dag is zeer bescheiden en een enorme prestatie voor de organisatoren
Dat kan ik bijtreden. Geen idee wat betreft de kinderactiviteiten.
Netheid klopt volledig, het zeer weinige afval (meestal weggewaaide servetten) worden door de vrijwilligers snel opgeruimd.
jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Negatief (opbouwend bedoeld, de beste stuurlui...):
- Wachtebeke deed absoluut z'n naam eer aan. 40 minuten aanschuiven om op de parking te kunnen, 40 minuten aanschuiven om binnen te kunnen op het festivalterrein, 30 minuten wachten voor elke show, 15 minuten wachten voor een bak frieten... dat maakt deel uit van een festival, maar dit zat echt wel aan het uiterste van wat nog normaal aanvoelt, hierdoor ook de eerste show(s) gemist hoewel we dachten veel te vroeg op het festivalterrein te zullen zijn...
Parking: zal van het uur van aankomst afhangen. Bij ons was het een kwartiertje (rond 10u). Het ging echter vlot en er werd spontaan geritst (doelgoep? :-D )
Ingang: Vrijdag een 10-tal min. Zaterdag een kwartiertje en zondag via "ik heb al een bandje" gewoon binnen gelopen.
Shows in Theater en Helix was inderdaad lang aanschuiven. Gezien we met drie waren en regelmatig andere dingen gingen kijken konden we plaats laten houden en zo toch met 2 iets later komen. Wat kan verbeterd worden is het vullen van de tenten, ik denk dat dat efficiënter kan door bv. twee ingangen te gebruiken (halfweg en achteraan i.p.v. alleen achteraan) en in de tent dan weer links en rechts te splitsen.
Op die manier zou er op tijd gestart kunnen worden want bijna alles startte 10-20 min. te laat.
Zowel bij drank, ijsjes, frieten als broodjes niet aangeschoven. Waarschijnlijk door onze eet-timing
jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 - Dan wat betreft de "top"optredens de zaterdagavond: je hebt een festival waar op dat moment nog misschien 7.000 mensen rondlopen, maar je hebt maar voor 4.000 mensen plaats in de tenten.
Dat was, denk ik,al beter dan vorig jaar. Ik denk dat de Helix het Theater van vorig jaar was. Dus nu meer plaats in de Helix en een grotere tent voor het Theather maar er zou nog meer plaats mogen zijn.
jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Staat dit op de agenda voor volgend jaar? Wellicht wel. En misschien moeten we dan ook een combiticket van 2 dagen boeken willen we echt wel iets te zien krijgen, en dan moeten we optredens vroeger verlaten om zeker aansluiting te vinden bij het volgende, enz... Dan weet ik ook weer niet of ik daar een vol weekend voor over heb. Nu heb ik eigenlijk wel te weinig opgestoken.
Bij ons staat het al in de agenda.
We hadden op voorhand wel goed gepland wat we zeker en wat we graag wilden zien. Dan aangeduid waar we vroeger weg zouden gaan en waar we door 1 van ons plaats moesten houden. BTW, bij de grote avondshows (Schepping/Podcast) mocht je geen plaats vrij houden.

Het mooie weer zorgde er ook voor dat iets eten gewoon in het gras kon, verleden jaar regende het en zat iedereen bijeengepakt onder de tenten van de foodcourt. Er stonden toen ook veel langere rijen. Ik vermoed dat er een grondige evaluatie volgt na het festival en dat men leert van de fouten.
Zondag werden ook langer op voorhand de tenten geopend (30 min op voorhand) tegenover op zaterdag (20 min.).
NuKeM schreef: 31 mei 2023, 09:52 @Goztow en crew
Misschien kunnen we een eigen subforum voorzien voor dit soort 'technische' events, waar men ze kan aanmelden, eventueel afspreken en bespreken? Of misschien is een topic voldoende...
Hoeveel van deze evenementen zijn er zo (open voor het publiek)? Genoeg voor apart subforum?
Makersfaire lijkt mij zo iets, sommige radio-amateur events (maar dat is niet voor breed publiek), zijn computerbeurzen nog een ding?
Of mag het breder naar bv. voorstellingen (zoals de AI show van Lieven Scheire of de talks van Inti de Ceuckelaire)?
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”