Vervangen oude hifi boxen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 17 keer
Hi
Ik heb nu redelijk oude hifi boxen en ben informatie aan het zoeken om deze te vervangen.
De boxen zijn aan gesloten op een Denon DRA 800H met een max 100W / per kanaal.
De huidige boxen zijn :
jvc sp x220 bke 60/120W en hebben volgende Afmetingen 280 x 485 x 200 (bxhxd)
En staan nu op een kast en zou graag de nieuw boxen ook op de kast staan hebben.
Welke raad u aan en wat is de prijs voor een set boxen?
Ik heb nu redelijk oude hifi boxen en ben informatie aan het zoeken om deze te vervangen.
De boxen zijn aan gesloten op een Denon DRA 800H met een max 100W / per kanaal.
De huidige boxen zijn :
jvc sp x220 bke 60/120W en hebben volgende Afmetingen 280 x 485 x 200 (bxhxd)
En staan nu op een kast en zou graag de nieuw boxen ook op de kast staan hebben.
Welke raad u aan en wat is de prijs voor een set boxen?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Dat is zoiets subjectiefs dat je eigenlijk alleen maar ergens kan gaan luisteren en dan kiezen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 663 keer
Er zijn er zeker nog, maar ze zijn schaars. Deze twee ken ik zelf, maar er zijn er zeker nog... Wie zoekt...
* https://www.kompakt-hifi.be/ in Aalst
* https://www.qualityaudio.be/ in Lochristi
* https://www.kompakt-hifi.be/ in Aalst
* https://www.qualityaudio.be/ in Lochristi
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Kijk eens bij Wide Screen Audio.
Degelijke bookshelves vanaf € 700 per paar.
Degelijke bookshelves vanaf € 700 per paar.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 178 keer
De 600 reeks van Bowers en Wilkins zijn altijd het overwegen waard en betaalbaar.
https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/pro ... ry-edition
Die kun je op veel plaatsen beluisteren.
https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/pro ... ry-edition
Die kun je op veel plaatsen beluisteren.
- devilkin
- Administrator
Ik vraag me af of je niet beter af bent met een goede Wharfdale set. Stukken goedkoper en zeker geen slecht geluid. Waarschijnlijk meer dan voldoende voor je gebruik.
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is. 100k = 100 kilo = 100.000 = honderd duizend. Ja, honderdduizend euro voor een stel speakers (ja, dat is de prijs van die B&W Nautilus speakers). Het was dan ook een grapje van luukske.
Toegevoegd na 2 minuten 13 seconden:
Hij zegt dat hij ze op zijn kast wil zetten, en jij komt af met vloerstaanders...sdschuit2 schreef: 14 mei 2023, 18:42 https://www.2dehands.be/seller/view/m1973411275
Zijn goed... aan de prijs kan wel nog af
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik wilde inderdaad maar aangeven dat het niet slecht zou zijn als we zouden weten wat het budget is.
(die Nautilissen zijn overigens ook geen kastspeakers met 1,2m hoogte, 1,1m diepte en 50kg per stuk
)
(die Nautilissen zijn overigens ook geen kastspeakers met 1,2m hoogte, 1,1m diepte en 50kg per stuk

- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 49 keer
Zouden gelijk deze zijn ...? foto + prijs incluis
https://www.toutypasse.be/annonce/ampli ... vc-2172575
https://www.toutypasse.be/annonce/ampli ... vc-2172575
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Voor wat het waard is, een familielid kocht onlangs nieuwe boxen (nadat hij een nieuwe versterker diende te kopen). Focal Chora, is er zeer over te spreken en kan ook met lichtere versterkers gebruikt worden.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 26 keer
Rogers LS3/5a als het budget het toelaat en je topkwaliteit wil....perfect wat betreft afmetingen om ergens op een kast te plaatsen.
