hoi
voor zover ik weet zijn er momenteel 3 realdsl websites
1. http://www.realdsl.be de homepage
2. http://customer.realdsl.be/ stats van je verbinding
3. http://support.realdsl.be/ een half up and running support site
en dan cheapass ..
https://boxer.cheapass.be control panel voor je hosting
en nog een url'tje gevonden in topic: http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
http://manage.rrn-ns.net/
zijn dit ze allemaal of mankeer ik er nog ?
ik heb volkomen begrip dat het opstarten van een isp een beetje chaotisch kan zijn, nuff said
en dan de mail ..
men heeft, indien geactiveerd, mail accounts op de hosting via cheapass
enkel erg gebruiksvriendelijk is die hosting niet want ik vind namelijk nergens mijn login en server gegevens terug :/ iemand raad ?
maar is er ook zoiets als een @realdsl.be mail adres ?
wie weet het !?
Realdsl websites en mail
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Wel da staat hier allemaal al op't forum, mor kzal hier nog maar is een overzichtje geven
- RealDSL mail -
login : realdsl login
pass : realdsl password
mailadres : [email protected]
pop : pop.realdsl.be
smtp : smtp.realdsl.be
- CheapAss hosting -
Inloggen met uw realdsl gegevens en anders aanvragen door een mailke te sturen naar RealDSL.
Die geven u credits, waarmee ge zelf een pakket kunt samenstellen.
- RealDSL mail -
login : realdsl login
pass : realdsl password
mailadres : [email protected]
pop : pop.realdsl.be
smtp : smtp.realdsl.be
- CheapAss hosting -
Inloggen met uw realdsl gegevens en anders aanvragen door een mailke te sturen naar RealDSL.
Die geven u credits, waarmee ge zelf een pakket kunt samenstellen.
Ditch schreef:Je hebt voldoende credits voor de aankoop van een domein (8 credits) (1 credit = 1 euro), naargelang je abonnement type heb je credits !
Je kijkt dus eerst of je domein nog vrij is dan click je op registreer nu ! Dan kan je kiezen ofwel hang je er eigen NS aan (mensen met een static ip van geekdsl doen dit wel eens), of kies je webruimte op de cheapass servers ! Kijk na hoeveel credits je nog hebt en selecteer het bijbehorende pakket !
Na registratie ontvang je een mail op het adres dat je meegegeven hebt bij het afsluiten van je RealDSL contract, daarin staat de URL naar het plesk controlepaneel ! Daar kan je inloggen met de RealDSL gebruikersnaam & wachtwoord om je domein te beheren !
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
Als je toegang wil op cheapass. Best even mailtje sturen naar [email protected] en dan maak ik voor u een account aan met uw realdsl gebruiker gegevens.
ik heb juist op de support site bij de nieuws afdeling het volgende gelezen:
betekent dit dan dat we vanaf 1 januari op de realdsl netwerk zullen zitten of na de eerste 3 weken van januari?
Alle RealDSL gebruikers moeten hun gebruikersnaam aanpassen.
In voorbereiding van de overschakeling naar ons eigen netwerk zal de klant een aanpassing moeten doen aan zijn gebruikersnaam. Deze aanpassing houd in dat de gebruiker de extensie "@realdsl.be" toevoegt aan zijn gebruikersnaam. Let op! Alles is in klein letters!
Beide logins zullen de eerste 3 weken van januari blijven werken. Na die 3 weken zal de oude manier van inloggen gedeactiveerd worden.
Deze melding zal ook nog via post verstuurd worden naar alle RealDSL klanten.
betekent dit dan dat we vanaf 1 januari op de realdsl netwerk zullen zitten of na de eerste 3 weken van januari?
cheapass werkt hier zonder problemen .. is dus niet het probleem ...
als jullie ff mijn ticket willen checken op support.realdsl.Be zou tof zijn
het probleem is dat ik neeeergens serverinfo en login voor cheapass mail accounts terug vin en als die ooit in een mail gestuurd zijn dan heb ik die niet meer
+ als jullie ook zo tof zouden zijn om de gebruikerscomentaren te checken en te posten op de nieuwsaankondiging van de username verandering kunne we misschien een beetje community gevoel opstarten het is dringend nodig
als jullie ff mijn ticket willen checken op support.realdsl.Be zou tof zijn
het probleem is dat ik neeeergens serverinfo en login voor cheapass mail accounts terug vin en als die ooit in een mail gestuurd zijn dan heb ik die niet meer
+ als jullie ook zo tof zouden zijn om de gebruikerscomentaren te checken en te posten op de nieuwsaankondiging van de username verandering kunne we misschien een beetje community gevoel opstarten het is dringend nodig
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
wh4t3v3r schreef:cheapass werkt hier zonder problemen .. is dus niet het probleem ...
... omdat ge die eerst zelf nog moet aanmaken
1) Ga naar de CheapAss interface
2) Klik onderaan op hetgeen juist onder "Domain Name" staat
3) Klik op Services > mail
4) Add new mail name
5) en de rest zal wel lukken zekerst
wh4t3v3r schreef:het probleem is dat ik neeeergens serverinfo en login voor cheapass mail accounts terug vin en als die ooit in een mail gestuurd zijn dan heb ik die niet meer
uhm ja ... ik zie echt niet hoe duidelijker ik dit kan stellen
pop/smtp adres van mijn domein gehost op cheapass
login voor mail accounts aangemaakt in plesk site van cheapass
3de keer goeie keer ?
- Robbe
- El Robre
- Contacteer:
wh4t3v3r schreef:wh4t3v3r schreef:het probleem is dat ik neeeergens serverinfo en login voor cheapass mail accounts terug vin en als die ooit in een mail gestuurd zijn dan heb ik die niet meer
uhm ja ... ik zie echt niet hoe duidelijker ik dit kan stellen
pop/smtp adres van mijn domein gehost op cheapass
login voor mail accounts aangemaakt in plesk site van cheapass
3de keer goeie keer ?
3de keer, duidelijkste keer
Wat de pop(3)/smtp van cheapass is en of er één is weet ik ni.
Ge zult het hen mischien best zelf is vragen, via een ticketbvb. (Live Support)
Die van zattevrienden.be hadden blijkbaar wel zoiets.