Speedtest soms wel, soms niet...

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
Lange_666
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:16
Contacteer:

Speedtest werkt bij mij niet altijd, zoals vandaag. De Java link verschijnt onderaan link in de browser ( javascript:popUpAdslBox() ) maar gebeuren doet er niks als ik op de Speedtest link klik.
In zo'n 60% van de gevallen werkt de speedtest echter wel. Laatste versie Java is geïnstallleerd en werkt voor zover ik weet perfect. Soms is een reload van de pagina al voldoende om alles te laten werken, maar meestal werkt ook dit niet. Ook stel ik vast dat de speedtest niet altijd goed werkt. Soms is er een grafiek te zien van de snelheid, soms niet en dan verschijnt er (meestal) na de test ook geen resultaatmelding met de gekleurde balkjes. Als ik in dat geval de laatste 40 tests bekijk, staat de mijne er niet bij.
Iemand enig idee waaraan dat kan liggen?

Geïnstalleerde JAVA is de laatste versie van Sun.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Doe eens control+ klik op die link. Mogelijk blokkeert een popup-blocker iets bij jou.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

welke browser gebruik je ? Firefox of IE
ik kan alvast zeggen dat je met FF geen grafiek ziet (geen verloop van de test) omdat daar java sun opwerkt en in IE zou je het wel moeten zien als daar de java vm aanwezig is.
mogelijk blokkeerd een pop-up ook of de beveiliging van je AV
mvg
Edit : hier geen probleem, in ... FF en IE en Maxthon... :wink:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3402 kbit/s or 425 kbyte/s
- Upload speed : 364 kbit/s or 46 kbyte/s
Sun Jan 1 2006 at 21:56:18 UTC+0100
Laatst gewijzigd door Patje 01 jan 2006, 21:57, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Maverick
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 20 sep 2002, 14:23
Locatie: Willebroek
Bedankt: 2 keer

Grafiek ook hier niet "meer" zichtbaar, wordt ook niet opgenomen in "results".
The box said: 'install on Windows XP, Vista or better'. So I installed it on Linux.
Lange_666
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:16
Contacteer:

Ik gebruik IE. Pop Ups geblokkeerd maar het zou moeten werken met de PopUps geblokkeerd want dat deed het zonet nog (het werkt nu effe weer, echter zonder grafiek). Ik had ook voordien als test reeds de PopUp blokering opgeheven voor de userbase website, zonder resultaat.

Werkt dus soms wel, soms niet zonder ook maar iets aan de instellingen te veranderen.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Het verschil tussen de test met en zonder grafiek is de gebruikte jvm. Met de MS Virtual Machine zou je wel een grafiekje moeten krijgen, maar aangezien deze al een tijdje niet meer in ontwikkeling is en deze niet echt veel meer gebruikt wordt zal bij zo goed als iedereen de Sun JVM geïnstalleerd staan. Deze toont dus geen grafiekje.

Wat het probleem met de popup betreft, daar weet ik niet direct iets op.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Lange_666 schreef:Speedtest werkt bij mij niet altijd, zoals vandaag. De Java link verschijnt onderaan link in de browser ( javascript:popUpAdslBox() ) maar gebeuren doet er niks als ik op de Speedtest link klik.
Komt mij bekend voor, na heel wat zoekwerk heb ik dat toen gevonden.
Nu nog even zoeken waar ik dat terug vind.
De oplossing was in Norton privacy dat weet ik nog, dat was de oplossing in mijn geval toen, ik kon toen ook geen speedtest doen. (Zie wat Teebee schreef, disablen hielp wel) !

Ook hier eens zien.

En zet in Norton de schuifregelaar eens van de middenste stand naar de onderste stand, is dan nog steeds veilig.

Gewoon experimenteren, vooropgesteld je gebruikt Norton... :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”