- devilkin
- Administrator
Zolang we geen idee hebben naar maat of prijscategorie is het allemaal maar wat gissen.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
- devilkin
- Administrator
En voor wat... Popmuziek? Klassieke muziek? Tv? AV met hoge bitrate?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Het is heb ik de indruk een terugkerend ding bij TS dat er een vage vraag wordt gesteld, er vanuit het forum bijkomende info wordt gevraagd, deze info niet komt en het topic een stille dood sterft.devilkin schreef: 15 mei 2023, 14:41 Zolang we geen idee hebben naar maat of prijscategorie is het allemaal maar wat gissen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
Kan moeilijk een prijs categorie geven daar ik niet weet wat de prijzen heden ten dage zijn.
Gebruik nu meestal mijn deon om naar de radio via db+ te luisteren en ook eens spotify of mp meestal pop soms een house of jazz eigenlijk een beetje van alles kwa muziek. En heel luid moeten ze zeker niet gaan. Mij denon staat meestal tussen de 32 en 50
En als ik een film kijk daar voor het ik de box uitgang van de tv ver bonden met de versterker. Hier moet ik wel naar 70 of 75 gaan eer ik er iets hoor.
Kan komen omdat de uitgang van de boxen van tv niet een hoog signaal uitsturen
Gebruik nu meestal mijn deon om naar de radio via db+ te luisteren en ook eens spotify of mp meestal pop soms een house of jazz eigenlijk een beetje van alles kwa muziek. En heel luid moeten ze zeker niet gaan. Mij denon staat meestal tussen de 32 en 50
En als ik een film kijk daar voor het ik de box uitgang van de tv ver bonden met de versterker. Hier moet ik wel naar 70 of 75 gaan eer ik er iets hoor.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Ha een slimme jongen...Tomby schreef:Hij zegt dat hij ze op zijn kast wil zetten, en jij komt af met vloerstaanders...sdschuit2 schreef: 14 mei 2023, 18:42 https://www.2dehands.be/seller/view/m1973411275
Zijn goed... aan de prijs kan wel nog af
Kan maar proberen hé.
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
't Is inderdaad maar gissen als je geen prijsindicatie geeft...
Persoonlijk vind ik KEF wel goed. bvb (als je dan bookshelf wil):
https://www.coolblue.be/en/product/7954 ... -pair.html
ps. Glda, lees eerst uw posts eens na voor je op verstuur drukt. Zoveel fouten, zoveel onsamenhangende woorden, ... 't is echt storend.
Persoonlijk vind ik KEF wel goed. bvb (als je dan bookshelf wil):
https://www.coolblue.be/en/product/7954 ... -pair.html
ps. Glda, lees eerst uw posts eens na voor je op verstuur drukt. Zoveel fouten, zoveel onsamenhangende woorden, ... 't is echt storend.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
wie kent er deze
https://www.wharfedale.eu/products/whar ... 9913439291
Staan bij bol.com 156 voor een set
Een winkel uit gent rade onderstaande aan
https://doublepoint.nl/q-acoustics-q301 ... ks-walnoot elders voor 339 meestal
https://www.wharfedale.eu/products/whar ... 9913439291
Staan bij bol.com 156 voor een set
Een winkel uit gent rade onderstaande aan
https://doublepoint.nl/q-acoustics-q301 ... ks-walnoot elders voor 339 meestal
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 193 keer
Ik heb hier de oudere versie van deze staan https://www.bowerswilkins.com/nl-nl/pro ... ry-edition
En ze klinken nog super.
Prijs momenteel iets van 700 €, 25 jaar geleden aangekocht in een zotte bui, toen was het 400 € (16.000 Bfr), een redelijk te verwachten prijsstijging.
Maar voor TS z'n muzieksmaak mogen het er wel wat goedkopere zijn.
Misschien kan je ergens wel een luisterproef doen. Luisteren mag, kopen moet niet
En ze klinken nog super.
