Vraagje aan de UBers, zijn er hier mensen die naar het Nerdlandfestival gaan?
Ik ga er van uit dat UB en Nerdland deels een zelfde publiek aanspreken.
BTW, morgen (of eigenlijk vandaag) opnieuw naar Wachtebeke.

Inmiddels "gingen".on4bam schreef: 28 mei 2023, 00:27 Hi,
Vraagje aan de UBers, zijn er hier mensen die naar het Nerdlandfestival gaan?
Ik ook niet … :omeon schreef: 28 mei 2023, 20:32 Ligt 't nu aan mij of m'n woonafstand, maar ik had tot dit topic nog nooit van dit festival gehoord :-/
Deze begrijp ik niet zo goed.on4bam schreef: 29 mei 2023, 00:51 Lieven Scheire: AI (wou ik zien en was overal uitverkocht, meevaller dus).
De allereerste editie van het Sound of Science festival was op zondag 27 mei 2018 in het domein Hof ter Linden in de Drie Eikenstraat 13 te Edegem.on4bam schreef: 29 mei 2023, 11:14 Sound of Science waren we ook geweest, kleinschalig in fort 4 in Mortsel (niet Edegem),
Ik heb er 1x naar pogen te luisteren maar het sprak me absoluut niet aan.bollewolle schreef: 29 mei 2023, 12:42 Niemand van jullie dan luisteraars van de Nerdland podcast? Daar ook wel meermaals aangekondigd geweest (uiteraard, gezien het festival er een verlengde van is).
Misschien dat de kinderen meer zouden hebben aan de Maker Faire Gent, die mede georganiseerd wordt door komiek Henk Rijckaert.vverbeke schreef: 28 mei 2023, 09:32 Ik liep daar gisteren rond, ik vond het wel leuk, mijn kinderen (8 & 12) hadden er niet altijd evenveel aan maar swat, die zijn zo geen fan van drukke toestanden en niet zo nerdy als hun papa.
Ik zou er ook eens zonder kinderen naartoe willen om de wat meer volwassener sessies te volgen, nu was het een beetje te popular science niveau voor mij.
Ze zijn een nieuwbouw aan het zetten, je kan dat binnenkort geleid bezoeken maar het is niet meer wat het vroeger was. Domotica en zo is tegenwoordig zo normaal dat het ook niet meer zo spectaculair is als vroeger. Tegenwoordig valt dat onder Tomorrowlab wat zich richt op consultancy rond innovatie, smart city en van die toestanden.Joe de Mannen schreef: 30 mei 2023, 15:27 Da's zoals het huis van de toekomst in Vilvoorde, het eerste hebben we bezocht, was toen van waauw en ooh. Is het tweede trouwens nog open ?
J.
Hah, that brings back memories, vroeger nog vaak geweest toen mijn vader bij Philips in Eindhoven werkte. Ik meen te herinneren dat dit initieel zelfs enkel maar te bezoeken was voor mensen die er voor werkte, maar laten idd breder opgesteld. Was toch een futuristisch gebouw voor zijn tijdTomby schreef: 30 mei 2023, 09:05 Ivm nostalgie: gisteren toevallig op YouTube wat gezocht naar footage over het Evoluon in Eindhoven. Ik denk dat dat ook ten tijde van FTI was (waar mijn vader me ook wel een paar keer mee naar toe bracht).
Dat kan ik bijtreden. Geen idee wat betreft de kinderactiviteiten.jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Positief:
- Kudo's aan de organisatoren om een goed draaiend festival met 20.000 bezoekers op te zetten, en ik zou eerlijkheidshalve ook niet weten hoe ik zelf aan mijn hieronder opgesomde negatieve punten een oplossing kan bieden...
- Afwisselende affiches + echt wel leuke zaken voor de kids
- Sfeer, properheid, er lag geen papiertje op de grond (heeft uiteraard ook met de doelgroep te maken)
- Nerdland + festival sfeertje is toch wel leuk
- Prijs voor een ganse dag is zeer bescheiden en een enorme prestatie voor de organisatoren
Parking: zal van het uur van aankomst afhangen. Bij ons was het een kwartiertje (rond 10u). Het ging echter vlot en er werd spontaan geritst (doelgoep?jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Negatief (opbouwend bedoeld, de beste stuurlui...):
- Wachtebeke deed absoluut z'n naam eer aan. 40 minuten aanschuiven om op de parking te kunnen, 40 minuten aanschuiven om binnen te kunnen op het festivalterrein, 30 minuten wachten voor elke show, 15 minuten wachten voor een bak frieten... dat maakt deel uit van een festival, maar dit zat echt wel aan het uiterste van wat nog normaal aanvoelt, hierdoor ook de eerste show(s) gemist hoewel we dachten veel te vroeg op het festivalterrein te zullen zijn...
Dat was, denk ik,al beter dan vorig jaar. Ik denk dat de Helix het Theater van vorig jaar was. Dus nu meer plaats in de Helix en een grotere tent voor het Theather maar er zou nog meer plaats mogen zijn.jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 - Dan wat betreft de "top"optredens de zaterdagavond: je hebt een festival waar op dat moment nog misschien 7.000 mensen rondlopen, maar je hebt maar voor 4.000 mensen plaats in de tenten.
Bij ons staat het al in de agenda.jutuiz schreef: 31 mei 2023, 07:54 Staat dit op de agenda voor volgend jaar? Wellicht wel. En misschien moeten we dan ook een combiticket van 2 dagen boeken willen we echt wel iets te zien krijgen, en dan moeten we optredens vroeger verlaten om zeker aansluiting te vinden bij het volgende, enz... Dan weet ik ook weer niet of ik daar een vol weekend voor over heb. Nu heb ik eigenlijk wel te weinig opgestoken.
Hoeveel van deze evenementen zijn er zo (open voor het publiek)? Genoeg voor apart subforum?NuKeM schreef: 31 mei 2023, 09:52 @Goztow en crew
Misschien kunnen we een eigen subforum voorzien voor dit soort 'technische' events, waar men ze kan aanmelden, eventueel afspreken en bespreken? Of misschien is een topic voldoende...