Prijs momenteel iets van 700 €, 25 jaar geleden aangekocht in een zotte bui, toen was het 400 € (16.000 Bfr), een redelijk te verwachten prijsstijging.
Maar voor TS z'n muzieksmaak mogen het er wel wat goedkopere zijn.
Misschien kan je ergens wel een luisterproef doen. Luisteren mag, kopen moet niet

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 34 keer
Als je van JVC komt dan zal alles wat vernoemd is reeds een grote verbetering zijn.
Gokkend op je budget denk ik dat je best ook eens kijkt naar Dali of Q Acoustics.
Gewoon ergens lokaal gaan luisteren in een speciaalzaak. In Brugge is er bvb Hifi-Home (Maalsesteenweg 149), verdeler van oa Q Acoustics en Monitor Audio.
PS: Kheb zelf Wharfedale gehad en qua afwerking waren deze bijzonder ondermaats (15j geleden toch althans). Geen fan van dit intussen Chinees merk. De overstap naar B&W was om achterover te vallen qua kwaliteitsverschil (al was de prijs ook wel navenant
)
Gokkend op je budget denk ik dat je best ook eens kijkt naar Dali of Q Acoustics.
Gewoon ergens lokaal gaan luisteren in een speciaalzaak. In Brugge is er bvb Hifi-Home (Maalsesteenweg 149), verdeler van oa Q Acoustics en Monitor Audio.
PS: Kheb zelf Wharfedale gehad en qua afwerking waren deze bijzonder ondermaats (15j geleden toch althans). Geen fan van dit intussen Chinees merk. De overstap naar B&W was om achterover te vallen qua kwaliteitsverschil (al was de prijs ook wel navenant

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 141 keer
Zelf extreem tevreden over de B&W M1 reeks met B&W subwoofer. Speakers zijn compact en geven zeer mooi geluid maar dat is natuurlijk subjectief.
Prijs: 225 euro voor 1 satelliet en 4 à 500 euro voor een subwoofer.
Natuurlijk heb je nog veel andere topmerken zoals hier ook al aangehaald: Tannoy, Wharfedale, NAD, etc.
Gaan luisteren in een speciaalzaak kan helpen maar elke ruimte heeft een eigen akoestiek waardoor die speaker thuis nog beter of ... toch niet zoals verwacht klinken in vergelijking met de winkel.
Denk dat het met speakers is zoals met veel zaken: "over kleur en smaak wordt niet gediscutteerd." Dit is zeer subjectief en afhankelijk van eenieders beoordeling en daar is geen 'goed' of 'slecht'. Wat je qua sound bevalt is 'goed' en nog beter als het dan ook nog binnen uw budget past.
Prijs: 225 euro voor 1 satelliet en 4 à 500 euro voor een subwoofer.
Natuurlijk heb je nog veel andere topmerken zoals hier ook al aangehaald: Tannoy, Wharfedale, NAD, etc.
Gaan luisteren in een speciaalzaak kan helpen maar elke ruimte heeft een eigen akoestiek waardoor die speaker thuis nog beter of ... toch niet zoals verwacht klinken in vergelijking met de winkel.
Denk dat het met speakers is zoals met veel zaken: "over kleur en smaak wordt niet gediscutteerd." Dit is zeer subjectief en afhankelijk van eenieders beoordeling en daar is geen 'goed' of 'slecht'. Wat je qua sound bevalt is 'goed' en nog beter als het dan ook nog binnen uw budget past.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
- Bedankt: 508 keer
Beetje overdreven reactie, want tenzij je naar een audiofiele setup gaat, ga jij ook geen verschil horen tussen dit en pakweg FLAC of Tidal.on4bam schreef: 16 mei 2023, 10:20 DAB+, Spotify en MP3... en dan voor de "beste" luidsprekers gaan? Is dat niet eerder GIGO?
Anderzijds is de opmerking wel terecht wat 'beste' betekent. Aan de reacties van TS lijkt het me duidelijk dat hij allesbehalve audiofiel is, en wellicht al content is met gewoon degelijke speakers zonder dat die uitmuntend moeten klinken. Mogelijk is dan zelfs de form factor of het uiterlijk belangrijker.
Toegevoegd na 5 minuten 27 seconden:
Even off-topic, maar als je je versterker ver moet opendraaien voor de TV, dan komt dat inderdaad omdat de output van de TV niet op line-level is. Ik vermoed dat die aangesloten is op de koptelefoon-uitgang, en de TV zelf dus ook een volume-regeling heeft voor die uitgang. Als die uitgang van de TV dus 'stil' staat, ga je inderdaad je versterker serieus mogen open zetten om ietwat deftig geluid te krijgen. En dan vooral het probleem dat als je achteraf weer een andere bron speelt, en er niet meer aan dacht, je je ongeluk verschiet.glda19 schreef: 15 mei 2023, 17:31 Mij denon staat meestal tussen de 32 en 50. En als ik een film kijk daar voor het ik de box uitgang van de tv ver bonden met de versterker. Hier moet ik wel naar 70 of 75 gaan eer ik er iets hoor.
Check daarom zeker eens de settings in je TV. Soms kun je aangeven dat je die output gebruikt voor een versterker (line-out) ipv koptelefoon, waarbij de TV dan direct gewoon het signaal op normaal level op die output zet, zodat het even luid klinkt als je andere bronnen op je versterker. Indien die setting ontbreekt, zet je gewoon via de TV het koptelefoon-volume op maximum.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 140 keer
Nee dat is ook niet altijd goed, want koptelefoon uitgang kan hoger gaan dan line-level.
Heb pas bij iemand een versterker in de TV koptelefoonuitgang (en niet optical, want ie wil met de TV-afstandsbediening het volume regelen) gestoken en op max TV volume is het geluid overstuurd, dus je moet dan eerder de versterker hard genoeg zetten zodat het TV volume niet hoger dan 85% ofzo moet.
Dat is dan Barfdale geworden dus

Laatst gewijzigd door splinterbyte 16 mei 2023, 11:19, in totaal 1 gewijzigd.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 710 keer
Goh...Tomby schreef: 16 mei 2023, 10:59Beetje overdreven reactie, want tenzij je naar een audiofiele setup gaat, ga jij ook geen verschil horen tussen dit en pakweg FLAC of Tidal.on4bam schreef: 16 mei 2023, 10:20 DAB+, Spotify en MP3... en dan voor de "beste" luidsprekers gaan? Is dat niet eerder GIGO?
Ik heb een oude denon versterker en studiospeakers van Richard Allan. Ooit topstukken, maar we zijn ondertussen enkele decennia verder.
Ik hoor toch een heel duidelijk verschil tussen streaming (radio & spotify) en een CD of LP.
Storend is het niet, maar als je je zet en echt luistert is het verschil toch goed merkbaar.
Los daarvan. Als er nu JVC staat en hij daar tevreden mee is zie ik niet in waarom meer dan €100 uit te geven aan wat basic speakers.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Hoor ook heel duidelijk een verschil tussen Dab en Internet radio.cadsite schreef: 16 mei 2023, 11:19
Ik heb een oude denon versterker en studiospeakers van Richard Allan. Ooit topstukken, maar we zijn ondertussen enkele decennia verder.
Ik hoor toch een heel duidelijk verschil tussen streaming (radio & spotify) en een CD of LP.
Natuurlijk op een keuken radio is het verschil nauwelijks hoorbaar.
Iet of wat deftige installatie heel duidelijk hoorbaar. (Harman Kardon en B&W-speakers)
Zelfs met Edifier verschil goed hoorbaar.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 673 keer
Het heeft ook weinig zin om te investeren in goed bron materiaal als je dan crappy luidsprekers hebt...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...